Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dani schreef:Ik denk dat hij nog leeft omdat de familie dat graag wil. Er wordt om 't hardst geroepen "hij leeft alleen nog maar omdat hij prins is," maar weet iemand hier dan even te noemen hoeveel comateuze patiënten er zijn en hoeveel daarvan maanden in leven worden gehouden? Misschien is het wel helemaal niet zo uitzonderlijk. En als je dat zo belachelijk vindt, maak dan gewoon even een rondje ziekenhuis en vertel familieleden dat 't onzin is wat ze doen en dat ze gewoon die organen eruit moeten laten rukken.
Het is niet dat omdat hij de prins is zijn familie uitsluitend kan of moet denken vanuit hun koninklijke status. Ze zijn ook gewoon méns. Ze houden van die man, houden vast aan elk sprankje hoop, en zolang één arts vertelt dat het mogelijk goed kan komen wil je daarin geloven. De ene is daar sneller klaar mee dan de ander, maar ze moeten de stekkers eruit halen op 't moment dat zij daaraan toe zijn en geen seconde eerder, en ik vind 't vooral enorm bekrompen en hypocriet om te roepen dat ze van hem een 'goede daad' moeten maken alsof hij een soort liefdadigheidspop is geworden. Ze hebben verdriet, laat ze daar lekker mee dealen op de manier die ze nodig hebben. Al ligt hij nog 10 jaar levenloos te zijn, als zij zich daar beter door voelen dan kan en mag dat dus gewoon.
En wie weet wordt-ie gewoon wakker en komt het allemaal goed. Onwaarschijnlijke dingen gebeuren.
nairtje schreef:In mijn stukje heb ik het ook over de stekker eruit trekken. Dit bedoel ik niet letterlijk.
Het klopt toch dat als iemand in coma ligt, maar wel zelf ademt gevoed moet worden en dat ze in sommige gevallen dan ook geen voeding meer geven, waardoor het lichaam sterft... ? Net als terminale patiënten?
nairtje schreef:In mijn stukje heb ik het ook over de stekker eruit trekken. Dit bedoel ik niet letterlijk.
Het klopt toch dat als iemand in coma ligt, maar wel zelf ademt gevoed moet worden en dat ze in sommige gevallen dan ook geen voeding meer geven, waardoor het lichaam sterft... ? Net als terminale patiënten?
Ibbel schreef:Het is ook in Nederland niet toegestaan euthanasie te plegen op iemand die wilsonbekwaam is. Friso ligt niet aan enige apparatuur, voor zo er bekend is en euthanasie komt dus domweg niet im Frage.
Leffroi schreef:Ach, hij is niet voor niets uitbehandeld in Engeland. Zal mij niets verbazen als ze hem naar Nederland halen en vervolgens binnen een (redelijk) korte tijd overlijdt.
Precyll schreef:Hoe mensonwaardig iemand het ook vindt, al is zijn kwaliteit van leven niet wat wij vinden wat hoort, de beslissing blijft bij zijn vrouw. En wat zijn status ook is...horen wij zo'n beslissing niet te respecteren?
Het maakt mij niet uit of hij nu een prins is of een boer...als zijn vrouw hoop heeft dat hij bij gaat komen en hem thuis de zorg wil bieden die hij nodig heeft, prima....
Leffroi schreef:Precyll schreef:Hoe mensonwaardig iemand het ook vindt, al is zijn kwaliteit van leven niet wat wij vinden wat hoort, de beslissing blijft bij zijn vrouw. En wat zijn status ook is...horen wij zo'n beslissing niet te respecteren?
Het maakt mij niet uit of hij nu een prins is of een boer...als zijn vrouw hoop heeft dat hij bij gaat komen en hem thuis de zorg wil bieden die hij nodig heeft, prima....
Over deze mening kun je eeuwig blijven discussiëren. Maar wat IS de kwaliteit van ZIJN leven. Daarbij zal het me geen ruk interesseren wat een ander wil. HIJ ligt daar. Zijn familie komt op bezoek, gaat weer weg en volgt het dagelijks leven. HIJ ligt daar. Wie weet wat hij allemaal wél mee krijgt? Laten we toch hopen dat hij niets van dit alles mee krijgt. Hoe verschrikkelijk frustrerend moet dat zijn? Man, als hij bij komt kon hij wel eens zwaar depressief zijn. Nee, dat zou ik niemand aan willen doen. De kans dat hij goed en wel bij komt, is niet groot (meer).(en dan bedoel ik een goed, zelfstandig functioneel leven leiden)
Leffroi schreef:Precyll schreef:Hoe mensonwaardig iemand het ook vindt, al is zijn kwaliteit van leven niet wat wij vinden wat hoort, de beslissing blijft bij zijn vrouw. En wat zijn status ook is...horen wij zo'n beslissing niet te respecteren?
Over deze mening kun je eeuwig blijven discussiëren. Maar wat IS de kwaliteit van ZIJN leven. Daarbij zal het me geen ruk interesseren wat een ander wil. HIJ ligt daar. Zijn familie komt op bezoek, gaat weer weg en volgt het dagelijks leven. HIJ ligt daar. Wie weet wat hij allemaal wél mee krijgt? Laten we toch hopen dat hij niets van dit alles mee krijgt. Hoe verschrikkelijk frustrerend moet dat zijn? Man, als hij bij komt kon hij wel eens zwaar depressief zijn. Nee, dat zou ik niemand aan willen doen. De kans dat hij goed en wel bij komt, is niet groot (meer).(en dan bedoel ik een goed, zelfstandig functioneel leven leiden)
Ragdollcat schreef:Zelf denk ik, dat ze nog ff met hem samen willen zijn.
Dat het daarna afgelopen is, want ik denk dat Prinses Beatrix niet wil dat hij zo zijn hele leven in deze toestand laat leven. Dat is mensonwaardig en geen kwaliteit van leven.