Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
friesiszwart schreef:je hebt het heel mooi verwoord. En eerlijk is eerlijk het is te triest voor woorden.
Velen die zouden graag iets willen doen maar kunnen dit niet door allerlei redenen. Maar waar ik wel een voorstander van ben is dat mensen die een uitkering ontvangen best verplicht mogen worden de handen uit de mouwen te steken, al is het maar op bezoek gaan, een uitje, of onderhoud. Als zou dit maar enkele uren of een dagdeel in de week zijn dit zou al zoveel kunnen verbeteren voor alle betrokkenen.
Jesser schreef:Waarom niet zoals het vroeger was een of twee jaar verplicht voor je overheid (dus voor en met elkaar) op je 19e a 20e of dienstplicht of helpen in de zorg.
little_king schreef:Echt ?
Waar mijn oma in zat is 4 jaar geleden compleet nieuw gebouwd?
Dan zullen ze er toch niet mee gaan stoppen?
Ze huurde daar gewoon een kamer.
Edit: lees daar op de site, dat heet officieel ook geen bejaardenhuis meer.
Maar appartement met 24 uurs zorg.
storrum schreef:cam schreef:Helaas moeten bijna alle bomen een keer verplanten omdat ze niet goed meer gedijen.
Heb je wel eens een oude boom verplant? Die gaat het niet meer doen hoor, het spreekwoord bestaat niet voor niets...
geerke schreef:je hebt natuurlijk gelijk....maar ik vind dat de kinderen wel eens wat meer kunnen doen.
Hun ouders waren er altijd voor hun,zij moeten er nu zijn voor hun ouders.
geerke schreef:Jesser schreef:Waarom niet zoals het vroeger was een of twee jaar verplicht voor je overheid (dus voor en met elkaar) op je 19e a 20e of dienstplicht of helpen in de zorg.
ik snap ook niet waarom ze de dienstplicht hebben afgeschaft hoor....er zijn heel wat jongeren die best een beetje discipline bijgebracht kan worden.Aangezien de ouders dat vergeten
Zunzuncito schreef:Oh, ik kan niet echt op mijn vingers blijven zitten; ik vind je post echt tegen arrogantie aan zitten Margee. Ik geloof niet dat allebei jouw ouders full time 9-5 aan het werk waren in een stad verderop, jullie hadden blijkbaar de tijd om op en neer te rijden. Als ik om zes uur 's avonds thuis ben, ben ik al blij als ik om zeven uur klaar ben met eten en mijn rotzooi opgeruimd heb, en dan nog twee uur op en neer rijden met die auto die ik niet heb+ kwaliteit-tijd geven aan mijn ouders+ de hulp bieden die ze dan waarschijnlijk nodig hebben...dat kan je dan wel een kul-smoes noemen, maar daar gaat het nou wel om, dat je juist die verzorging moet combineren met kwali-tijd.
Dat gezegd hebbende geloof ik meteen dat je vrije tijd in moet leveren om andere prioriteiten voorrang te geven, maar ik word er verdrietig van als het maar als gemakzucht wordt omschreven.
Misschien zit mijn karma in de weg, ik heb jaren gezegd dat ik die broers en zussen niet miste, maar dat komt nou heel hard terug
![]()
Sammy_xxs schreef:Maar zoiets is er toch al? Je kan toch mantelzorg vergoeding krijgen.
dan zou je dus minder kunnen werken?
Als ik iets heel fouts zeg kan dat, heb me er verder niet in verdiept
Anoniem schreef:De ouderen die in een verzorgingstehuis zitten gaan vanaf 1 januari 2014 gemiddeld 300 euro per maand meer betalen.
Schandalig vind ik het. Die mensen moeten heel hun aow en pensioen gaan betalen aan het tehuis. Dus er blijft geen geld meer over voor wat extra's of een bril enz..
Sizzle schreef:Ik zou best bereid zijn meer te werken of een paard weg te doen om mijn ouders een betere zorg te kunnen geven mits nodig.
Citaat:Daarbij: er zijn mensen (zoals ik) die hun baan opgaven of korter gingen werken toen er voor de ouders gezorgd moest worden. Tja, prioriteiten stellen...
Cer schreef:Sizzle schreef:Ik zou best bereid zijn meer te werken of een paard weg te doen om mijn ouders een betere zorg te kunnen geven mits nodig.
Meer te werken? Hoeveel werk je dan?