Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Ja, maar wel eentje die ze 30 uur per week zien, die ze echt moeten gaan vertrouwen en waar ze alles aan moeten kunnen vertellen. En ik denk dat dat niet kan als je zo'n kunstmatige afstand inbouwt.
Amandavd schreef:Vjestagirl schreef:Ja, maar wel eentje die ze 30 uur per week zien, die ze echt moeten gaan vertrouwen en waar ze alles aan moeten kunnen vertellen. En ik denk dat dat niet kan als je zo'n kunstmatige afstand inbouwt.
Ik denk dat het zeker wel kan, kijk er hoeft geen ijskoude relatie te ontstaan tussen leerling en leraar, maar ik vond vroeger al mijn juffen en meesters net zo leuk, ook al zei ik u, juffrouw en meester tegen ze.
zoutenootjes schreef:Mila 11 het gaat in het topic over Engels op de basisschool. Al veel eerder dan de middelbare school gaan lesgeven in het Engels.
Mijn mening is, dat ze eerst de basis maar eens goed voor elkaar moeten gaan maken. Dat is dus (Nederlandse) taal en rekenen, een basis van ruimte (aardrijkskunde) en tijd (geschiedenis), en een stukje basis motorische vaardigheden. Aan de ene kant wordt er veel te veel over de schutting bij het basisonderwijs gegooid. Aan de andere kant is het allemaal ook heel erg gefixeerd op het meegaan met van alles en nog wat, wat er maar 'in de mode' is, zeg maar. Dan heb je ook nog de etiketten economie, als een kind een etiket heeft krijgt school er wat bij, dus hup, plakken maar. Teveel om op te noemen, terwijl een basisschool zich eigenlijk zou moeten toeleggen op de basis in het onderwijs (mijn mening). Het zou prettig zijn als er wat kritischer gekeken werd naar wat er allemaal 'zou moeten' op de basisschool.
PeerAppel schreef:Heb je ervaring met TTO leraren dan?
dorientjuh schreef:Het jammere alleen is dat de meeste docenten die dan in het Engels les moeten gaan geven, bar slecht Engels spreken. Op zich vind ik het wel een goede ontwikkeling, mits goed uitgevoerd. Maar het moet niet zo zijn dat bijna alles in het Engels wordt gegeven, meertaligheid schijnt niet goed te zijn voor de ontwikkeling van de moedertaal.
Nies_ schreef:Niet alleen het Engels en Nederlands, hahaha. Ik had het vroeger standaard een grote discussie over het rekenen, waarna ik dan boos thuis kwam en echt wel gelijk bleek te hebben.PeerAppel schreef:Heb je ervaring met TTO leraren dan?
Had zelf geen TTO, maar wel TTO docenten die het dan wel eens interessant vonden om bij ons ook een deel in het Engels te vertellen, maar dat leek over het algemeen toch echt nergens op.
Vind het wel een goed idee om kinderen jonger Engels te leren, gewoon omdat dat voor de kinderen makkelijker is, maar denk dat de beste oplossing dan toch is om ze in de middagpauze voor de BBC hun boterhammetje te laten eten