Internaat voor kleuters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:52

geerke schreef:
little_birdy schreef:
dat is handig zeg :)
heb je ook niet de hele dag dat gejank aan je kop als je moe bent

goede oplossing +:)+

nu nog iemand vinden die het ter wereld kan brengen en je hebt echt alleen maar de lusten en niet de lasten :')

Bestaat ook al; draagmoeders

:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:52

@pmarena en xHaiti, uiteraard zijn die omstandigheden zoals jullie die weer iets héél anders dan de zaken die ik eerder omschreef. Ik heb ook absoluut geen mening over dergelijke omstandigheden.

Het gaat mij om het onderstaande.

[***] schreef:
je moet én kinderen én werken én veel vrienden/vriendinnen én een druk sociaal leven én een paard én een man én vaak op vakantie, én én én. Dan is zo'n internaat werkelijk een uitkomst. Je kunt zo ook gewoon jaarrond in het internaat stoppen en dan tussen alle andere bezigheden in, ze af en toe eens bezoeken. Net wanneer het jou als ouder uitkomt. Verder mag het eigenlijk ook niets of weinig kosten, want dat moet de overheid betalen...... Kinderen zijn al duur genoeg.

Veel mensen willen wel kinderen, maar er eigenlijk niets voor opgeven.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:39

Dat kan niet. Je kan geen kinderen hebben en er niets voor opgeven. Misschien is er een enkeling die het zo regelt dat dit wel werkt (heb ze ook meegemaakt) maar dan maak je van je kind meer een gadget. Gelukkig komt dit maar heel zelden voor en vaak gaat de knop dan alsnog om.

pmarena

Re: Internaat voor kleuters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:26

Zulke mensen zullen er ongetwijfeld zijn :j

Maar wat is dan een beter alternatief voor die kinderen, als ze niet naar zo'n internaat zouden mogen?

Ik denk dat ze daar waar ze welkom zijn, een stuk fijner kunnen leven dan bij ouders die er eigenlijk geen zin in hebben of geen tijd voor vrij kunnen / willen maken :=

Al met al is het dus sowieso goed denk ik dan:

- voor ouders die weloverwogen besluiten dat het daar beter voor hun kind is dan alleen thuis / gesleep ermee
- voor ouders die geen zin hebben in hun kinderen

Ik denk dat er zat kinderen zijn opgegroeid die het fijner hadden gehad als ze doordeweeks zo'n plekje hadden gehad :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:17

pmarena schreef:
Ik denk dat er zat kinderen zijn opgegroeid die het fijner hadden gehad als ze doordeweeks zo'n plekje hadden gehad

Ja, dat kan ik alleen maar met je eens zijn.

tweebelgen

Re: Internaat voor kleuters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:55

Er is ook wel een verschil tussen Nederlandse en Belgische gezinnen.
Nederland legt de verantwoordelijkheid vooral bij het gezin zelf. Er is waarschijnlijk niet zoveel kinderopvang en misschien niet zo goed georgasieerd als in België. Het fiscaal systeem in Nederland ontmoedigt er tweeverdieners met kinderen. Belgie staat voor vrije keuze tussen werk en zorg en heeft veel kwalitatieve, door de overheid gesubsieerde kinderopvang.
In Nederland is het ook eerder de gewoonte dat vrouwen enkele jaren thuisblijven voor de kinderen, misschien omdat kinderopvang er minder bereikbaar en betrouwbaar is.
Blijkbaar ontvangen de Belgische kleuterinternaten steeds vaker Nederlandse kinderen.
Het Lanakense kleuterinternaat verwacht dat de dure kinderopvang in Nederland ertoe leidt dat steeds meer Nederlandse ouders voor 24-uurs opvang in België kiezen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 08:46

tweebelgen schreef:
Er is ook wel een verschil tussen Nederlandse en Belgische gezinnen.
Nederland legt de verantwoordelijkheid vooral bij het gezin zelf. Er is waarschijnlijk niet zoveel kinderopvang en misschien niet zo goed georgasieerd als in België. Het fiscaal systeem in Nederland ontmoedigt er tweeverdieners met kinderen. Belgie staat voor vrije keuze tussen werk en zorg en heeft veel kwalitatieve, door de overheid gesubsieerde kinderopvang.
In Nederland is het ook eerder de gewoonte dat vrouwen enkele jaren thuisblijven voor de kinderen, misschien omdat kinderopvang er minder bereikbaar en betrouwbaar is.
Blijkbaar ontvangen de Belgische kleuterinternaten steeds vaker Nederlandse kinderen.
Het Lanakense kleuterinternaat verwacht dat de dure kinderopvang in Nederland ertoe leidt dat steeds meer Nederlandse ouders voor 24-uurs opvang in België kiezen.

misschien is het ook wel goed z'on internaat.Omdat veel ouders niet weten hoe ze hun kinderen op moet voeden.
En dat gebeurt in een internaat wel.
Belgische kinderen en franse kinderen zijn over het algemeen beter opgevoed.
Als er hier iets rent en schreeuwt in een super dan is het een nederlands kind ;)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:34

Belachelijk vind ik het als je als ouder zijnde je kind dus weg brengt omdat je geen tijd meer voor jezelf zou hebben :o. Voor alleenstaanden kan ik het me nog wel indenken als ze het zouden doen want ook zij moeten geld in het laatje krijgen en dus voor brood op de plank te moeten zorgen voor hen zelf als voor hun kind(eren).

Ikzelf heb er al enorme moeite mee als onze peuter nachtje uit logeren is :o. En binnenkort gaat ie zelfs 2 nachtjes waar ik nu al tegenop zie :o. De jongste gaat sowieso nog niet logeren sowieso niet voor zijn 1e jaar.

Hier ben ik fulltime huis moeder en mijn vriend werkt fulltime (36uur). Onze jongens krijgen wat hun hartje begeert en iedere maand sparen we bepaald bedrag voor op hun spaarrekening, we plannen de leukste uitjes van gratis tot prijzig.

Maar mijn kinderen naar een internaat te sturen alleen maar omdat ik meer tijd voor mezelf wil NO WAY. Als ik dat had gewild was ik niet aan kinderen begonnen.