Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
EskeGirl schreef:kohtje schreef:Waarom wordt er in gevangenissen niet meer gewerkt? Gewoon s'morgen 8 uur aan de gang tot een uur 17.00? Daarna zelf koken (kookploeg) En sávonds kan je nog naar avondschool zodat je ook nog een diploma kan halen.
Er wordt vaak wel gewerkt in gevangenissen. Werk je niet, dan zit je de hele dag op je cel (dat is igg in Vught zo, werd verteld bij Buch in de Bajes).
kohtje schreef:Eigenlijk vind ik dat ze hun eigen verblijf zouden moeten betalen.
little_king schreef:heel leven hoef niet, maak er 10 jaar van.
Maar waarom moet ik betalen voor de mensen die zich niet aan de wet houden?
En ja een heleboel die het criminele circuit zelf kiezen, van werk wordt je moe en verdien je niet zo snel.
En kan niet anders zeggen dat ze daar gelijk hebben.
Consequenties zijn er toch bijna geen aan je daden. Dus eigenlijk zijn ze veel slimmer dan heel braaf werkend Nederland.
Vjestagirl schreef:Je mag kiezen waar je belastinggeld heen gaat. Stemmen. En dat doen we allemaal, en daarmee kiezen we wie wij allemaal gezamenlijk vinden dat de beste ideeën heeft.
En serieus, "alleen maar je vrijheid" kwijt zijn is meer dan je denkt. Je beslist helemaal niets meer zelf. Wat je eet, wanneer je eet, wanneer je slaapt, met wie je eventueel je cel deelt, wat voor werk je doet, wanneer je gaat douchen...
Magrathea schreef:En ja, laten we gehandicapten ook in cellen opsluiten met 1x per dag luchten en vaste regels voor álles. Denk niet dat dat erdoor komt
Vjestagirl schreef:Magrathea schreef:En ja, laten we gehandicapten ook in cellen opsluiten met 1x per dag luchten en vaste regels voor álles. Denk niet dat dat erdoor komt
En de ouderen, vergeet de ouderen niet! 1x per dag een betonnen pleintje op met een flink hek er omheen, en voor de rest van de dag opsluiten in een onsloopbare cel...
Klinkt wel goedkoop.
little_king schreef:Luchten in een betonnen pleintje, dat kan, maar is echt niet overal zo.
Waar ik werkte was er een hele atletiekbaan.
En genoeg ouderen die hele dag op bed liggen omdat er geen tijd is ze überhaupt te luchten.
Ik denk dat veel oudere zouden willen ruilen ja.
Magrathea schreef:little_king schreef:Luchten in een betonnen pleintje, dat kan, maar is echt niet overal zo.
Waar ik werkte was er een hele atletiekbaan.
En genoeg ouderen die hele dag op bed liggen omdat er geen tijd is ze überhaupt te luchten.
Ik denk dat veel oudere zouden willen ruilen ja.
Dat heeft dan meer te maken met dat er niet genoeg personeel is. Als er niemand in de gevangenis zou willen werken zitten zij ook de hele dag in hun cel.
Char_elle schreef:Ik ben duidelijk tegen strengere straffen in Nederland en ik hoop écht niet dat ze minimumstraffen af in gaan voeren. Elk geval moet verschillend bekeken worden en minimumstraffen zijn daarbij niet bevorderlijk. Sommige mensen die een delict hebben gepleegd hoeven geen zware straf te krijgen en met minimumstraffen krijg je soms oneerlijke situaties.
Sowieso vind ik dat buitenstaanders niet over een opgelegde straf kunnen oordelen. Men roept altijd wel heel snel: dat is véél te laag, maar niemand weet de ins en outs van de zaak. Niemand is bij de zitting aanwezig geweest en niemand heeft héél het dossier doorgelezen. Dan pas vind ik dat je kan oordelen. Niet als je zo maar wat roept, zonder kennis van de zaak en zonder kennis van het rechtssysteem.
little_king schreef:Ik heb geen moeite te betalen voor gehandicapte, geen moeite te betalen voor zieken.
Want dat zijn dingen die je overkomen.
Criminaliteit overkomt je niet, het is een keuze. En ik weet dat jullie dat zo niet vinden, maar ik blijf daar wel bij. Dit door ervaringen in mijn omgeving en van mezelf.
Ik ben zelf vaak genoeg in de gevangenis geweest wat in bedrijf was. En ja ik vind het wel een hotel.
Nee natuurlijk niet betreffende de vrijheid, bij elke doorgang moet je vragen of je er door mag.
Maar betreft de voorzieningen vind ik het heel goed.
Beter dan veel van die gehandicapten in hun tehuis.
Als ik zou mogen kiezen waar mijn belastingcentjes heen gingen dan werd het heel wat soberder in het gevang en kregen gehandicapten en ouderen in verzorgingstehuizen eindelijk eens de zorg die ze verdienen.
little_king schreef:Jij mag het kortzichtig noemen, jou feestje.
Ja het is een vrijheidsberoving en dat weet je voordat je er komt te zitten.
Dat weet je al op het moment dat je met wat illegaals bezig bent.
Dan weet je al dat als je gesnapt wordt je je familie niet ziet.
Maar blijkbaar was die gedachte niet erg genoeg om toch door te gaan met wat je aan het doen was.
En als dat nu na 1 keer is, maar vele vervallen vaker.
Dan is het blijkbaar goed te behappen die zeer strenge straf in onze gevangenissen.