Al 13 miljoen voor Fillipijnen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samblabla

Re: Al 13 miljoen voor Fillipijnen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:19

En als nederland in de sh*t zit dan zie je geen 1 land ons helpen.
Alsof we niet al genoeg ellende in ons land hebben.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:20

Zitten wij in de oliebol dan??????????
Als wij faillet gaan worden wij net zo goed geholpen door de EU.

Mensen hier hebben een fiets paard onder hun reet (de meeste dan) en dan nog zeuren over crisis en die ene euro.... Laat mensen lekker zelf bepalen of ze mensen helpen. Gelukkig zijn er nog genoeg mensen die wel hun hart op de juiste plek hebben. Sommige reacties hier vind ik echt walgelijk.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:20

Tja ben ik heel eerlijk als ik zeg dat er in NL ook genoeg mensen zijn die hulp kunnen gebruiken???

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:21

Samblabla schreef:

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten toch? Als wij even in een dip zitten betekend het toch niet dat wij ons gelijk maar van alle ellende moeten afsluiten? Het zou toch wat zijn als iedereen zo dacht!

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:22

Wat sommige mensen hier durven neerzetten, schaamteloos.
Je zal maar op de Filipijnen wonen nu, geen huis meer hebben, geen familie meer, alles weg... En dan heb je mensen die lekker binnen bij de kachel zitten, waarschijnlijk net lekker gegeten hebben en nu op bokt zitten op de ipad of iphone en ook fijn met de tv aan durven te zeggen dat je geen geld moet overmaken. Eerst de crisis hier maar oplossen, verschrikkelijk als je zo denkt 8)7

mohica

studiemiep schreef:
Tja ben ik heel eerlijk als ik zeg dat er in NL ook genoeg mensen zijn die hulp kunnen gebruiken???

ja ;-) alleen wordt er spijtig genoeg naar die mensen niet (genoeg) omgekeken

NeverGiveUp

Samblabla schreef:

Leef jij op straat met je houten huisje plat gespoeld tot de grond, zonder eten en water?
Zonder schoenen,medische hulp en een dak boven je kop?

Nah, geloof het niet. En met de watersnood ramp in 53 hebben we ook veel hulp gehad, vooral uit Pakistan schijnt het!

Yonker ik ben het met je eens,

Studiemiep, even een serieuze vraag, niet aanvallend bedoelt.
Heb je de beelden gezien? Vast wel toch, hoe kan je dat dan nog vergelijken?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:26

NeverGiveUp schreef:
Samblabla schreef:

Leef jij op straat met je houten huisje plat gespoeld tot de grond, zonder eten en water?
Zonder schoenen,medische hulp en een dak boven je kop?

Nah, geloof het niet. En met de watersnood ramp in 53 hebben we ook veel hulp gehad, vooral uit Pakistan schijnt het!

Wij hebben bovendien zelf een nationaal rampenfonds, krijgen wij inderdaad hulp van oa de EU en ook andere landen als wij zelf in de penarie zitten. Zo is het nu eenmaal op de wereld; als wij elkaar helpen, dan wordt hopelijk de wereld een stukje mooier :)

Je zou eens iemand anders helpen, zonder dat daar iets tegenover staat...
(En ik geef ook niet aan 555, maar wil met liefde de mensen ondersteunen die daar heen gaan, kleding doneren etc. Ik snap de gedachtengang gewoon niet; omdat wij ook in een crisis zitten, moet je dan maar geen anderen helpen die het nog veel erger hebben? Wat is er mis met naastenliefde?)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:31

Oh betekent niet dat ik dit niet financieel steun dat ik niks steun hoor. Genoeg fondsen die ik steun. :+

Maar is natuurlijk wel erg wat er gebeurd is.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:32

Weet je wat mij een beter idee lijkt?

Om dit geld in de landmacht te steken en een hele groep militairen met geneeskundige hulp en wederopbouwring te sturen...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:33

Mensen in hun waarde laten voor de keuze die ze maken, daar wordt de wereld nog veel mooier van. :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:35

Bij sommigen hun reacties krijg ik plaatsvervangende schaamte... Ik heb er weinig woorden voor. Je moet maar net daar wonen, de waarschijnlijk ergste natuurramp in de geschiedenis van de mens overleven, allemaal lijken die rond je drijven, je kleren stuk en een gat in je arm, verkracht en bestolen worden, geen eten of drinken hebben voor 4 dagen, geen familie meer en zelfs geen wc meer om je behoefte op te doen, ziek worden omdat je dagen door de modder loopt, overal mensen rond je zien sterven...

Maar nee, in NL/België is het crisis en natuurlijk zitten massa's mensen in een vergelijkbare situatie hier... :roll: En ergens durf ik wel te denken dat de armen hier in onze landen veel beter beseffen wat men daar in de Filippijnen nu doormaakt, dan de mensen hier online die zeuren over diezelfde armen en de crisis.

Hoe en of je steunt, maakt mij weinig uit. Maar er een ikke-zij verhaal van maken, vind ik totaal schandalig en oneerbiedig. WIJ zijn allemaal mensen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:37

Vreselijk hypocriet topic is dit geworden. Zeggen dat je niet kunt vergelijken, maar het vervolgens zelf doen. Het o zo zielig vinden en het daarom een normale gang van zaken vinden om, als je geld hebt, wat te geven, maar hoe zit het dan met de landen/mensen/dieren die altijd hulp nodig hebben? Dan is het ineens niet zo zielig genoeg meer om te storten voor de meesten, of om bewuste keuzes te maken om dat tegen te gaan.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:38

Poiuytrewq schreef:
Mensen in hun waarde laten voor de keuze die ze maken, daar wordt de wereld nog veel mooier van. :D

Ik denk dat de wereld nog veel mooier wordt van niet alles naar je eigen zogenaamd zielige situatie toe trekken, en dankbaar zijn voor wat je hier hebt. Of je nou aan giro 555 geeft of niet, dat is eigen keuze, maar ik denk dat dat die instelling de wereld nog veel mooier maakt.

Geryon, wie zegt dat de mensen die dat zeggen dat niet doen, daar weet jij toch niets vanaf?
Het gaat ook niet zo zeer om dat je persé moet geven, absoluut niet. Meer het omdraaien en vergelijken met de situatie hier. Wat naar mijn mening écht niet kan.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 18-11-13 22:40, in het totaal 2 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:39

Als mensen niet willen doneren, prima. Maar het vergelijk Nederland met Filippijnen gaat gewoon niet op. Laten wij daar maar heel dankbaar voor zijn :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:39

RedPassion schreef:
Kaitlyn schreef:
Ik vind het van de zotte!
Natuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd is maar laten wij eerst maar eens zorgen dat we uit de crisis zijn voordat we zoveel geld aan mensen/dingen gaan doneren.

Crisis?? Het feit dat wij het in dit verwende land crisis noemen zegt al genoeg over hoe veel (of weinig) we gewend zijn. Walgelijk, zo'n instelling! Geen huis meer hebben, geen eten hebben en in het ergste geval geen familie meer hebben, DAT is pas crisis!

Dat heeft gewoon te maken met economische termen.

Economen noemen het recessie en men heeft het dan inderdaad over een crisis. :P

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:42

NeverGiveUp schreef:
Poiuytrewq schreef:

Ik denk dat de wereld nog veel mooier wordt van niet alles naar je eigen zogenaamd zielige situatie toe trekken, en dankbaar zijn voor wat je hier hebt. Of je nou aan giro 555 geeft of niet, dat is eigen keuze, maar ik denk dat dat die instelling de wereld nog veel mooier maakt.

Geryon, wie zegt dat de mensen die dat zeggen dat niet doen, daar weet jij toch niets vanaf?
Het gaat ook niet zo zeer om dat je persé moet geven, absoluut niet. Meer het omdraaien en vergelijken met de situatie hier. Wat naar mijn mening écht niet kan.

Omdat er al weinig mensen zijn die dat doen, dus ik verwacht het ook niet van iedereen die dat zegt.

En omdat dat heel vaak voorkomt waarvan ik het wel weet.
Laatst bijgewerkt door Geryon op 18-11-13 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:42

iedereen moet zelf weten of hij of zij doneert...ik doe het niet....omdat ze op haiti nog steeds onder zeiltjes wonen na de miljoenen die gedoneert zijn na de Tsunami.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:43

Wat een gelul over de crisis.. ondertussen zitten wij wel allemaal in warme, comfortabele huizen met luxes zoals internet. Als we over al onze uitgaven zo goed nadachten als over wel of niet doneren aan een goed doel was die crisis er niet eens geweest joh. Weten jullie hoe hoog de staatsschuld is? zowat 500 MILJARD euro! Iets met een deuk en een pakje boter..

Het enige wat ik iedereen wil aanraden is vooral niet te doneren aan giro 555 en wel om deze reden: http://nos.nl/artikel/211030-merendeel- ... ianen.html
Zelf ben ik nog op zoek naar een (grotendeels) non-profit organisatie om aan te doneren. Als iemand er éen weet, of mensen kent die zich actief inzetten voor de Filipijnen hoor ik het graag!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:43

Ik wil wel iets doen, maar niet in de zin van geld storten. Ik heb er geen vertrouwen in dat dit allemaal op de juiste plek komt. Mocht er hier in de buurt een burgerinitiatief zijn, dan ga ik bij wijze van spijkers, zeil of wat dan ook kopen zodat dat mee kan die kant op. Dáár heb ik meer vertrouwen in.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:48

Geryon schreef:
Vreselijk hypocriet topic is dit geworden. Zeggen dat je niet kunt vergelijken, maar het vervolgens zelf doen. Het o zo zielig vinden en het daarom een normale gang van zaken vinden om, als je geld hebt, wat te geven, maar hoe zit het dan met de landen/mensen/dieren die altijd hulp nodig hebben? Dan is het ineens niet zo zielig genoeg meer om te storten voor de meesten, of om bewuste keuzes te maken om dat tegen te gaan.

Tuurlijk niet, zo'n ramp is een mooi moment om te profileren wat een goed en altruïstisch mens je bent. Vooral als je muziek/acteer/presenteer carriere op het punt staat om in een sleur te geraken of je buurman net een mooiere auto heeft gekocht dan jij :)* . Het is helemaal mooi als er dan minder ontwikkelde mensen zijn die geen geld willen geven aan al die arme weggewaaide filipijnen want dan kan je ook nog ergens over zeuren ook en dat vinden we leuk als Nederlanders :j

Dat een boel hulporganisaties andere acties voor net zo hulpbehoevende mensen gewoon stilzetten vind ik nogal apart maar je hoort er niemand over??
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 18-11-13 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:50

Ik ben ook niet van plan te storten, er gaat genoeg geld naar goede doelen, ik betaal genoeg belasting.

Ik vraag me af of deze Rijkste Filipinos (bron uit 2010) wel doneren aan eigen land? Iemand die dit weet? Er zit dus duidelijk ook wel geld in eigen land :o

En het is heel sneu wat er gebeurd is, maar ik heb nog weinig vertrouwen in giro555 :(

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:01

carr_friesje schreef:
Celiien schreef:
Jongens, wat zitten jullie te zeiken :=

Als het niet uit je eigen portemonnee komt lekker boeiend dat andere mensen t wel doneren! Alsof omdat je buurvrouw 5,- stort, jij dan geen eten hebt (voor degene die t krap hebben).

En inzameling voor Nederlanders , ach ach, volgens mij hebben we hier nog altijd water eten en een dak boven ons hoofd hoor. Dus 'crisis in Nederland' is echt een onzin rede om niet te doneren.
Ik doneer ook niet maar heeft een andere reden :)

dus m'n laatste paar centen van deze maand waar ik krap aan een brood voor kon halen voor aankomende week had ik dan maar moeten doneren, want 'het is geen crisis in nederland.."

Komop zeg.. :roll:

Lezen is ook een kunst sjongejonge. Het laat mij letterlijk koud of je doneert of niet, ik kan niet in iemands portemonnee kijken. Maar de vergelijkingen gaan hier zwaar scheef.

Als iemand wil doneren, wie zijn wij dan om te zeggen nou doneer het dan maar aan de buren die t niet zo breed hebben bij wijze van?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:03

Ik doneer ook niet, en al helemaal niet als ze om 8uur s'ochtends op het station keihard van die klereherrie gaan lopen zingen, zo hard dat je niet eens meer kon praten. :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:04

MarlindeRooz schreef:
Ik doneer ook niet, en al helemaal niet als ze om 8uur s'ochtends op het station keihard van die klereherrie gaan lopen zingen, zo hard dat je niet eens meer kon praten. :+

Even lezen, daar gaat t topic niet om :=