Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:Klopt helemaal wat je zegt in je laatste alinea!
Ervaren zwemmers zoeken idd vaak risico's op..
En niet goede/niet zwemmers, blijven meestal ver weg van de gevaren. Maar de gevaren voor hun liggen al een stuk dichterbij op de loer.
Matheno schreef:Ik wilde hier toch nog even reageren wat betreft de discussie over religie, dat mensen hun kinderen niet op zwemles willen doen. Dit is complete ONZIN. De jongen in kwestie kon ook gewoon zwemmen, feit was alleen dat er een zeer sterke stroming stond. Een professionele zwemmer die het water was ingedoken had ook veel moeite om door de stroming heen te komen.
Het is ook niet zo dat mensen om religieuze redenen hun kinderen niet op zwemles doen. Dit gebeurt meer door gebrek aan geld, tijd, laksheid.
Matheno schreef:Vreemd, is t eerste geval wat ik ooit in mijn leven heb gehoord die dat om religieuze redenen niet doen. Ook binnen mijn familie waren ze allemaal verontwaardigd dat mensen nu het geloof de schuld geven, terwijl hun zelf gewoon alles goed voor elkaar hebben wat betreft de veiligheid van hun kids. Sowieso vraag ik me dan af wat de religieuze redenen hiervan zijn.
MyHorseGirl schreef:He bah wat vreselijk dit..
Ik vind sowieso dat die streng gelovigen wat normaler mogen gaan doen en wat meer rationeel moeten gaan denken. Hun eigen kinderen willen ze niet inenten, want dat mag niet.
Matheno schreef:MyHorseGirl schreef:He bah wat vreselijk dit..
Ik vind sowieso dat die streng gelovigen wat normaler mogen gaan doen en wat meer rationeel moeten gaan denken. Hun eigen kinderen willen ze niet inenten, want dat mag niet.
Ik heb alleen mijn entingen gehad als klein kind, maar wil nu absoluut geen entingen meer en die krijgen mijn kids ook niet.
Weet je wel wat daar voor troep inzit? Ze maken het virus 'dood' met FORMALDEHYDE! En dat krijg jij vervolgens in je lichaam.. -n-
Dan heb ik liever dat mijn eigen weerstand zijn werk doet dan dat ik mezelf bewust vergiftig.
suikermeisje schreef:En dat je de rest van de omgeving besmet als je wel iets krijgt, heel slim en fijn..
En als je op vakantie zou gaan, naar bv. Mexico (omdat ik daarvan weet welke entingen je moet hebben), haal je dan ook niet de hepatitis A en B? Risico is groot dat je er iets oploopt, ondanks dat je uiterst voorzichtig bent.
Matheno schreef:MyHorseGirl schreef:He bah wat vreselijk dit..
Ik heb alleen mijn entingen gehad als klein kind, maar wil nu absoluut geen entingen meer en die krijgen mijn kids ook niet.
Weet je wel wat daar voor troep inzit? Ze maken het virus 'dood' met FORMALDEHYDE! En dat krijg jij vervolgens in je lichaam.. -n-
Dan heb ik liever dat mijn eigen weerstand zijn werk doet dan dat ik mezelf bewust vergiftig.
Geryon schreef:Lekker egoïstisch zeg. Je kan wel je omgeving besmetten. Dat maakt niet uit?
Jis_ schreef:Gaat wel erg offtopic maar wil daar ook graag even op reageren. Matheno, Zo te lezen heb je je er in verdiept maar stel dat we nu massaal stoppen met inenten dan ontstaan er lijkt mij, ondanks de goede hygiëne hier, wel meer uitbraken en ook meer kans op kinderen die wel beschadigd blijven. Ook al is de kans dan nog vrij klein dat je kind die blijvende schade oploopt, denk dat je je als ouder dan wel voor de kop slaat als het je kind overkomt. Had ik toch maar.....of natuutlijk het was god's wil, al kan ik me dat laatste echt niet voorstellen.