16-jarige jongen uit Urk verdronken......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:34

Feit is dat de meeste mensen verdrinken in zoet water Lusitana, vaak mannen inderdaad, heel veel kleine kinderen, die weer het meest in en om het huis verdrinken, ik lees ook.
Of het een feit is dat goede zwemmers meer risico's nemen dan mensen die denken goed te kunnen zwemmen is mij niet duidelijk.

Lusitana

Re: 16-jarige jongen uit Urk verdronken......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:42

Ik weet niet hoe je dát eruit haalt? Ze nemen beide risicos, niet de een meer dan de ander...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:24

Ben een beetje klaar met ons gezever....laatste bijdrage voor jou Lusitana.....

Jolliegirl schreef:
Klopt helemaal wat je zegt in je laatste alinea!
Ervaren zwemmers zoeken idd vaak risico's op..
En niet goede/niet zwemmers, blijven meestal ver weg van de gevaren. Maar de gevaren voor hun liggen al een stuk dichterbij op de loer.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:51

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:53

Ja zag dat andere topic ook al voorbij komen.
Ik denk dat dit topic gesloten mag worden omdat de discussie van wel of niet kunnen zwemmen,of vanwege geloofsovertuiging niet relevant is.
Denk dat de ouders zich al schuldig genoeg voelen en rust nodig hebben om dit zware verlies te verwerken.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:42

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 00:33

Dat zijn idd 2 verschillende verhalen

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:17

Ik wilde hier toch nog even reageren wat betreft de discussie over religie, dat mensen hun kinderen niet op zwemles willen doen. Dit is complete ONZIN. De jongen in kwestie kon ook gewoon zwemmen, feit was alleen dat er een zeer sterke stroming stond. Een professionele zwemmer die het water was ingedoken had ook veel moeite om door de stroming heen te komen.

Het is ook niet zo dat mensen om religieuze redenen hun kinderen niet op zwemles doen. Dit gebeurt meer door gebrek aan geld, tijd, laksheid.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 09:29

Matheno schreef:
Ik wilde hier toch nog even reageren wat betreft de discussie over religie, dat mensen hun kinderen niet op zwemles willen doen. Dit is complete ONZIN. De jongen in kwestie kon ook gewoon zwemmen, feit was alleen dat er een zeer sterke stroming stond. Een professionele zwemmer die het water was ingedoken had ook veel moeite om door de stroming heen te komen.

Het is ook niet zo dat mensen om religieuze redenen hun kinderen niet op zwemles doen. Dit gebeurt meer door gebrek aan geld, tijd, laksheid.

Helaas Marijke is dit niet zo ;) hij kon echt om geloof niet zwemmen, anders nodig ik je bij deze uit bij mij vanavond want z'n nichtje vertelde zelf en die weet zelf echt wel hoe haar oom in elkaar steekt ;)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:36

Vreemd, is t eerste geval wat ik ooit in mijn leven heb gehoord die dat om religieuze redenen niet doen. Ook binnen mijn familie waren ze allemaal verontwaardigd dat mensen nu het geloof de schuld geven, terwijl hun zelf gewoon alles goed voor elkaar hebben wat betreft de veiligheid van hun kids. Sowieso vraag ik me dan af wat de religieuze redenen hiervan zijn.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 13:39

Matheno schreef:
Vreemd, is t eerste geval wat ik ooit in mijn leven heb gehoord die dat om religieuze redenen niet doen. Ook binnen mijn familie waren ze allemaal verontwaardigd dat mensen nu het geloof de schuld geven, terwijl hun zelf gewoon alles goed voor elkaar hebben wat betreft de veiligheid van hun kids. Sowieso vraag ik me dan af wat de religieuze redenen hiervan zijn.

Dat heb ik er ook bij in geschreven wat de redenen zijn, omdat het volgens hun de verkeerde mensen uitlokt en daardoor eerder verkracht enzo kunnen worden en ga zo maar door.
Meid die bij ons werkt heeft ook nooit leren zwemmen want haar ouders zijn ook 1 van de zwaarste net zoals dit gezin, ik wist voorheen ook niet en vind ook absurd dat je dit een kind ontneemt in zn leven

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:45

He bah wat vreselijk dit..

Ik vind sowieso dat die streng gelovigen wat normaler mogen gaan doen en wat meer rationeel moeten gaan denken. Hun eigen kinderen willen ze niet inenten, want dat mag niet. Gevolg: uitbraak mazelen + besmetting van vele andere kinderen. Nu dit weer met dat je kind niet mag zwemmen want dan zorg je voor uitlokken? 8)7 Hallo... wie sporen er hier nou niet????

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:57

Ik heb dit hele topic gelezen en het is werkelijk verschrikkelijk wat er gebeurd is.
Ook ik ben het er niet mee eens dat kinderen vanwege religie niet op zwemles mogen.

Ik vond het alleen heel erg vervelend en pijnlijk om te lezen dat de kerk en religie de schuld hiervan kreeg.
Dat de ouders van dit jongetje de opvatting hadden dat ongelukken als dit 'Gods Wil' zijn, wil niet zeggen dat dit een opvatting is van het christendom. Dit is een opvatting van een bepaalde richting van het christendom, waar ik, als christen zijnde, het ook niet mee eens ben. Ik geloof er persoonlijk niets van dat dit Gods wil is, en vind het daarom heel pijnlijk dat alle schuld en verantwoordelijkheden naar 'de kerk' worden geschoven. De kerk is vele malen breder dan dit. Niet iedere christen denkt hetzelfde over dingen. Ik zou het verschrikkelijk erg vinden als mensen door dit soort gebeurtenissen een slecht beeld kregen van het christendom.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:29

Ik heb met verbazing dit topic gelezen. Allereerst heel veel sterkte voor iedereen die op welke wijze dan ook met deze jongen te maken had, of bij wie er weer dingen naar boven gekomen zijn door dit ongeluk.

Ook wil ik even reageren op dat weer eens ALLE in God gelovende mensen over 1 kam geschoren worden.
Veel mensen hebben nooit (goed) leren zwemmen door tal van redenen.
-Oorproblemen
- te duur
-wel op zwemles geweest, maar het niet leuk vinden en te vroeg gestopt.
-en misschien een enkele door geloof (welke dan meer in andere geloven zal zijn, dan in het christendom.)

Ik woon in een zwaar christelijk dorp, Maar echt ALLE kinderen gaan gewoon naar zwemles. Wat ik wel hoor is dat idd de moeders niet mee gaan zwemmen omdat ze dan te bloot gekleed zouden zijn. Maar kinderen mogen gewoon zwemmen ook de meisjes. Dat die moeders niet gaan zwemmen is hun keus. Maar ALLE kinderen leren het dus wel.
En ja er zullen misschien dus kinderen zijn die niet leren zwemmen, Maar dat kan men niet op het christendom afschuiven, wel op persoonlijk geloof van die ouders!

En zippora excuus als ik het mis heb hoor, Maar was jij niet Jehova getuige? Hoe kun je dan afgeven op dit met woorden uit de bijbel, Terwijl jezelf iets geloofd wat je kind ook ter dood zou veroordelen terwijl het makkelijk te redden zou zijn. (het weigeren van bloed!) hypocriet!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:48

MyHorseGirl schreef:
Ik vind sowieso dat die streng gelovigen wat normaler mogen gaan doen en wat meer rationeel moeten gaan denken. Hun eigen kinderen willen ze niet inenten, want dat mag niet.

Ik heb alleen mijn entingen gehad als klein kind, maar wil nu absoluut geen entingen meer en die krijgen mijn kids ook niet.
Weet je wel wat daar voor troep inzit? Ze maken het virus 'dood' met FORMALDEHYDE! En dat krijg jij vervolgens in je lichaam.. -n-

Dan heb ik liever dat mijn eigen weerstand zijn werk doet dan dat ik mezelf bewust vergiftig.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:06

Matheno schreef:
MyHorseGirl schreef:
Ik vind sowieso dat die streng gelovigen wat normaler mogen gaan doen en wat meer rationeel moeten gaan denken. Hun eigen kinderen willen ze niet inenten, want dat mag niet.

Ik heb alleen mijn entingen gehad als klein kind, maar wil nu absoluut geen entingen meer en die krijgen mijn kids ook niet.
Weet je wel wat daar voor troep inzit? Ze maken het virus 'dood' met FORMALDEHYDE! En dat krijg jij vervolgens in je lichaam.. -n-

Dan heb ik liever dat mijn eigen weerstand zijn werk doet dan dat ik mezelf bewust vergiftig.

En dat je de rest van de omgeving besmet als je wel iets krijgt, heel slim en fijn.. :roll:

En als je op vakantie zou gaan, naar bv. Mexico (omdat ik daarvan weet welke entingen je moet hebben), haal je dan ook niet de hepatitis A en B? Risico is groot dat je er iets oploopt, ondanks dat je uiterst voorzichtig bent.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:14

suikermeisje schreef:
En dat je de rest van de omgeving besmet als je wel iets krijgt, heel slim en fijn.. :roll:

En als je op vakantie zou gaan, naar bv. Mexico (omdat ik daarvan weet welke entingen je moet hebben), haal je dan ook niet de hepatitis A en B? Risico is groot dat je er iets oploopt, ondanks dat je uiterst voorzichtig bent.

Uiteraard heb ik netjes pillen geslikt tegen malaria en een of andere stofmug ofzo toen ik op vakantie ging.
Maar een prik tegen baarmoederhalskanker oid? -n-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:21

Matheno schreef:
MyHorseGirl schreef:

Lekker egoïstisch zeg. Je kan wel je omgeving besmetten. Dat maakt niet uit?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:10

Geryon schreef:
Lekker egoïstisch zeg. Je kan wel je omgeving besmetten. Dat maakt niet uit?

Veel mensen zijn bang voor de complicaties die je kunt krijgen na een kinderziekte. Maar hoe terecht is die angst? De meeste (kinder)ziekten hebben namelijk een zeer mild verloop. Een kind is een paar dagen ziek met koorts en worden dan weer beter.
Gezonde kinderen krijgen dan ook geen complicaties maar bouwen wel levenslange immuuniteit op tegen de doorgemaakte ziekte. Dit in tegenstelling tot een vaccinatie, die beschermen hooguit 7-10 jaar!!
En wat veel mensen vergeten is dat niet alle complicaties die kunnen optreden ook heel ernstig of blijvende schade na laten.
Complicaties komen zelden voor en als ze voorkomen komt dat vooral voor in situaties als de levensstandaard laag is, de hygiëne te wensen overlaat en voeding erg eenzijdig is en ons immuunsysteem dus niet optimaal kan werken. Hiervan is in onze Westerse wereld toch niet echt sprake. Waarom en waartegen blijven we dan toch zoveel vaccineren?

Ik ben er van overtuigd dat de meeste vaccinaties de gezondheid kunnen schaden en dat er maar weinig redenen zijn om jezelf of je kinderen te laten vaccineren.

Natuurlijk kunnen er overwegingen zijn om sommige vaccinaties op bepaalde momenten wel te geven zoals bijv difteritis en thypus als we in een oorlogssituatie zouden zijn, of als er een ernstig voedseltekort is en daardoor onze immuuniteit, hygiëne (schoon drinkwater) en voedselvoorziening op een heel laag pitje staan.
Dan zijn we vatbaar voor (ernstige) ziekten en krijgen complicaties een kans. Maar zoals ik hierboven al zei: Volgens mij is dat in onze welvaartsmaatschappij niet aan de orde.
Een andere reden kan zijn dat we op een vakantie of 'survivaltocht' willen gaan ergens diep in de tropen of binnenlanden van...........?
in iedergeval ver weg van onze westerse beschaving en comfort en we daar zelf aan ons eten en drinken moeten zien te komen. Onze immuuniteit kan dan verzwakken en dan lopen we inderdaad risico op het krijgen van (tropen) ziekten en kan een vaccinatie zinvol zijn.
Daarom heb ik wel tabletten genomen tegen onder andere malaria.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:26

Gaat wel erg offtopic maar wil daar ook graag even op reageren. Matheno, Zo te lezen heb je je er in verdiept maar stel dat we nu massaal stoppen met inenten dan ontstaan er lijkt mij, ondanks de goede hygiëne hier, wel meer uitbraken en ook meer kans op kinderen die wel beschadigd blijven. Ook al is de kans dan nog vrij klein dat je kind die blijvende schade oploopt, denk dat je je als ouder dan wel voor de kop slaat als het je kind overkomt. Had ik toch maar.....of natuutlijk het was god's wil, al kan ik me dat laatste echt niet voorstellen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:06

Jis_ schreef:
Gaat wel erg offtopic maar wil daar ook graag even op reageren. Matheno, Zo te lezen heb je je er in verdiept maar stel dat we nu massaal stoppen met inenten dan ontstaan er lijkt mij, ondanks de goede hygiëne hier, wel meer uitbraken en ook meer kans op kinderen die wel beschadigd blijven. Ook al is de kans dan nog vrij klein dat je kind die blijvende schade oploopt, denk dat je je als ouder dan wel voor de kop slaat als het je kind overkomt. Had ik toch maar.....of natuutlijk het was god's wil, al kan ik me dat laatste echt niet voorstellen.

Maar er zijn ook gevallen bekend van kinderen die bijzonder heftig reageerden op de vaccinaties en blijvend zeer beschadigend geraakt zijn. Dan denk je ook; had ik nu maar... ;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:19

even wat stukjes opgezocht.....

Inentingen beschermen de hele bevolking
In Nederland is ongeveer 95 procent van alle kinderen en volwassenen ingeënt. Daardoor komen een heleboel ziektes die vroeger veel leed veroorzaakten (zoals difterie, tetanus, kinkhoest en polio) tegenwoordig niet meer voor. Als meer dan 90 procent van de kinderen en volwassenen is ingeënt, dan is de kans zeer klein dat de mensen die niet ingeënt zijn, ziektes kunnen verspreiden. Dat heet groepsimmuniteit. Het is dus belangrijk dat het percentage kinderen dat ingeënt wordt, hoog blijft.

Waarom kan mijn kind de ziekte niet beter zelf doormaken?
Met een inenting kan je kind een afweerreactie vertonen, die lijkt op de afweerreactie tegen de echte ziekte. Maar het vaccin veroorzaakt niet de echte ziekte en kent daarom veel minder risico's, terwijl het tegen de echte ziekte beschermt. De besmetting door een vaccinatie is groot genoeg om het afweersysteem van je kind in actie te laten komen, en tegelijk klein genoeg om er niet echt ziek van te worden. Moet je kind de ziekte zelf helemaal doormaken? Dan weet je niet hoe groot de besmetting zal zijn en wat de gevolgen daarvan zullen zijn. Het risico is dan veel groter dat je kind ernstig ziek wordt of zelfs overlijdt.

Alle vaccinaties van het RVP verkleinen de kans op de ziekte waartegen ze bedoeld zijn. Of ze maken het verloop van de ziekte veel milder. Inenten kent risico's. Maar de risico's van niet inenten en dan ziek worden, zijn groter. Iemand die zich laat vaccineren loopt dus minder risico's dan een persoon die niet ingeënt is.

------------------------------------------
Daar kan jij het niet mee eens zijn natuurlijk en dat is je goed recht maar voor mij is dit duidelijk.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:46

Over het wel of niet inenten loopt een interessant topic: [MW] Is inenten wel zo verstandig als we denken?
Dit gaat wel heel offtopic nu...

Verschrikkelijk voor de jongen! Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat je kinderen dit soort belangrijke dingen afneemt onder het mom van 'het geloof'. Ik vind het ook een absolute must dat mijn kinderen hun diploma's halen. Mijn oudste is 5,5 en mag bijna afzwemmen voor A.