Cassidy schreef:Ik bespeur in mijn omgeving wel degelijk een ommekeer, een bewustwording van dingen die er echt toe doen. Mensen die zich gaan bezighouden met mindfullness, die gaan demoveren ipv promoveren, mensen die beseffen dat geld niet gelukkig maakt. De directeur van een groot bedrijf die ineens beslist dat hij zich veel gelukkiger voelt als hij achter het stuur van de vrachtwagen kruipt, ipv de verantwoording van het hele bedrijf te moeten torsen. En het op de koop toe neemt dat je dan wat minder te besteden hebt. Als je jong bent doet geld er nog toe. Als je ouder wordt wil je met plezier kunnen werken.
Heb je dit soort mensen niet in je omgeving? Dan zou je daar wat aan kunnen gaan doen. Ook de stress om je heen is te verminderen. Simplify your life, keil die iPhone in de hoek en beperk je social media. Die infobesitas hoeft echt niet, en wat echt belangrijk is krijg je via het nieuws te horen. Laat je je opjutten door files, zoek een baan die je van huis uit kunt doen.
Om te gaan onthaasten zul je stevig in je schoenen moeten staan. Ik was een keer met een groep stalgenootjes op vakantie in Drente en daar noemden ze ons de gestresste westerlingen. En weet je wat? Ook daar raakt het werk af, zonder dat je het gevoel hebt dat je voortdurend op je tenen moet lopen. Dus ben je gevoelig voor de stress om je heen en laat je je er makkelijk door opjagen? Dan verhuis, hoeft echt niet naar de andere kant van de wereld te zijn.
Kortom, de maatschappij, dat ben jij. Be the change you want to see in the world.
De maatschappij ben je niet zelf naar mijn mening, hoe je in de maatschappij staat bepaal je wel zelf.
De een wordt gelukkig van hard werken, veel geld en weinig sociaal leven, de ander wordt er gelukkig van part time te werken en de ander wordt er weer gelukkig van helemaal niet te werken.
Wat boeit dat?! Het is juist goed, het houdt elkaar in evenwicht. Zou iedereen een fulltime prestatiegerichte baan willen, dan is er minder plek op de arbeidsmarkt.
Aan iedereen: trek je vooral veel van jezelf aan en van hoe jij wel leven. Heb de mensen om je heen met wie jij het goed kan vinden en die je op een positieve manier beinvloeden.
En soms een beetje prestatiegericht, niks mis mee. Lijkt me erg natuurlijk. Want hoeveel ruiters gaan er nu op wedstrijd voor de lol en voor het meedoen? 'Iedereen' gaat toch voor een winstpunt?
Erg prestatiegericht, ook niks mis mee, zolang je die druk maar niet aan anderen oplegt