Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Maartje1990 schreef:Als je 'm niet genuanceerd kan plaatsen, plaats 'm dan niet. Niemand wordt er ook maar een haar beter van als je 'm wel plaatst, hooguit slechter. Nee je kan niet tegen alles beschermd worden, maar waarom iets plaatsen waarvan je kan verwachten of zelfs weet dat het iemand (kan) kwetst.
edit: Ik vraag overigens gewoon netjes of er misschien rekening kan worden gehouden dat dit wellicht voor sommige gevoelig is, daar is toch niks mis mee?
Omdat het jouw mening is. Dat je de mogelijkheid niet hebt om hem genuanceerd te plaatsen (omdat je dat zelf niet kan of omdat je mening niet te nuanceren valt) wil niet zeggen dat je niet deel mag nemen aan de discussie.
Als mijn mening zou zijn (en dit is niet mijn mening maar een voorbeeld!) dat we kanker sowieso niet zouden moeten behandelen omdat ik vind dat het veel te duur is om het te behandelen, dan gaat dat veel mensen pijn doen. Wil dat zeggen dat ik niet deel mag nemen aan deze discussie? Nee.
Eerlijk: ik word er een beetje moe van dat je tegenwoordig op iedere zin 3x moet kauwen voordat je iets mag neerzetten, omdat het eventueel iemand weleens pijn zou kunnen doen. Dat hele zwarte Piet gedoe komt ook daaruit voort, mensen voelen zich continue aangevallen, gediscrimineerd, beledigd en pijn gedaan, en vinden dat andere mensen daar verantwoordelijk voor zijn. Hoe k*t het ook is, soms moet je gewoon een schild hebben voor dat soort dingen.
Ik zal ophouden met off topic gaan nu
upendo schreef:Weten jullie wat pas echt Nut zou hebben met een hoofdletter N?
Als je naast het geld dat je wel of niet geeft DONOR wordt! Geef bloed, word orgaandonor, of.. Als je een echte bikkel neemt, stamceldonor! 100% zekerheid over wat er met je geld gebeurt heb je nooit. Over wat er met je donorschap gebeurt, 100% !
En ja. Ik vind het afschuwelijk wat er in de Filipijnen gebeurt en kanker is zwaar, slopend en klote, maar ik ben van mening dat je zoveel meer vooruit komt als je meer voor elkaar over hebt dan simpel geld.
upendo schreef:Mijn vader is niet op.
Mijn vader heeft een mutatie gehad in zijn genen waardoor er op een atypische plaats leukemie ia ontstaan. Vind jij dat 'op'? Ik niet. Ik vind het eerder 'pech'.
dinek123 schreef:tuurliik mag iedereen met eigen mening plaatsen, maar dat je iets neerzet zonder respect naar al die mensen die oom maar iets te maken hebben (gehad) met deze ziekte.. alsof die mensen het nog niet moeilijk genoeg hebben gehad.
wat ik met dit bericht wil zeggen is dat iedereen vrij zijn kf haar mening kan geven, we wonen immers in nederland, maar respect tonen naar elkaar is blijkbaar erg moeilijk voor sommige, en dat is hetgeen wat mij raakt
upendo schreef:Van tevoren weet je niet of het levensreddend of levensrekkend zal zijn. In een laatste fase zijn er inderdaad andere oplossingen, maar het kwam op me over of je vindt dat er uberhaupt niet zoveel in geïnvesteerd moet worden. Een dat stak. Misschien ben ik dan emotioneel onhandig op het moment maar ik vind wel dat iedereen recht heeft op eventuele genezing met alle mogelijke middelen.
upendo schreef:Van tevoren weet je niet of het levensreddend of levensrekkend zal zijn. In een laatste fase zijn er inderdaad andere oplossingen, maar het kwam op me over of je vindt dat er uberhaupt niet zoveel in geïnvesteerd moet worden. Een dat stak. Misschien ben ik dan emotioneel onhandig op het moment maar ik vind wel dat iedereen recht heeft op eventuele genezing met alle mogelijke middelen.
dinek123 schreef:'het is crisis en mensen met kanker genezen kost geld dus laat ze maar sterven'
dat is t idee wat ik nu krijg o er jullie mening.
maar, dan kan je de ziekenhuizen voor een deel sluiten, gevolg? nog meer werkloosheid, want ja, dat hadden we nog niet genoeg he..
fransje23 schreef:upendo schreef:Van tevoren weet je niet of het levensreddend of levensrekkend zal zijn. In een laatste fase zijn er inderdaad andere oplossingen, maar het kwam op me over of je vindt dat er uberhaupt niet zoveel in geïnvesteerd moet worden. Een dat stak. Misschien ben ik dan emotioneel onhandig op het moment maar ik vind wel dat iedereen recht heeft op eventuele genezing met alle mogelijke middelen.
Ben ik met je eens![]()
Uiteindelijk wil vrijwel iedereen ook vechten voor zijn leven. Dan wil je niet horen dat het niet kan omdat er geen geld voor is.
_San87_ schreef:fransje23 schreef:
Ben ik met je eens![]()
Uiteindelijk wil vrijwel iedereen ook vechten voor zijn leven. Dan wil je niet horen dat het niet kan omdat er geen geld voor is.
Even de knuppel in het hoenderhok...
Wat als nu blijkt dat er dus daadwerkelijk geen geld meer voor is? (Wel een doemscenario, hoor.)
dinek123 schreef:'het is crisis en mensen met kanker genezen kost geld dus laat ze maar sterven'
dat is t idee wat ik nu krijg o er jullie mening.
maar, dan kan je de ziekenhuizen voor een deel sluiten, gevolg? nog meer werkloosheid, want ja, dat hadden we nog niet genoeg he..
_San87_ schreef:upendo schreef:Van tevoren weet je niet of het levensreddend of levensrekkend zal zijn. In een laatste fase zijn er inderdaad andere oplossingen, maar het kwam op me over of je vindt dat er uberhaupt niet zoveel in geïnvesteerd moet worden. Een dat stak. Misschien ben ik dan emotioneel onhandig op het moment maar ik vind wel dat iedereen recht heeft op eventuele genezing met alle mogelijke middelen.
In het geval van terminale kanker (correct me if I'm wrong) is iedere vorm van medicatie in principe toch levensrekkend? Tenzij er een mogelijkheid tot genezing gevonden wordt.
_San87_ schreef:Even de knuppel in het hoenderhok...
Wat als nu blijkt dat er dus daadwerkelijk geen geld meer voor is? (Wel een doemscenario, hoor.)
upendo schreef:Dan vind ik dat we eerst maar eens moeten kijken naar medische plastische chirurgie en andere onderdelen van het geneeskunde'gedoe' waar flink op weggestreept zal kunnen worden.
Celiien schreef:_San87_ schreef:
Even de knuppel in het hoenderhok...
Dan krijg je een Amerikaanse situatie voor obamacare.. Dus iedereen zelf gewoon dokken voor wat hij of zij heeft of krijgt...
fransje23 schreef:_San87_ schreef:Even de knuppel in het hoenderhok...
Dan wil je dat nog steeds niet horen als patient zijnde![]()
Ik denk eigenlijk dat behandelingen in de loop van de tijd efficienter en goedkoper kunnen. Dan gaat geld minder een rol spelen.
Vjestagirl schreef:upendo schreef:Dan vind ik dat we eerst maar eens moeten kijken naar medische plastische chirurgie en andere onderdelen van het geneeskunde'gedoe' waar flink op weggestreept zal kunnen worden.
Is geestelijk lijden dan minder erg dan lichamelijk lijden? Medische plastische chirurgie wordt toegepast om mensen een uiterlijk te geven waardoor ze zich geestelijk beter gaan voelen (correctie van flaporen, borst reconstructie etc.) waardoor ze meer zelfvertrouwen krijgen en beter functioneren in de maatschappij.