Laptopmuis schreef:Smee__ schreef:Wat ik ook weer schandalig vind, is dat die kerel nog gelijk heeft ook als ie zegt dat het legaal is om dingo's en servals en dat soort dieren te houden.. Af en toe snap ik echt niks van de wetten in Nederland
Nee. En daarom wil men een positieflijst starten. Maar daar is half Nederland het weer niet mee eens. Want mensen vinden dat je prima een witbuikegeltje kan houden, een chinchilla of een ander exotisch dier. Maar waar de dieren vandaan komen... wat je hier dus ziet en een groot deel de reis niet eens overleefd. Dat maakt iedereen niets uit.
Daarom ben ik dus voor die positieflijst, als die dieren in die vriezer zijn geen huisdieren. Dat zijn dieren die je in een dierentuin moet zien in een groot verblijf met een zo goed mogelijk nagebootste omgeving.
Als ik wil kan ik al die dieren die hij verkoopt op facebook zoals genet katten, miereneters, gordeldieren, ... allemaal in mijn achtertuin zetten. Want er is geen wet die zegt dat het niet mag.
je weet wel dat witbuikegels, chinchilla's, fretten, degoe s , roborovski s en hele hoop andere diersoorten die straks niet meer gehouden zouden mogen worden al JAREN generaties lang gewoon gefokt worden en echt niet meer uit het wild komen of ellenlange transporten doorstaan ofzo. Ook dat de cavia die je straks wel mag houden gewoon uit zuid Amerika komt en dus niet bepaald inheems is ofzo, dat je volgnes de lijst wel een stekelmuis mag houden, ik heb die gehouden hele leuke beestjes maar echt pak moeilijker dan een gewone Russische dwerghamster voor de gemiddelde particulier. Ook dat je straks wel een waterbuffel mag gaan houden

Waarom niet gewoon een huisvestigingsregels ipv verboden, er zijn bij de reptielen al meerdere soorten die in het wild bijna uitgestorven zijn omdat er op gejaagd wordt voor te eten en die bij particulieren worden gehouden en daar wordt gekweekt met stamboeken en alles, straks komen daar ook lijsten voor en mogen die ook niet meer dan sterven de soorten uit. Ik heb mijn konijnen met 2 in mega ren gezellig helemaal in orde zodat ze zo perfect mogelijk gehuisvest zijn, echter als dierenarts kom ik genoeg konijnen tegen die alleen in minikooi zitten vaak nog ergens buiten in hoekje waar niemand komt. De soort zegt niks over hoe goed mensen hun dieren houden, beter zelfs ik merk zelfs in verhouding dat mensen met de bijzondere dieren (die niet vergeten zoals gezegd ook meer geld kosten) vaak beter voor wordt gezorgd mooiere verblijven en alles. als iemand nu een grote schuur met mooie grote ramen ombouwt tot mooi verblijf met grote boomstammen in alles tip top in orde voor een koppel servals, is dat dan echt zo slecht? dieren heel rustig altijd zelfde mensen die ze verzorgen vaak betere kweekresultaten dan in dierentuinen hoor waar mensen langslopen op ruiten tikken en alles. Ik ken niemand met servals maar ik zou als goed gehouden geen moeite mee hebben
Tuurlijk is deze idioot waar dit stuk over gaat, absoluut slecht en moet die achter tralies zware boetes en nooit meer in de buurt van dieren komen... maar is dit dan de reden waarom niemand meer dieren mag houden?