Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Maartje1990 schreef:Beetje hypocriet wel allemaal, niet? Gezien de manier waarop de meeste paarden worden gehouden. Die worden ook veel opgehokt.
Maartje1990 schreef:Dat doen we toch ook niet? We vinden alleen de manier van afmaken onjuist.
Jolliegirl schreef:Vind je het niet beide erg?
Luckystory schreef:Maartje1990 schreef:Dat doen we toch ook niet? We vinden alleen de manier van afmaken onjuist.
Nee dat is waar. Maar we veroordelen sommige aspecten ervan wel.
En beoordelen "onze" manier als beter.
Behoorlijk subjectief toch? Gekleurd door onze eigen ervaringen en gebruiken.
beestenfreak schreef:http://www.youtube.com/watch?v=dXAk91PltMI
dit is toch ook vermakelijk? hoeven die beesten niet voor te worden afgemaakt
Luckystory schreef:Maartje1990 schreef:Niks subjectiefs aan.
Tja, vertel dat aan zowat de helft van de wereld... Genoeg die er anders over denken hoor.
Mijn schoonbroer (een moslim) zal absoluut geen biefstuk van een koe eten waar eerst een staaf doorheen is geweest. Niet de bedoeling volgens hem, haram.
Cassidy schreef:beestenfreak schreef:http://www.youtube.com/watch?v=dXAk91PltMI
dit is toch ook vermakelijk? hoeven die beesten niet voor te worden afgemaakt
Vermakelijk om te zien idd. Vraag me alleen af wat er met de stieren daarna gebeurt. Mogen die echt het land weer op? Of mogen ze nog een keertje zich helemaal leeg lopen in de arena? Zou een stier na verloop van tijd geen dingen leren waardoor het nog gevaarlijker wordt voor de mensen in de arena?
Maartje1990 schreef:Wat heeft een moslim hier nu weer mee te maken?
Luckystory schreef:Maartje1990 schreef:Wat heeft een moslim hier nu weer mee te maken?
Omdat je zei dat het niet subjectief is.
Want dat is het namelijk wel.
Mensen die wegens geloofsovertuiging onverdoofd slachten, geloven ook niet dat ze een dier onrecht aandoen. Nochtans als je nagaat hoe lang het duurt voor een koe dood is vanaf het moment dat het dier die kantelbox in loopt (en dus begint te stikken door de druk van zijn organen op z'n longen) tot hij door bloedverlies buiten bewustzijn raakt, dat zal niet veel verschillen met de duur van een stierengevecht.
Maw: allemaal subjectief en gekleurd door de eigen perceptie.
Luckystory schreef:Jolliegirl schreef:Dus weer een vergelijking met NIETS..
Kantelbox meetellen hé, dat gaat traaaaaaag
We hebben het wel eens getimed (gelukkig adhv filmpjes want daar voel ik dan weer niet de nood om er naast te staan.) Was om en bij de 10 minuten.
Luckystory schreef:Goh, nu vraag je wat. Het waren filmpjes zelfgemaakt door een prof. (Heb in een grijs en ver verleden wel eens wat credits gehaald in die materie namelijk )
Ik weet alleen dat de heren slachters tussendoor tijd hadden voor koffie, het beest een behoorlijke doodstrijd leverde en de heren het nogal lastig hadden om beide aders en slagaders over te snijden. Hadden ze wel wat pogingen voor nodig. Nochtans professionals.
Ik heb altijd onthouden dat het zo'n 10 minuten was van het moment dat hij begon te stikken tot hij buiten bewustzijn was. Ik vond dat toen nogal schokkend.
Niet zozeer de duur eigenlijk maar vooral de gedwongen hulpeloosheid van het beest en de industriële aanpak ervan.
Nee, geef mij dan maar zo'n gevecht.