Veel kinderen op jonge leeftijd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:30

Vergeet niet dat er bij die profiteurs ook mensen zitten die zo werkschuw zijn dat de beste beveiligers van het land een minister die dit echt echt aan wil gaan pakken niet kan beschermen.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:08

Het is wel raar eigenlijk nu ik er zo over nadenk dat er mensen zijn die solliciteren omdat ze moeten en niet echt zin in hebben de baan nou net voor mijn neus weg zouden weg kunnen kapen terwijl ik doodblij ben als ik weer voor mijn eigen geld kan zorgen.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:31

Ook ik vraag me regelmatig af hoe jonge gezinnen zonder werk rond kunnen komen. Mijn man en ik werken beiden, 40 en 32 uur. En wij kunnen net rond komen met een rijtjeshuis (koop) laat staan dat we Nog kinderen Zouden moeten onderhouden, soms hebben we echt wel een maand dat we overal geld vandaan moeten trekken om de rekeningen te kunnen betalen en dan werken wij beide bijna fulltime. Waar betalen die mensen dat toch van? En dan zie je soms die kinderen nog met merkkleding rond lopen. Of pa en ma die beide roken (dat is ook niet goedkoop! ) en hebben ze een tv met een doorsnede van minimaal 1 meter in de huiskamer staan. Begrijp me niet verkeerd maar waar doen ze dat toch van?

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:42

phormicola schreef:
En als je wil dat er meer 'intelligente' mensen op de wereld komen, moet je dus harder fokken dan de uitkeringstrekkers. Maar ja, 'intelligente' mensen willen vaak geen kinderen, of vinden dat de tijd nog niet daar is :Y)

?????????????????????? dit is niet een handige opmerking.............................

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 16:57

Delvira, die is ook niet zo handig bedoeld, meer wat sarcasme, harde waarheid. Ze heeft gelijk, het is alleen geen goede oplossing.

Yvje, mijn ma heeft ook een uitkering (door ziekte, pap van mijn twee broers verdiende goed, geen kinderen zonder zekerheid dus, ziekte kwam trouwens pas ná het eerste kind) en toch heb ik een paard dat elke 6 weken bekapt word, regelmatig een osteopaat ziet, ik heb voldoende lessen, paard heeft 2 goede zadels etc. Ik heb een blackberry bold 9900 (een van de duurste) met abonnement.
Heb hier een LG tv staan (toch wel meer dan 1 m doorsnede) en boven staat een grotere, ik draag soms Gstar truitjes, hilfinger, vans schoenen...
Maar wij hebben het geluk gehad dat we al een deel van het erfdeel gekregen hebben, mijn moeder af en toe goed verdiende klusjes kan doen voor anderen (hier een wasje draaien, daar eens strijken, daar eens poetsen) en dat geld word dan ook gespaard voor feestjes, tanken, uitgaan...
Het is een questie van plannen, koop je geen yoghurt voor bij het avond eten, koop je huismerk of A merk, als je het dan koopt. Prioriteiten stellen, ik heb door mijn paard etc. etc. etc. wel 'maar' 6 broeken in de kast (aangekocht in de afgelopen 5 jaar, afkomstig van 'de turkenwinkel'!), twee paar passende schoenen voor school, en voor de rest moet ik maar werken voor wat ik wil hebben, voor niks komt niks.

Trouwens, over het fabriekgebeuren, het ligt ook aan je functie. 20 jarige vriend van me verdiend €850 netto op zijn werk, maakt zo'n 35 uur per week terwijl ik zodra ik mijn diploma in handjes heb gelijk €1900 per maand op mijn bankrekening krijg gestort. Beide werkend in een fabriek.
Snap daardoor niet hoe je met twee inkomens niet goed rond kan komen, dan leven jullie toch wel heel luxe.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:00

xSlvna schreef:
Delvira, die is ook niet zo handig bedoeld, meer wat sarcasme, harde waarheid. Ze heeft gelijk, het is alleen geen goede oplossing.

dat snap ik wel... maar er zijn ook mensen met een hoge opleiding die bewust voor twee of meer kinderen kiezen.
Zelf heb ik drie kinderen, heb een Master-opleiding afgerond toen ik nog in verwachting was van nr. drie...
en onze kinderen zijn een bewuste keuze....

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:01

Deze vraag heb ik mijzelf ook vaak gesteld, naar aanleiding van een discussie op school met de stelling: 'stel dat je zwanger bent, zou je het kind houden?'
Tot mijn verbazing zou bijna 90% van de meisjes en zo'n 40% van de jongens het houden. Wat wil je het kind bieden als je op je zeventiende bevalt met je bijbaantje in de Albert Heijn?

Let op, ik wil niet gemeen doen tegenover mensen die rond hun zeventiende jaar zijn bevallen, maar dit is mijn interpretatie.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:02

dat pleit maar weer een juist voorbehoedsmiddel....

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 17:03

Euh, budget voedsel met pampers gesponsord door mam. En ohja, een opvoeding gesponsord door mam, want jij zit gezellig achter de kassa. :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 17:03

delvira schreef:
xSlvna schreef:

dat snap ik wel... maar er zijn ook mensen met een hoge opleiding die bewust voor twee of meer kinderen kiezen.
Zelf heb ik drie kinderen, heb een Master-opleiding afgerond toen ik nog in verwachting was van nr. drie...
en onze kinderen zijn een bewuste keuze....

Ze bedoeld dat 'wij' slimme mensen meer kinderen moeten krijgen zodat het aantal slimme mensen groter blijft dan het aantal domme, maar zonder banen heeft dat ja geen nut eigenlijk :+

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:04

Saaaash schreef:
Deze vraag heb ik mijzelf ook vaak gesteld, naar aanleiding van een discussie op school met de stelling: 'stel dat je zwanger bent, zou je het kind houden?'
Tot mijn verbazing zou bijna 90% van de meisjes en zo'n 40% van de jongens het houden. Wat wil je het kind bieden als je op je zeventiende bevalt met je bijbaantje in de Albert Heijn?

Let op, ik wil niet gemeen doen tegenover mensen die rond hun zeventiende jaar zijn bevallen, maar dit is mijn interpretatie.

Een arbortus is ook niet iets wat je een,twee drie doet hoor.
En uiteindelijk komt alles wel op zijn pootjes terecht als je echt wil. Ik denk/hoop dat er niet veel bewust voor een zwangerschap kiezen als ze 17 zijn (uitzonderingen daargelaten).

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:04

@xSlvna, ik zou er zelf niet gelukkiger op worden en ik denk het kind ook niet..

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:07

ik snap het ook wel..

en het is prettig als je als kind niets te kort komt..
mijn man is net voor zichzelf begonnen en daarom ga ik volgend schooljaar 5 dagen voor de klas..
en weetje als je soms wat minder te besteden hebt, word je ook wel creatief.. :j :j
voor mij is het in elk geval belangrijk dat mijn kinderen een leuke jeugd hebben.. en ik vind die merkbroeken niet zo belangrijk...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 17:08

Saaaash schreef:
@xSlvna, ik zou er zelf niet gelukkiger op worden en ik denk het kind ook niet..

Maar dan zeggen anderen weer 'Is een kind van een rijk iemand wel gelukkig', nah dat weet ik niet, maar die heeft in ieder geval nooit honger, krijgt fruit, beweging (sport) op goed niveau (goede leraar), een schoon bed en een goede opleiding.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:08

xSlvna, maar die luxe maakt niet direct gelukkig. Dat heeft een kind écht niet nodig. En een paard is wel een heel luxe 'artikel' natuurlijk om je kind te geven.
Ik heb nog een oude tv, zo'n vierkant model. Geld voor een grote LG hebben we wel, maar voor ons hoeft dat helemaal niet zo. Wij halen ons geluk uit andere dingen.

Om die € 1900,00 op je bankrekening te krijgen, zal je wel ergens aangenomen moeten worden. Wat als er nog heel veel mensen voor je in de rij staan, met wél werkervaring in die branche? Dat kan misschien nog tegen gaan vallen hoor. En dat bedrag, daar zou ik me ook niet direct op vastpinnen. Misschien is dat niet direct je startsalaris. Maar bovenal zou ik inderdaad eerst maar eens je diploma gaan halen ;)

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:09

:o maarre volgens mij ben ik gewoon zo'n ouwe die zich met een topic komt bemoeien.... :o

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:09

Tja, ik ben zelf 22 jaar en mijn man en ik willen graag een kind. Nu is mijn man wel een stukkie ouder dan mij :Y)

Wij hebben beide een vaste baan. Hij fulltime en ik parttime. Ikzelf had nog wel 10 jaar kunnen/willen wachten maar dan is mijn man al over de 50 jaar en dat vind ik veel te oud voor een eerste kind.

Als ik iemand van mijn eigen leeftijd had gehad was ik zeker nog niet aan kinderen begonnen! Gezien het feit dat ik mijn kind een goed leven wil bieden. Nu hebben wij alles, een eigen huis (geen hypotheek omdat mijn man alles zelf heeft betaald. Er hard voor heeft gewerkt en alles zelf heeft gebouwd van de eerste tot de laatste steen.)

Als ik dit nu niet had gehad was ik zeker nog niet aan kinderen begonnen.
Meningen zijn daar anders over maar ik zou het erg dom vinden van jonge koppels die nog niet alles op orde hebben aan kinderen beginnen.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:10

Delphi schreef:
xSlvna, maar die luxe maakt niet direct gelukkig. Dat heeft een kind écht niet nodig. En een paard is wel een heel luxe 'artikel' natuurlijk om je kind te geven.
Ik heb nog een oude tv, zo'n vierkant model. Geld voor een grote LG hebben we wel, maar voor ons hoeft dat helemaal niet zo. Wij halen ons geluk uit andere dingen.

Om die € 1900,00 op je bankrekening te krijgen, zal je wel ergens aangenomen moeten worden. Wat als er nog heel veel mensen voor je in de rij staan, met wél werkervaring in die branche? Dat kan misschien nog tegen gaan vallen hoor. En dat bedrag, daar zou ik me ook niet direct op vastpinnen. Misschien is dat niet direct je startsalaris. Maar bovenal zou ik inderdaad eerst maar eens je diploma gaan halen ;)

:j :j :j

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:11

Luxe heb je inderdaad niet nodig.
Ik kom ook niet uit een rijke familie en verdien nu ook geen bakken geld.
En wij hadden thuis ook geen onnodige luxe en daar ben ik niet slechter van geworden.
Maar wij hebben wel altijd geleerd te werken voor wat we graag wilde. En kon je het niet betalen dan kocht je het ook niet.
En heel cru meerdere kinderen valt daar bij mij ook onder. (niet dat je die koopt maar jullie begrijpen het wel :+ )

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 17:12

Delphi schreef:

Wat betreft aangenomen worden, mijn broer werkt in exact de zelfde branche en heeft, met een lager diploma dan ik, al vraag, ze zijn op zoek naar mensen als hem en mensen met een beter diploma, in mijn buurt is een groot deel van die branche gelegen dus ik zie het wel. :)

Nee die luxe heb je inderdaad niet nodig om gelukkig te zijn, daar ging het haar ook niet om, ze vroeg hoe mensen met een uitkering het permitteren kunnen om alles luxe te hebben, nah dat heb ik dus deels uitgelegd.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:15

xSlvna schreef:
Wat betreft aangenomen worden, mijn broer werkt in exact de zelfde branche en heeft, met een lager diploma dan ik, al vraag, ze zijn op zoek naar mensen als hem en mensen met een beter diploma, in mijn buurt is een groot deel van die branche gelegen dus ik zie het wel. :)

ben wel een beetje nieuwsgierig... welke branche ga je werken?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:16

xSlvna schreef:
Maar dan zeggen anderen weer 'Is een kind van een rijk iemand wel gelukkig', nah dat weet ik niet, maar die heeft in ieder geval nooit honger, krijgt fruit, beweging (sport) op goed niveau (goede leraar), een schoon bed en een goede opleiding.

Tussen wit en zwart zit ook nog grijs. Met een gemiddeld inkomen kun je prima eten (waaronder fruit) kopen, je kind op een sport laten (het ene is duurder dan het andere) en bedden verschonen :').

Ik vind het alleen wel schrijnend dat je vind dat slimme mensen meer kinderen moeten krijgen en de dommere liever niet. Ik vind niet dat het wel of niet mogen krijgen van kinderen af moet hangen van iemands IQ. Ik geloof ook niet dat een kind van een rijk iemand altijd gelukkiger is dan het kind van een arm iemand. Dat is wel erg zwart-wit.

Ik denk dat je een kind altijd nog gelukkiger maakt met lekker naar een speeltuin of strand en picknicken bijv. dan het een ipad in handen te duwen, omdat mama het weer eens te druk heeft.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:17

ben het helemaal met je eens Delphi....

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 17:20

Ik begin in Augustus/September mijn opleiding Procestechniek Vapro C (Procesoperator, leidinggevende na een tijdje, waar ze redelijk hard naar zoeken).
Woon in Limburg, vele dochterbedrijven van DSM etc. om me heen :)

Citaat:
Ik vind het alleen wel schrijnend dat je vind dat slimme mensen meer kinderen moeten krijgen en de dommere liever niet

Waarom niet? Ik zei het trouwens niet, iemand anders zei het. Domme mensen hebben vaak minder zekerheid dan slimme (ivm diploma's)... Je snapt wel wat ik verder wil zeggen.
Ik zeg verder ook niet dat rijke kinderen gelukkiger zijn, nergens zien zeggen.
Vind gewoon dat mensen in de uitkering door 'domheid' (geen diploma, slecht solliciteren en ga zo verder) geen kinderen mogen krijgen, althans, geen 3.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 17:23

[quote="xSlvna"]Ik begin in Augustus/September mijn opleiding Procestechniek Vapro C (Procesoperator, leidinggevende na een tijdje, waar ze redelijk hard naar zoeken).
Woon in Limburg, vele dochterbedrijven van DSM etc. om me heen :)
[quote]

pittige opleiding lijkt mij... hoelang duurt de opleiding?