verootjoo schreef:Bunga schreef:Dus er gaat zo veel geld op aan de kosten van een nieuw pand en bewaking? Maar imo moet de bewaking toch sowieso betaald worden? Ik kan het me nog steeds niet voorstellen..
heb jij enig idee wat de kosten van de hoogste rechters zijn? De advocaten? En wat die hele processen kosten? Dan de executie zelf nog... De mensen die bepalen welke straf iemand krijgt zijn niet bepaald de minste. En het zijn er ook nog eens heel erg veel, zal wat wezen als een rechter dat kan beslissen.
Da's ways duurder dan iemand levenslang opsluiten.
En om nou een mens te executeren te vergelijken met het inslapen van een paard...
Voor iemand levenslang wordt opgesloten moeten hier toch ook rechtszaken over geweest zijn? Misschien moet ik duidelijker mijn vragen formuleren: wordt de doodstraf door anderen bepaald dan de gevangenisstraffen? En een paard is inderdaad niet te vergelijken met een mens, maar bij een mens worden spierverslappers ingespoten, een paard krijgt een overdosis aan slaapmiddelen. Zit hier werkelijk zon verschil in aan kosten?