Voor 900.000 euro aan coke gevonden op strand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doe jij?

Aangeven natuurlijk.
141 (33%)
Hoppa cashen.....
69 (16%)
Ik zou in tweestrijd staan,maar niet weten hoe,en waar ik t zou kunnen verkopen.
93 (22%)
Ik zou t spul niet eens herkennen,en in de afvalbak gooien.
65 (15%)
Anders.
10 (2%)
Das mooi,kan ik voorlopig even vooruit.
38 (9%)

Totaal aantal stemmen: 416

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:20

lieveli schreef:
xSlvna schreef:
Ik snap ook dat het niet zo verstandig is om alles op internet te gooien, maar gezien nooit namen he hebben gegeven...
Ik doe het niet om stoer te doen, maar omdat ik het grof vind zulke mensen direct fout te noemen, of te zeggen dat je je zou schamen voor zulke mensen in je vriendenkring/omgeving.

Ik denk eerlijk gezegd dat jij geen flauw idee hebt waar je over praat.

+1 :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:21

xSlvna : Pas maar op voordat je baas al z'n vulploegmedewerkster eens gaat nalopen op t internet ;)
Je bent absoluut niet anoniem hier. *D

En ik vind het van de zotte hoe je over dit soort handel praat. :=

Ik mot d'r niets mee te maken hebben, dat geld steken ze maar in hun reet.
Dat verdien ik wel op een eerlijke manier, en niet met dealen.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:23

chevax schreef:
roxxxiejjj, dat je "vriendelijk" nu ziet als "goed" is zo naïef. Álle mensen kunnen vriendelijk zijn. En er zullen genoeg criminelen zijn die vriendelijk zijn. Maar dat maakt hetgeen ze doen nog niet goed.

Heb ik ergens gezegd dat ik het goed vind?

betadine

Dat men ons hier moet verantwoorden dat men mensen kent...
neen ik ga me niet schamen en ja ik ken 1 persoon die jaren grootschalig heeft verkocht (ook de bajes voor ingedraaid is enzo). Er werd niet over zijn activiteit gepraat en ik vond er persoonlijk niet veels stoer aan om zo veel risico en gavangschap te moeten ondergaan voor wat luxe. Eerder zielig zoals ik al zei. Ik hoef echt geen dure wagen of circuit motor ofzo om goed in mijn vel te zitten. Dat een ander hiervoor tot alles in staat is is niet mijn probleem, maar moest ik zo veel geld op het strand vinden dan zou ik het niet aangeven en discreet een koper zoeken. Eenmalig dan omdat het er voor het rapen lag zeg maar.
Laatst bijgewerkt door betadine op 10-06-13 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

ik mis de optie "taart bakken, het is toch bloem/meel/weetikveel? :') " :')

Ik weet het niet.... Het geld/coke verdwijnt namelijk gewoon in de donkere opbergkelders van de politie en er word niks mee gedaan, vrij zonde nietwaar?

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:26

lifaya schreef:
ik mis de optie "taart bakken, het is toch bloem/meel/weetikveel? :') " :')
Ik weet het niet.... Het geld/coke verdwijnt namelijk gewoon in de donkere opbergkelders van de politie en er word niks mee gedaan, vrij zonde nietwaar?

Hahah fantastisch :))

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:26

roxxxiejjj schreef:
xSlvna schreef:
Waarom? Het zijn ook maar mensen die nooit de mogelijkheid hebben gehad om legaal geld te verdienen of door hun ouders (denk aan geldproblemen thuis en toch willen hebben wat je nodig hebt + wat luxe) , dan stroom je al snel die wereld in.
Is ook niks mis met die mensen, die ik ken zijn gewoon vriendelijk, ja in 'het donker' wat minder lief, maar daar zitten ook geen onschuldige mensen in.

Ik kan me helemaal vinden in jouw verhaal. :D

Mensen zijn uit zichzelf niet slecht, geen baby wordt slecht geboren. Mensen worden "slecht" gemaakt door opvoeding of gebrek aan middelen zodra zij voor zichzelf moeten zorgen. Zij zullen, vaak uit wanhoop of omdat het "makkelijk" is, het donkere circuit sneller ingaan dan mensen die alles voor elkaar hebben. Maar dat maakt ze niet meteen slechte mensen of mensen waar je je voor moet schamen als je er mee omgaat.
Ik vind persoonlijk overmatig alcohol gebruik ook not done, genoeg mensen die het doen, en het is eigenlijk normaal en juist "raar" als je niets drinkt. Terwijl alcohol net als drugs er ook voor zorgt dat iemand zichzelf niet meer is. Eigenlijk vind ik het allemaal een pot nat, maar het maakt niet iemand meteen een slecht mens waar je je voor moet schamen...

Helemaal mee eens!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:27

Ik begrijp echt dat zoveel mensen zeggen dat ze 't zouden verkopen. Gaat dat dan echt zo makkelijk? Zie ik dan zoveel spoken? Ik denk dan alleen maar van, straks wordt je opgepakt door de politie, of komt degene waarvan die coke is achter je aan, waar laat je dat geld ook, met de belasting enzo?

Ik vind 't een beetje naïef om zo snel te zeggen van: verkopen! Of ben ik juist naïef dat ik denk dat daar zoveel gevaren aan vast hangen? :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:28

De discussie dwaalt wel ontzettend af zeg, nature VS nurture. Overmatig alcoholgebruik dat wordt vergeleken.

Jammer.

_Tara_ schreef:
Ik begrijp echt dat zoveel mensen zeggen dat ze 't zouden verkopen. Gaat dat dan echt zo makkelijk? Zie ik dan zoveel spoken? Ik denk dan alleen maar van, straks wordt je opgepakt door de politie, of komt degene waarvan die coke is achter je aan, waar laat je dat geld ook, met de belasting enzo?

Ik vind 't een beetje naïef om zo snel te zeggen van: verkopen! Of ben ik juist naïef dat ik denk dat daar zoveel gevaren aan vast hangen? :P

Viaviaviaviaviavia

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:28

Xxsammy, ik hoef mij daar niet voor te schamen nee, toen ik een stichting oprichtte voor herstellende verslaafden .

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:30

Geen idee eigenlijk, ik zou denk ik wat verkopen en wat aangeven :P
Laatst bijgewerkt door Jolet op 10-06-13 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:30

_Tara_ schreef:

Nee hoor, helemaal niet naief.

Als je al ziet wat een ellende en geweld er aan een paar ton wiet vast hangt, dan wil je écht niet in het gebiedje 'harddrugs twv een miljoen' terecht komen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:36

Amaris schreef:
_Tara_ schreef:

Nee hoor, helemaal niet naief.

Als je al ziet wat een ellende en geweld er aan een paar ton wiet vast hangt, dan wil je écht niet in het gebiedje 'harddrugs twv een miljoen' terecht komen.

juist niet naief... ik vind iedereen die hier zegt het zullen te gaan verkopen naief. De drugswereld is de meest gevaarlijke wereld en als je graag lang en onbezorgd wil leven moet je je daar zeker niet in gaan mengen ;)

kjoetieJarig

Re: Voor 900.000 euro aan coke gevonden op strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:43

Als ik zou weten hoe ik het kwijt zou moeten komen zou ik het zonder enig probleem verkopen en er een leuke cent aan over houden :D Helaas zou ik niet weten hoe ik zoveel kilo onversneden coke kwijt zou moeten komen dus zou er waarschijnlijk weinig van terecht komen :')

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:45

IMJ schreef:
Xxsammy, ik hoef mij daar niet voor te schamen nee, toen ik een stichting oprichtte voor herstellende verslaafden .

Ja maar verslaafden zijn heel anders dan dealers he.
Dealers gebruiken zelf niet over het algemeen, tenminste die ik ken niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:55

Je hebt 100 verschillende dealers, net zoals 100 verschillende verslaafden.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:59

roxxxiejjj schreef:
xSlvna schreef:
Waarom? Het zijn ook maar mensen die nooit de mogelijkheid hebben gehad om legaal geld te verdienen of door hun ouders (denk aan geldproblemen thuis en toch willen hebben wat je nodig hebt + wat luxe) , dan stroom je al snel die wereld in.
Is ook niks mis met die mensen, die ik ken zijn gewoon vriendelijk, ja in 'het donker' wat minder lief, maar daar zitten ook geen onschuldige mensen in.

Ik kan me helemaal vinden in jouw verhaal. :D

Mensen zijn uit zichzelf niet slecht, geen baby wordt slecht geboren. Mensen worden "slecht" gemaakt door opvoeding of gebrek aan middelen zodra zij voor zichzelf moeten zorgen. Zij zullen, vaak uit wanhoop of omdat het "makkelijk" is, het donkere circuit sneller ingaan dan mensen die alles voor elkaar hebben. Maar dat maakt ze niet meteen slechte mensen of mensen waar je je voor moet schamen als je er mee omgaat.
Ik vind persoonlijk overmatig alcohol gebruik ook not done, genoeg mensen die het doen, en het is eigenlijk normaal en juist "raar" als je niets drinkt. Terwijl alcohol net als drugs er ook voor zorgt dat iemand zichzelf niet meer is. Eigenlijk vind ik het allemaal een pot nat, maar het maakt niet iemand meteen een slecht mens waar je je voor moet schamen...

Het is de petsoon zelf die kiest! Ik ken mensen zat die een slechte start gehad hebben of door omstandigheden in een 'dip' raken maar niet de criminele kant op gingen!
Criminaliteit is een keuze en nooit een excuus!

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:28

Ik zou het direct doorstoten! Kom maar op met het geld! En om te testen, beetje proeven. Lik eraan en als je tong wordt verdoofd. Snuif het en je bent gelijk aan de schijt.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:30

Raponsje schreef:
In het geval van coke zou ik contact opnemen met de politie en anoniem aangifte doen.

Als ik een koffer zou vinden met £500.000 dan weet ik niet of ik de koffer zou afstaan. :o

En dit vind ik dan weer naief ( kan de i met dubbele puntjes niet vinden ) of gewoon scheinheilig.
Want waar zou zo'n koffer vol met geld vandaan komen?
Denk niet van iemand die hard gewerkt heeft, hoogstwaarschijnlijk komt dat dus ook uit het criminele circuit.
Dus waarom wel die koffer met geld, maar niet een koffer ( doos ) vol coke?
Komt i.m.o. op het zelfde neer.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:53

kiki1983 schreef:
Ik zou het direct doorstoten! Kom maar op met het geld! En om te testen, beetje proeven. Lik eraan en als je tong wordt verdoofd. Snuif het en je bent gelijk aan de schijt.

Erváringsdeskundige blijkbaar?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:58

Inderdaad gelijk doorstoten. Kun je zo kwijt als het een beetje kwaliteit is.
edit; genoeg jonge mensen, met rijke ouders die alles geven wat hun hartje begeert, die de slechte kant op gaan hoor. Kan zo wat voorbeelden noemen als je wilt. niet veel, maar ze zijn er genoeg!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:02

Sammy_xxs schreef:
Raponsje schreef:
In het geval van coke zou ik contact opnemen met de politie en anoniem aangifte doen.

Als ik een koffer zou vinden met £500.000 dan weet ik niet of ik de koffer zou afstaan. :o

En dit vind ik dan weer naief ( kan de i met dubbele puntjes niet vinden ) of gewoon scheinheilig.
Denk niet van iemand die hard gewerkt heeft, hoogstwaarschijnlijk komt dat dus ook uit het criminele circuit.

Omdat je het geld meteen onder je bed kan verstoppen en coke moet je eerst nog zien verkopen. Laat dan tijdens het verkopen het dan net mis gaan. Met geld heb je dat dus niet. begrijpelijk toch

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:14

Sammy_xxs schreef:
Raponsje schreef:

Omdat ik niet bewust coke het circuit in zou willen helpen. Als ik het criminele circuit zou kunnen tegenwerken door ze financieel een oor aan te naaien zou ik daar minder moeite mee hebben. Desalniettemin denk ik dat ik het dan ook naar de politie zou brengen, omdat ik een angsthaas ben.
Batlow, als jij gesnapt wordt met een koffer met bergen geld in je auto ben je ook wat uitleg verschuldigd hoor ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:21

Ja dat snap ik, maar jullie begrijpen toch wel wat die bokker bedoeld? Bij coke moet je nog een extra handeling verrichten, bij een koffer geld niet ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:26

Het gaat pas mis als mensen niet betalen.
Of als GEKKE mensen weten wat jij hebt en je willen roven. Dat kan ook een dikke vette geldkoffer onder je bed zijn. Als er veel contant geld te halen valt gebeuren er soms stoute dingen.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 10-06-13 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt