Dierenhandelaar: 'Niemand stopt mij'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:28

Laptopmuis schreef:
Smee__ schreef:
Wat ik ook weer schandalig vind, is dat die kerel nog gelijk heeft ook als ie zegt dat het legaal is om dingo's en servals en dat soort dieren te houden.. Af en toe snap ik echt niks van de wetten in Nederland |o

Nee. En daarom wil men een positieflijst starten. Maar daar is half Nederland het weer niet mee eens. Want mensen vinden dat je prima een witbuikegeltje kan houden, een chinchilla of een ander exotisch dier. Maar waar de dieren vandaan komen... wat je hier dus ziet en een groot deel de reis niet eens overleefd. Dat maakt iedereen niets uit.

Daarom ben ik dus voor die positieflijst, als die dieren in die vriezer zijn geen huisdieren. Dat zijn dieren die je in een dierentuin moet zien in een groot verblijf met een zo goed mogelijk nagebootste omgeving.

Als ik wil kan ik al die dieren die hij verkoopt op facebook zoals genet katten, miereneters, gordeldieren, ... allemaal in mijn achtertuin zetten. Want er is geen wet die zegt dat het niet mag.

je weet wel dat witbuikegels, chinchilla's, fretten, degoe s , roborovski s en hele hoop andere diersoorten die straks niet meer gehouden zouden mogen worden al JAREN generaties lang gewoon gefokt worden en echt niet meer uit het wild komen of ellenlange transporten doorstaan ofzo. Ook dat de cavia die je straks wel mag houden gewoon uit zuid Amerika komt en dus niet bepaald inheems is ofzo, dat je volgnes de lijst wel een stekelmuis mag houden, ik heb die gehouden hele leuke beestjes maar echt pak moeilijker dan een gewone Russische dwerghamster voor de gemiddelde particulier. Ook dat je straks wel een waterbuffel mag gaan houden :Y) maar geen degoe, de logica spat er vanaf hoor ;). De hond zou ook verboden moeten worden wegens dat onderzoek he. varkens en kippen die we al jaren met hel e hoop tegelijk in kleine hokken in donkere schuren stoppen mag ook gewoon. Er zijn ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele hoop diersoorten die helemaal niet onderzocht zijn of je ze mag houden of niet en daar absoluut geschikt voor zijn.

Waarom niet gewoon een huisvestigingsregels ipv verboden, er zijn bij de reptielen al meerdere soorten die in het wild bijna uitgestorven zijn omdat er op gejaagd wordt voor te eten en die bij particulieren worden gehouden en daar wordt gekweekt met stamboeken en alles, straks komen daar ook lijsten voor en mogen die ook niet meer dan sterven de soorten uit. Ik heb mijn konijnen met 2 in mega ren gezellig helemaal in orde zodat ze zo perfect mogelijk gehuisvest zijn, echter als dierenarts kom ik genoeg konijnen tegen die alleen in minikooi zitten vaak nog ergens buiten in hoekje waar niemand komt. De soort zegt niks over hoe goed mensen hun dieren houden, beter zelfs ik merk zelfs in verhouding dat mensen met de bijzondere dieren (die niet vergeten zoals gezegd ook meer geld kosten) vaak beter voor wordt gezorgd mooiere verblijven en alles. als iemand nu een grote schuur met mooie grote ramen ombouwt tot mooi verblijf met grote boomstammen in alles tip top in orde voor een koppel servals, is dat dan echt zo slecht? dieren heel rustig altijd zelfde mensen die ze verzorgen vaak betere kweekresultaten dan in dierentuinen hoor waar mensen langslopen op ruiten tikken en alles. Ik ken niemand met servals maar ik zou als goed gehouden geen moeite mee hebben

Tuurlijk is deze idioot waar dit stuk over gaat, absoluut slecht en moet die achter tralies zware boetes en nooit meer in de buurt van dieren komen... maar is dit dan de reden waarom niemand meer dieren mag houden?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:36

Wat verschrikkelijk!

Imitador

Re: Dierenhandelaar: 'Niemand stopt mij'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:44

Totaal gewetenloos als je dat interview hoort. Soms hoop je dat iemand stiekem zijn handen vuil maakt, als het rechtssysteem niks doet. Bah bah bah.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 16:59

Imitador schreef:
Totaal gewetenloos als je dat interview hoort. Soms hoop je dat iemand stiekem zijn handen vuil maakt, als het rechtssysteem niks doet. Bah bah bah.

Rechtsysteem wil wat doen, maar daar is half Nederland het weer eens niet mee eens.
Want als je ziet zijn het allemaal exotische dieren die daar dood liggen, egels, eekhoorns, slangen, ... . Iemand uit het parlement wil deze dan ook verbieden om als huisdier te houden. Maarja.. er zijn een hele hoop mensen die een witbuikegel, chinchilla, enzovoort wel geschikt vinden als huisdier.

Waar deze diertjes vandaan komen hebben ze waarschijnlijk geen idee van.... en de wetgeving wil de handel ook stoppen. Maar Nederland maakt het moeilijk.

En als een dier al generaties lang gefokt wordt, maakt het het nog geen ideaal huisdier.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:16

Laptopmuis schreef:
Imitador schreef:

Rechtsysteem wil wat doen, maar daar is half Nederland het weer eens niet mee eens.
Want als je ziet zijn het allemaal exotische dieren die daar dood liggen, egels, eekhoorns, slangen, ... . Iemand uit het parlement wil deze dan ook verbieden om als huisdier te houden. Maarja.. er zijn een hele hoop mensen die een witbuikegel, chinchilla, enzovoort wel geschikt vinden als huisdier.

Waar deze diertjes vandaan komen hebben ze waarschijnlijk geen idee van.... en de wetgeving wil de handel ook stoppen. Maar Nederland maakt het moeilijk.

En als een dier al generaties lang gefokt wordt, maakt het het nog geen ideaal huisdier.

Zelf staat in je onderschrift wel 'opzoek naar een leuk konijn/cavia' je weet wel dat cavia ook uit zuidamerika komt dus ook gewoon exoot is,
ik durf zelfs te zeggen dat een Russische dwerghamster een veel idealer huisdier is voor de gemiddelde nederlander dan een hond hoor
- leeft niet zo lang dus tegen tijd dat mensen op uit gekeken zijn is ie dood
- hoeft niet uitgelaten/veel tijd
- heeft behoefte aan middelmatig groot hok en met wat speeltjes en op zijn tijd wat aandacht, heeft dat beestje het echt wel naar zijn ipv in de natuur altijd op zijn hoede te zijn, als je een gekweekte dwerghamster kent dan weet je ook wel dat die niet lang leven in het wild
- kan prima alleen leven, met meer tegelijk gaat juist beter

dus nee ik vind die lijsten echt onzin en dat gaat ook echt niets verbeteren aan de situatie, eerder dat alles achter de schermen verdwijnt nog meer kelderpraktijken die lijst gaat die man echt niet stoppen hoor eerder zijn handel spekken want kan hij nog meer krijgen voor de beesten. Beter huisvestingsregels enzo

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 07:05

Met meer tegelijk gaat juist niet bedoel je hoop ik :P

Maar inderdaad. Dat werd ook al genoemd toch. Dat de hond en kat volgens de criteria van dat onderzoek in eerste instantie ook op de verboden lijst terecht zouden komen. Toen hebben ze de criteria aangepast.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 07:56

cyclo86 schreef:
Laptopmuis schreef:

Wat ik ook weer schandalig vind, is dat die kerel nog gelijk heeft ook als ie zegt dat het legaal is om dingo's en servals en dat soort dieren te houden.. Af en toe snap ik echt niks van de wetten in Nederland |o

Nee. En daarom wil men een positieflijst starten. Maar daar is half Nederland het weer niet mee eens. Want mensen vinden dat je prima een witbuikegeltje kan houden, een chinchilla of een ander exotisch dier. Maar waar de dieren vandaan komen... wat je hier dus ziet en een groot deel de reis niet eens overleefd. Dat maakt iedereen niets uit.

Daarom ben ik dus voor die positieflijst, als die dieren in die vriezer zijn geen huisdieren. Dat zijn dieren die je in een dierentuin moet zien in een groot verblijf met een zo goed mogelijk nagebootste omgeving.

Als ik wil kan ik al die dieren die hij verkoopt op facebook zoals genet katten, miereneters, gordeldieren, ... allemaal in mijn achtertuin zetten. Want er is geen wet die zegt dat het niet mag.

je weet wel dat witbuikegels, chinchilla's, fretten, degoe s , roborovski s en hele hoop andere diersoorten die straks niet meer gehouden zouden mogen worden al JAREN generaties lang gewoon gefokt worden en echt niet meer uit het wild komen of ellenlange transporten doorstaan ofzo. Ook dat de cavia die je straks wel mag houden gewoon uit zuid Amerika komt en dus niet bepaald inheems is ofzo, dat je volgnes de lijst wel een stekelmuis mag houden, ik heb die gehouden hele leuke beestjes maar echt pak moeilijker dan een gewone Russische dwerghamster voor de gemiddelde particulier. Ook dat je straks wel een waterbuffel mag gaan houden :Y) maar geen degoe, de logica spat er vanaf hoor ;). De hond zou ook verboden moeten worden wegens dat onderzoek he. varkens en kippen die we al jaren met hel e hoop tegelijk in kleine hokken in donkere schuren stoppen mag ook gewoon. Er zijn ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele hoop diersoorten die helemaal niet onderzocht zijn of je ze mag houden of niet en daar absoluut geschikt voor zijn.

Waarom niet gewoon een huisvestigingsregels ipv verboden, er zijn bij de reptielen al meerdere soorten die in het wild bijna uitgestorven zijn omdat er op gejaagd wordt voor te eten en die bij particulieren worden gehouden en daar wordt gekweekt met stamboeken en alles, straks komen daar ook lijsten voor en mogen die ook niet meer dan sterven de soorten uit. Ik heb mijn konijnen met 2 in mega ren gezellig helemaal in orde zodat ze zo perfect mogelijk gehuisvest zijn, echter als dierenarts kom ik genoeg konijnen tegen die alleen in minikooi zitten vaak nog ergens buiten in hoekje waar niemand komt. De soort zegt niks over hoe goed mensen hun dieren houden, beter zelfs ik merk zelfs in verhouding dat mensen met de bijzondere dieren (die niet vergeten zoals gezegd ook meer geld kosten) vaak beter voor wordt gezorgd mooiere verblijven en alles. als iemand nu een grote schuur met mooie grote ramen ombouwt tot mooi verblijf met grote boomstammen in alles tip top in orde voor een koppel servals, is dat dan echt zo slecht? dieren heel rustig altijd zelfde mensen die ze verzorgen vaak betere kweekresultaten dan in dierentuinen hoor waar mensen langslopen op ruiten tikken en alles. Ik ken niemand met servals maar ik zou als goed gehouden geen moeite mee hebben

Tuurlijk is deze idioot waar dit stuk over gaat, absoluut slecht en moet die achter tralies zware boetes en nooit meer in de buurt van dieren komen... maar is dit dan de reden waarom niemand meer dieren mag houden?

+1

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:53

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:12

boete helpt niet.
we moeten hebben zelf laten creperen.
en dat doe ik met veel plezier.

wat een zieke vent is dat eg bah :r

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 01:44

dennisje schreef:
boete helpt niet.

Ik heb deze man trouwens zelfs gesproken.
Ik reageer heel fel op dieren mishandeling.
Maar hij zegt iets wat niet in het artikel staat.
Er zitten vaak 2 kanten aan.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 02:04

2 kanten? de levende en daarna de doden?
heb je die dieren gezien in die kleine hokjes? Ze moeten hem in zoon hokje stoppen..alleen dan geen eten geven! Ach dan merkt hij weinig verschil dat doet hij zelf ook niet bij zijn dieren.. Sorry hoor hier zijn geen gezonde "woorden" voor dit is absolute dieren mishandeling hoe je het went of keert.. een boete werkt idd niet.. ze moeten hem vast zetten... maar ja de wet.. vind blijkbaar dat dierenmishandeling om een simbolisch bedrag op te lossen is? sorry maar vind dit echt erg en dan die arogante kop op tv laatst. pfff ben blij dat ik niet meer in rotterdam woon, want had die kop echt niet moeten zien vieze kerel dat het is

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 08:41

dennisje schreef:
dennisje schreef:
boete helpt niet.

Ik heb deze man trouwens zelfs gesproken.
Ik reageer heel fel op dieren mishandeling.
Maar hij zegt iets wat niet in het artikel staat.
Er zitten vaak 2 kanten aan.

ik ben wel benieuwd wt de andere kant is dan ...

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:32

hij zegt dat hij in hechtenis heeft gezeten en niks mog regelen voor zijn dieren.
ik bescherm hem totaal niet hoho. niet tekeer gaan tegen mij.
maar er zitten altijd 2 kanten en het verhaal.
zo wie zo vind dat veel dieren in de kleine hokken zitten in een dieren winkel.
dus hij zal geen uitzondering zijn. daarnaast zitten ze er vaak maar eventjes zeggen ze dan.

ik weet niet wat de waarheid is. wel vind ik het sneu dat er weer dieren om niks doorgaan.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:39

Nou sorry ze zouden er vaak maar `even zitten`?
Loop je dierenwinkel in debuurt eens binnen en maand later weer, dan zitten ze er nog steeds!
en 2kanten? tuurlijk zal hij zijn kantjes schoon praten het is een verkoper weet prccs hoe mensen in te palmen! nee dieren leed is dieren leed daar is geen gezonde verklaring voor

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:39

OnlyFroukje schreef:
Loop je dierenwinkel in debuurt eens binnen en maand later weer, dan zitten ze er nog steeds!
en 2kanten? tuurlijk zal hij zijn kantjes schoon praten het is een verkoper weet prccs hoe mensen in te palmen! nee dieren leed is dieren leed daar is geen gezonde verklaring voor

Precies.. Man blijft ziek in zijn hoofd :r

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 14:52

Hij was toch op vakantie? En toen de verslaggeefster vroeg of zijn vriend die ernaast stond niet voor de dieren kon zorgen dan zei die van 'ja wat had ik dan moeten doen?'

VOEREN EN WATER GEVEN!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:54

Gedetineerden noemen hechtenis soms 'op vakantie gaan', dus het zou best kunnen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:43

OnlyFroukje schreef:

in een goede dierenwinkel zitten de meeste dieren er effectief maar voor even. Dieren die er langer kunnen zitten (zoals bv chins of fretten, die duurder zijn in aankoop) dienen dan deftige grote kooien te krijgen. Een goede dierenwinkel zorgt daarvoor!

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:09

Cayenne schreef:
Gedetineerden noemen hechtenis soms 'op vakantie gaan', dus het zou best kunnen.

Daar heb je gelijk in MAAR als je wordt gearresteerd en aangeeft dat je een hond/kat/krokodil hebt die alleen thuis zit dan belt de politie een vriend/familielid op die voor het dier kan zorgen OF de dieren gaan naar het asiel maar als je niks aangeeft gebeurd er dus ook niks.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:54

dit is wat ik van heb gehoord hoor. ook ik vind het ziek en keur dit echt niet goed.
maar er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. en ik neem het zeker niet voor hem op.
ik ben tegen dieren mishandeling.
en ook ik vind het wel vreemd dat hij niks mog regelen????
ik heb daar mijn vraagtekens bij.

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:03

dennisje schreef:
dit is wat ik van heb gehoord hoor. ook ik vind het ziek en keur dit echt niet goed.
maar er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. en ik neem het zeker niet voor hem op.
ik ben tegen dieren mishandeling.
en ook ik vind het wel vreemd dat hij niks mog regelen????
ik heb daar mijn vraagtekens bij.

Vreemd dat hij niets mocht regelen????? Beetje vreemde beredenering van je :? . Alles wijst er op dat hij niets [b]wilde [/b regelen. Op een bepaalde manier is deze kerel verbaal sterk en zou je zijn praatjes "kunnen" geloven. Maar als ik de interviews van hem bekijk, kan hij bij mij niet verbloemen dat het eigenlijk een eencellige is := .

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:15

Zo ik lees dit topic nu pas.
Ik ken hem, vroeger toen ik in groep 8 zat ( dus was denk ik 11 ) had hij samen met zn broer ook al een reptielen winkel. Daar was ik elke dag te vinden. Ze hadden toen vleermuizen, krokodillen, en ook heel veel exotische dieren. Gifslangen en andere slangen.

Ik heb daar altijd geholpen, was mn vaste hang plekje.

Maar hun gingen verhuizen naar een grotere pand, dus dus zag ik ze niet meer.
En nu lees ik dit. Zijn broer heb ik nog wel op facebook, maar die zit daar niet meer in. Hij is nu bezig met parkieten.
Chavello is altijd een aparte gozer geweest, en dat hij de zaak heeft overgenomen snap ik eigenlijk niks van.
Hoewel hij tegen mij altijd heel aardig was, je kon met m lachen en hij was altijd eerlijk en straight to the point.
Ik ben wel benieuwd waar die winkel is, dan ga ik binnekort wel is langs denk ik.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:19

@ cyclo, russische dwerghamsters gaan niet goed samen. Alleen met vrouwtjes. ;)

En de regering is al 20 jaar bezig met deze lijst en voor een heleboel dieren moet je voortaan een 'vergunning' gaan hebben. (2014) en ik heb zelf fretten, die worden niet verboden maar juist onder voorwaarde gehouden.

En ik hoop dat deze lijst dit soort zaken tegenhoudt want ik vindt het werkelijkwaar schandalig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:40

Sammy_xxs schreef:
Zo ik lees dit topic nu pas.
Ik ken hem, vroeger toen ik in groep 8 zat ( dus was denk ik 11 ) had hij samen met zn broer ook al een reptielen winkel. Daar was ik elke dag te vinden. Ze hadden toen vleermuizen, krokodillen, en ook heel veel exotische dieren. Gifslangen en andere slangen.

Ik heb daar altijd geholpen, was mn vaste hang plekje.

Maar hun gingen verhuizen naar een grotere pand, dus dus zag ik ze niet meer.
En nu lees ik dit. Zijn broer heb ik nog wel op facebook, maar die zit daar niet meer in. Hij is nu bezig met parkieten.
Chavello is altijd een aparte gozer geweest, en dat hij de zaak heeft overgenomen snap ik eigenlijk niks van.
Hoewel hij tegen mij altijd heel aardig was, je kon met m lachen en hij was altijd eerlijk en straight to the point.
Ik ben wel benieuwd waar die winkel is, dan ga ik binnekort wel is langs denk ik.

Waarom zou je daar langs willen gaan? Het is geen winkel maar een opslagruimte dus er valt weinig te zien.
En eerlijk zou ik hem niet willen noemen, maar vroeger was dat misschien anders ;)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:43

Wat een vreselijk bericht en een vreselijke man!