Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magda_90 schreef:Ik ken toevallig diverse Chinezen maar dat is voor de rest van Azië niet veel anders.
magda_90 schreef:Ik snap dat je denkt dat er Chinezen zijn die huisdieren houden als jij en ik, maar helaas is dat niet zo. Vandaar dat ik ook vroeg of jij een paar persoonlijk kent, aangezien ik het dus vernomen heb dat zij weliswaar huisdieren hebben maar niet zoals hier in Nederland.
maura schreef:Iemand aanvallen op het feit dat ze honden heeft, heeft wat mij betreft helemaal niets met argumenten te maken maar met een volslagen gebrek aan respect en waardering voor het feit dat diegene de moeite neemt om aan je topic deel te nemen.
Kieffertje schreef:Wakker Dier is nou juist zo verbeten bezig aan te geven dat de kiloknaller een probleem is. Dus wat dat betreft ben je het denk ik behoorlijk eens met die organisatie, Marjoow.
Overigens is het niet realistisch te denken dat alleen educatie de wereld gaat verbeteren. Een bewuste burger is nog geen bewuste consument. Consumenten weten vaak wel waar hun vlees vandaag komt, ze willen er ook niet teveel over nadenken. Ze willen wel dat het vlees op een min of meer acceptabele wijze is geproduceerd, maar daar niet elke keer in de supermarkt over na moeten denken en kiezen tussen slechte alternatieven. Regelgeving is daar de uitgelezen methode voor (creeer je ook een level playing field).
Van sommige dingen wil je gewoon dat ze geregeld zijn. Je wilt niet bij elk truitje van de H&M bedenken of het door kinderen gemaakt is of niet, je wil gewoon dat iemand er voor jou voor gezorgd heeft dat dit niet zo is.
Magda, ik geloof dat jij toch heel duidelijk had aangegeven niets te willen veranderen aan de huidige nertsenfokkerij in Nederland?
Kieffertje schreef:Het hier houden en enkele regels aanpassen is geen grote verandering. Er bestaat voorlichting over (buitenlands) bont. Ik weet niet wat je verder allemaal nog wil veranderen?
Marjoow: Overigens ben ik het niet met je eens dat boeren alles wel willen maar niet kunnen. De vraag naar diervriendelijk vlees (met keurmerk) stijgt nog steeds, er is dus ruimte voor nieuwe instroom. En er is vrij veel onderzoek gedaan naar methoden om diervriendelijkere productie (varkens, melkkoeien) mogelijk te maken binnen de reguliere markt. Tegen zeer lage kosten dus. Maar wat de boer niet kent, dat eet hij niet, geldt helaas wel een beetje. Op zich ook logisch: verandering brengt risico's met zich mee, en de agrarische sector is tamelijk risicomijdend.