Lara_Silver schreef:Echt niet, dadelijk valt er een familielid of je geliefde dood neer...
Dan weet jij niet of dat door de knop komt!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GamblersCup schreef:Ik geef niet zo om het leven van vreemden. Eigenlijk helemaal niet. Zou er geen moeite mee hebben die knop tien keer in te drukken en een onbezorgd leven te hebben verder. Tot een ander drukt en jij aan de beurt bent natuurlijk :-D
DezeNaam schreef:antje_vip schreef:
Wie ben jij om een mug dood te slaan?
Wie zegt dat ik muggen dood sla?![]()
Dan kan je het leven van een mens nog niet vergelijken met dat van een mug.Zie je een mug je kamer al onder wenen omdat je haar baby's gedood hebt ... ?
Lianne86 schreef:Als je een mens door zijn kop schiet, gaat er ook letterlijk een lampje uittis niet zo dat doodgaan een marteling moet zijn?
Maar sommige mensen zijn ook vervelend, zinloos en irriterend(Ja, ik zet spinnen netjes buiten, maar sommige mensen...
)
Maar dan niet alleen mijn persoonlijke "ik heb zo'n hekel aan je, als je voor mijn voeten dood zou neervallen zou ik nog een keer over je heen lopen" maar bijvoorbeeld moordenaars, verkrachters of weet ik veel wat... Die mensen die iemands (en niet alleen van het slachtoffers) leven verwoesten.. Hebben die nog wel een recht om te leven? Als jij het van een ander af kan pakken, mag het dan niet van jezelf afgepakt worden?
Ik ben persoonlijk ook voor doodstraf, gewoon omdat het goedkoper is dan jaren lang in een hotel bewaard blijven (het enige wat ze missen is vrijheid, maar ze hebben het beter dan sommige gezinnen...) Het nadeel: niet onomkeerbaar, dus het moet echt ZEKER zijn dat diegene de dader was... (Kijk naar de Puttense moordzaak, 2 mannen onterecht een paar jaar vast.... tjah :S) Dus mjah... Omdat het lastig is om er zeker van te zijn, kan het dus niet... maar stel iemand wordt heterdaad betrapt... tjah.. Als iemand zelf zoiets doet, welke rechten heeft ie dan nog?
Lianne86 schreef:Dat is ook weer waar... Nouja... dan wordt het dus of bewusteloos zijn en neerschieten of onverwacht neerschieten(Nee, snap dat als je een pistool op je hoofd krijgt, er echt wel veel door je heen schiet...)
Het leven ontnemen is nooit goed, maar recht hebben om te leven vind ik wat anders.... Stel ik rij roekeloos, veroorzaak een ongeluk... iemand anders komt om door MIJN schuld... Dan heb ik iemands leven ontnomen, dan heb ik toch ook geen recht op leven meer.. (Ongeluk, ander verhaal....) Want het is niet alleen het slachtoffer wat niet meer leeft, maar ook zijn familie, kennissen etc.
En ja, je krijgt ervoor een straf (als ze je pakken.... hoeveel moordenaars lopen er niet nog vrij rond?); maar dat is nooit gelijk aan wat het slachtoffer/familie etc. meemaakt...