Alcohol verbod onder de 18 jaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Alcohol verbod onder de 18 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:37

Dan wens ik je veel succes :D Vriendinnen van mij die vroeger niet mochten drinken zopen juist het meest, maarja, dat wisten de ouders natuurlijk niet.. Ik mocht 'altijd' wel drinken, maar ik hoefde echt niet zat thuis te komen, dan was er oorlog denk ik := Ik zit nog regelmatig tussen de jongeren vanaf 14 en het werkt nog steeds hetzelfde, degene die niet mogen staan te kotsen en de anderen doen gewoon normaal. Uitzonderingen daargelaten.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:49

NatasjavE schreef:
Uit onderzoek is gebleken dat kinderen die al jong mochten drinken later ook meer drankproblemen hebben.
ik juig dit dus duidelijk toe. Mijn kinderen mogen geen druppel voordat ze 18 zijn. Liever nog iets ouder. Hersenen ontwikkelen zich tot hun 21ste.

Succes ermee :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:08

mang schreef:
NatasjavE schreef:
Uit onderzoek is gebleken dat kinderen die al jong mochten drinken later ook meer drankproblemen hebben.
ik juig dit dus duidelijk toe. Mijn kinderen mogen geen druppel voordat ze 18 zijn. Liever nog iets ouder. Hersenen ontwikkelen zich tot hun 21ste.

Succes ermee :+

Uiteraard weet ik dat zodra ze buiten de deur zijn dat dat lastig is. Vandaar dat ik ook blij ben met een alcohol verbod onder de 18.

Uit hetzelfde onderzoek is ook gebleken dat kinderen die thuis niet mogen drinken ook buitenshuis minder drinken.(als ze het dan stiekem toch doen)

En natuurlijk ziijn er voorbeelden dat het bij andere soms anders gaat. Maar dit is hetgeen ik kan doen. Alcohol verbieden en ze ook uitleggen waarom dat niet goed is voor ze.

Verder gaat je invloed niet.

Maar ik ga als moeder niet bij voorbaat de handdoek in de ring gooien en zeggen hier lievertjes, neem een biertje....je gaat het straks toch doen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 29-11-12 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:10

Naar mijn mening werkt dingen verbieden (roken, drinken) alleen maar averechts bij pubers. Maargoed, ieder zijn eigen manier natuurlijk. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:11

mang schreef:
Naar mijn mening werkt dingen verbieden (roken, drinken) alleen maar averechts bij pubers. Maargoed, ieder zijn eigen manier natuurlijk. :)

Dus moet je het ze maar gewoon geven?

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:11

NatasjavE, daar ben ik het wel mee eens :j

Ik ben opgegroeid bij mijn moeder die elke dag wijn dronk, ik vond het dus hartstikke normaal om mijzelf ook klem te zuipen.
Nu ben ik door de omstandigheden bij mijn vader en stiefmoeder gaan wonen, die beide echt anti-alcohol zijn.
Ze weten dat ik wel eens wat drink in het weekend, maar gewoon omdat ik weet dat ze tegen alcohol zijn drink ik bijna niks meer.
Je leefomgeving heeft echt veel invloed hierop :j

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:13

Vjestagirl schreef:
mang schreef:

Dus moet je het ze maar gewoon geven?

Er zit nog een groot vlak tussen 'gewoon geven' en verbieden..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:13

Belonen als ze voor hun 18e niet roken of drinken kan wel :j
Heb er mijn rijbewijs aan overgehouden!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:14

mang schreef:

Uit onderzoek blijkt dat met alcohol dus niet waar te zijn. Kinderen die thuis mogen drinken blijken dat als de ouders er niet bij zijn dus veel minder te drinken.

Dat noem ik al winst.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:14

Lottie84 schreef:

Dat krijgen ze bij ons ook.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:15

NatasjavE schreef:
mang schreef:

Uit onderzoek blijkt dat met alcohol dus niet waar te zijn. Kinderen die thuis mogen drinken blijken dat als de ouders er niet bij zijn dus veel minder te drinken.

Dat noem ik al winst.

Is dat niet precies wat ik zeg?
Ik vraag me af wat voor onderzoek dat is, heb je daar een duidelijke, feitelijke bron van?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:16

mang schreef:
Er zit nog een groot vlak tussen 'gewoon geven' en verbieden..

Precies :j

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:16

NatasjavE schreef:
Lottie84 schreef:

Dat krijgen ze bij ons ook.

Dat zou ik ook krijgen als ik voor mijn 18e nooit zou roken. Toch ben ik gaan roken..

Ik vind het wel een goede trouwens hoor, van dat rijbewijs. Zo beloon je je kind om niet te roken, dat vind ik iets heel anders als verbieden.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:17

Mang, roken jouw ouders?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:17

mang schreef:
NatasjavE schreef:

Dat noem ik al winst.

Is dat niet precies wat ik zeg?
Ik vraag me af wat voor onderzoek dat is, heb je daar een duidelijke, feitelijke bron van?

Typ fout. Het moet zijn die thuis NIET mogen drinken.

Nee geen bron dan moet ik gaan googlen. Was een paar jaar geleden breeduit in het nieuws.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:18

mang schreef:
Ik vind het wel een goede trouwens hoor, van dat rijbewijs. Zo beloon je je kind om niet te roken, dat vind ik iets heel anders als verbieden.

Ik vind het een hele slechte. Als ik zou roken zouden er geen problemen zijn, zou ik heet stiekem doen, owee.. En nee ik rook niet, zag het altijd mensen stiekem doen en ik vond dat wel zo dom.. Dat binnenshuis niet gerookt mocht worden scheelt ook denk ik, ga niet in de kou staan..
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 29-11-12 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:19

Het stikt van de artikeltjes en onderzoeken, inderdaad even googlen :j

NatasjavE

mang schreef:
Dat zou ik ook krijgen als ik voor mijn 18e nooit zou roken. Toch ben ik gaan roken..

Het is ook geen waterdichte garantie dat het lukt.
Je hebt meer kans dat het lukt.

mang

Mijn ouders zijn gestopt met roken voor mij en mijn broer. Mijn broer is op zijn 19e (toen hij zijn rijbewijs had gekregen :') ) gaan roken. Ik rook zelf sinds ik 16 ben. Pas toen ik ook rookte zijn mijn ouders weer zachtjes aan begonnen met roken.

Lottie84

Nies_ schreef:
mang schreef:

Ik vind het een hele slechte. Als ik zou roken zouden er geen problemen zijn, zou ik heet stiekem doen, owee.. En nee ik rook niet, zag het altijd mensen stiekem doen en ik vond dat wel zo dom.. Dat binnenshuis niet gerookt mocht worden scheelt ook denk ik, ga niet in de kou staan..

Wat stiekem roken betreft: al is de leugen nog zo snel.....

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:20

NatasjavE schreef:
mang schreef:

Het is ook geen waterdichte garantie dat het lukt.
Je hebt meer kans dat het lukt.

Ik zeg ook dat ik het goed vind.

Lottie84

Apart :) Ik hoop niet dat mijn kids gaan roken... Maar we gaan offtopic!

NatasjavE

Lottie84 schreef:

Je luchtje achterhaald hem wel :D

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:21

Lottie84 schreef:
Apart :) Ik hoop niet dat mijn kids gaan roken... Maar we gaan offtopic!

Dat hoopte mijn ouders ook niet na al die jaren gestopt te zijn voor ons en ons altijd te hebben verteld hoe slecht het was. oliebol happens...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 17:21

Lottie84 schreef:
Het stikt van de artikeltjes en onderzoeken, inderdaad even googlen :j

Het probleem is alleen dat er altijd wel een 'onderzoek' is die jouw mening versterkt. Er worden wel zo veel slechte onderzoeken gedaan, ook waarbij de onderzoeker zijn/haar eigen mening te veel mee laat tellen.
Lottie84 schreef:
Uiteraard. Maar ik ken er wel die zo hun rijbewijs hebben gekregen en toch al jaren aan het roken waren :D
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 29-11-12 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt