Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:En als je wil dat er meer 'intelligente' mensen op de wereld komen, moet je dus harder fokken dan de uitkeringstrekkers. Maar ja, 'intelligente' mensen willen vaak geen kinderen, of vinden dat de tijd nog niet daar is
xSlvna schreef:Delvira, die is ook niet zo handig bedoeld, meer wat sarcasme, harde waarheid. Ze heeft gelijk, het is alleen geen goede oplossing.
delvira schreef:xSlvna schreef:Delvira, die is ook niet zo handig bedoeld, meer wat sarcasme, harde waarheid. Ze heeft gelijk, het is alleen geen goede oplossing.
dat snap ik wel... maar er zijn ook mensen met een hoge opleiding die bewust voor twee of meer kinderen kiezen.
Zelf heb ik drie kinderen, heb een Master-opleiding afgerond toen ik nog in verwachting was van nr. drie...
en onze kinderen zijn een bewuste keuze....
Saaaash schreef:Deze vraag heb ik mijzelf ook vaak gesteld, naar aanleiding van een discussie op school met de stelling: 'stel dat je zwanger bent, zou je het kind houden?'
Tot mijn verbazing zou bijna 90% van de meisjes en zo'n 40% van de jongens het houden. Wat wil je het kind bieden als je op je zeventiende bevalt met je bijbaantje in de Albert Heijn?
Let op, ik wil niet gemeen doen tegenover mensen die rond hun zeventiende jaar zijn bevallen, maar dit is mijn interpretatie.
Saaaash schreef:@xSlvna, ik zou er zelf niet gelukkiger op worden en ik denk het kind ook niet..
Delphi schreef:xSlvna, maar die luxe maakt niet direct gelukkig. Dat heeft een kind écht niet nodig. En een paard is wel een heel luxe 'artikel' natuurlijk om je kind te geven.
Ik heb nog een oude tv, zo'n vierkant model. Geld voor een grote LG hebben we wel, maar voor ons hoeft dat helemaal niet zo. Wij halen ons geluk uit andere dingen.
Om die € 1900,00 op je bankrekening te krijgen, zal je wel ergens aangenomen moeten worden. Wat als er nog heel veel mensen voor je in de rij staan, met wél werkervaring in die branche? Dat kan misschien nog tegen gaan vallen hoor. En dat bedrag, daar zou ik me ook niet direct op vastpinnen. Misschien is dat niet direct je startsalaris. Maar bovenal zou ik inderdaad eerst maar eens je diploma gaan halen
Delphi schreef:xSlvna, maar die luxe maakt niet direct gelukkig. Dat heeft een kind écht niet nodig. En een paard is wel een heel luxe 'artikel' natuurlijk om je kind te geven.
Ik heb nog een oude tv, zo'n vierkant model. Geld voor een grote LG hebben we wel, maar voor ons hoeft dat helemaal niet zo. Wij halen ons geluk uit andere dingen.
Om die € 1900,00 op je bankrekening te krijgen, zal je wel ergens aangenomen moeten worden. Wat als er nog heel veel mensen voor je in de rij staan, met wél werkervaring in die branche? Dat kan misschien nog tegen gaan vallen hoor. En dat bedrag, daar zou ik me ook niet direct op vastpinnen. Misschien is dat niet direct je startsalaris. Maar bovenal zou ik inderdaad eerst maar eens je diploma gaan halen
xSlvna schreef:Wat betreft aangenomen worden, mijn broer werkt in exact de zelfde branche en heeft, met een lager diploma dan ik, al vraag, ze zijn op zoek naar mensen als hem en mensen met een beter diploma, in mijn buurt is een groot deel van die branche gelegen dus ik zie het wel.
xSlvna schreef:Maar dan zeggen anderen weer 'Is een kind van een rijk iemand wel gelukkig', nah dat weet ik niet, maar die heeft in ieder geval nooit honger, krijgt fruit, beweging (sport) op goed niveau (goede leraar), een schoon bed en een goede opleiding.
Citaat:Ik vind het alleen wel schrijnend dat je vind dat slimme mensen meer kinderen moeten krijgen en de dommere liever niet