Miljoenenjacht, deelnemer eist miljoenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:40

@
Vjestagirl schreef:
Anoeska schreef:
Ja, zo kan je overal wel wat achter zoeken. Ik neem aan dat ze een notaris nemen, omdat dat een functie is die gewoon onpartijdig bepaald of de regels zijn nageleefd.

De vergelijking met de kassadames snap ik niet helemaal :? Niemand heeft bij miljoenjacht toch iets zomaar meegekregen?

Geen idee, ik ken het spelletje niet.

Maar in principe krijg je aan de kassa ook niet zomaar iets mee: pas als jij een bepaald bedrag uitgeeft krijg je een plastic ietsje. Het zou de kassière (net als de notaris) niet uit moeten maken wie er hoeveel meeneemt: het zijn geen kosten die uit haar loonstookje komen, en ze maakt zichzelf populairder als ze ze wel meegeeft. Toch doet ze dat niet...

Vind het nog steeds een rare vergelijking, maar als je het zo bedoelt, dan onderschrijft het toch alleen mijn stelling. Het kassameisje/de notaris heeft niks te winnen of te verliezen, ze houden zich gewoon aan de regels. Dus geen wuppie onder de €15 en geen €5 miljoen als je op de knop gedrukt hebt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:40

Diablo schreef:
Omdat ze zich aan de regels moet houden. Net als de notaris.

Alleen stond er in de regels niet dat als je op de knop drukt het spelletje dan afgelopen is...

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:41

Vjestagirl schreef:
Diablo schreef:

Alleen stond er in de regels niet dat als je op de knop drukt het spelletje dan afgelopen is...

Het wordt wel verteld aan de deelnemers. Je weet gewoon als je meedoet met zo'n spel dat je je aan de spelregels moet houden. Ook degene die aan je verteld worden.

Vjestagirl

Re: Miljoenenjacht, deelnemer eist miljoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:42

Blijkbaar is er iemand met verstand van de wet (namelijk een advocaat) die denkt dat het anders zit...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:46

Vjestagirl schreef:
Diablo schreef:

Dat weet ik niet, ik heb die regels niet gelezen. Maar het werd verteld toch, in de uitzending? Zou dat niet bindend zijn?
En zou hij vijf miljoen gehad hebben als hij niet op de knop gedrukt had?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:48

Diablo: ik denk inderdaad dat dat het probleem vooral wordt, als het wel voor de rechter komt.. Hoe moet je beoordelen wat de man wél verdiend zou hebben? Geen 5 miljoen in ieder geval..
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 20-11-13 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lumea

_lies_ schreef:
gohya: ja, maar daar gaat het hier dus om, is de deal wel gesloten?
Hoe wordt in dit geval besloten dat er een deal is overeengekomen? De man drukte wel op de knop, maar gaf aan dat dit een misverstand was door de zenuwen. Daarbij stond niet in de eerdere spelregels dat de knop beslissend was.
Vandaar vind ik dit heel interessant :)

Kim_14 schreef:
Anoeska schreef:
Ik vind dit wel een beetje ver gaan: http://rechtopmiljoenen.com.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/

Om er nou een hele website omheen te bouwen. Nu wordt het echt een beetje een sneue actie. Als je een zaak aan wil spannen, hou dan op z'n minst de eer aan jezelf, door het een beetje sjiek te doen. Dit soort websites dragen daar niet echt aan bij.

In het filmpje zegt ie zelf : 'Op het moment dat ik sla heb ik het idee dat ik iets fout doe'.
Dus heeft ie het niet per ongelijk gedaan? Hij krijgt er alleen spijt van..

Hij geeft toe dat hij bewust op de knop sloeg, alleen op het moment dat ie sloeg hij er spijt van kreeg.
Maar op de knop gedrukt is op de knop gedrukt en blijft op de knop gedrukt, dus hij is akkoord gegaan met die 125000,-

gohya schreef:
_lies_ schreef:
gohya: ja, maar daar gaat het hier dus om, is de deal wel gesloten?
Hoe wordt in dit geval besloten dat er een deal is overeengekomen? De man drukte wel op de knop, maar gaf aan dat dit een misverstand was door de zenuwen. Daarbij stond niet in de eerdere spelregels dat de knop beslissend was.
Vandaar vind ik dit heel interessant :)

Op de knop slaan betekend DEAL ongeacht of het nou per ongeluk is of niet.
Dat moet ook wel,want anders kan iedereen gaan twijfelen en zeggen:uh ik wilde niet drukken op de knop.Ja zo kan je aan de gang blijven.
Als je op de paardenmarkt handjeklap doet en je sluit een deal,dan moet je ook die deal nakomen,tenminste zo hoort het wel volgens de regels.

Ik kan me niet voorstellen dat die notaris weet hoeveel er in dat koffertje zit!

De notaris weet wel degelijk hoeveel er in het koffertje zit, hij stopt het er zelf in..

o0marije0o

xSlvna schreef:
Wie zegt dat hij dat niet van plan was, om 4 miljoen te doneren aan de Filipijnen, aan unicef, aan... aan de voedselbank van Nederland. Wie zegt dat die geen huizen koopt voor de dakloze in Nederland.

'Hij verdiend het geld niet', 'Hij kan in zijn handjes klappen met die €125.000', 'Sommige mensen hebben minder'. Dus...? Als jullie zo gaan denken kunnen jullie beter bij de regering en het koningshuis aankloppen of zij ook met een normale loon rond zouden kunnen komen, 'want sommige mensen hebben minder'. :\

Ik zou mijn kans ook met beide handjes aangrijpen in de hoop op €5.000.000, al vreet ik het vervolgens op, als ik dat geld zou kunnen krijgen van een spel (met geld zat, anders kunnen ze het niet uitgeven) dan zorgde ik er ook voor dat ik het kreeg.
Al ging ik er als DD opzitten, als ik er door hun onzorgvuldigheden in de regels recht op zou hebben, zou ik het ook willen hebben.

Geef de man groot gelijk, ik gun hem die €5.000.000 ook nog.

Er zit in mijn mening gewoon een heel erg groot verschil in of de persoon in kwestie het geld wil omdat hij vind dat het van hem zou moeten zijn en je in mijn mening dus een hebberig persoon bent en niet tevreden kan zijn met het bedrag wat in mijn mening al iets is om op je knieën dankbaar voor te zijn. Of dat je een persoon bent die goed wil doen. "With great power comes great responsibility" En geld is power. Je hebt degelijk macht. Je bent met een groot geld bedrag in staat veel te doen.
Je moet je goed kunnen beseffen wat je hebt. En wat goed is om ermee te doen. Anders is het dood zonde in mijn opzicht.

Jouw vergelijking vind ik zelf een beetje lastig te begrijpen. Een betere wereld begint bij jezelf. Dat er slechte dingen in de wereld gebeuren, betekend niet dat je zelf alles maar goed kan brullen met de redenering, maar wat dáár gebeurd, of wat dié persoon doet is nog veeeel erger. JA dat kan zo zijn. Maar wijs die gene erop. Laat zien hoe jij vind dat het beter kan.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:49

_lies_ schreef:
Diablo: ik denk inderdaad dat dat het probleem vooral wordt, als het wel voor de rechter komt.. Hoe moet je beoordelen wat de man wél verdient zou hebben? Geen 5 miljoen in ieder geval..

En dat wordt het probleem.. Met hoeveel zou hij gestopt zijn? Met het volgende bod van 2,.. miljoen? Of zou hij dan nog verder spelen? Die 5 miljoen krijgt hij écht niet meer uitgekeerd, zo ver zou hij niet doorgespeeld zijn..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:52

Ik heb de advocaat op de radio gehoord.

In de spelregels staat: Het geldbedrag wat in de koffer zit is van jou tenzij je akkoord gaat met het bod van de notaris.

Daarom zijn ze van 5 mln uitgegaan. Dat was namelijk het bedrag wat in de koffer zat.

Zat er 1 mln in, hadden ze dat bedrag als uitgangspunt genomen.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:13

Vala schreef:
MissDD schreef:
Ik beschuldig geen notarissen, ik weet alleen, helaas ook nog uit ervaring, dat ook tussen notarissen rotte appels zitten en ik dus altijd kritisch blijf kijken naar elke betrokkene ongeacht hun status. Kijk even naar het gevalletje Moszkowicz.....

Sinds wanneer was Moszkowic een notaris???

Het ging om mensen die integer behoren te zijn......

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:51

In de regels staat dat het geld in de koffer van hem is, tenzij hij een bod van de bank accepteert. In de uitzending wordt gezegd dat hij met een druk op de rode knop een bod accepteert. Duidelijk toch? Hij heeft gedrukt en daarmee het bod van de bank geaccepteerd.

Ik heb het fragment bekeken en hij zegt, kort nadat hij gedrukt heeft, dat hij het gevoel had het fout te doen op het moment dat hij drukt. Dat zegt mij ook nog eens dat hij wel degelijk bewust op de rode knop gedrukt heeft.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:56

Vivian__ schreef:
Heb je 125.000 euro, ga je het uitgeven aan een rechtzaak :') zo zonde!

ik zag het gisteren op tv, daar voreg de presentator geloof ik ook zoiets volgens mij werkt die advocaat eerst zo.. en als er een uitspraak is deelt hij in de winst.

ik vind het ook dom..hij drukt. kort samengevat: baal even op dat moment.. blijft er nog eens aan terug denken van he wat was dat toch dom maar wees blij met die 125 000 euro en ga verder met je leven!

edit het is helemaal zoals diegen boven mij zegt. knop in gedrukt is bod geaccepteerd

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:01

Ik blijf dit het voorbeeld vinden van een slechte verliezer.
Al kan je hem met 125.000 euro op zak eigenlijk toch geen verliezer noemen.
Als hij gelijk krijgt breekt volgens mij de hel los. Dan kan iedereen wel roepen dat hij zich vergist of dat hij de regels niet goed begrijpt.
Linda legt trouwens ook steeds duidelijk uit hoe het werkt als je op de knop drukt, of als je dat niet doet hoe het spel dan verder gaat.
Ik hoop dat hij geen gelijk krijgt en lekker gaat genieten van z'n gewonnen geld.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:11

Ik vind dat hij al blij mag zijn met 125.000 euro, hij het ook maar met 5 euro naar huis kunnen gaan..
Het is zijn eigen schuld dat hij op de knop heeft gedrukt, ook al is het per ongeluk, regels zijn regels.
Druk je op de knop, stop je en ga je naar huis met het geboden bedrag! Klaar!
Hij heeft gewoon dikke pech gehad dat hij op de knop heeft gedrukt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:16

Anoeska schreef:
Wat maakt dat die notaris nou uit? Die zit daar een paar uurtjes in de week een beetje mee te kijken met die opnames. Waarom zou het hem iets uitmaken hoeveel geld iemand meekrijgt. Die zit daar toch alleen om de regels te interpreteren en te handhaven.

De notaris zou partijdig geweest kunnen zijn.
Ik zeg niet dat dat zo is, maar geloof me maar dat alles uit de kast getrokken wordt bij rechtszaken. En al helemaal om deze bedragen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-11-13 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:32

De notaris is niet in dienst van Endemol, en die heeft een beroepseed afgelegd dat hij onafhankelijk zal zijn - dat is precies de functie van de notaris en de reden dat die bij al die spelletjes aanwezig moet zijn. Hij is ervoor verantwoordelijk dat het eerlijk verloopt. Als hij zich partijdig opstelt is hij klachtwaardig en mogelijk zijn baan kwijt. En het geld voor de beslissing die hij neemt komt niet uit zijn eigen zak. Hij heeft geen enkel doel te dienen met partijdigheid...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:49

Prrrr schreef:
De notaris is niet in dienst van Endemol, en die heeft een beroepseed afgelegd dat hij onafhankelijk zal zijn - dat is precies de functie van de notaris en de reden dat die bij al die spelletjes aanwezig moet zijn. Hij is ervoor verantwoordelijk dat het eerlijk verloopt. Als hij zich partijdig opstelt is hij klachtwaardig en mogelijk zijn baan kwijt. En het geld voor de beslissing die hij neemt komt niet uit zijn eigen zak. Hij heeft geen enkel doel te dienen met partijdigheid...

Dat is waar.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:51

Lastig allemaal, ik ben erg benieuwd wat de rechter zal gaan zeggen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:52

Hij neemt de titel van het programma in elk geval wel serieus :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:54

Shirley schreef:

:') :')
Dé jacht op de miljoenen! :')

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:54

Shirley schreef:

Vind ik leuk :')

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:56

Shirley schreef:

Waar blijft de 'vind ik leuk' knop ? :') _/-\o_

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:56

Ik zou het hem niet nadoen, iedereen kijkt je er op aan, maakt je belachelijk, heeft een mening over je etc.
En dan echt iedereen in het hele land, meteen een soort BN'er is hij geworden.
En dat voor een zaak, waarin hij hoe dan ook zelf op de rode knop heeft gedrukt.
Je moet het er maar voor over hebben :+

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:02

Stel dat hij nu de rechtzaak wint.. dan staat hij wel voor altijd bekend als die zeur die 125.000 euro "gratis" niet genoeg vond en er een rechtzaak van moest maken omdat hij een spelletje verloren heeft.