Aanslag op van Baalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:54

DaniBanani schreef:
Ons rechtssysteem is ongeveer het strengste van heel Europa. En uit jarenlang recent onderzoek met een grote groep mensen blijkt dat als mensen het gehele dossier in mogen zien, ze vergelijkbaar straffen met rechters. Je mag natuurlijk vinden dat er strenger gestraft moet worden, maar doen of wij in Nederland de watjes van de wereld zijn is gewoon niet terecht.

Strenger straffen of niet, daar gaat het niet eens om.. Maar mensen die wegkomen zonder straf, dat zou niet moeten kunnen..

Tuurlijk is het afhankelijk van de graad van het misdrijf.
Maar ik begrijp ook dat dit niet in NL is. Wie weet als het hier was gebeurd, had de 'dader' waarschijnlijk slachtofferhulp en een schadevergoeding gekregen..

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:54

Nou, kan ik me niet voorstellen, ik vind het hier een aanfluiting. Streng??? Kom nou.
Zolang er criminelen hier in Nederland zijn die graag in de bajes overwinteren, dan is het goed mis. En ik ken er toevallig een. Jammer genoeg.
Ik ken voorbeelden genoeg dat je hier als crimineel heel veel kunt doen, wat van de nette burger niet getolereerd wordt. Zwartrijden en je bent eeen criminele junk, ach arme jongen, straks gaat hij nog verder het verkeerde pad op, hij hoeft niet te betalen. Een drukke huismoeder die vergeet een kaartje te kopen omdat ze druk is met een stel kinderen kan een boete betalen. En dat is een heel licht voorbeeld, praat me alsjeblieft niet van het rechtssysteem hier.
Laatst bijgewerkt door Mousmous op 21-01-13 13:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:55

oh ja, ik zag inderdaad dat hij ontzettend in elkaar getrapt werd.
Kan ik me wel voorstellen in zo'n situatie, later denk je misschien wel dat had ietsje minder gekund.
Maar toch, voor hetzelfde geld had deze idioot de trekker overgehaald.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:57

een paar jaar geleden werden wij stelselmatig bedreigd door onze ex buurjongen, treiteren dag in dag uit, dingen kapot maken, op internet leugens verspreiden het was vreselijk.
Ik kon me toen wel heel goed inbeelden dat mensen soms het recht in eigen hand nemen hoor.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:59

Weetje.....wanneer hij nog niet in de houdgreep zat, had hij ook wat onschuldige omstanders kunnen pakken...tijdens de worsteling had hij of elke andere gevaarlijke crimineel ook veel schade aan onschuldige mensen kunnen aanbrengen... Een paar schopjes na staat niet in verhouding tot waar die gek toe in staat was. Heb je als mens dan het enige recht om als schietschijf te staan en hem voor eigen risico pakken en dat zo voorzichtig mogelijk, want de dader verdient geen extra schopje,das niet eerlijk :p

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:59

Knakker schreef:
oh ja, ik zag inderdaad dat hij ontzettend in elkaar getrapt werd.
Kan ik me wel voorstellen in zo'n situatie, later denk je misschien wel dat had ietsje minder gekund.
Maar toch, voor hetzelfde geld had deze idioot de trekker overgehaald.

Dat deed hij dus ook, maar het pistool ging niet af.

Mousmous

Re: Aanslag op van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:01

Superwoman, ben het nog steeds helemaal met je eens!

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:03

Die man had harstikke dood kunnen zijn , en met wat pech anderen met hem. Het is waarschijnlijk ook een man met een gezin, die dan kinderen en een vrouw had achtergelaten. Medelijden met degene die dat wilde veroorzaken? Niet van mij in ieder geval.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:04

Mousmous schreef:
Superwoman, ben het nog steeds helemaal met je eens!

Fijn :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:04

superwoman schreef:
Weetje.....wanneer hij nog niet in de houdgreep zat, had hij ook wat onschuldige omstanders kunnen pakken...tijdens de worsteling had hij of elke andere gevaarlijke crimineel ook veel schade aan onschuldige mensen kunnen aanbrengen... Een paar schopjes na staat niet in verhouding tot waar die gek toe in staat was. Heb je als mens dan het enige recht om als schietschijf te staan en hem voor eigen risico pakken en dat zo voorzichtig mogelijk, want de dader verdient geen extra schopje,das niet eerlijk :p

Mijn hemel wat kun jij speculeren zeg! Heb je het bericht gelezen waarin staat dat het geweer van hem niet eens dodelijk was?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:05

Risico van het "vak " , totaal geen meelijden voor die pipo.
Had hij zich moeten bedenken voor hij met een pistool op pad ging.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:06

Marjoow schreef:
superwoman schreef:

Mijn hemel wat kun jij speculeren zeg! Heb je het bericht gelezen waarin staat dat het geweer van hem niet eens dodelijk was?

En het stond zeker ook op zijn voorhoofd geschreven dat het pistool/geweer niet dodelijk was?
Laatst bijgewerkt door Ailill op 21-01-13 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:07

Marjoow schreef:

Weet jij dat op het moment dat iemand naast jou staat met zo'n ding ? of ga je hem dat eerst vragen ? " uhmm voordat je de trekker overhaalt .. is dat ding echt dodelijk ? "

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:07

Ailill schreef:
Marjoow schreef:

En het stond zeker ook op zijn voorhoofd geschreven dat het pistool nep was?

Het maakt de situatie wel even heel anders ;)

Bah, ik walg van jullie reacties. Ben weg hier, wat een beesten zeg :n

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:08

waarom ga je weg ? je haalt het onderwerp zelf aan door een topic er over te openen en te vragen om meningen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:09

Happinez schreef:
waarom ga je weg ? je haalt het onderwerp zelf aan door een topic er over te openen en te vragen om meningen.

Omdat het hier blijkbaar normaal is om mensen gewoon in elkaar te rammen en dat is gewoon belachelijk. Ik heb niets meer te zeggen hier.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:09

Marjoow schreef:
Ailill schreef:
En het stond zeker ook op zijn voorhoofd geschreven dat het pistool nep was?

Het maakt de situatie wel even heel anders ;)

Bah, ik walg van jullie reacties. Ben weg hier, wat een beesten zeg :n

Niet op dat moment. Het zou een heel ander verhaal zijn als die man binnen was gekomen en had geroepen: mensen niet schrikken ik ga proberen deze meneer dood te schieten maar het pistool is niet echt, dus geen paniek.

Waarom moet je nou wéér persoonlijk worden en andere mensen voor beesten uitmaken?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:10

zoals ze op die man doortrappen zijn ze zelf net zo strafbaar, goed herkenbaar door de camera. Dus straffen die mensen! ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:11

Omdat dat gedrag, wat in dat filmpje te zien is, beestengedrag is. Als een stel hyena's die zich op een prooi gooien ;)

Belachelijk hoe jullie het goedpraten om het recht in eigen handen te nemen.

[edit] Die lafaards die erop springen worden onthaald als helden, bah!
Laatst bijgewerkt door Marjo op 21-01-13 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:11

Marjoow schreef:
Happinez schreef:

Omdat het hier blijkbaar normaal is om mensen gewoon in elkaar te rammen en dat is gewoon belachelijk. Ik heb niets meer te zeggen hier.

Toch grappig! Gisteren zat je nog in een ander topic reclame te maken voor je eigen topic, sterker nog mensen mochten in dat andere topic niet over het onderwerp praten want JIJ had er een topic voor aangemaakt. Nu krijg je reactie's - die niet in jouw straatje passen - en dan zijn wij opeens beesten?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:12

Marjoow schreef:
superwoman schreef:

Oh wat fijn, een speelgoed wapen! Was het toch niet zo'n drama als dat we allemaal dachten :))

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:12

Voor mezelf sprekend, blijf ik erbij dat het prima is dat hij overmeesterd wordt, en hij ook behandeld mag/moet worden als een potentieel moordenaar. Maar...dat er nog altijd wetten en regels gelden en dat iemand, die voor zijn beroep een politicus beveiligd, zichzelf oin de hand moet houden.
Daar zijn ze op getraind toch? Het waren geen omstanders die op die dader inhakten, maar getrainde mensen. En dan vind ik het dus niet kunnen dat je, iemand eenmaal onschadelijk gemaakt, nog echt slaat en schopt. Daar zit voor mij de clou.
Dan heeft er eigenlijk niets mee te maken dat in een tram een onschuldig meisje in elkaar geslagen wordt en niemand wat doet. Dat is namelijk ook heel erg, veel erger nog dan dit.
Maar dat doet toch niet terzake? In deze situatie onder deze omstandigheden had het zo niet mogen gaan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:12

Ailill schreef:
Marjoow schreef:

Toch grappig! Gisteren zat je nog in een ander topic reclame te maken voor je eigen topic, sterker nog mensen mochten in dat andere topic niet over het onderwerp praten want JIJ had er een topic voor aangemaakt. Nu krijg je reactie's - die niet in jouw straatje passen - en dan zijn wij opeens beesten?

Ik maak nergens reclame voor dit topic. Ik heb dit topic inderdaad geopend, maar het gaat mij echt niet om de naam "TopicStarter" bij mijn naam te hebben staan.

En wat je verder denkt, moet je lekker denken, ik heb betere dingen te doen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:14

Happinez schreef:
Marjoow schreef:

Weet jij dat op het moment dat iemand naast jou staat met zo'n ding ? of ga je hem dat eerst vragen ? " uhmm voordat je de trekker overhaalt .. is dat ding echt dodelijk ? "

Nee, en dat is dus precíes waarom eigen rechter spelen een slecht idee is. ;) Je weet niet wat er speelt. Niet of de dader psychische of fysieke afwijkingen heeft, niet of het wapen wel echt is. Als iemand mij met de auto afsnijdt kan dat ook tot een dodelijk ongeluk leiden. Mag ik hem dan eens even flink in elkaar rammen omdat hij vast wilde dat ik zou verongelukken? Laatst waren er wat jongens die zich enórm beledigd voelden door een grensrechter en ook besloten voor eigen rechter te spelen. Liep niet zo best af.

En dan willen er mensen hier met droge ogen beweren dat deze mannen wel eigen rechter mogen spelen maar die jongens niet? Nou...leg mij dat maar eens uit. Ga jij dan voortaan bij elke dergelijke situatie even vertellen of het terecht geweld was of niet?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:15

Marjoow schreef:
Ailill schreef:

Ik maak nergens reclame voor dit topic. Ik heb dit topic inderdaad geopend, maar het gaat mij echt niet om de naam "TopicStarter" bij mijn naam te hebben staan.

En wat je verder denkt, moet je lekker denken, ik heb betere dingen te doen.

Dat deed je wel, inclusief link!