Mindim schreef:ietjelover schreef:Tuurlijk is dit veel erger en is het rouwproces vele malen heftiger,
maar als je hond nou overlijd heb je daar ook verdriet van, als iemand dan tegen je zegt och stop met janken en het is maar een hond!
vindt je dat een normale opmerking en kan je dat dan respecteren?
en dat is wat ik nou juist bedoel.
ik vindt dat geen normale opmerking en echt respectloos
Dat soort mensen hoef ik niet in mijn omgeving. Mijn hond is alles en bijna 11 jaar. Ja, ik zie er als een berg tegen op om mijn grote vriend te moeten weg brengen, als iemand dan ook tegen me zou zeggen, het is maar een hond, dan wordt zo'n persoon direct uit mijn adresboek geschraptMet dat soort mensen heb ik niets, die kijken heel anders tegen de zaken aan, dan ik doe. Net zo goed als mensen die hun dieren waardeloos behandelen, daar hoef ik geen vrienden mee te zijn, hoe aardig ze verder ook zijn.
Ik ben aardig wat mensen tegen gekomen, die erg teleurstellend zijn, achterbaks of noem het maar. Bij dieren heb je dat niet, die zijn puur, daar houd ik van, je hebt weinig pure mensen.
In mijn beleving is emotie de sleutel. Mensen die bij mij emoties los maken, daar ga ik ver voor, mensen die me qua emoties niets doen, dan gaan mijn dieren voor.
Precies dit wilde ik even horen!
Echt precies wat ik bedoel.
Dacht even dat je er anders over dacht door je vorige reactie maar hier ben ik het 100% mee eens