Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Samblabla schreef:En als nederland in de sh*t zit dan zie je geen 1 land ons helpen.
Alsof we niet al genoeg ellende in ons land hebben.
Samblabla schreef:En als nederland in de sh*t zit dan zie je geen 1 land ons helpen.
NeverGiveUp schreef:Samblabla schreef:En als nederland in de sh*t zit dan zie je geen 1 land ons helpen.
Leef jij op straat met je houten huisje plat gespoeld tot de grond, zonder eten en water?
Zonder schoenen,medische hulp en een dak boven je kop?
Nah, geloof het niet. En met de watersnood ramp in 53 hebben we ook veel hulp gehad, vooral uit Pakistan schijnt het!
Poiuytrewq schreef:Mensen in hun waarde laten voor de keuze die ze maken, daar wordt de wereld nog veel mooier van.
RedPassion schreef:Kaitlyn schreef:Ik vind het van de zotte!
Natuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd is maar laten wij eerst maar eens zorgen dat we uit de crisis zijn voordat we zoveel geld aan mensen/dingen gaan doneren.
Crisis?? Het feit dat wij het in dit verwende land crisis noemen zegt al genoeg over hoe veel (of weinig) we gewend zijn. Walgelijk, zo'n instelling! Geen huis meer hebben, geen eten hebben en in het ergste geval geen familie meer hebben, DAT is pas crisis!
NeverGiveUp schreef:Poiuytrewq schreef:Mensen in hun waarde laten voor de keuze die ze maken, daar wordt de wereld nog veel mooier van.
Ik denk dat de wereld nog veel mooier wordt van niet alles naar je eigen zogenaamd zielige situatie toe trekken, en dankbaar zijn voor wat je hier hebt. Of je nou aan giro 555 geeft of niet, dat is eigen keuze, maar ik denk dat dat die instelling de wereld nog veel mooier maakt.
Geryon, wie zegt dat de mensen die dat zeggen dat niet doen, daar weet jij toch niets vanaf?
Het gaat ook niet zo zeer om dat je persé moet geven, absoluut niet. Meer het omdraaien en vergelijken met de situatie hier. Wat naar mijn mening écht niet kan.
Geryon schreef:Vreselijk hypocriet topic is dit geworden. Zeggen dat je niet kunt vergelijken, maar het vervolgens zelf doen. Het o zo zielig vinden en het daarom een normale gang van zaken vinden om, als je geld hebt, wat te geven, maar hoe zit het dan met de landen/mensen/dieren die altijd hulp nodig hebben? Dan is het ineens niet zo zielig genoeg meer om te storten voor de meesten, of om bewuste keuzes te maken om dat tegen te gaan.
carr_friesje schreef:Celiien schreef:Jongens, wat zitten jullie te zeiken
Als het niet uit je eigen portemonnee komt lekker boeiend dat andere mensen t wel doneren! Alsof omdat je buurvrouw 5,- stort, jij dan geen eten hebt (voor degene die t krap hebben).
En inzameling voor Nederlanders , ach ach, volgens mij hebben we hier nog altijd water eten en een dak boven ons hoofd hoor. Dus 'crisis in Nederland' is echt een onzin rede om niet te doneren.
Ik doneer ook niet maar heeft een andere reden
dus m'n laatste paar centen van deze maand waar ik krap aan een brood voor kon halen voor aankomende week had ik dan maar moeten doneren, want 'het is geen crisis in nederland.."
Komop zeg..