Mishandelde grensrechter Almere overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:50

Silly1972 schreef:
ja inderdaad, maar ik vind de opmerking totaal niet passen in dit topic.
Je zegt wel, niet aanvallend bedoeld, maar het komt zeeeer negatief over naar Almere toe.
En of je er wel of niet gewoond hebt, slaat deze opmerking alsnog nergens op.

Excuses zo was het niet bedoeld. Opmerking staat inderdaad een beetje misplaatst en was niet zo bedoeld.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:50

maura schreef:
Het stomste wat je doen kunt is op excessen excessief reageren.
Dit had uiteraard nooit mogen gebeuren, maar er is wel meteen serieus werk van gemaakt. Hulde aan de rechercheurs die zo snel de verdachten van hun bed hebben gelicht, ik moet er niet aan denken wat er nog meer had kunnen gebeuren. Zeker als het slachtoffer inderdaad een zoon had in het andere elftal.
Tsja, wat is excessief reageren? Ze op het veld neerhoeken en ter plekke opknopen aan de doellat wel. Op een levensdelict (anders dan noodweer) een minimumstraf van 15 jaar zetten, zonder aftrek van voorarrest en zonder mogelijkheid tot vervroegde vrijlating, ongeacht de leeftijd van de dader(s), wat mij betreft niet.

maura schreef:
Jeugdrecht bestaat trouwens omdat er fikse verschillen zijn in het brein van kinderen en volwassenen. Met 15, 16 jaar ben je veel minder in staat je impulsen te beheersen en ben je nauwelijks in staat de gevolgen van je gedrag te overzien. Dat het brein zich nog verder zal ontwikkelen heeft onder andere grote gevolgen voor de mogelijkheden om iemand nog bij te sturen om als volwassenen wel normaal te kunnen functioneren.0

De pest met jongens van die leeftijd is dat ze wel al de nodige testosteron aanmaken. Tel daarbij op de adrenaline in zo’n wedstrijd en wees dan liever verbaasd dat het niet vaker mis gaat. Ironisch genoeg is juist sport, en dan met name teamsport, een bijzonder krachtig middel om dergelijke overmoedige testosteronbommetjes nog een beetje in toom te houden.
Flauwekul. Het is wel al bijna 3 decennia geleden, maar 'ooit' ben ik zelf ook zo'n "testosteronbommetje" geweest. Maar ik zou er ook toen al, zelfs in het heetst van de strijd, never nooit ook maar met 1 haar op mijn hoofd over hebben gedacht, om bij een arbitraire beslissing die me niet aanstond over nota bene een onnozel potje amateurvoetbal, iemand überhaupt op een fysiek agressieve manier te benaderen, laat staan op sterven na dood te meppen. Als je ouders je een klein beetje normaal hebben opgevoed ben je, óók als jongen, op je 15e/16e prima in staat om te beseffen dat een dergelijke handelswijze in onze samenleving onacceptabel is.

maura schreef:
(...) Nog iets waar ‘de belastingbetaler’ liever geen geld aan wil besteden is de begeleiding van die kleine crimineeltjes als ze eenmaal vastzitten. Met als gevolg dat het recidivecijfer onder dergelijke ontspoorde jongeren gigantisch hoog is. Waarom zou je immers nog ooit je best doen om iets aan de maatschappij bij te dragen als die maatschappij je al veroordeeld heeft nog voor je de rechter hebt gezien?
Vastzitten doen die kleine crimineeltjes niet voor zweetvoeten, daar moeten ze echt al wel iets serieus voor hebben uitgespookt. De simpelste manier om het recidivecijfer omlaag te krijgen is nog altijd: ze niet loslaten. :)* I don't fiets care dat dat niet leuk voor ze is, en dat ze hun best niet meer willen doen voor de maatschappij omdat we niet lief voor ze zijn of omdat ze vroeger geen rood autopedje mochten. Iemand die op een dergelijke jonge leeftijd al een strafblad heeft, met daarop een veroordeling voor een feit dat ernstig genoeg is om jeugddetentie voor te krijgen, heeft zichzelf daarmee wat mij betreft al gediskwalificeerd om überhaupt aan de maatschappij te mógen deelnemen. Blijft over op het to-do listje: zorgen dat ze niet nog meer narigheid kunnen veroorzaken, liefst tegen zo laag mogelijke kosten.

maura schreef:
Dat zoiets verschrikkelijks gebeurd is voor mij een signaal dat er te weinig wordt geïnvesteerd in - in dit geval - amateurvoetbal. En juist niet dat er te veel geld naartoe gaat.
Dit heeft helemaal niets met geld te maken, maar daarentegen des te meer met opvoeding, fatsoen en normbesef. Niet alles is met geld op te lossen. Eenzame opsluiting op water en brood, zodat het zo weinig mogeljk kost, en nooit meer vrijlaten, dit soort addergebroed. Hoef je maar met een paar te doen en dan laat de rest het wel uit z'n hoofd.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:58

Absurd.. Echt belachelijk! :n
Dit gaat toch veel te ver, wat mankeert je dan..

Vind het sowieso verschrikkelijk dat voetbal.. Stel kleine kinderen, 1 klein tikje en ze liggen 'jankend' in het veld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:01

Vas schreef:
maura schreef:
Het stomste wat je doen kunt is op excessen excessief reageren.
Dit had uiteraard nooit mogen gebeuren, maar er is wel meteen serieus werk van gemaakt. Hulde aan de rechercheurs die zo snel de verdachten van hun bed hebben gelicht, ik moet er niet aan denken wat er nog meer had kunnen gebeuren. Zeker als het slachtoffer inderdaad een zoon had in het andere elftal.

Jeugdrecht bestaat trouwens omdat er fikse verschillen zijn in het brein van kinderen en volwassenen. Met 15, 16 jaar ben je veel minder in staat je impulsen te beheersen en ben je nauwelijks in staat de gevolgen van je gedrag te overzien. Dat het brein zich nog verder zal ontwikkelen heeft onder andere grote gevolgen voor de mogelijkheden om iemand nog bij te sturen om als volwassenen wel normaal te kunnen functioneren.

De pest met jongens van die leeftijd is dat ze wel al de nodige testosteron aanmaken. Tel daarbij op de adrenaline in zo’n wedstrijd en wees dan liever verbaasd dat het niet vaker mis gaat. Ironisch genoeg is juist sport, en dan met name teamsport, een bijzonder krachtig middel om dergelijke overmoedige testosteronbommetjes nog een beetje in toom te houden. En wordt onder andere daar op flink bezuinigd. Nog iets waar ‘de belastingbetaler’ liever geen geld aan wil besteden is de begeleiding van die kleine crimineeltjes als ze eenmaal vastzitten. Met als gevolg dat het recidivecijfer onder dergelijke ontspoorde jongeren gigantisch hoog is. Waarom zou je immers nog ooit je best doen om iets aan de maatschappij bij te dragen als die maatschappij je al veroordeeld heeft nog voor je de rechter hebt gezien?

Dat zoiets verschrikkelijks gebeurd is voor mij een signaal dat er te weinig wordt geïnvesteerd in - in dit geval - amateurvoetbal. En juist niet dat er te veel geld naartoe gaat.

Wat een ongelofelijk slap gelul..

Nee, ze heeft gelijk.

Mayling27

Re: Mishandelde grensrechter overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:05

Ik heb me zo kwaad gemaakt hierover toen ik het hoorde... Waar halen die snotblagen het G*re lef vandaan om uberhaupt in hun hoofd te halen om die scheids iets aan te doen...?
En waar waren die "Ik-Stond-Erbij-En-Keek-Erna"-aapjes? kan me niet vertellen dat er geen meer mannen/vaders, kerels, andere scheids in de buurt waren? Je grijpt toch in, springt er toch tussen, haalt ze toch uit elkaar? Of ben ik nu de enige die zo denkt? Je gaat toch niet serieus met tig man toe kijken, hoe 3 snotblagen een man in elkaar meppen? Dat je er niet alleen op afgaat ala, maar er moeten genoeg mensen gestaan hebben.. Maar goed.

Diep triest dit, vooral omdat het zoontje van de scheids ook aan het voetballen was...

*Sterkte!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:05

Citaat:
Na het incident ging de grensrechter naar huis, maar even later stond hij weer langs de lijn als toeschouwer bij een andere wedstrijd. Daar werd hij onwel en zakte hij in elkaar.

Ik heb de hele berichtgeving niet gevolgd..excuus hiervoor..
Maar hier gaat mn mond wel van openstaan....

Is hij nou daadwerkelijk overleden door die mishandeling?
Of is hij zoals ze hier schrijven ONWEL geworden... Wat iedereen op elk willekeurig moment kan overkomen?
Want dan hebben de mishandelaars aan zijn dood wellicht helemaal geen schuld?
Word hier momenteel onderzoek naar gedaan??

Neemt niet weg dat ik het ronduit absurt en belachelijk vind...en ik me ook niet kan voorstellen dat het onwel worden niets met die mishandeling te maken zou kunnen hebben...
Kinderen van 15 en 16, doe normaal zeg!
Waar gaat het heen!! Mijn god hee.... Ik walg ervan...
Ik walg al als ik tijdens de voetbal van mijn vriend spelers met elkaar op de vuist zie gaan..
Komop hee... het is een spelletje..
En waar was de scheidsrechter in dit verhaal?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:08

Vas schreef:
Gewoon 15 jaar opsluiten, dat moeten ze in dit land eens gaan doen, keihard straffen.. De volgende die aan het rellen slaat zal zich de consequenties herinneren van het vorige incident. Nu denken ze "ach, wat maakt het uit, ik kom er wel af met 50 uur prikken"
Nee, ga ze lekker beschermen want het zijn toch testosteronbommetjes, ze kunnen er niks aan doen. Hoepel toch op.. Denk eens aan zn nabestaande, dat is pas vreselijk..
De KNVB zegt doodleuk "we kunnen ze echt niet langer dan 3 jaar uit de KNVB zetten" Tuurlijk wel, ze zouden de eerste drie jaar helemaal niet meer in de maatschappij mogen meedraaien, laat staan een voetbalveld van dichtbij bekijken..

Stelletje slappe zakken in dit malle land.

Het is maar goed dat jij geen strafrechter bent :). Tevens zegt Maura nergens dat ze er niks aan kunnen doen, maar ze verklaart wel geheel correct waarom er jeugdrecht bestaat en waarom die straffen relatief 'laag' zijn en tevens dat de straffen niet gericht zijn op straffen, maar op 'heropvoeden', sturen in de goede richting.

Sowieso is uit meerdere onderzoeken al gebleken dat zwaarder straffen niks uithaalt :). Overigens wil ik het ook niet goedpraten, de jongens verdienen gewoon straf en dat zal zeker weten heel wat meer zijn dan "even 50 uurtjes prikken".

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:10

Sturen in de goede richting met 70 % recidive? Nee, dat lukt lekker in het huidige systeem :n

Ik ben idd benieuwd als het echt een keer op water en brood wordt en zonder TV en PS in de cel of het nog percentage nog steeds zo hoog is.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 03-12-12 22:12, in het totaal 2 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:11

zwaarder straffen helpt inderdaad niet,maar opgsloten laten zitten wel... de samenleving loopt dan in iedergeval geen gevaar meer.
In dit geval zou ik zeggen...schaf dat hele achterlijke voetbal maar af.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:14

Fitzroy schreef:
Sturen in de goede richting met 70 % recidive? Nee, dat lukt lekker in het huidige systeem :n

En toch, zoals ik al zei, is uit meerdere onderzoeken gebleken dat zwaarder straffen ook niks uithaalt :). En zeker geen reden is om iets niet te doen. Immers wordt er nog steeds gemoord, ondanks dat je hier in NL levenslang kan krijgen daarvoor.

Het is een lastig vraagstuk, dat zonder meer. Maar ik denk dat vooral jongeren niet gebaat zijn bij hele zware straffen. Overigens vind ik er wat voor te zeggen om de 16-jarigen te straffen volgens het volwassenenstrafrecht, want dit is wel echt een extreem stukje geweld... Maximaal 10 jaar wordt dat dan :).

geerke schreef:
zwaarder straffen helpt inderdaad niet,maar opgsloten laten zitten wel... de samenleving loopt dan in iedergeval geen gevaar meer.

Hoe strookt 'opgesloten zitten' met zwaarder straffen helpt niet? Overigens is het maximale aan gevangenisstraf in het jeugdstrafrecht 6 (12 tot 16 jaar) tot 12 maanden (16-17 jaar). Daarnaast kan de rechter een vorm van jeugd-TBS opleggen, zogeheten PIJ.

En ik vind het achterlijk om te zeggen dat voetbal maar afgeschaft moet worden. In de paardensport zijn ook genoeg misstanden te vinden, ook maar afschaffen?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:15

Nou als iemand, en in dit geval dan drie personen, het in zijn/haar hoofd haalt om lekker even iemand af te tuigen dan verdien je imo geen tweede kans.. De familie krijgt er misschien niet hun vader/man mee terug maar een beetje een gepaste straf mag ook wel..

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:15

Wat ik echt onwijs bizar vind is dat dus alle omstanders incl 2 elftallen, niet hebben ingegrepen. Wat dat betreft ben je ook echt een schaap als je een beetje staat toe te kijken hoe iemand wordt doodgeslagen.

Ik vind het verschrikkelijk wat er is gebeurt. Ik hoorde op de radio dat de zoon van het slachtoffer alles heeft gezien. Het beeld dat je pappa wordt doodgeslagen gaat nooit meer van het netvlies van zo'n jongen af.

He bah, ik vind het echt een naar bericht. Sterkte voor alle betrokkenen.

LadyMadonna

Re: Mishandelde grensrechter overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:17

Hij is niet naar huis gegaan, waar dat vandaan komt weet ik niet. Voorzitter van de club melde dat hij zelf naar de kantine is gelopen en daar in elkaar gezakt is.
Dat daar onderzoek naar wordt gedaan lijkt me vragen naar de bekende weg.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:17

Lottexxx schreef:
Silly1972 schreef:
ja inderdaad, maar ik vind de opmerking totaal niet passen in dit topic.
Je zegt wel, niet aanvallend bedoeld, maar het komt zeeeer negatief over naar Almere toe.
En of je er wel of niet gewoond hebt, slaat deze opmerking alsnog nergens op.

Excuses zo was het niet bedoeld. Opmerking staat inderdaad een beetje misplaatst en was niet zo bedoeld.

Dank je!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:18

_Nelleke_ schreef:
Wat ik echt onwijs bizar vind is dat dus alle omstanders incl 2 elftallen, niet hebben ingegrepen. Wat dat betreft ben je ook echt een schaap als je een beetje staat toe te kijken hoe iemand wordt doodgeslagen.

Is er door niemand ingegrepen :oo? Ik ben niet geheel op de hoogte van hoe en wat precies gebeurde (tijdens, kort na of ver na de wedstrijd, zeg maar), maar als het echt zo is dat minimaal 30 man heeft staan toekijken en niks heeft gedaan, dan is een flinke tik op de vingers ook op zijn plaats. Schandálig.

Smee__

Re: Mishandelde grensrechter Almere overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:20

Wat ik heb begrepen is dat de rest van de spelers ergens anders de scheidsrechter/elkaar een hand gaven zoals dat gebruikelijk is en dat die drie toen in een hoekje de grensrechter te grazen hebben genomen.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:20

_San87_ schreef:
_Nelleke_ schreef:

Is er door niemand ingegrepen :oo? Ik ben niet geheel op de hoogte van hoe en wat precies gebeurde (tijdens, kort na of ver na de wedstrijd, zeg maar), maar als het echt zo is dat minimaal 30 man heeft staan toekijken en niks heeft gedaan, dan is een flinke tik op de vingers ook op zijn plaats. Schandálig.

Zijn jongste zoon stond er ook bij, verdient die ook een tik op de vingers..?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:22

Smee__ schreef:
_San87_ schreef:

Zijn jongste zoon stond er ook bij, verdient die ook een tik op de vingers..?

Ja, zo bedoel ik het inderdaad 8)7.

Natuurlijk niet. Al vraag ik mij uiteraard wel af waarom hij niets heeft gedaan, als dat echt het geval is geweest. Wat ik dus niet weet. Jij wel?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:23

Ik kan wel bedenken waarom niemand iets doet op zo'n moment. Ik denk dat mensen simpelweg niet meer durven, hoe vaak is bij zo'n incident degene die de klappen probeerde te voorkomen uiteindelijk zelf niet doodgemept...:o

Wat mij betreft straffen volgens het volwassenrecht, dit is geen winkeldiefstal. Als je op je 16de dit aanricht dan moet je ook maar op de blaren zitten.

Vreselijk voor de familie en vrienden van de betreffende grensrechter. Het wordt hoog tijd dat vrijwilligers in de sport een vuist maken tegen dit soort geweld op en naast het veld. Dan maar een paar weekenden geen competitie...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:24

_San87_ schreef:
Fitzroy schreef:

En toch, zoals ik al zei, is uit meerdere onderzoeken gebleken dat zwaarder straffen ook niks uithaalt :). En zeker geen reden is om iets niet te doen. Immers wordt er nog steeds gemoord, ondanks dat je hier in NL levenslang kan krijgen daarvoor.

Het is een lastig vraagstuk, dat zonder meer. Maar ik denk dat vooral jongeren niet gebaat zijn bij hele zware straffen. Overigens vind ik er wat voor te zeggen om de 16-jarigen te straffen volgens het volwassenenstrafrecht, want dit is wel echt een extreem stukje geweld... Maximaal 10 jaar wordt dat dan :).

geerke schreef:

Hoe strookt 'opgesloten zitten' met zwaarder straffen helpt niet? Overigens is het maximale aan gevangenisstraf in het jeugdstrafrecht 6 (12 tot 16 jaar) tot 12 maanden (16-17 jaar). Daarnaast kan de rechter een vorm van jeugd-TBS opleggen, zogeheten PIJ.

En ik vind het achterlijk om te zeggen dat voetbal maar afgeschaft moet worden. In de paardensport zijn ook genoeg misstanden te vinden, ook maar afschaffen?

Zwaarder straffen help niet in de zin dat het de persoon in kwestie geneest..het helpt de samenleving wel als die persoon gewoon opgesloten blijft zitten...is dat zo ingewikkelt?

Weet jij niet wat voor ellende voetbal veroorzaakt?Vooral belangrijke wedstrijden?
Vernielingen,vechtpartijen.Allemaal van belastinggeld hoor,de clubs betalen het niet.

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:27

_San87_ schreef:
Vas schreef:
Gewoon 15 jaar opsluiten, dat moeten ze in dit land eens gaan doen, keihard straffen.. De volgende die aan het rellen slaat zal zich de consequenties herinneren van het vorige incident. Nu denken ze "ach, wat maakt het uit, ik kom er wel af met 50 uur prikken"
Nee, ga ze lekker beschermen want het zijn toch testosteronbommetjes, ze kunnen er niks aan doen. Hoepel toch op.. Denk eens aan zn nabestaande, dat is pas vreselijk..
De KNVB zegt doodleuk "we kunnen ze echt niet langer dan 3 jaar uit de KNVB zetten" Tuurlijk wel, ze zouden de eerste drie jaar helemaal niet meer in de maatschappij mogen meedraaien, laat staan een voetbalveld van dichtbij bekijken..

Stelletje slappe zakken in dit malle land.

Het is maar goed dat jij geen strafrechter bent :). Tevens zegt Maura nergens dat ze er niks aan kunnen doen, maar ze verklaart wel geheel correct waarom er jeugdrecht bestaat en waarom die straffen relatief 'laag' zijn en tevens dat de straffen niet gericht zijn op straffen, maar op 'heropvoeden', sturen in de goede richting.

Sowieso is uit meerdere onderzoeken al gebleken dat zwaarder straffen niks uithaalt :). Overigens wil ik het ook niet goedpraten, de jongens verdienen gewoon straf en dat zal zeker weten heel wat meer zijn dan "even 50 uurtjes prikken".

Het helpt inderdaad misschien niet om zwaarder te straffen.. Maar derest van de samenleving heeft er dan tenminste geen last meer van.. Zulk tuig moeten ze gewoon 20 jaar op water en droog brood zetten..

Edit: Tuig is het.. Tuig van de onderste riggel..
Laatst bijgewerkt door Vas op 03-12-12 22:32, in het totaal 2 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:28

Over de daders wil ik het al helemaal niet hebben, wordt misselijk bij de gedachte hoe die mensen in elkaar zitten. Ik hoop altijd dat zulke mensen niet bestaan... Getver, brrr...

Maar ik vind de (volwassen) toeschouwers net zo schuldig. Het spijt me maar dat je niks doet kan ik ook met m'n hoofd niet bij. Ik snap er werkelijk niks van. -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:30

geerke schreef:
Zwaarder straffen help niet in de zin dat het de persoon in kwestie geneest..het helpt de samenleving wel als die persoon gewoon opgesloten blijft zitten...is dat zo ingewikkelt?

Weet jij niet wat voor ellende voetbal veroorzaakt?Vooral belangrijke wedstrijden?
Vernielingen,vechtpartijen.Allemaal van belastinggeld hoor,de clubs betalen het niet.

Nee, dat is niet ingewikkelD. Echter gaat het niet om wat de samenleving wil maar hoe de beklaagde zo goed mogelijk gestraft kan worden en daarbij ook leert wat de gevolgen zijn van zijn/haar daden. Als iedere strafrechter deed wat het plebs graag wil, dan was Nederland een heel stuk minder druk en vielen er een hoop onschuldige doden te betreuren. Je een beetje verdiepen in het strafrecht is helemaal niet zo verkeerd, weet je :).

En ja, ik weet wat er aangericht wordt door de zogenaamde rel-supporters. Vind ik dat een reden om voetbal te verbieden? Nee. Vind ik dat de voetbalclubs bij moeten dragen? Zeer zeker. En snel ook.

Vas schreef:
Het helpt inderdaad misschien niet om zwaarder te straffen.. Maar derest van de samenleving heeft er dan tenminste geen last meer van.. Zulk amsterdams tuig uit osdorp moeten ze gewoon 20 jaar op water en droog brood zetten..

Nee, dat moeten ze dus niet. Zoals je al correct beaamde: zwaarder straffen helpt niet.

_Nelleke_ schreef:
Maar ik vind de (volwassen) toeschouwers net zo schuldig. Het spijt me maar dat je niks doet kan ik ook met m'n hoofd niet bij. Ik snap er werkelijk niks van. -O-

En hier ben ik het ook mee eens :). Nou ja, deels, net zo schuldig vind ik niet, maar het is zeker heel erg kwalijk dat er niet ingegrepen werd.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:31

Vas, ik snap wel wat je bedoelt. Ik heb ook ergens het gevoel dat met hoeveel zorg en geduld en therapie, met zulke jongens komt het niet meer goed. Maargoed, daar is een rechter voor om te beslissen. Maar ik vind dit soort delicten wel echt heel erg.
Vooral omdat het juist mijn gevoel van de Amsterdamse buitenwijken weer bevestigd. (Natuurlijk is dat een vooroordeel, maar, nouja, mijn vooroordeel wordt wel vaak bevestigd zeg maar.)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Mishandelde grensrechter Almere overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:35

Laten we er dan ook maar meteen bij zetten dat het hele team bestond uit allochtonen. Laat de vooroordelen maar komen :').

Ik snap het onderbuikgevoel ook wel, trouwens. Mijn eerste reactie was ook; sluit maar levenslang op met water en brood. Maar als je erover na gaat denken en rationeel blijft, dan is dat totaal geen oplossing en ook helemaal niet mogelijk.