Uitbraak mazelen door niet inenten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:57

Chubby schreef:
Citaat:
Als je wel geënt bent heb je natuurlijk ook altijd nog een risico om de ziekte zelf te krijgen. De effecten zullen echter wat meer meevallen.

Dat is helaas niet waar. Een aantal ziekten geven ernstiger complicaties als je ze als volwassene krijgt. En vaccinaties geven geen 100% immuniteit. Dat is net het lastige ervan!

Ik vind dat je het nu wel verdraait eigenlijk :o

Zolang de overgrote meerderheid van de mensen ingeënt is, zullen de virussen dermate zwak blijven dat ze alleen de mensen met een zwakke gezondheid treffen (kinderen, bejaarden, mensen die toch al ziek zijn van iets anders) en dus geen volwassenen met goede weerstand treffen. Die hebben door een lichte variant of dode virussen ingespoten gekregen te hebben, weerstand ofwel immuniteit. Het virus zal bij een goed ingeënte populatie snel 'verdwijnen' tussen aanhalingstekens, omdat zodra de zwaksten of weerstand opbouwen ofwel het loodje gelegd hebben, het virus zich niet meer verder kan verspreiden.
Het gevaar ligt hem er juist in dat het virus zich kan vermenigvuldigen en muteren als er onvoldoende geënt wordt. En dan zijn we allemaal kanshebbers om het haasje te zijn, incl. heftige complicaties bij volwassenen (bijna alle kinderziektes verlopen heftiger als ze de kans krijgen om toe te slaan op een volwassene).
Zie de effecten van onze kinderziekten destijds bij de Indianen, die nog nooit in aanraking gekomen waren met die virussen. Een stuk dodelijker dan die Spaanse soldaten :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:59

Ach misschien is zo'n virus wel goed voor onze explosief groeiende wereldbevolking. :+
Iemand hier Inferno al gelezen? :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:59

testebeest schreef:
Voor menssen die zich nu eens daadwerkelijk correct willen inlezen:

http://nvkp.nl/

In 3 minuten al heel wat onzin gelezen. Dit lijkt mij geen site om correcte info van te krijgen.

http://www.thecochranelibrary.com

Dat is een betrouwbare site om te lezen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:00

Afgelopen jaar werden er bijna 1400 meldingen gedaan van bijwerkingen, met in totaal ruim 2250 bijwerkingen, nav de gegeven vaccinaties. De aard van de gemelde bijwerkingen is in lijn met de afgelopen jaren. Een groot deel van de meldingen betreft bekende bijwerkingen, zoals koorts, huilen en lokale reacties. Er waren drie meldingen van overlijden in 2012. Bij al deze meldingen werd een verband met vaccinaties als onwaarschijnlijk beoordeeld (note: door het RIVM zelf!). Er was een toename in het aantal meldingen na de DKTP-prik bij vierjarigen. Het meest gemeld en nog steeds opvallend zijn lokale ontstekingsreacties na deze vaccinatie. RIVM en Lareb doen momenteel samen nader onderzoek naar deze bijwerking.
Nav de HPV zijn veel klachten ontvangen over (langdurige) vermoeidheid bij jonge meisjes. Deze meldingen waren zeer divers, maar soms indrukwekkend en ingrijpend voor het dagelijks leven, en bij de meesten ook aanleiding voor nader medisch onderzoek. Op basis van de analyse van de meldingen kan men niet concluderen dat er een mogelijke relatie is met de HPV-vaccinatie (wederom, door het RIVM zelf beoordeeld. Een slager dus die zijn eigen vlees keurt, tsja).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:00

Suzanne F. schreef:
Ach misschien is zo'n virus wel goed voor onze explosief groeiende wereldbevolking. :+
Iemand hier Inferno al gelezen? :')

*proest thee over LP*

nee jij bent lekker :')

Jolandaa_

Re: Uitbraak mazelen door niet inenten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:06

hmm, ben nu wel benieuwd en totaal een leek op dit gebied. of ben ik in de war met een andere ziekte??

Ik ben als kind wel geënt. maar nooit iets gehad.
of mama twijfelde, ben ooit wezen uit logeren en kwam terug onder rode bultjes. maar die hadden mega extreem veel muggen en ik ben daar nogal gevoelig voor dus het waren of muggenbulten of...

maar mocht ik ze niet gehad hebben, en ik zou het toch krijgen. ben ik door die enting wel beschermd? of heb ik juist een vergrote factor? ben geen paniekzaaier en wil ook geen paniek zaaien, maar wil wel graag leren :j

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:08

Ik kan echt heel simpel verwijzen naar de Bof uitbraak onder studenten op de universiteit van Gent, oa vorig jaar. Dit betrof jongeren die regulier tweemaal gevaccineerd waren, conform het huidige protocol. Maar toch niet beschermd.

Er wordt volgens mij wel onderzoek gedaan naar hoe je betere en langduriger immuniteit kunt verkrijgen na vaccinatie. Wellicht is later vaccineren er één factor van (als je later start met vaccineren, is vaak een enting minder nodig). Wellicht is toediening separaat ipv in cocktail een andere factor. Zeker het overwegen waard, mijns inziens. Ik ben niet tegen vaccineren, wel voor bewust vaccineren ;)

Je kunt onze hygiëne en voedingsstatus trouwens niet meer vergelijken met ziekten die opdoken bij inheemse volkeren vroeger (of tegenwoordig in andere werelddelen). Het verminderde voorkomen van ziekten is niet alleen toe te schrijven aan de vaccinatieprogramma's.

Het is al geweten dat je vaccinatie beter kunt uitstellen wanneer een kindje niet helemaal gezond is. Om het immuunsysteem te sparen. Datzelfde geldt natuurlijk voor het gewoon doormaken van de ziekte, bij niet vaccineren: de kans op ernstiger complicaties wordt groter bij mensen die niet optimaal gezond zijn.

Urielle schreef:
Ik vind dat je het nu wel verdraait eigenlijk :o

Zolang de overgrote meerderheid van de mensen ingeënt is, zullen de virussen dermate zwak blijven dat ze alleen de mensen met een zwakke gezondheid treffen (kinderen, bejaarden, mensen die toch al ziek zijn van iets anders) en dus geen volwassenen met goede weerstand treffen. Die hebben door een lichte variant of dode virussen ingespoten gekregen te hebben, weerstand ofwel immuniteit. Het virus zal bij een goed ingeënte populatie snel 'verdwijnen' tussen aanhalingstekens, omdat zodra de zwaksten of weerstand opbouwen ofwel het loodje gelegd hebben, het virus zich niet meer verder kan verspreiden.
Het gevaar ligt hem er juist in dat het virus zich kan vermenigvuldigen en muteren als er onvoldoende geënt wordt. En dan zijn we allemaal kanshebbers om het haasje te zijn, incl. heftige complicaties bij volwassenen (bijna alle kinderziektes verlopen heftiger als ze de kans krijgen om toe te slaan op een volwassene).
Zie de effecten van onze kinderziekten destijds bij de Indianen, die nog nooit in aanraking gekomen waren met die virussen. Een stuk dodelijker dan die Spaanse soldaten :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:09

Chubby schreef:
Afgelopen jaar werden er bijna 1400 meldingen gedaan van bijwerkingen, met in totaal ruim 2250 bijwerkingen, nav de gegeven vaccinaties. De aard van de gemelde bijwerkingen is in lijn met de afgelopen jaren. Een groot deel van de meldingen betreft bekende bijwerkingen, zoals koorts, huilen en lokale reacties. Er waren drie meldingen van overlijden in 2012. Bij al deze meldingen werd een verband met vaccinaties als onwaarschijnlijk beoordeeld (note: door het RIVM zelf!). Er was een toename in het aantal meldingen na de DKTP-prik bij vierjarigen. Het meest gemeld en nog steeds opvallend zijn lokale ontstekingsreacties na deze vaccinatie. RIVM en Lareb doen momenteel samen nader onderzoek naar deze bijwerking.
Nav de HPV zijn veel klachten ontvangen over (langdurige) vermoeidheid bij jonge meisjes. Deze meldingen waren zeer divers, maar soms indrukwekkend en ingrijpend voor het dagelijks leven, en bij de meesten ook aanleiding voor nader medisch onderzoek. Op basis van de analyse van de meldingen kan men niet concluderen dat er een mogelijke relatie is met de HPV-vaccinatie (wederom, door het RIVM zelf beoordeeld. Een slager dus die zijn eigen vlees keurt, tsja).

Wat een gekleurd verhaal zeg.

Alles wat je inspuit geeft kans op koorts, huilen en lokale reacties. Puur en alleen al omdat je door de huid prikt, hoeft er nog niet eens een dood virus in te zitten. En je WIL ook uiteindelijk wel een reactie (mild doormaken van de ziekte) op die entingen, want daarmee wordt de weerstand juist opgebouwd.
Vermoeidheid is in het algemeen een steeds meer voorkomende klacht, kun je legio oorzaken voor aanwijzen, van ongezonde voeding tot straling en van te weinig beweging tot hormonen. Specifiek in de groep oudere kinderen/pubers. Daar is overigens ook het aandeel depressies stijgende, zullen we dat dan ook maar aan het enten koppelen? :+

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:10

Jans schreef:
Autisme in de hand wekken is natuurlijk klinkklare onzin. Of iemand een autistische aandoening heeft is voor de geboorte al bepaald.

Mijn mening is dat iedereen die zijn kinderen niet inent nalatig is in de verzorging voor zijn kinderen, en het in mijn ogen niet waard om ouder te zijn.

Dat is nogal tamelijk kortzichtig, jouw reaktie.
autisme wordt steeds vaker gelinkt aan entingen en hoeft helemaal niet bvoor de geboorte ontstaan te zijn. er zijn legio voorbeelden van kinderen die de eerste jaren volkomen "normaal" waren en later autistische symptonen kregen.
Mazelen is een kinderziekte, ja en? Er komt steeds meer weerstand tegen enten, niet vanwege het enten op zich maar vanwege de dragerstoffen die b.v. kwik bevatten, en formaldehyde dat zwaar kankerverwekkend is. Als ik nu kinderen krijgen zou, zou ik me er eerst heel goed in verdiepen voordat ik al dat gif in mijn kind spuiten liet.
Laatst bijgewerkt door linky op 01-07-13 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:11

NatasjavE schreef:
testebeest schreef:

In 3 minuten al heel wat onzin gelezen. Dit lijkt mij geen site om correcte info van te krijgen.

http://www.thecochranelibrary.com

Dat is een betrouwbare site om te lezen.

Eens....

bridgetF

Ik heb niet alles gelezen, maar graag wil ik er op wijze dat er ook kinderen niet geënt worden, omdat de ouders zich hebben verdiept over de nadelen en bijwerkingen die entingen met zich mee brengen. Het zijn niet alleen de gemoedsbezwaren die hun kinderen niet enten. Ik vind het goed als mensen zich ook de andere kant realiseren van het enten. De negatieve bijwerkingen zijn soms niet al te klein en daar wordt niet over gesproken als je bij het consultatiebureau bent en ze komen er met een naald met "rotzooi" er in aan rennen. Ze zeggen wel een beetje slaperig een beetje lichte verhoging, maar dat er ook kinderen koortsstuipen krijgen en ernstig ziek of minder valide en zelfs zijn overleden wordt niet gezegd. Het kan geen kwaad om ook daarin te verdiepen en in te lezen, al vorens er alleen naar de gemoedsbezwaren wordt gewezen. Een beetje googlen en er komen heel wat ervaring verhalen naar voren. We komen met ons kindje bij het consultatie bureau en laten zo ons kind vaccineren, we gaan er allemaal maar vanuit dat het wel goed zal zijn en dat iedereen het laat doen en het dus normaal is om je kind te laten enten. En ja...ik heb drie kinderen, twee zijn er geënt en één niet.

O ja...enten is geen verplichting! Je moest eens weten hoe veel post ik heb gehad van het "rijk" over dat mijn kind nog niet is gevaccineerd. Om de twee weken was er wel een brief met herinnering met een brochure van het nut van vaccineren. Hoezo niet verplicht en dringen ze het niet op?
Laatst bijgewerkt door bridgetF op 01-07-13 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

testebeest schreef:

Ik denk dat het goed is om je bewust te zijn van hun aversie tegen vaccineren an sich. Echt objectieve informatie, niet gekleurd door de mening van de leverancier, is heel moeilijk - of niet te vinden.

Je kunt ook nooit anderen adviseren wel of niet te vaccineren, vind ik. Ieders situatie is anders. Ieders prioriteiten liggen anders. En niemand mag die verantwoordelijkheid nemen over andermans kinderen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:13

Urielle schreef:
Wat een gekleurd verhaal zeg.

Dit is van het JGZ portal zelf ;)

Natuurlijk wil je een reactie op de vaccinatie. Namelijk immuniteit voor de ziekte. Die wordt overigens niet voor 100% behaald! Alle andere bijwerkingen hier benoemd zijn uiteraard ongewenst.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:15

Voor de grap zou je eigenlijk de bijsluiters voor CB artsen moeten lezen die geleverd worden bij vaccins. En niet die voor de ouders.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 20:18

Ik weet overigens pas sinds deze uitbraak dat ik kennelijk ook op de biblebelt woon. Dacht dat dat alleen rondom de Veluwe was.
Is t toch nog ergens goed voor, weer wat geleerd :+

Vind het trouwens wel jammer dat deze discussie weer hard tegen hard gaat... Waarom kan een normale discussie niet?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:20

Urielle schreef:
Het virus zal bij een goed ingeënte populatie snel 'verdwijnen' tussen aanhalingstekens, omdat zodra de zwaksten of weerstand opbouwen ofwel het loodje gelegd hebben, het virus zich niet meer verder kan verspreiden.
Het gevaar ligt hem er juist in dat het virus zich kan vermenigvuldigen en muteren als er onvoldoende geënt wordt.

Dat is toch ook niet waar, lijkt mij. Aangezien vaccinatie dus niet 100% bescherming biedt. Met vaccineren kun je het virus dus niet uitroeien.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:20

LadyMadonna schreef:
Vind het trouwens wel jammer dat deze discussie weer hard tegen hard gaat... Waarom kan een normale discussie niet?

Ik vind het wel meevallen? :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:22

Separaat vaccineren ben ik ook voorstander van Chubby, absoluut. Cocktails vind ik veel heftiger dan nodig is.

Over de bof... in Nederland was de laatste epidemie.... in de Biblebelt :+
Het staat ook bekend als een virus voor pubers en jongvolwassenen. Ik zeg ook helemaal niet dat een volwassene het niet KAN krijgen, maar het verloopt wel een stuk milder. Ik weet van Gent geen zware gevallen.

Tuurlijk spelen er meer factoren mee dan inenten maar inenten helpt wel. Wij proberen met de paarden toch ook de exotische ziektes voor te zijn? (West-Nijl enzo)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:23

Chubby schreef:
Dat is toch ook niet waar, lijkt mij. Aangezien vaccinatie dus niet 100% bescherming biedt. Met vaccineren kun je het virus dus niet uitroeien.

Uiteindelijk wel, maar daar gaat wel een tijd overheen.
Interessant boek over oa deze materie is Zwaarden, Paarden, Ziektekiemen van Jared Diamond. (of was het De Ondergang? Nou ja, ze zijn allebei boeiend om te lezen mocht je dat nog niet gedaan hebben)

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:24

Chubby schreef:
Voor de grap zou je eigenlijk de bijsluiters voor CB artsen moeten lezen die geleverd worden bij vaccins. En niet die voor de ouders.

Dat kan je ook gewoon, tenminste in België kan je de wetenschappelijke bijsluiters raadplegen op het net, ik geloof via pharma.be .

Chub ik denk dat Urielle het afnemen van de infectiedruk bedoelt.

Ik heb evenveel problemen met niet enten om geloofsredenen als met het onthouden van geneeskundige zorg om die reden. Hoe ik tegenover het enten zelf sta, dat vind ik moeilijk. Bij ons volgende bezoek aan de kinderarts wil ik er graag eens met hem over praten. Vooral wbt afzonderlijk vaccineren.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:25

Chubby schreef:

Die zijn gewoon op het internet te vinden onder de naam 1B teksten....

Dus stofnaam en dan 1B tekst erbij zetten en dan heb je ze zo gevonden. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:25

Urielle schreef:
Chubby schreef:

Uiteindelijk wel, maar daar gaat wel een tijd overheen.
Interessant boek over oa deze materie is Zwaarden, Paarden, Ziektekiemen van Jared Diamond. (of was het De Ondergang? Nou ja, ze zijn allebei boeiend om te lezen mocht je dat nog niet gedaan hebben)

Inderdaad een fantastisch boek. :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:28

LadyMadonna schreef:
Ik weet overigens pas sinds deze uitbraak dat ik kennelijk ook op de biblebelt woon. Dacht dat dat alleen rondom de Veluwe was.
Is t toch nog ergens goed voor, weer wat geleerd :+

Afbeelding

Bible belt in Nederland.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 01-07-13 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:29

Hou er wel rekening mee met bijsluiters lezen dat een fabrikant (ook van geneesmiddelen) verplicht is om bij de bijwerkingen alles wat is voorgevallen bij de testen te moeten opnemen. Dus heb jij als testpersoon een zalfje gesmeerd op een schaafwond, door een ruzie met je schoonmoeder knallende hoofdpijn gekregen, je hebt dat moeten vermelden op het formulier en dan komt dus in de bijsluiter dat dat zalfje incidenteel kan leiden tot hoofdpijn :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:30

Urielle schreef:
Hou er wel rekening mee met bijsluiters lezen dat een fabrikant (ook van geneesmiddelen) verplicht is om bij de bijwerkingen alles wat is voorgevallen bij de testen te moeten opnemen. Dus heb jij als testpersoon een zalfje gesmeerd op een schaafwond, door een ruzie met je schoonmoeder knallende hoofdpijn gekregen, je hebt dat moeten vermelden op het formulier en dan komt dus in de bijsluiter dat dat zalfje incidenteel kan leiden tot hoofdpijn :+

Klopt helemaal. Of rugpijn door een hernia bij het gebruik van een oogdruppel tegen droge ogen. :j