Maar dat waren de gedachten uit die tijd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Nou ja, ik denk dat dat 'gewoon dood' zijn voor iedereen geldt. Gelovigen en niet-gelovigen. Maar het is uiteraard aan de gelovigen om te geloven dat er meer is dan dat.
Ik durf het niet te zeggen. En er is ook niemand in leven die uit ervaring kan vertellen over hoe of wat. Ik vind het eigenlijk allemaal wel best, zolang er maar geen hel is zoals Dante die beschrijft in La Divina Commedia
.
_San87_ schreef:Ik zie naast de aarde een hele hoop andere planeten en hemellichamen, sterren, meteorieten, rondzwervend afval en ruimtestations.
Dus waarom zou daar geen hemel kunnen zijn? Of een hel. Het is niet dat we alle aspecten van het heelal al doorgrond hebben of zo. Like hell, we weten nog niet eens alles van onze eigen planeet.
Shenavallie schreef:_San87_ schreef:Ik zie naast de aarde een hele hoop andere planeten en hemellichamen, sterren, meteorieten, rondzwervend afval en ruimtestations.
Dus waarom zou daar geen hemel kunnen zijn? Of een hel. Het is niet dat we alle aspecten van het heelal al doorgrond hebben of zo. Like hell, we weten nog niet eens alles van onze eigen planeet.
Er is mij altijd verteld dat de hemel recht boven ons (vlak boven de wolken) zou zijn en de hel eronder.
MarlindeRooz schreef:Zo vind ik het ook raar dat christelijke mensen niet in willen zien dat de kerk veroudert en dat het roer om moet want anders gaat het gewoon vervallen! Misschien geldt dat voor de kerk waar die mensen toevallig bij zitten dan niet maar voor veel kerken geldt dat écht wel!
troi schreef:Sowieso vraag ik me af of het hele principe van evangelisering niet erg uit de tijd is. Elke nederlander weet wat een kerk is hoe het zit met jezus. Mochten mensen meer info willen dan heeft iedereen internet tegenwoordig.. Er worden momenteel behoorlijk wat beeldschone kerkgebouwen afgestoten omdat het onderhoud onbetaalbaar is geworden, daar kunnen ze het geld dan misschien beter in steken?
troi schreef:Sowieso vraag ik me af of het hele principe van evangelisering niet erg uit de tijd is. Elke nederlander weet wat een kerk is hoe het zit met jezus. Mochten mensen meer info willen dan heeft iedereen internet tegenwoordig.. Er worden momenteel behoorlijk wat beeldschone kerkgebouwen afgestoten omdat het onderhoud onbetaalbaar is geworden, daar kunnen ze het geld dan misschien beter in steken?
Blue_Eyes schreef:troi schreef:Sowieso vraag ik me af of het hele principe van evangelisering niet erg uit de tijd is. Elke nederlander weet wat een kerk is hoe het zit met jezus. Mochten mensen meer info willen dan heeft iedereen internet tegenwoordig.. Er worden momenteel behoorlijk wat beeldschone kerkgebouwen afgestoten omdat het onderhoud onbetaalbaar is geworden, daar kunnen ze het geld dan misschien beter in steken?
Helaas is dat echt niet waar...
Tigra_ schreef:Waarom zou het kwalijk zijn als mensen weinig van het geloof af weten? Als het je niet interesseert hoef je jezelf er toch ook niet in te verdiepen. Over mensen van het geloof willen afbrengen tja is toch eigenlijk het zelfde als een ongelovige willen overtuigen van het geloof die er niet op zit te wachten. Het geloof is nu eenmaal iets lastig omdat je het niet kan zien en je het dus moet voelen.
YellowGray schreef:Oh ja, ik bedoelde eigenlijk meer dat de mensen die er niks van weten vaak het hardste roepen dat religie nergens op slaat![]()
Als je er niets van weet maar je ook nergens mee bemoeit, daar kan ik uiteraard niets op tegen hebben
YellowGray schreef:Oh ja, ik bedoelde eigenlijk meer dat de mensen die er niks van weten vaak het hardste roepen dat religie nergens op slaat![]()
Als je er niets van weet maar je ook nergens mee bemoeit, daar kan ik uiteraard niets op tegen hebben
cam schreef:Ik ben benieuwd hoeveel klachten er bij reclame code commissie binnen komen over zo'n reclame.