TV-reclame voor de kerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: TV-reclame voor de kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:26

Ja dat hoop ik ook. _O-
Maar dat waren de gedachten uit die tijd. :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:26

_San87_ schreef:
Nou ja, ik denk dat dat 'gewoon dood' zijn voor iedereen geldt. Gelovigen en niet-gelovigen. Maar het is uiteraard aan de gelovigen om te geloven dat er meer is dan dat.

Ik durf het niet te zeggen. En er is ook niemand in leven die uit ervaring kan vertellen over hoe of wat :+. Ik vind het eigenlijk allemaal wel best, zolang er maar geen hel is zoals Dante die beschrijft in La Divina Commedia _O-.

Ik antwoordde vanuit mij visie als christen ;) ik geloof dat ik door het offer van Jezus na mij dood verder mag leven bij God :j wat een ander gelooft moet iedereen zelf weten.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:29

_San87_ schreef:
Ik zie naast de aarde een hele hoop andere planeten en hemellichamen, sterren, meteorieten, rondzwervend afval en ruimtestations.

Dus waarom zou daar geen hemel kunnen zijn? Of een hel. Het is niet dat we alle aspecten van het heelal al doorgrond hebben of zo. Like hell, we weten nog niet eens alles van onze eigen planeet.

Er is mij altijd verteld dat de hemel recht boven ons (vlak boven de wolken) zou zijn en de hel eronder. :')

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:48

Tja, tijdens de oerknal kwam er opeens een ruimte waar elk organisme voort kan bestaan na de dood?

Hmmm, leuk, komen we daar straks dino's tegen, interessant :D
Tenzij ze natuurlijk vleesetend waren natuurlijk.

Ik hoop dat er geen hemel/hel is, vind het na dit leven wel genoeg geweest *\o/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:51

Shenavallie schreef:
_San87_ schreef:
Ik zie naast de aarde een hele hoop andere planeten en hemellichamen, sterren, meteorieten, rondzwervend afval en ruimtestations.

Dus waarom zou daar geen hemel kunnen zijn? Of een hel. Het is niet dat we alle aspecten van het heelal al doorgrond hebben of zo. Like hell, we weten nog niet eens alles van onze eigen planeet.

Er is mij altijd verteld dat de hemel recht boven ons (vlak boven de wolken) zou zijn en de hel eronder. :')

Mij is altijd verteld dat de hel zich in het middelpunt van de aarde zou bevinden. Als hel is zoals in South Park, dan hoop ik dat het bestaat :D.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:55

Dat is wat de mensen er in de loop ter tijd van hebben gemaakt. In de Bijbel vindt je echter haast geen woord over de hel.

Anyway we dwalen af. De reclame ging over de pkn die reclame maakt. Pkn is een groep protestantse kerken. Niet alle protestantse kerken zijn pkn.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:32

MarlindeRooz schreef:
Zo vind ik het ook raar dat christelijke mensen niet in willen zien dat de kerk veroudert en dat het roer om moet want anders gaat het gewoon vervallen! Misschien geldt dat voor de kerk waar die mensen toevallig bij zitten dan niet maar voor veel kerken geldt dat écht wel!

Denk je niet dat het het basisgedachtengoed is dat de reden is voor het verval en niet de marketing, de verpakking van dat gedachtengoed?
Zou ook een beetje oppervlakkig zijn, als dat het verschil zou uitmaken tot het wel of niet practiseren van een bepaald geloof.
Daarom vind ik deze reclamecampagne vrij irrelevant.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:41

Sowieso vraag ik me af of het hele principe van evangelisering niet erg uit de tijd is. Elke nederlander weet wat een kerk is hoe het zit met jezus. Mochten mensen meer info willen dan heeft iedereen internet tegenwoordig.. Er worden momenteel behoorlijk wat beeldschone kerkgebouwen afgestoten omdat het onderhoud onbetaalbaar is geworden, daar kunnen ze het geld dan misschien beter in steken?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:46

Evangeliseren is een opdracht van Jezus.

En niet iedereen weet wat het christelijk geloof inhoudt... Soms lees ik hier dingen...
Het verbaast me ook hoeveel mensen ik tegenkom die niet weet waar kerst, pasen en pinksteren voor zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:46

troi schreef:
Sowieso vraag ik me af of het hele principe van evangelisering niet erg uit de tijd is. Elke nederlander weet wat een kerk is hoe het zit met jezus. Mochten mensen meer info willen dan heeft iedereen internet tegenwoordig.. Er worden momenteel behoorlijk wat beeldschone kerkgebouwen afgestoten omdat het onderhoud onbetaalbaar is geworden, daar kunnen ze het geld dan misschien beter in steken?

If only...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:08

Als dat zo is, dan snap ik niet waar al die 'onjuistheden' alleen al op bokt vandaan komen..

Maar enfin.. We dwalen wederom af

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:29

troi schreef:

Helaas is dat echt niet waar...

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:13

Blue_Eyes schreef:
troi schreef:

Helaas is dat echt niet waar...

Ja nee dat valt erg tegen inderdaad. Hoewel ik niet gelovig ben vind ik dat wel kwalijk, zeker als die mensen dan denken anderen wel even 'van hun geloof af te helpen'. Ik houd niet van religie en ik zie het liever verdwijnen, maar ik weet er in elk geval wel wat vanaf en kan me nog redelijk iets erbij indenken.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:20

Waarom zou het kwalijk zijn als mensen weinig van het geloof af weten? Als het je niet interesseert hoef je jezelf er toch ook niet in te verdiepen. Over mensen van het geloof willen afbrengen tja is toch eigenlijk het zelfde als een ongelovige willen overtuigen van het geloof die er niet op zit te wachten. Het geloof is nu eenmaal iets lastig omdat je het niet kan zien en je het dus moet voelen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:23

Tigra_ schreef:
Waarom zou het kwalijk zijn als mensen weinig van het geloof af weten? Als het je niet interesseert hoef je jezelf er toch ook niet in te verdiepen. Over mensen van het geloof willen afbrengen tja is toch eigenlijk het zelfde als een ongelovige willen overtuigen van het geloof die er niet op zit te wachten. Het geloof is nu eenmaal iets lastig omdat je het niet kan zien en je het dus moet voelen.

Ik denk dat het niet slecht is om er wat vanaf te weten omdat een groot deel van onze geschiedenis is bepaald door het geloof. De kerk dicteerde tot niet eens zo idioot lang geleden exact wat er gebeurde. Om te begrijpen vanuit welk idee ze dat deden, waarom Nederland dus is zoals het is, is het handig om een heel klein beetje iets van de bijbel te begrijpen.

Maar ik ben het met je eens: het is hooguit 'zonde' om het niet te kennen omdat het mooie verhalen zijn, net als dat het 'zonde' is als je de sprookjes van de gebroeders Grimm of Hans Christian Andersen niet kent...

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:27

Oh ja, ik bedoelde eigenlijk meer dat de mensen die er niks van weten vaak het hardste roepen dat religie nergens op slaat :+
Als je er niets van weet maar je ook nergens mee bemoeit, daar kan ik uiteraard niets op tegen hebben :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:30

YellowGray schreef:
Oh ja, ik bedoelde eigenlijk meer dat de mensen die er niks van weten vaak het hardste roepen dat religie nergens op slaat :+
Als je er niets van weet maar je ook nergens mee bemoeit, daar kan ik uiteraard niets op tegen hebben :P

Nou ja, je hoeft natuurlijk de bijbel/verhalen niet te kennen om niet te geloven in God, en het onzin te vinden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:33

YellowGray schreef:

Dat maakt voor mij geen verschil. Ik zie een geloof als iets wat je moet voelen. En als je het niet voelt hoef je toch niet helemaal te verdiepen in alle soorten en mate van geloof die er zijn om te zeggen/vinden dat het onzin is. En daar je mening over te hebben.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:42

Ik vind dat de kerk best mag adverteren voor deze kerst, kerstmis draait toch ook om samen zijn en dat werkt voor sommige mensen in een kerk het beste. Voor andere niet, gelukkig ben je vrij om te gaan en te staan waar je wilt. De kerk wil zich in mijn ogen ook niet opdringen, maar juist uitnodigen. Ik ben zelf niet gelovig, maar ik ken wel de warmte en goedheid van een gemeente. Als klein meisje zat ik elke zondag in de kerk, en mijn moeder gaat nog bijna elke zondag naar de kerk.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:38

Ik ben benieuwd hoeveel klachten er bij reclame code commissie binnen komen over zo'n reclame.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 02:33

melvinrandy schreef:
Tja, tijdens de oerknal kwam er opeens een ruimte waar elk organisme voort kan bestaan na de dood?

Jij hebt het niet begrepen :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 02:50

cam schreef:
Ik ben benieuwd hoeveel klachten er bij reclame code commissie binnen komen over zo'n reclame.

Ik heb de reclame nog steeds niet gezien. Kan er niet over klagen :+

Tja de Bijbel kennen is erg handig om veel andere literatuur, films en songteksten te begrijpen.

Maar verder is mij ooit verteld door een vriendin die zeer christelijk is dat zij zich altijd verbaasd hoe het toch kan dat veel atheisten die zij kent de Bijbel beter kennen dan de meeste gelovige.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 02:54

In de op staat dat hij vanaf 18 dec op tv is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 03:08

Aha, wist ik niet meer. Dank je.

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 03:54

Ik ben niet gelovig dus de reclame doet me niet zo veel. Zit wel mooi gezang bij moet ik zeggen, dat maakt reclame iets dragelijker. :P