janderegelaa schreef:Ik vraag me serieus af hoe dat kan.
Hoezo, teveel calorieen eten is teveel calorieen eten, of die nou van plantaardige of dierlijke afkomst zijn maakt voor de vette pens in kwestie niet uit...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ZeSteigert schreef:Nope. Ik eet & drink puur biologisch & ondierlijk.
Ruga schreef:Maar een half jaar is ook te kort lijkt me
Ik vind het best schrikken wat hier allemaal geschreven wordt. Aan de benodigde voedingsstoffen komen als veganist is nog niet zo moeilijk? Via de apotheek niet nee, maar als jullie beweren dat dat via plantaardige voeding kan hebben jullie gewoon geen juiste info.
ZeSteigert schreef:Ik ben al eeuwen vegetariër en het is grote onzin dat je echt vlees nodig hebt. Ik neem ook nooit pilletjes ofzo, je moet alleen genoeg B12 binnenkrijgen, maar dat zit tegenwoordig echt in genoeg dingen. Ik heb er nog nooit te weinig van gehad
Appelmoes_11 schreef:Sorry, maar dit is gewoon niet waar. Het is écht zo moeilijk niet. En ik heb zomaar het idee dat ik me beter heb ingelezen in veganisme dan de meesten hier.
Shadow0 schreef:Overigens is die B12 daar apart aan toegevoegd, dus dat is in feite niet veel anders dan pilletjes.
Kuggur schreef:phormicola schreef:Zelfs op een normaal eetpatroon komt 9.6 maar heel sporadisch voor bij vrouwen. Daar staat ook tegenover dat ik al langer dan een half jaar vrijwel veganistisch eet met kleine tussenpauzes.
Die "kleine tussenpauzes", is dat toevallig tussen ongeveer zes en zeven uur s´avonds...?
Ruga schreef:Appelmoes_11 schreef:Sorry, maar dit is gewoon niet waar. Het is écht zo moeilijk niet. En ik heb zomaar het idee dat ik me beter heb ingelezen in veganisme dan de meesten hier.
Het gaat niet over moeilijk of niet, dat is subjectief.
B12 neemt je lichaam niet op uit plantaardige bron. Mag je van geloven wat je wil, jou keuze, maar dat is gewoon een feit. Dus het is ofwel supplementen in je voeding, of een tekort opdoen.
De Nederlandse Vereniging voor Veganisme informeert daar ook duidelijk over. Dat kan je toch moeilijk afdoen als een partij die 'niet ingelezen is'.
http://www.veganisme.org/voeding/voedin ... amine-b12/
http://www.evavzw.be/index.php?option=c ... &Itemid=90
Ruga schreef:Citaat:Hoe vul jij je B12 dan aan?
Niet. Ik eet gewoon normaal en af en toe dan laat ik het eens controleren. Het is nooit heel hoog, maar wel altijd voldoende.
phormicola schreef:Toevallig nietmet kleine tussenpauzes bedoel ik na een jaar strikt veganistisch eten weer een maandje her en der wat vlees/vis en kaas eten bijvoorbeeld.
Zoolgangster schreef:Ik ken ook zo'n "100% vegetariër" maar mooi dat ie thuis stiekem vlees van paps en mams krijgt.
Malen ze fijn door het eten.![]()
Verder: niet iedereen kan langdurig vleesloos, is geen flauwekul, heeft vermoedelijk te maken met welke soorten enzymen iemand heeft. En je hebt ze of je hebt ze niet. Punt.
_Tara_ schreef:Zoolgangster schreef:Ik ken ook zo'n "100% vegetariër" maar mooi dat ie thuis stiekem vlees van paps en mams krijgt.
Verder: niet iedereen kan langdurig vleesloos, is geen flauwekul, heeft vermoedelijk te maken met welke soorten enzymen iemand heeft. En je hebt ze of je hebt ze niet. Punt.
Dat vind ik wel heel erg naar van die ouders zeg
Ruga schreef:phormicola schreef:Toevallig nietmet kleine tussenpauzes bedoel ik na een jaar strikt veganistisch eten weer een maandje her en der wat vlees/vis en kaas eten bijvoorbeeld.
Mja, maar eens je aan een tekort komt kan je dat onmogelijk terug aanvullen op een maandje, dat gaat veel te traag. Je kan dat maandje beter spreiden over het hele jaar. Of het jaar rond voor een supplement zorgen.
_Tara_ schreef:Zoolgangster schreef:Ik ken ook zo'n "100% vegetariër" maar mooi dat ie thuis stiekem vlees van paps en mams krijgt.
Dat vind ik wel heel erg naar van die ouders zeg
phormicola schreef:Een gezond lichaam heeft grote voorraden vitamine B12 (volgens mij in de lever, correct me if I'm wrong). Daar kun je heel lang, gezond, op teren.