Electra63 schreef:Als je niet naar het nieuws kijkt, dan heb je helemaal geen kijk meer op de wereld, lijkt mij zo.
Ik kijk veel nieuws, verschillende zenders/bronnen. Ik vind iedere burger die sterft door een aanslag er één teveel. Wat betreft de doden in Afghanistan of Midden-Oosten, dit hebben mensen al heel vaak gezien en voor de meesten is dit "ver van mijn bed" en oorlogsgebied en hebben de meesten het gevoel dat het daar nooit meer goed komt.
Maar, in dit geval, marathon Boston, trekt het de aandacht, omdat de dag ervoor (zondag) nog de marathon in Rotterdam werd gehouden, daar stonden ook honderduizenden mensen langs de route. Je kan je niet voorstellen, dat zoiets zou gebeuren op de Coolsingel.
En ik ben niet naief, natuurlijk doet de overheid zaken die het daglicht niet kunnen verdragen, maar de complottheorieën die ik hier of elders soms leest, lijken bijna "sprookjes", vaak totaal niet onderbouwd door feiten die iedereen kan checken.
Even inhaken op het het stukje dat er een hoop slachtoffers vallen in oorlogsgebieden.
Afganistan is door de amerikanen een oorlogsgebied geworden, zelfs al was dit een gebied dichterbij ons huis dan zal de berichtgeving nog steeds niet eerlijk zijn omdat de amerikanen er alles aan doen dit zo veel mogelijk uit de pers te houden.
En dan komt er ineens een amerikaan om en dan staat mijn fb ineens vol met berichten over hoe erg het is, dat is in mijn optiek heel erg hypocriet.
We houden Israel de hand boven het hoofd terwijl zij veel meer bloed aan hun handen hebben dan de palastijnen waarvan steeds meer land wordt afgenomen.
Complottheorieen, tja als je bedenkt dat de overheden waarschijnlijk maar een heel klein percentage delen wat ze doen zal je deze houden en ik ben bereid eerlijk gezegd bereid te geloven in de dingen die ze niet naar buiten brengen.
Je ontkomt er niet aan dat Al Quada van oorsprong door de CIA is opgezet, dat de CIA hiermee de heroine handel lange tijd in handen heeft gehad en dat ze niet blij zijn deze handel niet meer te hebben.
Je ontkomt ook niet aan het feit dat de VS en UN vooral ingrijpen in gebieden waar economisch gewin te behalen valt, geen olie of drugs en we laten het de landen zelf maar uitzoeken.
Daarnaast is het altijd wel prettig om mensen bang te houden, die vinden vaak ingrijpen minder erg en er zal dan ook minder weerstand komen.
Ondanks dat ik niet verwacht dat achter deze 2 aanslagen een buitenlandse organisatie zit heeft dit wel weer meegeholpen om de amerikanen bang te maken en zo blijft de angstcultuur bestaan.