_San87_ schreef:Je bedoelt pedoseksueel, Tigra. Haal die twee alsjeblieft niet door elkaar.
Het is toch duidelijk genoeg dat er staat pedofielen die gruwelijke dingen doen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tigra_ schreef:_San87_ schreef:Je bedoelt pedoseksueel, Tigra. Haal die twee alsjeblieft niet door elkaar.
Het is toch duidelijk genoeg dat er staat pedofielen die gruwelijke dingen doen.
_San87_ schreef:Tigra_ schreef:
Een pedofiel acteert niet naar zijn (of haar) behoefte. Een pedoseksueel wel.
Tigra_ schreef:Mijn god, als jij altijd zo discussieert, dan zullen er veel misverstanden ontstaan.Wat boeit mij dat het is duidelijk genoeg wat ik bedoel. Dat mensen op ieder verschil maar een andere woordje moet verzinnen moeten ze zelf weten. Voor mij is het duidelijk genoeg en voor de meeste wel.
_San87_ schreef:Tigra_ schreef:Mijn god, als jij altijd zo discussieert, dan zullen er veel misverstanden ontstaan.Wat boeit mij dat het is duidelijk genoeg wat ik bedoel. Dat mensen op ieder verschil maar een andere woordje moet verzinnen moeten ze zelf weten. Voor mij is het duidelijk genoeg en voor de meeste wel.
Er is een verschil, een heel belangrijk verschil.
Tigra_ schreef:_San87_ schreef:Mijn god, als jij altijd zo discussieert, dan zullen er veel misverstanden ontstaan.
Er is een verschil, een heel belangrijk verschil.
Ik ben ook niet in dit topic om een discussie te beginnen maar gewoon mijn mening te zeggen dat is alles.
Littera schreef:In een beschaafd land hoort de doodstraf niet, dus ik ben tegen.
Een greep argumenten:
- je kunt nooit 100% zeker zijn dat iemand schuldig is (zie Lucia de Berk), dus is er altijd de kans dat je een onschuldige vermoordt en dat is onomkeerbaar;
- moord rechtvaardigt moord nooit: met andere woorden, als iemand een moord pleegt, doe jij precies hetzelfde als je hem tot de doodstraf veroordeelt, misschien doe je zelfs wat ergers aangezien de doodstraf altijd met voorbedachte rade is en er bij de verdachte sprake kan zijn van bijvoorbeeld doodslag;
- het is bewezen dat de doodstraf niet afschrikwekkend werkt;
- veroordeelden zijn mensen, ik vind het niet kunnen om een kind van drie zijn vader af te nemen omdat hij een zware misdaad heeft begaan, daar kan dat kind namelijk niets aan doen (in de gevangenis zijn er bezoekuren, kan dat kind/volwassene nog kiezen of het hem wil zien, doodstraf is definitief).