Iemand laten sterven voor 1 miljoen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:30

Lara_Silver schreef:
Echt niet, dadelijk valt er een familielid of je geliefde dood neer... :(

Dan weet jij niet of dat door de knop komt!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 23:34

suuzepuus schreef:
Lara_Silver schreef:

Ehh...Het lijkt mij vrij logisch dat er altijd wel een verklaring is als iemand sterft. :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:37

Ik geef niet zo om het leven van vreemden. Eigenlijk helemaal niet. Zou er geen moeite mee hebben die knop tien keer in te drukken en een onbezorgd leven te hebben verder. Tot een ander drukt en jij aan de beurt bent natuurlijk :-D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:53

suuzepuus schreef:
Lara_Silver schreef:

Het was een antwoord op de OP. Maw aangezien het om een random persoon gaat je ook net zo goed een familielid of je geliefde kan treffen, snap je?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 08:28

GamblersCup schreef:
Ik geef niet zo om het leven van vreemden. Eigenlijk helemaal niet. Zou er geen moeite mee hebben die knop tien keer in te drukken en een onbezorgd leven te hebben verder. Tot een ander drukt en jij aan de beurt bent natuurlijk :-D

Ik denk niet dat je helemaal de strekking van deze stelling snapt. Als het om een Random persoon gaat kan het ook gaan om iemand die je lief hebt. En voor het idee dat alles in balans gaat, en als je wat moois ontvangt je ook wat naars moet beleven is de kans best groot dat het gaat om iemand waar je om geeft. Daarbij denk ik ook niet dat je snapt wat voor een psychisch effect dit zou hebben, als het al een random persoon gaat, en jij merkt dat 10 miljoen jou niet gelukkiger maakt en het leven eerlijk moeilijker. Ga je je afvragen waarom jij die knop hebt ingedrukt (en in jou geval meerdere keren)
Daarbij geloof ik er weinig van dat jij 'niets' om het leven van vreemden geeft, en mocht dat wel zo zijn dat het jou echt helemaal niets doet. Dan is het verstandig toch eens met iemand te praten, want psychopathische trekken zit niemand op te wachten (Bh Dexter Morgan, heeft hij weer wat te doen)

Azmay

Re: Iemand laten sterven voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 08:37

Ik heb mensen gezien in mijn leven die ik de dood gunde, dan heb ik het niet over pesters of paardenmishandelaars, dat is onzin. Nee, dan heb ik het over oude mensen in een bejaardentehuis die niets meer kunnen laten weten en weg zitten te teren of mensen die zo ziek zijn dat ze eigenlijk niets meer kunnen en geen spatje lol meer kunnen hebben onder zware medicatie.

Als ik zou mogen kiezen zou ik zo iemand denk ik wel kiezen. Een random persoon, een kind, een moeder of vader, nee, dat denk ik niet.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:11

zou het zelf wel willen, maarja, karma is een b*tch dus laat dan maar ;)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:15

brrrrr nee zou ik niet mee kunnen leven (wel goed topic trouwens....nog niet echt over na gedacht)

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:23

Ik zou het niet doen, ookal is het bijvoorbeeld een moordenaar. Ik vind dat niemand het recht heeft om over iemands leven te beslissen. En ik zou ook zeker .iet met dat geld kunnen leven, als je weet dat je er iemand voor hebt moeten laten sterven.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:31

DezeNaam schreef:
wie ben jij om hem het leven te ontnemen?

Wie ben jij om een mug dood te slaan?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 09:35

antje_vip schreef:
DezeNaam schreef:

Wie zegt dat ik muggen dood sla? O:)

Dan kan je het leven van een mens nog niet vergelijken met dat van een mug. :') Zie je een mug je kamer al onder wenen omdat je haar baby's gedood hebt ... ? :')

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:37

Nee, nooit. Het maakt mij niet uit wie het is, ook al is het iemand die ik haat, dat kan ik gewoon niet aan :( die random persoon zou ook je familielid kunnen zijn... Ik kan niet iemand zijn leven afpikken, dat is niet mijn taak.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:07

Benfan, ik snap het absoluut wel, maar jij kent me niet. En als ik zeg dat het leven van vreemden me niet zoveel doet, dan bedoel ik dat ook zo. En ik ben geen familiemens, om het zo maar eens te zeggen....

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:33

antje_vip schreef:
DezeNaam schreef:

Dit is appels met peren vergelijken :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:39

Bij bepaalde mensen al voor 1 eurocent :+ (Dat was mijn eerste gedachte... sorry)

Sorry, ik mag bepaalde mensen gewoon echt niet... Maar als het random is niet...

Aan de andere kant, ik zie het ook al voor me dat ze het in Amerika gaan doen met gevangenen die toch de doodstraf hebben... Spel op tv er van maken "Wie van de 10...." in combi met een weekend miljonairs :') vanaf 1 miljoen gewoon de keuze wat doe je, 1 miljoen houden of.... :') Extra sensatie, spanning...

Aan de andere kant, als we kijken naar de geschiedenis, de oorlogen enzo.. Hoevaak is het niet voorgekomen dat mensen dit voor de lol doen? Seriemoordenaars trouwens ook... Dus als iemand meteen ja zegt ;) *pakt der stempeltje met potentiele seriemoordenaar alvast vast*

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:43

DezeNaam schreef:
antje_vip schreef:

Wie zegt dat ik muggen dood sla? O:)

Dan kan je het leven van een mens nog niet vergelijken met dat van een mug. :') Zie je een mug je kamer al onder wenen omdat je haar baby's gedood hebt ... ? :')

Daar komt bij dat een mug reageert vanuit zijn reptielenbrein en enkel mechanisch reageert op pijnprikkels en pijn niet ervaart zoals mensen (en/of zoogdieren) en ook geen emoties ervaart.

Dus als je een mug (of in mijn geval horzels }:0 ) doodslaat, gaat bij hem letterlijk 'het lampje dus gewoon uit', daar kan ik dan minder moeite mee hebben. Dat is geen mensen en/of dierenleed... Dat is gewoon een kwestie van op het juiste moment (als hij op mijn paard zit) even het licht bij hem uitdoen :') Dus ja, ik ontneem hem op dat moment het leven en ik ontneem mijn paard een hele vervelende, en mijns inziens zinloze, irritatie.

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:46

random niet maar als ik zou kunnen kiezen... en nee geen mensen die ik haat gewoon echt slechte mensen
martelaars enzo ja die wil ik wel eens zien sterven

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:47

Ik zou het ook niet doen hoor, zou wat zijn als het een dierbare zou zijn.
Dan is die miljoen ineens heel niet belangrijk meer.

Zelfs al zou ik wel iemand mogen kiezen, dan nog niet.
Er zijn veel mensen die ik niets goeds toewens, maar ach laat ze maar lekker terwijl ik doorga met mijn leven.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:48

Als je een mens door zijn kop schiet, gaat er ook letterlijk een lampje uit ;) tis niet zo dat doodgaan een marteling moet zijn?

Maar sommige mensen zijn ook vervelend, zinloos en irriterend :') (Ja, ik zet spinnen netjes buiten, maar sommige mensen... :'))

Maar dan niet alleen mijn persoonlijke "ik heb zo'n hekel aan je, als je voor mijn voeten dood zou neervallen zou ik nog een keer over je heen lopen" maar bijvoorbeeld moordenaars, verkrachters of weet ik veel wat... Die mensen die iemands (en niet alleen van het slachtoffers) leven verwoesten.. Hebben die nog wel een recht om te leven? Als jij het van een ander af kan pakken, mag het dan niet van jezelf afgepakt worden?

Ik ben persoonlijk ook voor doodstraf, gewoon omdat het goedkoper is dan jaren lang in een hotel bewaard blijven (het enige wat ze missen is vrijheid, maar ze hebben het beter dan sommige gezinnen...) Het nadeel: niet onomkeerbaar, dus het moet echt ZEKER zijn dat diegene de dader was... (Kijk naar de Puttense moordzaak, 2 mannen onterecht een paar jaar vast.... tjah :S) Dus mjah... Omdat het lastig is om er zeker van te zijn, kan het dus niet... maar stel iemand wordt heterdaad betrapt... tjah.. Als iemand zelf zoiets doet, welke rechten heeft ie dan nog?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:50

Lianne86 schreef:
Als je een mens door zijn kop schiet, gaat er ook letterlijk een lampje uit ;) tis niet zo dat doodgaan een marteling moet zijn?

Maar sommige mensen zijn ook vervelend, zinloos en irriterend :') (Ja, ik zet spinnen netjes buiten, maar sommige mensen... :'))

Maar dan niet alleen mijn persoonlijke "ik heb zo'n hekel aan je, als je voor mijn voeten dood zou neervallen zou ik nog een keer over je heen lopen" maar bijvoorbeeld moordenaars, verkrachters of weet ik veel wat... Die mensen die iemands (en niet alleen van het slachtoffers) leven verwoesten.. Hebben die nog wel een recht om te leven? Als jij het van een ander af kan pakken, mag het dan niet van jezelf afgepakt worden?

Ik ben persoonlijk ook voor doodstraf, gewoon omdat het goedkoper is dan jaren lang in een hotel bewaard blijven (het enige wat ze missen is vrijheid, maar ze hebben het beter dan sommige gezinnen...) Het nadeel: niet onomkeerbaar, dus het moet echt ZEKER zijn dat diegene de dader was... (Kijk naar de Puttense moordzaak, 2 mannen onterecht een paar jaar vast.... tjah :S) Dus mjah... Omdat het lastig is om er zeker van te zijn, kan het dus niet... maar stel iemand wordt heterdaad betrapt... tjah.. Als iemand zelf zoiets doet, welke rechten heeft ie dan nog?

Dat zou ik maar niet te hard roepen... Dat hoeft namelijk helemaal niet. Los van het feit dat er bij de mens extreme emoties vooraf kunnen gaan aan zo'n moment, waar een mug geen last van heeft.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:56

Dat is ook weer waar... Nouja... dan wordt het dus of bewusteloos zijn en neerschieten of onverwacht neerschieten :') (Nee, snap dat als je een pistool op je hoofd krijgt, er echt wel veel door je heen schiet...)

Het leven ontnemen is nooit goed, maar recht hebben om te leven vind ik wat anders.... Stel ik rij roekeloos, veroorzaak een ongeluk... iemand anders komt om door MIJN schuld... Dan heb ik iemands leven ontnomen, dan heb ik toch ook geen recht op leven meer.. (Ongeluk, ander verhaal....) Want het is niet alleen het slachtoffer wat niet meer leeft, maar ook zijn familie, kennissen etc.

En ja, je krijgt ervoor een straf (als ze je pakken.... hoeveel moordenaars lopen er niet nog vrij rond?); maar dat is nooit gelijk aan wat het slachtoffer/familie etc. meemaakt...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:00

Lianne86 schreef:
Dat is ook weer waar... Nouja... dan wordt het dus of bewusteloos zijn en neerschieten of onverwacht neerschieten :') (Nee, snap dat als je een pistool op je hoofd krijgt, er echt wel veel door je heen schiet...)

Het leven ontnemen is nooit goed, maar recht hebben om te leven vind ik wat anders.... Stel ik rij roekeloos, veroorzaak een ongeluk... iemand anders komt om door MIJN schuld... Dan heb ik iemands leven ontnomen, dan heb ik toch ook geen recht op leven meer.. (Ongeluk, ander verhaal....) Want het is niet alleen het slachtoffer wat niet meer leeft, maar ook zijn familie, kennissen etc.

En ja, je krijgt ervoor een straf (als ze je pakken.... hoeveel moordenaars lopen er niet nog vrij rond?); maar dat is nooit gelijk aan wat het slachtoffer/familie etc. meemaakt...

Ook dat kun je niet zomaar zeggen... Ik heb door mijn vorige werk heel veel aanrijdingen meegemaakt en afgehandeld en toch ook vaak de andere kant gezien. Elk huisje, heeft zijn kruisje...

Dat sommige mensen (zwaar) gestraft moeten worden voor hun daden, is een feit. Ik zal nooit die jongen vergeten die een ongeluk had veroorzaakt, waarbij een inzittende zwaar gewond raakte en uiteindelijk om het leven kwam. Ik zie hem nog voor mij staan, als de dag van gisteren. Ja hij was fout, heel fout... Maar om te zeggen dat hij op dat moment zijn recht op leven was verloren? Nee... daar ben ik het niet mee eens. Maar ik bekijk het misschien ook wel vanuit een heel ander perspectief...

Tenzij jij (huur)moordenaar bent, brengt niemand opzettelijk een ander om het leven. Dat mensen soms wel schuld hebben aan een overlijden, is een feit, maar daar worden zij ook de rest van hun leven voor gestraft... hetzij door justitie, hetzij door hun geweten. Ik weet niet wat erger is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:02

Hier is een film van toch??

Ik weet niet wat ik zou doen..

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:03

Share schreef:
Hier is een film van toch??

Ik weet niet wat ik zou doen..

Ja klopt, was ook de aanleiding van dit topic :j ik heb de film niet gezien overigens, is het wat?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:10

hele interessante vraag!

Ik moet zeggen dat ik me dit soort dingen wel vaker heb afgevraagd, ook tot betrekking op de tweede wereldoorlog, ik denk dat de meeste mensen nu zeggen dat ze zelf echt nooit mee zouden hebben gedaan met hitler, maar is dat wel zo?

Ik zelf heb eigenlijk geen idee wat ik zou doen, ik hoop dat ik me zou verzetten, niet mee zou doen, maar of dat werkelijk zo is, tja, dat is lastig. in de tweede wereldoorlog waren er bar weinig mensen die in opstand kwamen, de meeste mensen accepteerden het gewoon, of deden zelfs mee. Dit waarschijnlijk niet omdat ze dat nou zo graag wilden, maar wel omdat er gigantisch veel druk op hen werd uitgeoefend, tegen die druk ingaan is voor heel veel mensen heel moeilijk.

Ik heb net over dat milgram experiment gelezen, en dat zelfde experiment gezien, door Derren Brown. daarin was duidelijk te zien dat de meeste mensen gewoon 415 volt toedienen, omdat door een man in witte jas gezegd werd dat ze dat moesten. Dat terwijl ze gekrijs hoorden (niet echt natuurlijk) van de leerling, en 415 volt gewoon dodelijk is.
in het milgram experiment luisterde trouwens 65!! procent van de mensen naar de autoritaire persoon, en dienden dus gewoon 415 volt toe!

Ik hoop heel erg dat ik zelf weerstand zou bieden tegen zo'n autoritaire persoon, niet iemand stroomstoten zou toedienen, dat ik niet op een knop zou drukken voor geld, terwijl ik weet dat er dan iemand sterft, maar dat weet ik niet. Heel moeilijk te zeggen, ik denk dat je die vraag alleen kan beantwoorden als je daadwerkelijk die vraag krijgt, of als je hebt meegedaan aan zo'n onderzoek. Het is erg makkelijk om nu te zeggen dat je dat nooit zou doen.