Mogelijke bom aanslagen in Boston

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:43

_Tara_ schreef:
Ja dat bedoel ik inderdaad. Speculeren, welke kant dan ook op, blijft kwetsend. En onzinnig overigens. Ten eerste omdat er op dit moment verder nog niks bekend is en ten tweede omdat ik 't ten zeerste betwijfel of de echte waarheid ooit wel boven tafel komt. Maar dat is mijn kijk op 't geheel (en dan bedoel ik niet alleen deze situatie) waarvan ik me zeer bewust ben dan niet iedereen die zal delen :P

Je kan ook gewoon accepteren, dat er 'gekken" zijn op deze wereld of "idealisten" die heel ver gaan voor hun doel en dat de overheid je niet altijd kan beschermen of dat de overheid schuldig is. Soms zal de waarheid onder tafel gehouden worden, maar over het algemeen zal in een democratie de waarheid uiteindelijk boven water komen. Je moet niet teveel films kijken...... ;)

_Tara_

Re: Mogelijke bom aanslagen in Boston

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:53

Ik ben gewoon wat achterdochtig/wantrouwend met dat soort dingen :P Als je soms al hoort wat voor tactieken supermarkten uithalen om ons zo veel mogelijk eten te laten kopen (wat ze soms nog lukt ook), wat moeten veel machtigere/grotere bedrijven dan wel niet allemaal doen? Maar goed, volledig offtopic!

Gekken en idealisten enzo, ben ik met je eens hoor. En dat de overheid ons niet altijd kan beschermen, ook helemaal eens. Je kunt ook nog voor jezelf denken natuurlijk en keuzes maken. Maar wat Goof en Babeth zeiden, dat er midden oosten/afghanistan dagelijks aanslagen worden gepleegd, daar hoor je dan weer niks van. Dan denk ik tja, nieuws is iig wel flink gekleurd.

Die opmerking van die films had ik al verwacht :P

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:55

Electra63 schreef:
_Tara_ schreef:
Ja dat bedoel ik inderdaad. Speculeren, welke kant dan ook op, blijft kwetsend. En onzinnig overigens. Ten eerste omdat er op dit moment verder nog niks bekend is en ten tweede omdat ik 't ten zeerste betwijfel of de echte waarheid ooit wel boven tafel komt. Maar dat is mijn kijk op 't geheel (en dan bedoel ik niet alleen deze situatie) waarvan ik me zeer bewust ben dan niet iedereen die zal delen :P

Je kan ook gewoon accepteren, dat er 'gekken" zijn op deze wereld of "idealisten" die heel ver gaan voor hun doel en dat de overheid je niet altijd kan beschermen of dat de overheid schuldig is. Soms zal de waarheid onder tafel gehouden worden, maar over het algemeen zal in een democratie de waarheid uiteindelijk boven water komen. Je moet niet teveel films kijken...... ;)

En waarom dan niet accepteren dat de overheid niet altijd is zoals ze zich voordoen? Het is niet de eerste keer dat er iets gebeurd, waar de overheid achter heeft gezeten.
Wat ik hiermee bedoel, geloof niet alle media, zeker de media die gecontroleerd wordt door de overheid.
Daarmee zeg ik niet dat je alle complottheorien moet geloven, maar een beetje eigen research kan je al heel ver brengen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:34

Citaat:
Sommige deelnemers aan de marathon liepen na het overschrijden van de finish meteen door naar het ziekenhuis om bloed te geven voor de slachtoffers. Met de vele amputaties die moeten worden uitgevoerd in het Massachusetts General hospital, telt namelijk elke druppel

Ik vind dit zo prachtig om te lezen.
Gelijk je hulp bieden door bloed te geven.

Ze denken aan een eenmansactie.. Alles loopt nog in vol onderzoek.

Hopelijk stijgt het dodental niet verder....

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:36

Dat is inderdaad wel een heel mooi gebaar van die marathonlopers :j

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:03

Babeth schreef:
http://csglobe.com/official-story-unrav ... n-bombing/
Interessant artikel. Let op, ik zeg niet dat het waar is, maar het is heel interessant.

Kan aan mij liggen maar hoe tendentieus kan een artikel zijn >;) Het is ook nog eens slecht geschreven. Sommigen kunnen misschien moelijk accepteren dat niet alle antwoorden onmiddelijk klaarliggen na een tragische gebeurtenis als dit? Ik vind het beschamend dat zoveel soms schijnbaar intelligente mensen met hapklare complottheorieën zitten, die ze maar een beetje hoeven aan te passen en onmiddelijk na zoiets als dit in Boston "aanbieden", waarom is dat? Bah. :r

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:22

Babeth schreef:
Waarom heb ik zo het vermoeden dat het weer een false flag attack is? Er is eerder zie dag een tweet geplaatst door de boston explosievendienst dat er "gespeeld" ging worden bij de bibliotheek. Paar uur later ineens hier een explosie. Ben bang dat we te maken hebben met een false flag attack om weer groen licht te krijgen om een ander de schuld te geven en aan te vallen...

Ik deel het gevoel met Babeth.
Mijn eerste reactie was gisteren, "oh heeft de CIA minder macht gekregen?"

Daarnaast word persoonlijk een beetje misselijk van de hypocrisie van de berichtgeving, natuurlijk is het heel erg wat er gebeurt is, elke gewonde en dode is er 1 te veel, vooral omdat het onschuldige burgers betreft.
Maar hoeveel onschuldige burgers zijn er de laatste jaren gedood door de amerikanen? Dat zijn er ondertussen erg veel.
Naar wat ik begreep zijn er gisteren onschuldige burgers gedood in afganistan door een amerikaanse aanslag (ben nog wel opzoek naar berichtgeving hier over), maar daar horen we niets van.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:30

Ik snap op zich wel dat mensen hiervan schrikken in verband met eventuele 'antwoorden' vanuit Amerika wanneer een aanslag zou worden opgeeist.
Maar in alle eerlijkheid.....er sterven dagelijks zoveel mensen door geweld en bomaanslagen. Het disproportionele geweld waarmee Amerika heeft geantwoord op 911 vinden wij blijkbaar allemaal acceptabel? Terwijl er bizar veel meer afghanen dan Amerikanen (of andere 'vredestroepers') zijn omgekomen tot nu toe.... Dat heeft natuurlijk te maken met de 'bril' die je op hebt. Waar ben je geboren, welke nieuwszenders kijk je, etc.
En ik wil het echt niet doen overkomen alsof ik dit niet ernstig vindt....maar.... het is zo buitenproportioneel.

En zo'n goed voorbeeld van hoe we door de media bespeeld worden. Dit is gewoon moderne propoganda...

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:32

Ik denk er dus precies hetzelfde over Zahlina! We worden gemanipuleerd waar we bij staan.. ik kijk daardoor ook niet meer graag naar het nieuws.... je krijgt er zo'n eenzijdige kijk op de wereld van.. en je kan gewoon nooit alle facts checken dus absorbeer je het maar zoals het komt..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:55

Als je niet naar het nieuws kijkt, dan heb je helemaal geen kijk meer op de wereld, lijkt mij zo.

Ik kijk veel nieuws, verschillende zenders/bronnen. Ik vind iedere burger die sterft door een aanslag er één teveel. Wat betreft de doden in Afghanistan of Midden-Oosten, dit hebben mensen al heel vaak gezien en voor de meesten is dit "ver van mijn bed" en oorlogsgebied en hebben de meesten het gevoel dat het daar nooit meer goed komt.
Maar, in dit geval, marathon Boston, trekt het de aandacht, omdat de dag ervoor (zondag) nog de marathon in Rotterdam werd gehouden, daar stonden ook honderduizenden mensen langs de route. Je kan je niet voorstellen, dat zoiets zou gebeuren op de Coolsingel.

En ik ben niet naief, natuurlijk doet de overheid zaken die het daglicht niet kunnen verdragen, maar de complottheorieën die ik hier of elders soms leest, lijken bijna "sprookjes", vaak totaal niet onderbouwd door feiten die iedereen kan checken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:59

Babeth schreef:
Electra63 schreef:

En waarom dan niet accepteren dat de overheid niet altijd is zoals ze zich voordoen? Het is niet de eerste keer dat er iets gebeurd, waar de overheid achter heeft gezeten.
Wat ik hiermee bedoel, geloof niet alle media, zeker de media die gecontroleerd wordt door de overheid.Daarmee zeg ik niet dat je alle complottheorien moet geloven, maar een beetje eigen research kan je al heel ver brengen.

IMO kan de media gemanipuleerd worden door de overheid, maar in een democratie, zoals in Nederland, geloof ik niet in controle van de media door de overheid :D . De overheid kan een belang hebben en daarom zaken manipuleren, maar dat wil niet zeggen, dat de pers en tegenstanders van deze gemanipuleerde zaken geen research plegen en zaken bekend maken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:13

Citaat:
IMO kan de media gemanipuleerd worden door de overheid, maar in een democratie, zoals in Nederland, geloof ik niet in controle van de media door de overheid . De overheid kan een belang hebben en d }> aarom zaken manipuleren, maar dat wil niet zeggen, >;) dat de pers en tegenstanders van deze gemanipuleerde zaken geen research plegen en zaken bekend maken.

Er wordt reserach gepleegd en en worden zaken bekend gemaakt, maar die worden dan afgedaan als zijnde 'complottheorieën en speculaties".... >;)
En die worden dan weer niet geloofd....

Het Boston-verhaal trekt helemaal niet de aandacht omdat er zondag nog een marathon in Rotterdam was, dat zal de rest van de wereld niets kunnen schelen namelijk. Het 'trekt' de aandacht omdat Amerika het op deze 'groteske' wijze in het nieuws brengt, omdat alles om Amerika draait en omdat Amerika met zulke dingen meteen roep :"Ahhh boehoe, ze hebben het op ons gemunt, kijk ons afschuwelijk zielig zijn en de aandacht vragen".

Voor zover mijn mening over Amerika }> :r

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:38

Gelukkig is jouw mening niet gekleurd :D .
Ik trok de vergelijking waarom mensen meer meeleven met de slachtoffers van Boston dan met de slachtoffers van AfghNistan. Men realiseert zich daardoor dat men niet altijd veilig is.
Persoonlijk hou ik er niet van om de ernst va doden/slachtoffers te vergelijken. Het is voor ieder onschuldig slachtoffer en betrokkenen vreselijk.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:57

Electra63 schreef:
Als je niet naar het nieuws kijkt, dan heb je helemaal geen kijk meer op de wereld, lijkt mij zo.

Ik kijk veel nieuws, verschillende zenders/bronnen. Ik vind iedere burger die sterft door een aanslag er één teveel. Wat betreft de doden in Afghanistan of Midden-Oosten, dit hebben mensen al heel vaak gezien en voor de meesten is dit "ver van mijn bed" en oorlogsgebied en hebben de meesten het gevoel dat het daar nooit meer goed komt.
Maar, in dit geval, marathon Boston, trekt het de aandacht, omdat de dag ervoor (zondag) nog de marathon in Rotterdam werd gehouden, daar stonden ook honderduizenden mensen langs de route. Je kan je niet voorstellen, dat zoiets zou gebeuren op de Coolsingel.

En ik ben niet naief, natuurlijk doet de overheid zaken die het daglicht niet kunnen verdragen, maar de complottheorieën die ik hier of elders soms leest, lijken bijna "sprookjes", vaak totaal niet onderbouwd door feiten die iedereen kan checken.

Even inhaken op het het stukje dat er een hoop slachtoffers vallen in oorlogsgebieden.
Afganistan is door de amerikanen een oorlogsgebied geworden, zelfs al was dit een gebied dichterbij ons huis dan zal de berichtgeving nog steeds niet eerlijk zijn omdat de amerikanen er alles aan doen dit zo veel mogelijk uit de pers te houden.
En dan komt er ineens een amerikaan om en dan staat mijn fb ineens vol met berichten over hoe erg het is, dat is in mijn optiek heel erg hypocriet.
We houden Israel de hand boven het hoofd terwijl zij veel meer bloed aan hun handen hebben dan de palastijnen waarvan steeds meer land wordt afgenomen.

Complottheorieen, tja als je bedenkt dat de overheden waarschijnlijk maar een heel klein percentage delen wat ze doen zal je deze houden en ik ben bereid eerlijk gezegd bereid te geloven in de dingen die ze niet naar buiten brengen.
Je ontkomt er niet aan dat Al Quada van oorsprong door de CIA is opgezet, dat de CIA hiermee de heroine handel lange tijd in handen heeft gehad en dat ze niet blij zijn deze handel niet meer te hebben.
Je ontkomt ook niet aan het feit dat de VS en UN vooral ingrijpen in gebieden waar economisch gewin te behalen valt, geen olie of drugs en we laten het de landen zelf maar uitzoeken.

Daarnaast is het altijd wel prettig om mensen bang te houden, die vinden vaak ingrijpen minder erg en er zal dan ook minder weerstand komen.
Ondanks dat ik niet verwacht dat achter deze 2 aanslagen een buitenlandse organisatie zit heeft dit wel weer meegeholpen om de amerikanen bang te maken en zo blijft de angstcultuur bestaan.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 17:49

Mijn god.. :')

Het word steeds mooier hier.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:31

Electra63 schreef:
Gelukkig is jouw mening niet gekleurd :D .
Ik trok de vergelijking waarom mensen meer meeleven met de slachtoffers van Boston dan met de slachtoffers van AfghNistan. Men realiseert zich daardoor dat men niet altijd veilig is.
Persoonlijk hou ik er niet van om de ernst va doden/slachtoffers te vergelijken. Het is voor ieder onschuldig slachtoffer en betrokkenen vreselijk.

Haha klopt, mijn mening is zeker gekleurd en heet daarom ook een mening ;)

Ik reageerde enkel op het feit dat jij het had over het uizoeken en benoemen van zaken. Dat vindt dus wel degelijk plaats, maar wordt dan door menigeen een 'complottheorie' genoemd en niet voor echt aangenomen, wat ieder zijn vrije keuze is.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:56

Goof schreef:
Het Boston-verhaal trekt helemaal niet de aandacht omdat er zondag nog een marathon in Rotterdam was, dat zal de rest van de wereld niets kunnen schelen namelijk. Het 'trekt' de aandacht omdat Amerika het op deze 'groteske' wijze in het nieuws brengt, omdat alles om Amerika draait en omdat Amerika met zulke dingen meteen roep :"Ahhh boehoe, ze hebben het op ons gemunt, kijk ons afschuwelijk zielig zijn en de aandacht vragen".

Volgens mij was destijds de terreuraanslag in Madrid ook wereldnieuws. En ook de aanslag in het metrostation in London. Of zat de CIA daar ook achter.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 21:03

storrum schreef:
Goof schreef:

Volgens mij was destijds de terreuraanslag in Madrid ook wereldnieuws. En ook de aanslag in het metrostation in London. Of zat de CIA daar ook achter.

Waar zeg ik dat die niet in het nieuws waren?
En waar zeg ik dat ik die wantrouw ivm een CIA?
Het gaat nu niet om oude terreuraanslagen, het gaat om deze in Boston, daar reageer ik op.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:25

Jij schrijft:
Goof schreef:
Het 'trekt' de aandacht omdat Amerika het op deze 'groteske' wijze in het nieuws brengt, omdat alles om Amerika draait en omdat Amerika met zulke dingen meteen roep :"Ahhh boehoe, ze hebben het op ons gemunt, kijk ons afschuwelijk zielig zijn en de aandacht vragen".

waaruit ik opmaak dat jij vindt dat Amerika ervoor heeft gezorgd dat de hele wereld dit weet, en dat vind jij 'zieligdoenerij' vanuit Amerika.

Ik denk dat wanneer het in Rotterdam was gebeurd het ook wereldnieuws was geweest. De pers zit overal. Of denk jij van niet?

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:26

1 woord.
Verschrikkelijk !

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:57

Aha! Speculaties! Food for thought! :Y)

We zullen het er allemaal over eens zijn dat, wie het ook gedaan heeft, dit een laffe manier is om onschuldige mensen te verwonden en/of te doden.
Laf is niet eens het juiste woord.

Ik heb niets met Amerika en hun militaire aanwezigheid wereldwijd.
Ze kunnen de eigen burgers en toeristen niet eens veilig laten rondlopen 'thuis'.
1 grote facade dat land.

Maar de hulpverlening was strak geregeld: binnen no-time waren ze ter plaatse in Boston.
Of zou dit een soort oefening zijn geweest, maar dan met echte mensen..? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:59

Dat zou wel triest zijn ... Sommige zijn voor het leven een ledemaat kwijt of een geliefde of hun zoontje van 8..

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:08

Er is een verdachte opgepakt. ("Breaking News" van de NU.nl app)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:14

Dat is snel :oo

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:20

[="Babeth"]
[="PussInBoots"]
Electra63 schreef:
Dat vind ik nogal een beschuldiging!

En een behoorlijke complottheorie. Die komen altijd na een dergelijke aanslag maar dit is wel heel erg snel....[/quote]
Ik zeg alleen dat het een gevoel is, niet dat het werkelijk zo is.[/quote]
waar staat die tweet das wel vreemd