Primitief!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xSlvna schreef:Waarom zou je ze vast zetten? Zodat ze later weer los kunnen lopen? Nee bedankt, laat ze maar lekker in hun cel zitten, maar dan krijg je weer het grote nadeel, dat kost zo ontiegelijk veel geld hè.
Littera, sorry, moeten we met iedere mens rekening houd? Godsamme dan hebben we wat te doen.
xSlvna schreef:Waarom zou je ze vast zetten? Zodat ze later weer los kunnen lopen? Nee bedankt, laat ze maar lekker in hun cel zitten, maar dan krijg je weer het grote nadeel, dat kost zo ontiegelijk veel geld hè.
Littera, sorry, moeten we met iedere mens rekening houd? Godsamme dan hebben we wat te doen.
Littera schreef:KimD schreef:Voor mij mogen ze hem invoeren overal ter wereld, er zijn mensen die zijn te gruwelijk voor woorden en die mogen ze per direct ophangen! Liefst onder toezicht van de hele wereld.![]()
Ontzettend jammer dat niet overal alle straffen gelijk zijn en hier in NL zo matig gestraft word.
In Nederland matig gestraft?
http://programma.vpro.nl/themadaders/ni ... treng.html
http://www.nrc.nl/rechtenbestuur/2010/1 ... st-europa/
Jouw moeder staat op straat naast Piet. Piet raakt in gevecht met Jan, die ook op straat staat, en slaat hem dood. Jouw moeder probeert tussenbeide te komen.
De politie komt eraan en vraagt aan de getuigen wie Jan heeft gedood. Ze wijzen naar je moeder.
Op het bureau wordt je moeder urenlang verhoord. Ze is moe, bang, heeft honger en wil alles doen om even te kunnen slapen, en bovendien voelt ze zich schuldig omdat ze Jan niet heeft kunnen helpen, dus zegt ze dat ze 'zijn dood misschien had kunnen voorkomen'.
Jouw moeder krijgt de doodstraf.
Drie dagen na haar dood bekent Piet dat hij Jan heeft gedood, en dat jouw moeder alleen wilde helpen.
Dat vind jij dus oké? En van jou mag dat op televisie worden uitgezonden?
KimD schreef:Ik kan niet tegen mensen die 'slechte' mensen verdedigen, die mensen hebben een zieke geest anders doe je dat iemand van je eigen soort niet aan. Die mensen zijn niet in orde.
vuurneon schreef:Doodstraf is niet goedkoper hè?dus dat is een non argument.
ingedebruijn schreef:Ik vind het bij de doodstraf een hele geruststelling dat ze hun daad nooit meer over kunnen doen. Als ik lees dat misdadigers nog geen dag vrij zijn en weer iemand verkracht/vermoord... Had voorkomen kunnen worden.
xSlvna schreef:Doodstraf duurder dan iemand 20, 30, 60 jaar vast zetten? Dan moeten ze daar ook maar gelijk iets aan aanpassen, problem solved. Zo duur is dat goedje niet, zo wel verzinnen ze maar iets anders. Het moet gewoon veel simpeler worden.
We hebben 7.000.000.000 man op aarde, daar mag best een (groot) deel (zieke) mensen van opgeruimd worden.
Kim, we delen volgens mij de zelfde Kerkraadse nuchterheid, bijna iedereen in mijn omgeving vind ook dat (kinder/dieren)verkrachters gewoon meteen dood mogen, net als mensen die moorden voor de grap. Voor sommige moorden heb ik wel begrip, maar voor de rest?
xSlvna schreef:Edit: Enkel bij harde bewijzen, mensen moeten gewoonweg niet bekennen als ze niks gedaan hebben, dat is hun eigen dommigheid vind ik.
Celiien schreef:ingedebruijn schreef:Ik vind het bij de doodstraf een hele geruststelling dat ze hun daad nooit meer over kunnen doen. Als ik lees dat misdadigers nog geen dag vrij zijn en weer iemand verkracht/vermoord... Had voorkomen kunnen worden.
En wat nu als er na 3 jaar 'nieuw bewijs' wordt gevonden waaruit blijkt dat hij/zij het helemaal niet gedaan heeft?
Celiien schreef:ingedebruijn schreef:Ik vind het bij de doodstraf een hele geruststelling dat ze hun daad nooit meer over kunnen doen. Als ik lees dat misdadigers nog geen dag vrij zijn en weer iemand verkracht/vermoord... Had voorkomen kunnen worden.
En wat nu als er na 3 jaar 'nieuw bewijs' wordt gevonden waaruit blijkt dat hij/zij het helemaal niet gedaan heeft?
KimD schreef:Je hoeft het overigens niet persoonlijk te maken, ik heb een TeM geplaatst.
xAnnouk schreef:Celiien schreef:
Het lijkt me niet dat ze roekeloos bij iemand de doodstraf plaatsen? Daar moeten ze wel sterke bewijzen voor hebben.
xSlvna schreef:Kim, we delen volgens mij de zelfde Kerkraadse nuchterheid, bijna iedereen in mijn omgeving vind ook dat (kinder/dieren)verkrachters gewoon meteen dood mogen, net als mensen die moorden voor de grap. Voor sommige moorden heb ik wel begrip, maar voor de rest?
KimD schreef:Ik heb het ook niet specifiek over jullie mag ik dat even ophelderen.![]()
En op je quote te reageren, dat is heel naar maar niet meer terug te draaien. Maar een doodstraf word niet zomaar uitgevoerd, daar staat ook geen HTK onderzoekje op.
xSlvna schreef:Doodstraf duurder dan iemand 20, 30, 60 jaar vast zetten? Dan moeten ze daar ook maar gelijk iets aan aanpassen, problem solved. Zo duur is dat goedje niet, zo wel verzinnen ze maar iets anders. Het moet gewoon veel simpeler worden.
We hebben 7.000.000.000 man op aarde, daar mag best een (groot) deel (zieke) mensen van opgeruimd worden.
Kim, we delen volgens mij de zelfde Kerkraadse nuchterheid, bijna iedereen in mijn omgeving vind ook dat (kinder/dieren)verkrachters gewoon meteen dood mogen, net als mensen die moorden voor de grap. Voor sommige moorden heb ik wel begrip, maar voor de rest?
Celiien schreef:xAnnouk schreef:
Het lijkt me niet dat ze roekeloos bij iemand de doodstraf plaatsen? Daar moeten ze wel sterke bewijzen voor hebben.
er zijn alleen al in amerika zo'n 25 gevallen bekend dat de persoon bij nader inzien niet schuldig was.. laat ik het niet hebben over Azië/Midden- Oosten..