De politie in Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainfail

Re: De politie in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:59

Ik wil al sinds mijn 5/6 jaar ofzo al graag bij de politie.
Maar als ik soms mensen hoor over hoe ze de politie haten heb ik soms mijn twijfels. (ik wil het alsnog heel graag hoor alleen schrik er soms wel van als ik op tv ofzo over geweld tegen de politie.)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:59

tinaaz schreef:
Die jongen gewoon over de rug van de eigenaren van de auto's laten flippen en er met z'n allen naar staan kijken. Toen de jongen rustig was er op af stampen en onnodig meppen, maar toen was de schade al gemaakt. Dus welk gebrek aan bewijs??

Ik begrijp deze post volgens mij niet helemaal. Vooral dat deel over er op af stampen en onnodig meppen??

Maar ik kan me voorstellen dat de verklaringen van een stel onnodig meppende mensen niet overtuigend genoeg zijn hoor. :) Alsof getuigenverklaringen per definitie waar zijn.. Ben blij dat daar zorgvuldig mee omgegaan wordt.

Citaat:
skygirl ff serieus sorry hoor maar doe je nou echt alsof? moet ik echt alles gaan spellen? dat volk komt ze medicijnen op een gegeven toch niet meer op recept? nee dan gaan ze naar de nachtapotheker/zoeken een andere arts/verzinnen ander letsel pfffff je doet je hier wel voor alsof je over alles wat weet maar volgens mij ligt dat heel anders. Vooral zo doorgaan dan ga ik ook op de man spelen

Nou als het van voorbijgaande aard is dan moet je gewoon af en toe voor controle naar de dokter. En je kan niet zomaar iets verzinnen. Dus vandaar. Ik snap gewoon niet hoe jij dat beter kan beoordelen dan een arts, dat was mijn vraag, maar daar geef je geeen antwoord op.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:00

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:01

Ho! Heb ik ergens gezet dat alle politieagenten heiligen zijn en dat er geen drugsgebruikers tussen zitten? Heb ik niet gedaan hoor.
Ik zal het je nog sterker vertellen: Ja, er zitten agenten tussen die drugs gebruiken en die andere smerige dingen doen. Maar dat zijn er een paar op een heleboel die het wel gewoon goed doen en dus kan je niet alles over één kam heen scheren.

Daarnaast blijf ik bij mijn uitspraak: De meeste mensen hebben geen idee waar ze het over hebben.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:01

Estera schreef:
Blue_Eyes schreef:
Ik zou wel eens een onderzoek willen zien tussen opleidingsniveau en mening over de politie :=

Dan weet ik wel wat daar uit komt _O- _O- . Zou een verrot goed onderwerp zijn voor een eindscriptie, mmmm, ik moet er nog 1 schrijven...

Ik denk dat je kan beginnen met dit topic en dan gewoon puur op basis van taalvaardigheid... :')

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:04

ik gaf je heel duidelijk antwoord. Als de arts de medicijnen niet meer voorschrijft gaan ze naar de nachtapotheker. Verslaafd aan medicatie noemen ze dat. Voorbeeld. vorm van ADHD is bij iemand geconstateerd. krijgt Ritalin maar persoon blijkt geen ADHD te hebben dus de Ritalin wordt niet meer voorgeschreven. Die persoon vond de Ritalin wel leuk en ging opzoek naar iets anders vergelijkbaars. Ging naar de nachtapotheker en vond de pammetjes ook wel leuk maar wou toch liever Ritalin dus maar aan de speed want dan lijkt er het meeste op. Vooral van medicijnen naar drugs maar er zijn ook mensen die de pammetjes maar blijven slikken.

Skygirl..liggend typen gaat nogal moeilijk zeker met een laptop waarbij de letters pas later te zien zijn dan het moment waarop je ze typt. Zo slecht spel ik ook weer niet.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:05

kiki1983 schreef:
ik gaf je heel duidelijk antwoord. Als de arts de medicijnen niet meer voorschrijft gaan ze naar de nachtapotheker. Verslaafd aan medicatie noemen ze dat. Voorbeeld. vorm van ADHD is bij iemand geconstateerd. krijgt Ritalin maar persoon blijkt geen ADHD te hebben dus de Ritalin wordt niet meer voorgeschreven. Die persoon vond de Ritalin wel leuk en ging opzoek naar iets anders vergelijkbaars. Ging naar de nachtapotheker en vond de pammetjes ook wel leuk maar wou toch liever Ritalin dus maar aan de speed want dan lijkt er het meeste op. Vooral van medicijnen naar drugs maar er zijn ook mensen die de pammetjes maar blijven slikken.

Skygirl..liggend typen gaat nogal moeilijk zeker met een laptop waarbij de letters pas later te zien zijn dan het moment waarop je ze typt. Zo slecht spel ik ook weer niet.

Ja idd, dat zal veel dt fouten veroorzaken.

En hoe werkt dat met die pammetjes? kan dat zonder doktersrecept? En hoezo werkt het bij de nachtapotheker anders dan bij de reguliere apotheek?

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:07

Ik ben helemaal niet tegen de politie, maar ik heb soms wel het idee dat sommige agenten doen alsof ze de baas zijn en we maar naar hun moeten luisteren.
Paar weken geleden is de portemonnee en mobiel van mijn vader gestolen, die ging meteen naar het politiebureau om aangifte te doen, hij moest met de taxi terug en vroeg dat hij even mocht bellen naar huis, omdat het al laat was, om mijn moeder te laten weten wat er is gebeurd. Maar dat mocht niet eens.
Ook moest mijn moeder bijna de gevangenis in, omdat ik was gestopt met school 3 jaar geleden. Kregen we een boete, oplaatst kwamen er agenten bij de deur, op de deur bonken alsof mijn ouders criminelen zijn :n Dat vond ik echt belachelijk.

Ik kan me dus wel een beetje voorstellen waarom er mensen zijn die tegen de politie zijn.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:09

Skygirl..Echt sorry hoor maar zit hier nu zo te lachen. Je begrijpt mij verkeerd. Met een nachtapotheker bedoel ik een drugsdealer geen echte nachtapotheek natuurlijk. En bij een drugsdealer heb je nu eenmaal geen recept nodig.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:13

kiki1983 schreef:
Skygirl..Echt sorry hoor maar zit hier nu zo te lachen. Je begrijpt mij verkeerd. Met een nachtapotheker bedoel ik een drugsdealer geen echte nachtapotheek natuurlijk. En bij een drugsdealer heb je nu eenmaal geen recept nodig.

Omdat jij het had over
Citaat:
3: de maatschappelijk geaccepteerde junk. degene die al jaren aan de voorgeschreven pijnstillers etczit terwijl de symptomen en oorzaak van het letsel allang verdwenen is en niet meer zonder deze medicijnen kan

Dat noem ik niet voorgeschreven meer. Voorgeschreven is imo echt op recept.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:14

Volgens mij wordt er helemaal niet zo op de man gespeeld Kiki. En ook vind ik het met dat 'gebrek aan respect' richting iemand met een andere mening (jij dus in dit geval) enorm meevallen.
Maar misschien dat daar juist het probleem ligt. Als iemand (de politie) een andere mening heeft dan jij en je kunt het niet winnen, dat schiet je óf in de slachtofferrol, óf zwaar in de verdediging.

Sowieso vind ik het apart hoeveel je met de politie te maken gehad lijkt te hebben. Het spijt me, je zult dit vast 'op de man spelen' vinden, maar ik vraag me dan af hoe braaf je zelf precies bent.
Laatst bijgewerkt door pniekepnak op 16-01-13 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:15

In den beginnen op recept ja. En ook mensen die iets voorgeschreven hebben kunnen een junk zijn. Neem bijvoorbeeld methadon.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 21:17

Gucci_ schreef:
Ik ben helemaal niet tegen de politie, maar ik heb soms wel het idee dat sommige agenten doen alsof ze de baas zijn en we maar naar hun moeten luisteren.

Dat zijn ze ook :). Je moet ook luisteren, dat is het idee achter een wetshandhaver.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:17

@Skygirl, Benzodiazepinen (pammetjes) zijn net als bijvoorbeeld Methadon en bepaalde pijnstillers ook op straat te verkrijgen, bij drugsdealers. Helaas zijn daar ook een hoop mensen aan verslaafd, dus is daar een goede handel in.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:18

Niemand vind het leuk om een boete te krijgen, maar 9 vd 10 keer is het wel je eigen fout!
En wanneer er dan een keer wat is (inbrekers, mishandeling) dan ben je toch maar wat blij dat die mensen er zijn..

Vind het schandalig dat mensen zo over de politie spreken.

Kahawa

kiki1983 schreef:
In den beginnen op recept ja. En ook mensen die iets voorgeschreven hebben kunnen een junk zijn. Neem bijvoorbeeld methadon.

Nee oké, maar ik dacht echt dat je bedoelde dat mensen gewoon een nieuwe ziekte verzonnen om aan het medicijn te komen.. of een ziekte faketen... Denk dat dit mijn voorgaande posts ook wel verklaard? :P want dat bedoelde ik met ik denk toch echt dat een arts dat beter kan beoordelen dan jij.

girlyggirl

pniekepnak schreef:
Volgens mij wordt er helemaal niet zo op de man gespeeld Kiki. En ook vind ik het met dat 'gebrek aan respect' richting iemand met een andere mening (jij dus in dit geval) enorm meevallen.
Maar misschien dat daar juist het probleem ligt. Als iemand een andere mening (de politie) heeft dan jij en je kunt het niet winnen, dat schiet je óf in de slachtofferrol, óf zwaar in de verdediging.

Sowieso vind ik het apart hoeveel je met de politie te maken gehad lijkt te hebben. Het spijt me, je zult dit vast 'op de man spelen' vinden, maar ik vraag me dan af hoe braaf je zelf precies bent.

_/-\o_

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:21

pniekepnak schreef:
Maar misschien dat daar juist het probleem ligt. Als iemand een andere mening (de politie) heeft dan jij en je kunt het niet winnen, dat schiet je óf in de slachtofferrol, óf zwaar in de verdediging.

Ik ben totaal niet braaf ;) Maar ik ben nog nooit gearresteerd, ben 1 of 2 keer aangehouden bij een alchoholcontrole waarbij ik door mocht rijden, heb 2 boetes in mijn leven gehad voor 10 kilometer te hard rijden en öpenbaar dronkenschap ( was niet dronken maar dronk wel een blikje alchohol op "straat") en heb verder geen problemen met de politie gehad.

Ik denk dat je een beetje moeite hebt met lezen. Misschien mijn voorbeelden wat beter lezen? Als ik tijdens het stappen iemand ontmoet die een agent blijkt te zijn? Als ik op straat mensen die ik nog ken van school die agenten zijn geworden tegenkom? Of als ik iemand al een iets langere tijd ken die een agent blijkt te zijn? Is dat problemen met de politie hebben? Is dat met de politie in aanraking komen? ken gewoon veel mensen die bij de politie werken of hebben gewerkt. Ik wist niet dat dat ook een misdaad was? En meisje: Ik hoef niks te winnen. Dit is internet. Het zal mij aan mijn reet roesten wat jij denkt/zegt of whatever. Ik zit niet in dit topic om vrienden te zoeken of gelijkgestemden.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:24

Skygirl schreef:
kiki1983 schreef:

Nee oké, maar ik dacht echt dat je bedoelde dat mensen gewoon een nieuwe ziekte verzonnen om aan het medicijn te komen.. of een ziekte faketen... Denk dat dit mijn voorgaande posts ook wel verklaard? :P want dat bedoelde ik met ik denk toch echt dat een arts dat beter kan beoordelen dan jij.

Een arts beoordeeld dat idd beter dan mij maar wat jij zegt is ook mogelijk. Ik denk dat elke dokter wel bekend is met het feit dat mensen een ziekte faken om bepaalde medicatie te krijgen of gehoort hebben dat als je bij de dokter zegt dat je daar en daar pijn hebt je dan dit of dat op recept meekrijgt.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:25

Iets minder neerbuigend doen mag best Kiki. Als je tegen iedereen op deze manier praat als je het niet met ze eens bent snap ik het wel ja. O:)

Ik kan overigens prima lezen, maar de voorbeelden die jij noemt zijn al door verschillende mensen weerlegd, het lijkt me niet nodig dat ik dat ook nog eens ga doen.
Ligt dus niet zozeer aan mijn leeskwaliteiten.

Overigens wel enorm opvallend dat degene die het hardst schreeuwt dat niemand op de man mag spelen als het haar betreft (ja, jij dus) daar zelf weinig problemen mee lijkt te hebben als het een ander betreft.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:27

Apart zeg dat MIJN voorbeelden tevens ook MIJN ervaringen zijn en dat die uberhaupt weerlegd kunnen worden? Als ik zeg dat ik vanmiddag buiten heb gelopen kun jij dat toch ook niet weerleggen of wel? het zijn nu eenmaal MIJN ervaringen die ervoor hebben gezorgd dat ik geen vertrouwen in de politie heb. Op meerdere vlakken.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:27

kiki1983 schreef:
Skygirl schreef:

Een arts beoordeeld dat idd beter dan mij maar wat jij zegt is ook mogelijk. Ik denk dat elke dokter wel bekend is met het feit dat mensen een ziekte faken om bepaalde medicatie te krijgen of gehoort hebben dat als je bij de dokter zegt dat je daar en daar pijn hebt je dan dit of dat op recept meekrijgt.

Eens hoor, we begrepen elkaar gewoon even verkeerd.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:30

kiki1983 schreef:
Apart zeg dat MIJN voorbeelden tevens ook MIJN ervaringen zijn en dat die uberhaupt weerlegd kunnen worden? Als ik zeg dat ik vanmiddag buiten heb gelopen kun jij dat toch ook niet weerleggen of wel? het zijn nu eenmaal MIJN ervaringen die ervoor hebben gezorgd dat ik geen vertrouwen in de politie heb. Op meerdere vlakken.

Zucht.... Lees even terug ofzo.

Jouw ervaring is maar één kant van het verhaal, grotendeels jouw aannames, door jou getrokken conclusies.
Niet heel objectief, als je het mij vraagt.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:35

Klopt een mening is niet objectief. Maar een aantal mensen zeggen hier dat politie in Nederland niet corrupt is en dat ze geen drugs gebruiken ook dat is subjectief want hoe kunnen ze dat met zekerheid zeggen? Er zijn maar weinig feiten over dit specifieke onderwerp. Objectief kunnen mensen zeggen: Agent had verwijde pupillen, krabde veel aan zijn/haar nek, had "uitslag"in gezicht. Maar subjectief kun je daar wel een mooie draai aan maken dat ze aan de dope zaten die dag/avond etc. Politie gebruikt zelf ook veel subjectieve dingen ipv feiten.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:39

Maar dat is nou juist wat iedereen je duidelijk probeert te maken, natuurlijk zijn er wel agenten die drugs gebruiken! Net als dat er advocaten, winkelmedewerkers, militairen en kapsters zijn die drugs gebruiken. Maar zijn daardoor alle kappers slecht of corrupt?

Is de hele politie slecht omdat jij er een paar kent die drugs gebruiken?