ik hou van holland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:37

Louise1990 schreef:
Haat zaaien is iets anders dan een probleem proberen te benoemen.

Klopt.
Maar jij verdraait een probleem - dat is iets anders.

Louise1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:22

Eventueel kunnen we deze discussie sluiten Janneke. Dat wij een afwijkende mening hebben is helemaal niet erg.
Niemand heeft een monopolie op de waarheid denk ik. Ik dus ook niet. Jammer dat je bepaalde dingen die ik zeg zeer negatief interpreteert.
Maar ik begrijp dat wel hoor. Ik wil je niet kwaad maken oid. Misschien ook een beetje misplaatst om een dergelijke discussie op Bokt te houden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:55

Louise1990 schreef:
Eventueel kunnen we deze discussie sluiten Janneke. Dat wij een afwijkende mening hebben is helemaal niet erg.

Zucht - dat klopt, dat jij en ik anders over zaken denken is niet werg.

Maar dat jij stelt, dat mijn woordne iets cmpleet anders betekenen dan ik schrijf, dat is WEL erg.

Louise1990

Re: ik hou van holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:06

Idem dito Janneke.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:49

lifaya schreef:
Ik wil hier niet oud worden maar dat is puur om het feit dat het een lelijk land is :') ik voel me totaal niet onveilig hier en ik woon toch echt in de randstad :+

Ik wil hier ook niet oud worden. Dat komt omdat ik vind dat Nederland inderdaad "lelijk" aan het worden is: teveel nieuwbouw (alles wordt maar volgepropt) en de mensen doen ook steeds onvriendelijker naar elkaar toe*. Men gunt een ander het licht in de ogen niet en de regering maakt er in mijn ogen ook maar een potje van. De aandacht gaat op dit moment teveel naar andere landen, terwijl het hier - naar mijn mening - een zootje aan het worden is. Uiteraard is dit niet de enige reden, want ik wil ook graag mijn horizon verbreden. Het idee dat ik voor de rest van mijn leven alleen maar in dit land moet blijven, terwijl de wereld nog zoveel te bieden heeft!

* Even een voorbeeldje: onlangs wilde een man oversteken bij een zebrapad, waar hij ook nog eens groen licht had. Ik stopte netjes voor die man, terwijl een automobilist met een rotgang (door rood en langs mij) over het zebrapad schoot. De voetganger werd bijna aangereden en gaf een ram op het dak van de auto. De auto stopte met gierende banden (rook en rubberlucht erbij) en sprong uit de auto. Rende naar de voetganger en begon hem in elkaar te slaan, terwijl hij onderwijl schreeuwde dat hij met zijn poten van zijn auto af moest blijven...

Ik weet het, dit is slechts één voorbeeld maar er zijn er in de afgelopen jaren/tijd zóveel achter elkaar geweest, dat ik er helemaal klaar mee ben. Ook het onverschillige en asociale gedrag in winkels ben ik helemaal zat. Mensen die je gewoon wegduwen alsof je doorzichtig bent (vroeger vroeg men of hij/zij er even langs mocht), mensen die - als je netjes vraagt of je even mag passeren - je aankijken of je van een andere planeet komt en vervolgens blijven staan. Verder valt het me op dat mensen elkaar niet meer groeten, elkaar niet meer bedanken, onbehulpzaam zijn naar ouderen, kinderen maar aan hun lot overlaten. Het zijn misschien allemaal kleine dingen, maar men gaat in Nederland steeds meer op een eigen eilandje zitten en verliest het grote geheel uit het oog. In een ander land hoeft het niet per definitie beter te zijn, maar de landen waar ik langdurig geweest ben, houden er duidelijk andere normen en waarden op na. Gelukkig heb ik met mijn werk te maken met een handjevol bewoners die ontzettend leuk zijn en energie geven, maar dat zijn allemaal mensen van een oudere generatie. Zeer correcte mensen, waar menig "hollander" (zowel autochtoon als allochtoon) nog wat van zou kunnen leren. ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:00

[quote="Shenavallie"

* Even een voorbeeldje: onlangs wilde een man oversteken bij een zebrapad, waar hij ook nog eens groen licht had. Ik stopte netjes voor die man, terwijl een automobilist met een rotgang (door rood en langs mij) over het zebrapad schoot. De voetganger werd bijna aangereden en gaf een ram op het dak van de auto. De auto stopte met gierende banden (rook en rubberlucht erbij) en sprong uit de auto. Rende naar de voetganger en begon hem in elkaar te slaan, terwijl hij onderwijl schreeuwde dat hij met zijn poten van zijn auto af moest blijven...
[/quote]

Maar dit is niet typisch NL hoor. Ik vind juist dat we in NL zeer vriendelijk en georganiseerd door het verkeer gaan. Als ik in de meer zuidelijke landen rij verbaas ik me continu over de arrogantie en asociaal rijgedrag :') Als je in Zuid Italie voor een rood stoplicht gaat wachten wordt er continu getoeterd waarom je niet doorrijd, parkeert iedereen waar er maar plek is en rijden er gerust mensen op de 3e rijbaan die de hele weg lopen te knipperen met groot licht om iedereen uit de weg te ruimen :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:18

Ik denk dat er in ieder land wel iets te zeuren is inderdaad. Ik blijf voorlopig toch mooi nog in Nederland wonen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:58

ik ook...gras lijkt bij de buren altijd groener

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:16

Zeker kunstgras :P

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:20

verootjoo schreef:
[quote="Shenavallie"

Maar dit is niet typisch NL hoor. Ik vind juist dat we in NL zeer vriendelijk en georganiseerd door het verkeer gaan. Als ik in de meer zuidelijke landen rij verbaas ik me continu over de arrogantie en asociaal rijgedrag :') Als je in Zuid Italie voor een rood stoplicht gaat wachten wordt er continu getoeterd waarom je niet doorrijd, parkeert iedereen waar er maar plek is en rijden er gerust mensen op de 3e rijbaan die de hele weg lopen te knipperen met groot licht om iedereen uit de weg te ruimen :P[/quote]
Daar heb je gelijk in en het ging me ook niet om het door rood licht rijden. Het ging me om het feit dat die vent van de auto uit zijn plaat ging tegen iemand en hem in elkaar sloeg, terwijl hij zelf fout was. Dát vind ik niet-nederlands. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:23

_Tara_ schreef:
Ik denk dat er in ieder land wel iets te zeuren is inderdaad. Ik blijf voorlopig toch mooi nog in Nederland wonen.

Dat denk ik ook, maar dit is wat ik op dit moment voel. Wie weet denk ik er over een paar jaar wel anders over. Ik moet wel bekennen dat ik vind dat men in het oosten van het land wel normaler met elkaar omgaat. Heb wel eens mensen uit het oosten te gast op mijn werk en die vinden het hier - net als ik - helemaal niets. Wie weet win ik de postcodeloterij op een dag en kan ik wat leuks aan de andere kant van het land vinden om te wonen! :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:12

Citaat:
Vooral in de regio Rotterdam en Amsterdam.
Was vroeger 'de penoze' een redelijk georganiseerd (voornamelijk Nederlands of ism. Nederlanders) geheel met eigen regels, nu zijn het rivaliserende etnische minderheden die niks met elkaar, en vaak ook niks met Nederland hebben.
Janneke2 schreef:
Ach, **** op met die onzin!

Onzin zei je he?

Citaat:
De liquidaties in de Amsterdamse Staatsliedenbuurt op 29 december hebben een wijdvertakte vete in de Amsterdamse onderwereld blootgelegd, waarin de afgelopen jaren al een trits slachtoffers is vermoord - veelal jong en van Marokkaanse komaf.

http://www.parool.nl/parool/nl/7/MISDAA ... rden.dhtml

Die 'heetgebakken cultuur' enzo was ook je reinste waanzin, alsof ik mijn waarheid tot dé waarheid wilde verheffen.
Vele doden:
Citaat:
Crimescene.PRO heeft ook een reconstructie gemaakt van de Marokkaanse gangsteroorlog waarbij de moordaanslagen elkaar opvolgen.

http://www.crimescene.pro/am0029.html

Oh, klein detail: de miljoenen die hiermee verdiend worden sluizen niet terug de Nederlandse economie in, wat denk je zelf.
Je kan zeggen van de Nederlandse onderwereld in de jaren 90 wat je wil, maar de horeca, vastgoed en nog vele takken van economie en werkgelegenheid hadden er tenminste nog profijt van, terwijl deze gangsters meestal in Nederland een uitkering trekken, in een huurhuis wonen en ondertussen miljoenen naar Marokko sluizen.

Maar in Nederland gaat alles prima :7

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:11

Nic schreef:
Vooral in de regio Rotterdam en Amsterdam.
Was vroeger 'de penoze' een redelijk georganiseerd (voornamelijk Nederlands of ism. Nederlanders) geheel met eigen regels, nu zijn het rivaliserende etnische minderheden die niks met elkaar, en vaak ook niks met Nederland hebben.
Janneke2 schreef:
Ach, **** op met die onzin!

Onzin zei je he?

Citaat:
De liquidaties in de Amsterdamse Staatsliedenbuurt op 29 december hebben een wijdvertakte vete in de Amsterdamse onderwereld blootgelegd, waarin de afgelopen jaren al een trits slachtoffers is vermoord - veelal jong en van Marokkaanse komaf.

http://www.parool.nl/parool/nl/7/MISDAA ... rden.dhtml

Die 'heetgebakken cultuur' enzo was ook je reinste waanzin, alsof ik mijn waarheid tot dé waarheid wilde verheffen.
Vele doden:
Citaat:
Crimescene.PRO heeft ook een reconstructie gemaakt van de Marokkaanse gangsteroorlog waarbij de moordaanslagen elkaar opvolgen.

http://www.crimescene.pro/am0029.html

Oh, klein detail: de miljoenen die hiermee verdiend worden sluizen niet terug de Nederlandse economie in, wat denk je zelf.
Je kan zeggen van de Nederlandse onderwereld in de jaren 90 wat je wil, maar de horeca, vastgoed en nog vele takken van economie en werkgelegenheid hadden er tenminste nog profijt van, terwijl deze gangsters meestal in Nederland een uitkering trekken, in een huurhuis wonen en ondertussen miljoenen naar Marokko sluizen.

Maar in Nederland gaat alles prima :7

---------

Allemaal onbetrouwbare bronnen. :+
Is niks van waar.
Net als dat het geweld in ziekenhuizen alsmaar toeneemt en dat er steeds meer jeugdbendes komen.
Allemaal NIET waar.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:38

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:55

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:14

storrum schreef:
Nic schreef:
Meen je dat? :=

http://nos.nl/video/495719-veel-geweld- ... uizen.html
Complete bullshit dus?

En dit bericht

http://www.nu.nl/buitenland/3396865/dru ... veren.html

Europol zijn ook een stelletje prutsers?

Nee was sarcastisch bedoeld :) (maar dat zal je toch wel begrepen hebben ?)
Ik kan gewoon niet begrijpen dat er mensen zijn die vinden dat het allemaal wel meevalt. Nederland (en Europa) worden steeds verrotter. Lang leve de open grenzen. Not.

Mijn man en ik kunnen zich hier ook erg over verbazen..net of sommige mensen oogkleppen dragen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:41

Of mensen hebben gewoon andere persoonlijke ervaringen en een ander referentiekader.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:42

Ja, of steken hun kop in het zand..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 09:09

Het is een beetje raar om alle criminaliteit op een hoop te vegen. Er is nogal een groot verschil tussen georganiseerde misdaad (zoals de Mexicaanse drugskartels) die hier specifiek proberen voet aan de grond te krijgen, en jongeren die hier wonen en crimineel worden. Ook het grensbeleid heeft er niet echt veel mee te maken: de jongeren die hier geboren en opgegroeid zijn, zijn hier al, en de Mexicaanse drugsbendes komen niet binnen wegens open grenzen.

Verder valt het inderdaad mee. Er is geen plek in Nederland waar ik overdag niet naartoe zou durven. Je kunt gewoon over straat. De ergste criminaliteit die ik heb meegemaakt is dat twee keer mijn fiets is gejat. Dat is irritant maar geen groot drama. Ook de afrekeningen (die overigens ook voor een groot gedeelte binnen de hollandse onderwereld speelde, Cor Houtman enzo) zijn bepaald niet aan de orde van de dag.

Een beetje perspectief is nooit verkeerd.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:23

Shadow0 schreef:
de Mexicaanse drugsbendes komen niet binnen wegens open grenzen.

Ik denk dat je met zo'n opmerking geen idee hebt wat er via Spanje (> Noord Afrika) allemaal Europa binnen komt en probleemloos verspreid kan worden.
Echt geen idee :n

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:31

Ach.. Elk land heeft wel wat.. Na jaren in een aantal landen gewoond te hebben kies ik toch nog steeds voor Nederland ;) Duitsland zou ook nog prima zijn maar dat komt redelijk op hetzelfde neer...

Ik vind dat mensen te veel met zichzelf bezig zijn en te weinig met een ander... Dat is de maatschappij die veranderd en dat is jammer.. Niet nodig ook...
Daarnaast worden mensen mondiger en durven sneller ergens iets van te zeggen wat ze niet aanstaat... Wat in sommige gevallen weer geassocieerd wordt met asociaal... Tsja...

Open grenzen; mensen die zo binnenkomen etc. Tsja... Er zijn ook genoeg Nederlanders die een uitkering trekken omdat ze te bed*nderd zijn te werken, valt ook niet goed te praten... Slechts een voorbeeld...

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:45

Onze auto is gisteren voor de 6e keer opengebroken in 6weken en alle bedrading weer kapotgemaakt nederland word idd steeds erger...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:53

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:09