Vrouw tien jaar dood in huis, bizar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:42

Gini schreef:
naomi_g1998 schreef:
Misschien eerst afvragen wat de redenen van die mensen zijn om zich zelf af te zonderen voordat je zoiets gaat zeggen? ;)
Waarom? Moet er altijd een reden zijn? Er zijn genoeg eenzame mensen die dat zijn tegen wil en dank, en dat is schrijnend, niet alleen als ze ergens tien jaar dood liggen (want dan vinden we het zielig uiteraard, maar bij leven is het "die rare oude snuister op het einde van de straat).
Maar de mensen die perfect gelukkig zijn met een leven alleen, waarom zouden die zielig zijn en waarom zouden we die in godsnaam een sociaal leven willen opdringen enkel en alleen opdat wij niet van deze nieuwsberichten moeten lezen. Want de algemene norm is natuurlijk dat we allemaal gezellig en leuk moeten zijn met tonnen vrienden en familie die wekelijks, zo niet dagelijks over de vloer komt.
Ik heb nergens gezegd dat we die mensen een sociaal leven moeten gaan opdringen, of dat ik mensen die gelukkig zijn met hun keuze zielig vind? Zeg alleen dat je misschien moet nadenken voordat je mensen die met niemand contact hebben, door hun eigen keuze, voor gek verklaard. Want ja, vaak hebben hun wel een goede reden daarvoor.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:43

Ceriadwen schreef:
Ik ben benieuwd of de overheid de 10 jaar ten onrechte uitbetaalde AOW gaat terugvorderen.

uiteraard...dat zal ongetwijfeld nog gewoon op de rekening staan.Als je dood bent maak je niets op :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:45

geerke schreef:
Ceriadwen schreef:
Ik ben benieuwd of de overheid de 10 jaar ten onrechte uitbetaalde AOW gaat terugvorderen.

uiteraard...dat zal ongetwijfeld nog gewoon op de rekening staan.Als je dood bent maak je niets op :+

Hier wel; huur, belastingen etc. Die vrouw leefde al 10 jaar door, via haar rekening :=

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:47

geerke schreef:
Ceriadwen schreef:

de huur en alle andere vaste lasten werden wel afgeschreven, dus ik weet niet hoeveel er nog van over is.

LibertyLucky

Re: Vrouw tien jaar dood in huis, bizar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:50

wat een apart verhaal en inderdaad ,omdat men aannam dat ze bij haar dochter zou wonen ,wat er op lijkt te wijzen dta de relatie tussen hen wel een beetje hecht moet zijn geweest ?
vreemd

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:06

Naomi_g1998, volgens mij moet je mij bericht nog eens heel duidelijk lezen, want ik zeg juist helemaal niet wat jij beweert dat ik zeg. ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:55

SharonIndezz schreef:
Ik bedoel dat ik het idee echt heel zielig vind. Zelf heeft ze er geen last van gehad natuurlijk, maar iedereen verdient toch een waardig afscheid... :-(

Wat is een waardig afscheid? Iedereen doet altijd net alsof dat voor de overledene is, maar die merk er geen bal meer van :+ Een waardig afscheid is puur voor de nabestaanden.

Net zo idioot als dat je pas alle eer krijgt op het moment dat je dood bent, gebeurt altijd bij bekende mensen. Beetje jammer alleen dat ze er niks meer van mee krijgen en het dus zinloos is :+

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 23:34

Citaat:
Tja, 10 jaar is wel extreem lang maar er zijn zoveel mensen zonder familie of geen of weinig vrienden of dat nu eigen keus is of niet. Ik heb ook geen familie meer en door ziekte is mijn sociale leven ook niet je van het. Als ik hier zou liggen zou ik ook niet gelijk gemist worden. Elke avond als ik ga slapen hoop ik maar dat ik niet net als mijn vader 's nachts overlijd aan een hartinfarct. Niet voor mezelf hoor, maar wel voor mijn dieren die dan dus compleet aan hun lot overgelaten zijn omdat niemand weet dat ik hier lig. Er zijn meer eenzame mensen dan er gedacht wordt en vaak zijn dat ook mensen waar je het helemaal niet van zou verwachten.

Citaat:
Wat erg en wat angstig lijkt me dit.
Ik kan me er niets bij voorstellen.
Heb me voorheen wel heel erg enzaam gevoeld in een relatie maar dat is heel iets anders.
Eigenlijk zou er iets moeten zijn waar je dagelijks een melding kan geven als jullie dat zouden willen tenminste.
Ik wil jullie veel sterkte wensen en als jullie je hart willen luchten staant mijn pb open :(:)

Dankjewel. Moet eerlijk toegeven dat ik er ook regelmatig van in paniek raak. Voor mijn poes heb ik niet eens iemand die haar kan komen verzorgen in nood. Voor mijn hondje heb ik wel een opvangadres. Maar goed, als niemand weet dat je hier ligt heb ik je daar ook vrij weinig aan natuurlijk.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 23:36

naomi_g1998 schreef:
Gini schreef:
Waarom? Moet er altijd een reden zijn? Er zijn genoeg eenzame mensen die dat zijn tegen wil en dank, en dat is schrijnend, niet alleen als ze ergens tien jaar dood liggen (want dan vinden we het zielig uiteraard, maar bij leven is het "die rare oude snuister op het einde van de straat).
Maar de mensen die perfect gelukkig zijn met een leven alleen, waarom zouden die zielig zijn en waarom zouden we die in godsnaam een sociaal leven willen opdringen enkel en alleen opdat wij niet van deze nieuwsberichten moeten lezen. Want de algemene norm is natuurlijk dat we allemaal gezellig en leuk moeten zijn met tonnen vrienden en familie die wekelijks, zo niet dagelijks over de vloer komt.
Ik heb nergens gezegd dat we die mensen een sociaal leven moeten gaan opdringen, of dat ik mensen die gelukkig zijn met hun keuze zielig vind? Zeg alleen dat je misschien moet nadenken voordat je mensen die met niemand contact hebben, door hun eigen keuze, voor gek verklaard. Want ja, vaak hebben hun wel een goede reden daarvoor.

Als je goed leest zie je dat ze het juist gek vind dat die mensen gelijk als zielig en enzaam worden afgeschilderd terwijl het misschien hun eigen keuze is. Niet dat ze die mensen zelf gek vind ;)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:04

IZEP schreef:
Dankjewel. Moet eerlijk toegeven dat ik er ook regelmatig van in paniek raak. Voor mijn poes heb ik niet eens iemand die haar kan komen verzorgen in nood. Voor mijn hondje heb ik wel een opvangadres. Maar goed, als niemand weet dat je hier ligt heb ik je daar ook vrij weinig aan natuurlijk.

Geen dank, ik kan me jouw angst heel goed voorstellen. :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:20

Air schreef:
SharonIndezz schreef:
Ik bedoel dat ik het idee echt heel zielig vind. Zelf heeft ze er geen last van gehad natuurlijk, maar iedereen verdient toch een waardig afscheid... :-(

Wat is een waardig afscheid? Iedereen doet altijd net alsof dat voor de overledene is, maar die merk er geen bal meer van :+ Een waardig afscheid is puur voor de nabestaanden.

Net zo idioot als dat je pas alle eer krijgt op het moment dat je dood bent, gebeurt altijd bij bekende mensen. Beetje jammer alleen dat ze er niks meer van mee krijgen en het dus zinloos is :+

Een nette uitvaart krijgt die vrouw wel, de gemeente zorgt ervoor (en kan de kosten proberen te verhalen op de nabestaanden) Ook al merkt de overledene er niets van, toch is het mooi dat gebeurt. Uit respect voor het leven van diegene :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:24

Er is nu meer bekend over die vrouw en haar dochter... de moeder was met 16 jaar ongewenst zwanger geworden aan het eind van de 2e wereldoorlog in het voormalig Nederlands Indië... (de beruchte bersiap tijd, waarin een heleboel akelige dingen gebeurden, bijvoorbeeld verkrachtingen...niet dat ik zeg dat dat met die moeder is gebeurd, maar het zou maar zo kunnen: mijn moeder was ook zo oud in die tijd en werd op een dag bij een manége weggestuurd door een rij-instructeur omdat hij bang was dat er zoiets met haar zou gebeuren, vertelde ze mij. )

De moeder heeft haar dochter levenslang als ongewenst behandeld, en was zwaar getraumatiseerd, en wilde zèlf haar dochter niet meer zien...
Wat moet je dan nog als dochter... Ze had al wel eens met een bloemetje aan de deur gestaan, maar er werd niet opengedaan (moeder was al dood)...

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:39

geerke schreef:
tja....een dode muis stinkt al vreselijk,laat staan 70 kilo vlees wat ligt te vergaan... :7
Vreemd dat niemand 10 jaar geleden iets heeft geroken...

Nou daar zeg je wat, wij hadden ook een keer dode muis, dat stonk echt verschrikkelijk,het heeft ook even geduurd tot we ontdekten dat het een dode muis was ( magazijn winkel).

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:42

Hoorde vandaag op het nieuws dat zij en haar dochter al 20 jaar geen contact meer hadden -O-
Wat moet dat mensje een in- en intriest leven gelijdt hebben, dat niemand haar in die 10 jaar dusdanig gemist heeft en ergens aan de bel heeft getrokken.....

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 00:49

Het is wel een in en in triest verhaal zeg.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 11:05

muntdrop schreef:
Als je goed leest zie je dat ze het juist gek vind dat die mensen gelijk als zielig en enzaam worden afgeschilderd terwijl het misschien hun eigen keuze is. Niet dat ze die mensen zelf gek vind ;)

Maar hier zegt ze dat wel.
Gini schreef:
Sommige mensen kiezen ervoor om alleen te zijn. Ik vind het juist gek dat als je voor zo een leven kiest,

Ik snap alleen nog steeds niet dat niemand ooit iets heeft geroken? Binnen die 10 jaar moet je toch bijna wel iets hebben geroken?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 11:28

Nou, nee blijkbaar niet. Heb je wel het hele topic doorgelezen? Die vraag is eerder gesteld en ook eerder beantwoord..

Over de klachten van de buurvrouw en dat die niet op onderzoek is uitgegaan.. Als je alle reacties van haar bij elkaar op telt is het een 1+1=2 verhaal. Die vrouw woonde er slechts negen jaar, had begrepen dat ze bij haar dochter was ingetrokken en vervolgens heeft ze nooit iets gemerkt of geroken.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 11:37

Tessa_93 schreef:
moonshine88 schreef:
Vreemd verhaal maar van de week was hetzelfde verhaal uit Engeland dat een vrouw 4 jaar naast haar dode man had geslapen... Met foto´s !!! he bah

Deze zeker ? http://www.blikopnieuws.nl/bericht/2070 ... r-dode-man

Eventjes een hele grote waarschuwing die foto is een stuk enger dan je denkt :brr:

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 11:39

naomi_g1998 schreef:
muntdrop schreef:

Maar hier zegt ze dat wel.
Gini schreef:
Sommige mensen kiezen ervoor om alleen te zijn. Ik vind het juist gek dat als je voor zo een leven kiest,

Ik snap alleen nog steeds niet dat niemand ooit iets heeft geroken? Binnen die 10 jaar moet je toch bijna wel iets hebben geroken?

Lees dan ook de rest van zin..
Gini schreef:
Sommige mensen kiezen ervoor om alleen te zijn. Ik vind het juist gek dat als je voor zo een leven kiest, je meteen afgeschilderd wordt als een eenzaam, zielig oud vrouwtje wiens laatste levensjaren een eenzame hel moeten zijn geweest.

Ze vindt het dus gek dat mensen die zichzelf afzonderen afgeschilderd worden als een eenzaam en zielig.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 11:41

Sammie schreef:
Nou, nee blijkbaar niet. Heb je wel het hele topic doorgelezen? Die vraag is eerder gesteld en ook eerder beantwoord..

Over de klachten van de buurvrouw en dat die niet op onderzoek is uitgegaan.. Als je alle reacties van haar bij elkaar op telt is het een 1+1=2 verhaal. Die vrouw woonde er slechts negen jaar, had begrepen dat ze bij haar dochter was ingetrokken en vervolgens heeft ze nooit iets gemerkt of geroken.
Ja ik lees het hele topic al mee, maar dan vind ik het alsnog raar. Misschien had ze dan wel iets geroken maar dacht ze dat het iets anders was? Kan me niet voorstellen dat ze nooit een vreemde lucht heeft geroken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 11:47

Miss. durfde mensen die het vreemd vonden dat ze die vrouw nooit zagen,niet aan de bel te trekken?
Hier een paar straten verderop staat een huis waar áltijd de gordijnen dicht zaten,je zag nooit toevallig iemand in dat huis.De tuin was een en al onkruid,ik dacht,er zal toch niet iemand dood in dat huis liggen.Jarenlang reed ik daar voorbij en nooit was er ook maar iets veranderd,nooit een teken van leven.Heb vaak gedacht:zal ik de politie inlichten? dat ze even een kijkje kunnen nemen.Maar ik dacht dan;ach het zal wel goed zijn,ze hebben buren en die zouden dan toch wel iets gemerkt hebben?
Maar nu is dat huis verkocht en wonen er mensen die wel tekenen van leven tonen.
Dus aan de ene kant vind ik het niet vreemd dat er niemand alarm geslagen heeft.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 11:51

Ik kan me dit echt niet voorstellen als er langer dan een jaar geen gas licht of water word gebruikt dan gaat dat toch opvallen bij die instanties. En huur of iets zal ze toch moeten betalen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 11:56

En er is toch ook elk jaar een huursverhoging? als ze automatische incasso heeft,moet ze toch zelf de verhoging doorgeven? Ook de eindafrekening van water,gas ens troom moet door gegeven worden?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:00

Ik hoef daar niks van door te geven hoor.
Automatische incasso gaat ook na huursverhoging gewoon door, en eindafrekening krijg ik netjes met de mail doorgestuurd maar daar hoef ik niet op te reageren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:04

AI's gaan gewoon automatisch door :)

En die bedrijven zijn vaak zo groot en geautomatiseerd dat het men echt niet opvalt dat iets 10 jaar lang 'constant' is. Er zijn nl. zat huizen die leeg staan, maar nog wel een GWL aansluiting hebben.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 24-11-13 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt