Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mang schreef:NatasjavE schreef:Uit onderzoek is gebleken dat kinderen die al jong mochten drinken later ook meer drankproblemen hebben.
ik juig dit dus duidelijk toe. Mijn kinderen mogen geen druppel voordat ze 18 zijn. Liever nog iets ouder. Hersenen ontwikkelen zich tot hun 21ste.
Succes ermee
mang schreef:Naar mijn mening werkt dingen verbieden (roken, drinken) alleen maar averechts bij pubers. Maargoed, ieder zijn eigen manier natuurlijk.
NatasjavE schreef:mang schreef:Naar mijn mening werkt dingen verbieden (roken, drinken) alleen maar averechts bij pubers. Maargoed, ieder zijn eigen manier natuurlijk.
Uit onderzoek blijkt dat met alcohol dus niet waar te zijn. Kinderen die thuis mogen drinken blijken dat als de ouders er niet bij zijn dus veel minder te drinken.
Dat noem ik al winst.
NatasjavE schreef:Lottie84 schreef:Belonen als ze voor hun 18e niet roken of drinken kan wel
Heb er mijn rijbewijs aan overgehouden!
Dat krijgen ze bij ons ook.
mang schreef:NatasjavE schreef:
Uit onderzoek blijkt dat met alcohol dus niet waar te zijn. Kinderen die thuis mogen drinken blijken dat als de ouders er niet bij zijn dus veel minder te drinken.
Dat noem ik al winst.
Is dat niet precies wat ik zeg?
Ik vraag me af wat voor onderzoek dat is, heb je daar een duidelijke, feitelijke bron van?
mang schreef:Ik vind het wel een goede trouwens hoor, van dat rijbewijs. Zo beloon je je kind om niet te roken, dat vind ik iets heel anders als verbieden.
mang schreef:Dat zou ik ook krijgen als ik voor mijn 18e nooit zou roken. Toch ben ik gaan roken..
Ik vind het wel een goede trouwens hoor, van dat rijbewijs. Zo beloon je je kind om niet te roken, dat vind ik iets heel anders als verbieden.
Nies_ schreef:mang schreef:Ik vind het wel een goede trouwens hoor, van dat rijbewijs. Zo beloon je je kind om niet te roken, dat vind ik iets heel anders als verbieden.
Ik vind het een hele slechte. Als ik zou roken zouden er geen problemen zijn, zou ik heet stiekem doen, owee.. En nee ik rook niet, zag het altijd mensen stiekem doen en ik vond dat wel zo dom.. Dat binnenshuis niet gerookt mocht worden scheelt ook denk ik, ga niet in de kou staan..
NatasjavE schreef:mang schreef:Dat zou ik ook krijgen als ik voor mijn 18e nooit zou roken. Toch ben ik gaan roken..
Ik vind het wel een goede trouwens hoor, van dat rijbewijs. Zo beloon je je kind om niet te roken, dat vind ik iets heel anders als verbieden.
Het is ook geen waterdichte garantie dat het lukt.
Je hebt meer kans dat het lukt.
Lottie84 schreef:Het stikt van de artikeltjes en onderzoeken, inderdaad even googlen
Lottie84 schreef:Uiteraard. Maar ik ken er wel die zo hun rijbewijs hebben gekregen en toch al jaren aan het roken warenWat stiekem roken betreft: al is de leugen nog zo snel.....