Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LoveBodin schreef:Overigens weten deze mensen prima wat het water kan doen! Ze hebben het 11 jaar geleden ook gehad, met rampzalige gevolgen. De burgers zelf dus wel..
Cassidy schreef:Nogmaals, right back at you: wat gaat het uitmaken of er in de Nederlandse media aandacht is voor dit probleem? Gaat het probleem daardoor vedwijnen? Nee. Gaat er meer geld vrijgemaakt worden als wij hier over de wateroverlast in Duitlands rapporteren? Nee. Heeft Nederland als natie enige invloed op wat er in Duitsland gebeurt wat betreft het voorkomen van Watersnoodrampen? Nee. Heeft Nederland enige invloed over het budget wat vrijgemaakt gaat worden om dit in toekomst te voorkomen? Nee.
Wat is het nut van enige reportage over deze ramp, het wijzen van vingers naar de Duitse overheid dat ze hier steken hebben laten vallen? Dat mag je zelf invullen.
Maar mijn niet zo bescheiden mening is: dit is gebeurd en we kunnen wel in het verleden blijven hangen, veranderen doen we er niets aan. Wat er in de toekomst gebeuren gaat ligt in de handen van de Duitse overheid. Zelf heb ik een gruwelijke hekel aan ramptoerisme dus ik ben blij dat de Nederlandse media en overheid daar niet al te veel aandacht aan besteden. Uiteindelijk blijft het een situatie van "told you so" en dat is zelden bevordelijk voor een goede samenwerking. Er komt genoeg hulp vanuit het Nederlandse leger, en verder mogen ze het echt zelf uitzoeken.
Cassidy schreef:LoveBodin schreef:Overigens weten deze mensen prima wat het water kan doen! Ze hebben het 11 jaar geleden ook gehad, met rampzalige gevolgen. De burgers zelf dus wel..
Een dier heeft benen en kan zelf lopen. Als er geen vervoer mogelijk is, dan charter je mankracht, organiseer je een locatie waar de dieren heen kunnen en als er geen gemotoriseerd vervoer is of je daar geen geld voor hebt, vervoer je ze te voet? Dit geldt voor koeien, varkens en paarden?
Cassidy schreef:If you assume, you make an ass out of u and me.![]()
Niet van uitgaan dat het zo wordt opgevat zoals het bedoelt is (een tussen-neus-en-lippen-door-bericht)
Sommige mensen kunnen een opmerking die even terzijde wordt geplaatst meer waarde toekennen als de plaatser had bedoelt.
Leermomentje?
Cassidy schreef:Die mankracht is snel genoeg geregeld. "Die gummistiefelgeneration" is ook deze ramp ineens massaal op komen dagen.
Hoeveel mankracht heb je nodig om een kudde varkens, paarden of koeien te verplaatsen? Man of drie, vier? Niet alle paarden per stuk overbrengen....neem een voorbeeld aan de cowboys?
Locatie is een tweede. Flink weiland met prikkeldraad (o, jee wat zeg in nou) of stevige omheining is in deze tijd van het jaar genoeg.
F_Orumster schreef:Interpretatievermogen betekent overigens ook kritisch nagaan of de post ook anders geïnterpreteerd kan worden dan jij op dat moment doet