De Wallen, zó leuk om te zien!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:35

Iemand in mijn dichtbijstaande omgeving is prostituee.. Zij is er in beland door een loverboy.. Ondanks dat ze van die loverboy af is wil ze dit werk wel blijven doen omdat het zeer goed verdiend. Haar keus, maar ik heb gezegd dat ik het zo zonde vind dat ze haar lichaam laat gebruiken voor lust van die mannen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:38

rapido schreef:
Ben je er wel eens geweest op een mooie zomer avond? Hartstikke gezellig want de wallen is veel meer dan dames achter het raam!
De wallen moeten lekker blijven! Er is al te veel betutteling in de stad waardoor alles naar de kl*te gaat!!

En wat gedwongen prostitutie betreft, vroeger was het niet anders, werden de dames ook flink af geperst door hun pooier!

Oke, dus omdat het vroeger niet anders was, hoeft er nu ook niks mee gedaan te worden?

Je hoort van iemand anders af te blijven, als diegene dat niet wilt.
Prostitutie opzich vind ik niks mis mee, dat moet ieder voor zichzelf weten, maar gedwongen prostitutie vind ik een zeer kwalijke zaak.
Ik vind het ook altijd heel vervelend dat bv. hier in alkmaar altijd mensen brullen: aah laten we prutsmutsen kijken! Moet je die prutsmuts eens zien, terwijl ''die prutsmuts'' daar misschien tegen haar zin in zit. :n

naar mijn mening wordt er ook echt te weinig gedaan aan de gedwongen prostitutie..
Of ik er in mijn eentje een oplossing voor weet? Nee natuurlijk niet, zo 1 2 3, maar dat wil niet zeggen dat we het dan maar gewoon moeten accepteren.. :n

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:43

Als de wallen veel meer is dan die meiden achter het raam, dan vind jij het toch helemaal niet erg als daar de bezem doorheen wordt gehaald, Rapido?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:45

Maar omdat er een paar mensen gedwongen worden moeten gelijk alle openbare 'hoerententen' maar sluiten?

Ik denk (nee, weet bijna zeker) dat het probleem dan alleen maar verplaatst. De vrouwen die er vrijwillig zitten zullen het beroep niet meer uit kunnen voeren. De vrouwen die er gedwongen zitten worden op een andere plek gedwongen. En 'gedwongen' door geldproblemen en dergelijke zie ik niet echt als echt gedwongen. Er zijn namelijk nog veel meer mogelijkheden om geld te verdienen. Bijvoorbeeld schoonmaken. Met gedwongen bedoel ik echt mensen die van iemand anders moeten, waar ze niet zelfstandig vanaf kunnen komen en waar er zware consequenties zijn als ze niet meewerken.

Cinderella

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:46

goldenarrow? en wat zie jij dan wel als oplossing? Het maar toelaten? :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:48

Nee prostitutie moet vooral lekker blijven, als het verdwijnt gaat het namelijk verder in de illegaliteit. Dan krijg je meisjes die het aan de kant van de weg doen of erger, en zich niet fatsoenlijk kunnen wassen en misschien ook condoomloos te werk moeten gaan.

Er moet gewoon beter gecontroleerd worden, we hebben hier bijvoorbeeld wel een wijkagent, maar dat is een druif eersteklas. Toen ik hier net woonde, werd ik continue lastig gevallen door jonge jongens in dikke auto's. Nu ik hier wat langer woon en ze weten wie mijn schoonvader is, voel ik me 100 keer prettiger.

De politie zou die knullen aan moeten pakken en een beter overzicht moeten hebben op wie er een kamertje huurt.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:51

lieveli: yes, dat bedoel ik er ook mee te zeggen!
Als de prositutie wordt verboden, gaat het alleen maar slechter dat sowieso.
Doelde er ook meer op of mensen het best vinden dat er totaal niet wordt omgekeken naar de prostituees.
Er moet veel beter zicht op komen :n.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:53

Dat ,,dames kijken,, is nooit anders geweest. Daarvoor zitten ze tenslotte achter het raam. Willen ze dat niet dan gaan ze in een club werken. Makkelijk zat! Zo is het en niet anders op de Wallen!!

En natuurlijk praat ik gedwongen prostitutie niet goed maar denk eerlijk gezegd ze ,,veiliger,, zijn op de Wallen waar veel toezicht is dan waar dan ook!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:56

Ja want ze krijgen zoveel keus tussen een club en een raam :') En veiliger in vergelijking waarmee? Hoeveel controle is er serieus op de Wallen? Denk je niet, dat daar een heel systeem achter zit, een hele nare onderwereld?

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:57

Als er geen prostituees zijn, hoeveel viezerikken zijn er dan die willekeurige meisjes van de straat plukken, gebruiken en dan achterlaten?!

Ik denk dat wij blij mogen zijn met deze meiden!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:59

Deliana1993 schreef:
Als er geen prostituees zijn, hoeveel viezerikken zijn er dan die willekeurige meisjes van de straat plukken, gebruiken en dan achterlaten?!

0. Er zijn er dan 0. En een man die naar een meisje gaat, is niet per definitie een viezerik. En verkrachters verkrachten niet om de seks, maar om hele andere dingen, dat staat hier allemaal buiten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:59

Deliana1993 schreef:

Verkrachting heeft niets te maken met seks, maar met macht. Een man die naar een prostituee gaat zoekt iets. Aandacht, tijd, deskundigheid, een vriendelijk woord, het idee van intimiteit. Geen vrouw die ligt te huilen en te smeken en te vechten...

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:01

Klopt maar die mannen gaan met een reden naar de wallen... Misschien omdat ze niet bete kunnen krijgen of noem maar op.. Waar gaan ze het dan zoeken als "de meiden" er niet meer zijn?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:02

Die nare onderwereld zoals jij zegt was er vroeger ook. Nu is de maatschappij helaas verhard, zo ook die onder wereld!

Op de wallen loopt zat blauw rond. Altijd beter dan ergens achteraf langs de weg....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:03

Deliana1993 schreef:
Klopt maar die mannen gaan met een reden naar de wallen... Misschien omdat ze niet beter kunnen krijgen of noem maar op.. Waar gaan ze het dan zoeken als "de meiden" er niet meer zijn?

Sowieso is naar een prostituee gaan niet slechter dan iemand oppikken in de kroeg of seks binnen een relatie alleen anders.

En nogmaals, die mannen zoeken geen huilende, smekende en vechtende vrouw die daar helemaal niet wil zijn en die helemaal niet wil dat hij aan ze komt. Die mannen zoeken aandacht, tijd, deskundigheid, een vriendelijk woord, het idee van intimiteit.

Het idee dat een groot deel van de mannen die nu naar een prostituee gaat een verkrachter zou zijn is echt buitenzinnig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:03

Je hoeft me natuurlijk niet voor te kauwen hoe het vroeger was, ik kom niet uit een ei. Ik zeg ook nergens dat die onderwereld er vroeger nooit was. Maar de politie moet constructiever ingezet worden en voor meer veiligheid zorgen.

Langs de weg of in een hokje maakt geen fiets uit als een meisje ertoe wordt gedwongen. Er is geen beter alternatief. Er zou gewoon nooit dwang moeten zijn en dát is mijn uitgangspunt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:04

Deliana1993 schreef:
Klopt maar die mannen gaan met een reden naar de wallen... Misschien omdat ze niet bete kunnen krijgen of noem maar op.. Waar gaan ze het dan zoeken als "de meiden" er niet meer zijn?

Op internet. Datingwebsites waar ze financieel worden uitgekleed enzo. Illegale prostituees.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:04

Maar ook de pooiers gaat het om de macht? Om het geld en om dingen te doen tegen de zin van het meisje. Nu zijn prostituees nog legaal, maar zodra er een verbod komt hierop zullen de pooiers het in het geheim doen en wat zal er dan van die meiden terecht komen?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:05

zo hoef jij mij niet voor te kauwen hoe het nu is.....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:05

Deliana1993 schreef:
Maar ook de pooiers gaat het om de macht? Om het geld en om dingen te doen tegen de zin van het meisje. Nu zijn prostituees nog legaal, maar zodra er een verbod komt hierop zullen de pooiers het in het geheim doen en wat zal er dan van die meiden terecht komen?

Nee volgens mij gaat het pooiers vooral om het geld en zien de meisjes als gebruiksvoorwerp. Prostitutie zal voorlopig ook echt niet illegaal worden, daar zijn wij een veel te progressief land voor.

rapido schreef:
zo hoef jij mij niet voor te kauwen hoe het nu is.....

Dat doe ik niet, ik leg je mijn standpunt uit :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:08

_lies_ schreef:
goldenarrow? en wat zie jij dan wel als oplossing? Het maar toelaten? :)

Mijn oplossing heb ik nu al een keer of 5 in het topic genoemd, maar dan nog maag een keer:

Legaliseren, legaliseren, legaliseren. Geen goede tenten sluiten. Er zicht ophouden. Hulpverleners die regelmatig komen voor gesprekken, voorlichting en verstrekkingen van condooms. Politie die regelmatig komen controleren of de dames er nog vrijwillig zitten. Goede communicatie tussen diezelfde hulpverleners en politie. Zorgen dat het in kaart komt waar er vrijwillige mensen zitten en waar niet. Roddels van de dames onderzoeken en controleren. Het vertrouwen zien te winnen van dames die er niet vrijwillig zitten. Zorgen dat er in elke grote stad een plek is waar deze dames het beroep uit kunnen voeren.

Imo kan je alleen op deze manier ervoor zorgen dat de gedwongen prostitutie zoveel mogelijk verdwijnt en de dames gezond blijven.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:11

Ik ga mee met goldenarrow.. :j

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 03:46

Helaas komt het veel vaker voor dan wij denken illegale prostutie,loverboys,geweld.ook op de legale plekken word vaak gecontroleerd en dan nog komen ze er niet altijd achter.omdat ze het niet durven zeggen. Te zien in docu haagsche politie

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:24

rapido schreef:
Nou als jij die boeken dan allemaal gelezen hebt weet je ook dat veel van die ,,huisvrouwen,, gedwongen werden door hun partner en ook vaak werden mishandeld en afgeperst door hen! En dat hun kinderen vaak in een gast gezin terecht kwamen vanwege het vele geweld in huis! Zo top was het vroeger dus niet.

Die zaten er inderdaad ook tussen, maar dat was lang niet zoveel als dat het er tegenwoordig aan toe gaat. Er zaten toen ook vaak vrouwen van buiten de stad, waarvan de kinderen zich doodschrokken als ze met vrienden een dagje naar "de grote stad" gingen en dan hun moeder achter het raam zagen zitten.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:31

rapido schreef:
Dat ,,dames kijken,, is nooit anders geweest. Daarvoor zitten ze tenslotte achter het raam. Willen ze dat niet dan gaan ze in een club werken. Makkelijk zat! Zo is het en niet anders op de Wallen!!

En natuurlijk praat ik gedwongen prostitutie niet goed maar denk eerlijk gezegd ze ,,veiliger,, zijn op de Wallen waar veel toezicht is dan waar dan ook!

Een collega van mij zegt wel eens tegen toeristen, die het helemaal niet gewend zijn en zenuwachtig vragen of het er echt zo erg is als er gezegd wordt, dat je op het strand meer naakt ziet. Dus eigenlijk kijken de mensen alleen maar naar een paar vrouwen in een bikini, terwijl je op het strand veel meer ziet. Het enige visuele verschil is dat deze vrouwen achter een raam met een rode lamp zitten en "bekeken" worden. En ik ben het met je eens: als deze vrouwen - die er zelf voor gekozen hebben - niet bekeken hadden willen worden, hadden ze wel in een club gaan werken. De meeste gedwongen meiden zitten overigens in de zijstraten, is mij verteld.