Schooien op straat voor goede doelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:32

Magiccc schreef:
Ik zag laatst een werver met een ipad!! :oo dat is voor mij echt de druppel.. Ik ben er heilig van overtuigd dat het geld niet daar komt waar het voor bedoeld is. Ik geef noooooit, dan ben ik maar egoistisch.

Edit: sterker nog het waren 3 wervers met 3 ipads >;)

Voor zover ik begrepen heb word er een 2de bedrijf X ingehuurd om te werven. Dit zijn geen mensen vanuit het bedrijf zelf, maar dus van het 2de bedrijf X wat wervers in dienst heeft. Het kan dus best zijn dat de iPad's hebben, maar dat betekent niet dat het gedoneerde geld opgaat naar iPads, die zijn gewoon van bedrijf X.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:06

Ja en bedrijf X moet ook inkomsten hebben om die ipads te kopen toch? Die worden betaald door het goede doel die ze inhuurt neem ik aan? Dus indirect betaal je dat wel... correct me if i'm wrong :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:29

Sabinee__ schreef:
verootjoo schreef:
smaaktesten vind ik altijd leuk :')

Niet als je acht soorten kroketten naar binnen moet werken en de volgende vraag acht keer moet beantwoorden..
Vind u de korst
Knapperig
Een beetje knapperig
Niet zo knapperig
Helemaal niet knapperig

-O-

En meer van dat

Ik heb een keer 15 euro cash gekregen voor het testen van een nieuwe kipburger :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:56

Leverage schreef:
Het ergste vind ik nog wel dat ze vanochtend perse een abonnement aan probeerde te smeren. Van Unicef geloof ik. Meneer de collectant wou geen eenmalige bijdrage maar wel een maandelijkse donatie. :?

Dat inderdaad! Ik vraag altijd of ik niet eenmalig kan doneren, maar neeee, dat kan niet.
Nou, dan doneer ik helemaal niet. Dag hoor! :evaw:

Zo'n smaaktest lijkt me wel wat, alles wat op eten lijkt is welkom. :')

purny

Re: Schooien op straat voor goede doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:30

Vandaag stonden ze voor het KWF te schooien. Ik werd aangesproken en gaf ze als mededeling dat ze eerst het overgebleven geld op moesten maken met onderzoeken ipv te werven in de stad. Kon het meisje schijnbaar niet waarderen, keek me toch raar aan.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:19

Haha @Purny goeie! Precies mijn idee! Of de directie salarissen wat laten zakken.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:10

Oh, als ik dan staande wordt gehouden door zo iemand dan ga ik hele moeilijke vragen stellen :+ Laatst van greenpeace over gevaarlijke stoffen in rivieren ergens in China, en ik maar vragen 'welke stoffen? wat doen die stoffen dan? oh wie dan? Oh vertel eens wat meer daar over dan?' en dan krijg je als antwoord 'ja dat weet ik niet precies'. Nou dan ben ik er al helemaal klaar mee. Ik doneer zelf eigenlijk alleen aan kleine organisaties, zoals een konijnenopvang.
Verder loop ik gewoon door, ze kunnen me noemen wat ze willen maar ik doe er gewoon niet aan mee. Ik wil gewoon echt nergens aan vast zitten. Ze vertellen dan wel zo mooi dat je je direct kan afmelden, maar dat gaat in de praktijk echt niet makkelijk.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:50

gisteren, moest mijn trein hebben want ging naar concert. En ik zet mijn fiets weg in de ondergrondse stalling en kom de trap op en zie ze al weer staan van Unicef. Dus ik de andere kant op kijken maar die gozer had me al gezien.
Gozer:"Ja je weet gewoon al dat ik je ga aanspreken".
ik " ja en ik loop door want ik moet me trein hebben".
Gozer:"ja maar Kinderen hebben je geld nodig"
ik "ja ik ook, anders kan ik niks te drinken kopen bij concert"
Gozer: "Door jou egoïsme sterft er nu een kind"
ik: "das dan erg jammer"

Pff, die persoonlijke aanpak. En dan te bedenken dat ik tijdens dit gesprek gewoon nog doorliep. Gozer ik kwestie is me nog net niet gevolgd naar het parron. Heeft wel halve station achter mij aangelopen. Die verwijten moeten ze al helemaal niet doen want werd echt link. Gaat hij toch lekker zelf doneren ofzo en val dan deze "arme" student niet lastig.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:57

Ik herken de irritatie
Laatst kwam er ook 1 naar mij toe van het long fonds?
dus ik zei Nee! want ik doneer de hartstichting vind ik belangrijk.
Toen was ik dus ook egoïstisch omdat ik niet wou switchen nee ik heb allemaal Hartpatiënten in de familie.
Ik heb tegen de beste jongen gezegd dat ik wel weet dat ie zoveel nieuwe donateurs per dag met werven anders krijgt ie niet betaald, Die kop die vergeet ik nooit meer

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:36

Ik vind het ook wel 'dom' dat ze precies gaan staan bij een station. Zeker rond een uur of 5 dat iedereen gaat haasten om zijn trein/tram/bus te halen. Dan verwachten ze gewoon dat je wel even de tijd heb, ondanks dat je al 5x roept dat je geen tijd hebt. En je persoonlijk gaan aanvallen werkt vreselijk averechts idd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:46

Greenpeace staat hier zó vaak op Amersfoort CS... Al een aantal keer aangesproken, maar ik kan niets missen. En daarbij, ga lekker ergens anders schooien := We zijn al lid, we geven de instanties die wíj willen sponsoren geld (wat tegenwoordig zeer weinig is) en meer ook niet... Haal het maar bij de banken of de voetballers vandaan :\

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:54

Ik heb een sticker op mijn bel geplakt, dat ik niet aan de deur geld geef maar op eigen wijze doneer en dat ik geen behoefte heb aan geloofs overtuigers

helaas bellen ze vaal nog steeds aan, maar als ik ze op de sticker wijs, gaan ze wel meteen weg.
Ik wil graag doneren maar hoor te vaak dat geld ergens anders voor gebruikt wordt, dus ik geef niks meer, heb het zelf ook hard genoeg nodig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:13

Ik loop gewoon door en als ze me aanspreken zeg ik al direct NEE voordat ze hun zin afgemaakt hebben.

Asociaal?Ja vast, maar ik heb er geen moeite mee.

Als ik wil doneren bepaal ik dat zelf wel en ik heb geen behoefte aan dat gezanik en gebedel op straat.
Op de voordeur heb ik een sticker dat er niet gekocht wordt aan de deur dus als die schooiers aanbellen doe ik óf niet open of wijs fijntjes naar de sticker en doe de deur weer dicht.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:49

ik zit echt al zeker 4 minuten te grijnzen om je avatar, darkchrystal.
Meesterlijk!

OT: ik ben altijd heel vriendelijk en zeg met een grote smile 'nee bedankt & fijne dag' maar als zo'n werver me egoistisch zou noemen, of zeggen dat er door mij nu een kind doodgaat dan hebben ze wel een hoop bonje, dan maak ik tijd en komt er stennis, en veel ook :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:57

Bij mij is het over het algemeen "nee danku" en doorlopen heb zelf geld tekort laat staan dat ik het beetje ga beginnen weg geven.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 16:07

Ik erger me er ook kapot aan, voor alles komen ze aan de deur, maar paar weken geleden was ik echt boos, stonden 2 jonge vrouwen (studenten) in de AlbertHeijn, na de poortjes dus, dus als je al in de winkel bent, ze rende meteen op mn moeder af (= oudere vrouw met rollator) en vroeg of ze haar mocht omhelzen, mn moeder was overbluft en onderging het, toen kwam de aap uit de mouw, map achter de rug, of we geld wilden geven voor het goede doel (sorry doel ben ik vergeten), moeder had hier geen trek in maar omdat zij niet zo makkelijk nee zegt liet ze haar portemonnee zien dat ze geen cash geld had, wilde die vrouw ookwel even meelopen naar de kassa of de pinautomaat, nou toen ben ik er even tussengesprongen zijn ze helemaal!
Ik snap ook niet dat Albert Heijn hiermee instemt, dit noem ik gewoon mensen geld aftroggelen.
Dat ze rond de feestdagen een tafel hebben staan van de voedselbank en de zonnebloem met iemand die dan vraagt of je wat wilt doneren als je bij de kassa weg bent, dus na de kassa vind ik niet erg, maar dit, ronduit brutaal!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:47

Vanmorgen werd ik in de Ah aangesproken door een vrouw. Ze vroeg aan mij of ik een artikel wilde kopen dat doorging naar de voedselbank. Aangezien dit voor een doel in NL was en niet voor een ander doel heb ik een artikel gedoneerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:50

Dat zou ik inderdaad ook nog wel doen.
als ik dan zeker weet dat mijn product daar écht heengaat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:55

Ik loop mensen die collecteren voor een goed doel straal voorbij :). Ik ben al dat geschooi om geld zo ontzettend beu, ik geef niks en mensen die mij aanspreken kunnen een vuile blik krijgen. Vriendelijk blijven werkt niet, aankijken met een dodelijke blik bindt ze wel in, ervaar ik. Dus dan maar zo.

Ik heb al lang geleden besloten enkel fysiek wat voor een goed doel te doen (daarom werk ik iedere zaterdag in het asiel bij mij in de buurt), dan weet ik tenminste zeker dat mijn inspanningen goed terecht komen. Daar komt bij dat ik mijn zuur verdiende geld zelf goed kan gebruiken.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:17

Zo werd ik eens aangesproken:
'Ja het is vandaag de maandag van de nationale *vul zelf maar in*'.
Dude, het is vandaag donderdag? >;)
Hele goede voorbereiding :')

Laat me lekker met rust, ik doe heus wel eens wat in de collectebus maar ga geen maandelijkse donatie doen :n

Overigens helpt het vaak wel om te zeggen 'goh, en doneer jij je salaris dan ook?'

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:24

Anoniem schreef:
Ik loop gewoon door en als ze me aanspreken zeg ik al direct NEE voordat ze hun zin afgemaakt hebben.

Asociaal?Ja vast, maar ik heb er geen moeite mee.

Als ik wil doneren bepaal ik dat zelf wel en ik heb geen behoefte aan dat gezanik en gebedel op straat.
Op de voordeur heb ik een sticker dat er niet gekocht wordt aan de deur dus als die schooiers aanbellen doe ik óf niet open of wijs fijntjes naar de sticker en doe de deur weer dicht.

HAha hier hetzelfde. Als ze aan de deur staan met zo'n geldbusje heb ik nooit kleingeld, en als ze geld willen voor een goed doel (waar je aan vast gaat zitten) of een energiecontract oid smijt ik ook gewoon de deur dicht voordat ze uitgepraat zijn. Word daar zo gek van! Alsof de gemiddelde nederlander in deze tijd geld teveel heeft!! :Z

Als ik geld wil doneren ga ik zelf wel naar een stichting of dierenopvang ofzo.

Zo heb ik zo'n 10 jaar terug (ik was 11/12) tijdens het avondeten ook eens de deur opengedaan, en weer dichtgegooit omdat ik dacht dat iemand wat wilde verkopen!! Bleek het de overbuurvrouw te zijn die ik nog niet kende :o Oeps! Maar ze moest er wel om lachen. whaha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:27

Ik glimlach meestal vriendelijk en zeg 'nee hoor, bedankt' of 'geen interesse' of iets in die trant. Meestal blijft het daar dan ook bij, omdat ik gewoon snel doorloop. Ik vind alle oprecht goede doelen helemaal ok, maar bepaal zelf thuis in alle rust waar ik iets aan doneer. En verder denk ik dat we ons er allemaal niet zo druk over moeten maken. :P