Kindbruid (8) sterft na huwelijksnacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pam87

Re: Kindbruid (8) sterft na huwelijksnacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:09

Je zal maar in zo'n land moeten leven als vrouw!
of je nou 8 18 of 28 bent!

lijkt me verschrikkelijk!

Komt hopelijk een tijd dat het daar ook beter zal worden maar zal nog lang duren gok ik.
Ik zal die cultuur nooit begrijpen en ben blij dat ik in NL ben opgegroeit/woon ;)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:12

Lees het boek 'nog eenmaal mijn moeder zien' van Zana Mushen maar eens.
Zij en haar zusje worden als jong meisje vanuit Nederland aan een man in Jemen uitgehuwelijkt.
Waargebeurd verhaal en geeft echt een duidelijke kijk in die verschrikkelijk barbaarse cultuur.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:23

Die heb ik ook gelezen. Er is ook een vervolg op, "vechten voor Nadia". Het is gewoon pùre horror maar dan waargebeurd. En niet eens voor meisjes die daar geboren zijn en niet beter weten, maar twee meiden die zoals iedereen hier gewoon in Engeland naar school gingen en nooit van hun leven zelfs maar gedacht hadden dat hun vader van Jemense origine hun zou uithuwelijken aan een familie in een bergdorp waar de tijd niet twee maar vijf eeuwen is blijven stilstaan. Het zet je wel met beide voeten terug op de grond hoe verdomd veel geluk je maar weer hebt om niet daar te moeten wonen.

"ik was negen toen ik moest trouwen" van Nojoud Ali is ook zo'n mooi boekje over de problematiek van kinderuithuwelijking in Jemen. Een heel dapper meisje dat toont dat het best mogelijk is om de problemen aan te klagen, maar helaas geraken er nauwelijks meisjes zo ver als haar.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:28

:n

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:41

Die beiden boeken heb ik ook gelezen kwanyin. Iid echt pure horror, maar geeft wel een zeer reallistische kijk op het ellendige leven van uitgehuwelijkte meisjes. In het eerste boek word ook geschreven over 1 van de dochtertjes van 7 welke uitgehuwelijkt is.
Bizar dat dit soort dingen nog steeds bestaan in 2013.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:48

hier word je toch misselijk van als je het leest :r

Sanne_Relax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:49

Zelfs "beesten" doen dit nog niet. Dit vind ik iets des duivels... (voor het geval er iets is als een duivel) Walgelijk! Ik word misselijk van dit soort berichten. Die meisjes... Ik kan me het leven niet voorstellen.
Wat is dat toch met deze "cultuur"? Ik kan er echt met mijn pet niet bij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:53

ZIEK, echt ziek, bah, je zou maar op je 8e naar bed moeten met een man van 40, kun je je voorstellen hoe dat is? hoe bang dat kindje op zo'n moment zou zijn? hoeveel pijn ze heeft gehad? bah bah bah... :r het zijn gewoon gore kinderverkrachters :r

het enige wat ik me afvraag, wat doen de jongens op die leeftijd dan? alleen mannen van 40 lijken te trouwen, wat doen de jongeren dan, werken?

Afbeelding

niet wetende wat hun nog allemaal te wachten staat, walgelijk....

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:54

:(:)

En wat ik me afvraag, waar zitten die ouders met hun hoofd?
Die vieze grijzen van die mannen staat me ook niet aan... Die kindjes horen toch lekker met poppen te spelen. :n

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:58

Gatver die foto !

Ik denk dat we bozer moeten zijn op de vaders van de meisjes. De moeders hebben daar geen inspraak en die zijn vast erg verdrietig omdat ze weten (en wss zelf ook hebben meegemaakt) wat hun kindje te wachten staat....

Niet om het goed te praten hoor, ik vind het walgelijk :r

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:57

Kijk dit is nu een mooi voorbeeld van hoe je vrouwen mooi onder de duim krijgt in zulke landen:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... kken.dhtml

Stel je voor een gewone ongeletterde vrouw uit een Arabisch dorpje die geen dag in haar leven school heeft gelopen. Iemand die letterlijk niets anders kent dan haar eigen aanrecht. Je hebt nooit geleerd om kritisch te denken, je weet zelfs niet dat er zoiets bestaat als een man die ongelijk heeft.
En dan zegt een belangrijke geestelijke even dat je problemen krijgt met je eierstokken als je gaat autorijden. Wij zullen onmiddellijk roepen "wat een onzin, wie beweert dat? Hoe is dat getest? Op welke manier werkt dat dan?". Maar als je dus nooit geleerd hebt verder te kijken dan je neus lang is, zeg je "oh, die man is geschoold, die man is wijs en een man van God/Allah, hij heeft gelijk".
En mocht je dan toch gaan autorijden, en je hebt de pech dat je heel toevallig effectief problemen aan je eierstokken hebt, dan gaat het voor de gemeenschap heel gemakkelijk zijn om het vingertje te wijzen dat het je eigen schuld is, want ze hebben je gewaarschuwd dat dat door autorijden komt...je grootmoeder heeft het meegemaakt, je moeder, jij, en je dochter later gewoon ook. Net zoals je zoon net zoals zijn vader, opa en grootvader nooit iets anders leert dan dat vrouwen er alleen maar zijn om te gehoorzamen en ze geen hersens hebben.

En datzelfde systeem wordt in zulke gebieden ook toegepast naar huwelijk en voortplanting. Hou de vrouw gewoon dom en aan huis, en ze zal nooit weten dat het niét normaal is om je 13-jarige dochter uit te huwelijken en te laten bezwangeren door een vent die haar opa kon zijn...

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 01:02

Ziek. Eigenlijk moet ik dit soort dingen helemaal niet lezen want ik word er altijd ontzettend boos en haatvol van ;(

Waar ik me dan nog het meest aan irriteer is dit:
"Huwelijken met minderjarigen komen vaker voor in Jemen. Eerdere pogingen om een minimumleeftijd in te voeren mislukten door tegenstand van islamistische politici."
Bron: http://www.nu.nl/buitenland/3570785/woe ... jemen.html

Zucht...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:32

Árme meisjes... Echt hoe dit kan snap ik niet. Die ouders willen dan in ieder geval toch niet dat hun kind pijn lijdt...

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:42

Thesserd schreef:
Ziek. Eigenlijk moet ik dit soort dingen helemaal niet lezen want ik word er altijd ontzettend boos en haatvol van ;(

Ik ook...

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:39

NeverGiveUp schreef:
Árme meisjes... Echt hoe dit kan snap ik niet. Die ouders willen dan in ieder geval toch niet dat hun kind pijn lijdt...

Nee joh, dat is totaal niet belangrijk. Allah, geld en status zijn veel belangrijker... ofzo -O-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:29

Meestal wordt de ouders beloofd dat het kind niet aangeraakt wordt voor haar eerste menstruatie. In die cultuur draait seks niet om liefde, maar puur op voortplanting. Voor de ouders is het veel belangrijker dat hun dochter een dak boven haar hoofd heeft, iemand die haar voorziet van alle basisbehoeften en haar beschermd. Zulke ouders geloven vaak oprecht dat een oudere man een goede partij is. Ze is dan misschien nog maar een kind, ze zal geen honger leiden want als vrouw voor je kost moeten werken is daar vaak niet zo eenvoudig als hier...

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:50

Gatverdamme zeg ! :r :r :r

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:34

Chaos schreef:
OMG. Wat een beesten zijn het toch. Monsters, ongelofelijk dat dit allemaal zo kan en zo gaat.. :n

Je haalt me de woorden uit de mond.. Naar mijn idee zijn mensen daar ook geen mensen maar beesten. :j
Iets met ontwikkeling..