Geld maakt gelukkig??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Datjaa

Re: Geld maakt gelukkig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:53

Als geld geen geluk brengt, helpt het in ieder geval om je comfortabel ellendig te voelen :+

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:53

ik denk van wel ,
maar een goede gezondheid is natuurlijk het belangrijkst !

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:54

romyloverrr schreef:
ik denk van wel ,
maar een goede gezondheid is natuurlijk het belangrijkst !

zonder geld zit je gezond te zijn in een doos onder een brug }:0

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:09

Degene die beweert dat geld niet gelukkig maakt heeft waarschijnlijk nooit met zn laatste 5 euros in de hand moeten beslissen met welk levensmiddel je het beste kan overleven. :P

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:11

Liever ongelukkig met veel geld, dan ongelukkig met weinig geld.
Ik ben van mening dat geld zeker wel een (grote) geluksfactor heeft.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:11

Geld maakt gelukkig. Er zijn helaas genoeg dingen die je ongelukkig maken en die je met geld niet kan voorkomen.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:17

Ik ben van mening dat geld opzich niet gelukkig maakt, maar de dingen die je er mee kan doen wel. Stel ik win de jackpot, laat ik bij wijze van een stal bouwen met 30 paarden erbij en neem direct 5 stalhulpen, maak mn school af en stort me op het rijden, fokken en handelen van paarden. Ja, ik denk dat ik dan gelukkig ben! Maar ja, stel ik win de jackpot en doe dit alles en een familielid wordt ernstig ziek of overlijd, dan ben ik alsnog niet gelukkig denk ik zo. :)

Datjaa schreef:
Als geld geen geluk brengt, helpt het in ieder geval om je comfortabel ellendig te voelen :+

_O-

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:28

als iemand in de familie ernstig ziek word kan je op zoek naar duurdere nieuwe medische methoden in het buitenland en zelfs als het terminaal is kan je diegene nog helpen om de dingen te doen die die nog wil doen, zonder geld kan dit allemaal niet

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:17

Ik ben van mening dat geld zeker wel gelukkig maakt. In mijn geval dan.
Met geld kan ik geweldige dingen doen, andere mensen (nog) blij(er) maken, mijn familie goed onderhouden etc.
En met geweldige dingen doen heb ik het niet over paardenstallen kopen en 10.000 euro aan kleding uitgeven. Maar goede doelen, evenementen and so on! :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:25

Ellie_F schreef:
Geld maakt gelukkig. Je kan goede zorg kopen, evt. in het buitenland zonder wachtlijsten. Je kind voorzien van een studie. Je kunt ontspanning kopen door met je gezin, familie of vrienden uit eten te gaan en eens naar een warm oord te vliegen. Je kunt zorg kopen voor je oudere moeder zodat ze niet gescheiden hoeft te worden van haar man in een verzorgingstehuis. Je kunt alle zorg bieden die nodig is aan je huisdier. En ga zo maar door.... Van geldzorgen kun je diep ongelukkig worden.

Precies dit.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:48

xSlvna schreef:
Ellie_F schreef:
Geld maakt gelukkig. Je kan goede zorg kopen, evt. in het buitenland zonder wachtlijsten. Je kind voorzien van een studie. Je kunt ontspanning kopen door met je gezin, familie of vrienden uit eten te gaan en eens naar een warm oord te vliegen. Je kunt zorg kopen voor je oudere moeder zodat ze niet gescheiden hoeft te worden van haar man in een verzorgingstehuis. Je kunt alle zorg bieden die nodig is aan je huisdier. En ga zo maar door.... Van geldzorgen kun je diep ongelukkig worden.

Precies dit.

mee eens

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:57

Ellie_F schreef:

Dat is geen geluk, dat is gewoon handig.... Natuurlijk is het makkelijker om geld te hebben en de dingen te kunnen doen die je graag wilt. Maar ik denk ook dat je de waarde er van minder waardeert als je er genoeg van hebt.
Als je voor iets wat je heel graag wilt lang moet sparen is het veel fijner om uiteindelijk te kunnen doen dan als je even met je creditcard zwaait.

Begrijp me niet verkeerd, zou zelf ook wel graag een prijsje willen winnen (helemaal omdat ik nu graag een huis wil gaan kopen), maar dat hoeft echt geen 30 miljoen te zijn

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:17

Liselot, wat nu als je dat geld niet hebt, maanden op een wachtlijst staat, je kind niet de studie kan doen die hij/zij wilt, door het kostenplaatje. Als je geen geld hebt om af en toe te gaan zwemmen, sporten en je kind plezier te laten maken (en jij zelf trouwens ook niet). Nooit vakantie, en als naar een enorm goedkope waar je eigenlijk niet echt kan genieten. Als je moeder (wie weet hoe het straks gaat) haar spaarcenten moet uitgeven aan een rolstoel die ze écht nodig heeft, of whatever wat. Ben je dan gelukkig? Denk 't niet.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:24

Ja, geld maakt gelukkig in een zekere mate. Geluk is te koop, van mijn gekochte pony word ik gelukkig, van een nieuw zadel, en van een nieuwe auto ook. Maar er is een deel geluk, het belangrijkste geluk; je familie, je relatie, hoe je je voelt in het algemeen dat is iets wat je níet kunt kopen. Dat geluk moet je zelf creëeren, daar bestaan geen hulpmiddelen voor.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:26

Geldproblemen maakt veel relaties kapot.
Dus een tekort aan geld maakt wel ongelukkig.
Met genoeg geld heb je in ieder geval een stuk minder zorgen.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:30

Geld maakt gelukkig tot op een bepaald niveau. Als je zoveel geld hebt dat je leven redelijk makkelijk is, dat je een mooi huis kan kopen, een auto en een paard, dat soort dingen kunnen je zeker gelukkig maken.
Maar teveel geld maakt denk ik ongelukkig. Geluk is denk ik ook niet iets wat je hebt, het is iets wat je voelt, je kan alles hebben wat je wil en nog steeds ongelukkig zijn. Het probleem met geld is dat je er hebberig van wordt, je hebt nooit genoeg wil altijd beter/mooier/groter.
Als je weinig geld hebt waardeer je vaak de kleine dingen veel meer, dingen waar je geen oog meer voor zou hebben als je veel geld had. En voor mij zijn het vaak juist de dingen die niet te koop zijn die mij gelukkig maken, een gezellige avond met familie of vrienden, een heerlijke dag tussen de paarden, daarna voel ik me gelukkig.
Dus ik denk dat geld wel gelukkig maakt maar tot op zekere hoogte en daarna word je er denk ik juist niet gelukkiger van.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:39

xSlvna schreef:
Liselot, wat nu als je dat geld niet hebt, maanden op een wachtlijst staat, je kind niet de studie kan doen die hij/zij wilt, door het kostenplaatje. Als je geen geld hebt om af en toe te gaan zwemmen, sporten en je kind plezier te laten maken (en jij zelf trouwens ook niet). Nooit vakantie, en als naar een enorm goedkope waar je eigenlijk niet echt kan genieten. Als je moeder (wie weet hoe het straks gaat) haar spaarcenten moet uitgeven aan een rolstoel die ze écht nodig heeft, of whatever wat. Ben je dan gelukkig? Denk 't niet.

Waarom zou je minder gelukkig zijn met een goedkope scholing en niet op vakantie gaan? Wij nederlanders zijn gewoon veel te veel verwend...
Een kind is op een low budget vakantie misschien nog wel gelukkiger dan in een duur resort.

Was toevallig 2e kerstdag in scheveningen. Stond een mega duur speeltoestel voor de kids en waar speelden ze?? Juist, op de bulten zand die ze er voor afgegraven hadden

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:42

mika11 schreef:

Dat is het inderdaad, je hebt minder zorgen en dingen gaan makkelijker. Maar dat moet niet gezien worden als gelukkig zijn!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:46

Liselot schreef:
mika11 schreef:

Dat is het inderdaad, je hebt minder zorgen en dingen gaan makkelijker. Maar dat moet niet gezien worden als gelukkig zijn!

Volgens mij is een geluksgevoel en/of gelukkig zijn nog altijd een heel persoonlijk iets. Jij kunt nooit voor een ander bepalen wat zijn/haar geluk is en wat hem/haar gelukkig maakt.

Ik ben gelukkiger als ik al mijn zaken op orde heb, en al mijn rekeningen betaald zijn. De zorgen die het meebrengt als ik het een keertje niet kan vreet je aan en dat voorkomt zeker dat ik me prettig of gelukkig voel. Edit ik ben intens gelukkig als ik een avondje rustig kan film kijken en wetende dat ik al mijn zaken geregeld heb, en gewoon nergens meer aan hoef te denken. Van die momenten kan ik gewoon heel erg genieten en dat, dat is voor mij geluk.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 09:49

Liselot schreef:
Ellie_F schreef:

Dat is geen geluk, dat is gewoon handig.... Natuurlijk is het makkelijker om geld te hebben en de dingen te kunnen doen die je graag wilt. Maar ik denk ook dat je de waarde er van minder waardeert als je er genoeg van hebt.
Als je voor iets wat je heel graag wilt lang moet sparen is het veel fijner om uiteindelijk te kunnen doen dan als je even met je creditcard zwaait.

Begrijp me niet verkeerd, zou zelf ook wel graag een prijsje willen winnen (helemaal omdat ik nu graag een huis wil gaan kopen), maar dat hoeft echt geen 30 miljoen te zijn

Handig is het wanneer je een auto kunt kopen. Geluk vind je in je naasten, gezondheid en een goed leven willen voor je kinderen... Ik heb om me heen vaak gezien dat ouderen gescheiden worden i.v.m. geld- huisvestingsproblemen i.c.m. een slechte gezondheid van 1 van de twee. Hartverscheurend is het. En wanneer je je huisdier niet meer kunt houden omdat je uitkering het niet meer trekt dan is dat ook diep triest.

Dit jaar hebben wij onze kerstpakketten we aan de voedselbank gegeven. Het is niet mis wat je daar voor verdriet tegenkomt. Gelukkig kunnen we dat nu want er waren tijden dat wij dit niet hadden kunnen doen. Je weet pas dat geld gelukkig kan maken wanneer je zelf financieel op de bodem hebt gezeten.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 09:54

geld maakt minder zorgen en daarmee enigzins gelukkiger.

Mij lijkt het mooi om in een keer een berg geld te krijgen, alle ellende op een rijtje zetten en eindelijk eens de broekriem los kunnen laten. Geen zorgen en stress over oh jee, hoe betalen we de rekeningen nu weer, en gewoon kunnen gaan shoppen.

Geld zou mij op dit punt in m'n leven ontzettend gelukkig maken, maar zal nooit zoveel geld willen dat ik niets meer te wensen heb, ik vind het namelijk wel fijn als ik iets moois zie wat ik wil hebben(noem het eens, een paard, een auto een mooi huis etc) dat ik daar zelf naartoe werk. Zou nooit zoveel geld willen dat ik maar gewoon de knip open trek en zeg 'die mooie jag gaat vandaag mee'.

Ik zeg niet dat per definitie iedereen die een enorme zak geld heeft gelukkig is, maar denk wel dat er minder zorgen zijn over dergelijke zaken

Ik ben al jaren niet meer op vakantie geweest ik mis er niet veel aan maar zou het wel heerlijk vinden om ergens aan de zee te liggen bakken en mooie dingen zien. Aan de andere kant zal ik m'n paardjes ook veel te veel missen dus of ik het nou echt wil weet ik niet.
Laatst bijgewerkt door Woogy op 29-12-12 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 09:56

Waarom moet iedereen toch geluk in naasten en (diens) gezondheid vinden.Ik snap dat nooit zo goed. :D

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 09:57

Ik ben het met Liselot eens!

Ik weet dat het niet gelukkig maakt.
Het is handig want je kan alles doen wat je wilt.

Maar als je nou geen vrienden en/of familie hebt, maar wel geld..
Ben je dan ook gelukkig met je geld?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:25

valt me op dat mensen het altijd doen overkomen alsof je moet kiezen zodra je geld hebt, waarom kan je niet rijk zijn en vrienden en familie hebben?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 11:06

Woogy schreef:
valt me op dat mensen het altijd doen overkomen alsof je moet kiezen zodra je geld hebt, waarom kan je niet rijk zijn en vrienden en familie hebben?

Misschien zijn ze wel gewoon jalours en beginnen dan maar te roepen dat geld niet gelukkig maakt.