Boetes A2: Waar zeuren ze om?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Re: Boetes A2: Waar zeuren ze om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 09:58

Ik rijd ook meestal ietsje te hard, maar nooit 20 km te hard.
Is er een situati, harde regen/wind en in het donker, rijd ik altijd rustig en ietsje langzamer. Mensen die zich dan aan mijn irriteren gaan er maar om heen.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 10:31

Ik heb nog een suggestie:
Auto's en snelwegen dumpen voor meer aanleg van spoorwegen/treinstation.
En op elke spoor de kogel trein erop gooien;).

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 08:50

zimbabwe schreef:
hollywood86 schreef:
Ah, de moraalridderclub van Bokt.nl is weer paraat!
Alle mensen die standaard 30km onder de limiet rijden, die zijn op bokt verzameld. Ik zie toch een verband met het aantal % vrouwen op dit forum en het gezeur om verkeersregels :D

*\o/* _/-\o_ precies...

De meesten hebben geen rijbewijs denk ik, of maar net en rijden alleen op
Zondag naar oma ;)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:46

Lauren_ schreef:
zimbabwe schreef:

*\o/* _/-\o_ precies...

De meesten hebben geen rijbewijs denk ik, of maar net en rijden alleen op
Zondag naar oma ;)

Óf hebben inmiddels zoveel ervaring op de weg dat ze geleerd hebben dat het geen zin heeft je druk te maken om dit soort futtiliteiten :)*

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:31

Druk maken? Lagere snelheid is niet veiliger. Sterker nog, 100 op een dergelijke baan is juist onveiliger.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:36

De reden voor de 100 km is niet veiligheid, maar milieu en dat scheelt behoorlijk. De vervuiling neemt exponentieel toe t.o.v. de snelheid. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar een deugdelijke onderbouwing waarom een lagere snelheid onveiliger is.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:41

AmyII schreef:
Ik ben het er niet persee niet mee eens als er een hardrijder bekeurd word; op sommige wegen ben ik erg blij als zo'n hardrijder ein-de-lijk eens aangepakt word. Jammer, op veel wegen waar het NOODZAKELIJK is om je snelheid aan te passen omdát er anders doden vallen, word niemand aangepakt, niks flitsers, niks trajectcrontrole..
En dan kom je op de A2, alle ruimte, su-per veilig, BAMM trajectcontrole en dat alleen maar omdat dat traject uitnodigt om toch éventjes het pedaal in te drukken (daar kan het notabene veilig) en daar moet de staat zijn centjes aan verdienen.

Laat ze lekker trajectcontrole doen op die *** A7, A8 en A9, daar is het nagenoeg elke dag raak. Pak dan ook meteen de N244 even aan, waar iedereen je inhaalt over de doorgetrokken streep als je je netjes aan de snelheid houdt; omdat het daar noodzakelijk is.

Of de N33 of N34 iemand die ik ken heeft daar zwaar ongeluk gehad door zo'n malloot.
Hondje is erbij om het leven gekomen

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:49

Lauren_ schreef:
Druk maken? Lagere snelheid is niet veiliger. Sterker nog, 100 op een dergelijke baan is juist onveiliger.

Dat is pertinent niet juist. Het gevaar neemt toe naarmate de snelheid toeneemt. Dus een hogere snelheid is per definitie gevaarlijker dan een lagere snelheid.

Citaat:
De exacte relatie tussen snelheid en ongevallen is afhankelijk van veel factoren. In algemene zin is die relatie echter zeer duidelijk: naarmate er op een bepaalde weg harder wordt gereden, neemt de kans op een ongeval steeds meer toe. De ongevalskans is ook groter voor een individueel voertuig dat sneller rijdt dan het overige verkeer op die weg.

Bron: Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:23

Karl66 schreef:
De reden voor de 100 km is niet veiligheid, maar milieu en dat scheelt behoorlijk. De vervuiling neemt exponentieel toe t.o.v. de snelheid. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar een deugdelijke onderbouwing waarom een lagere snelheid onveiliger is.

Dat milieu-verhaal is ergens ook een onzin gebeuren: als je het ene moment wel weer hard mag, dan weer langzamer, dan weer harder en dan weer een zone langzamer.... dat lijkt mij ook niet goed voor het milieu. Enig idee wat er met het opstijgen van een passagierstoestel in één keer het milieu ingejaagd wordt? En maar vliegvelden willen blijven uitbreiden... Ik denk dat hier - net als in de titel van dit topic staat - sprake is van zeuren met een hoofdletter Z. ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 08:50

Knoffer schreef:
Nee hoor, zoveel woont er niet langs die weg.

Inderdaad. Er woont daar bijna niets langs die weg(verhoudinggewijs. Het was altijd een 120 kilometer zone.

En nu met 5 banen 100. Het is er nu levens gevaarlijk en er gebeuren veel meer ongelukken dan vroeger.

Totale onzin om daar 100 te rijden....
Ik of mijn man hebben daar nog geen boete gekregen overigens..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 08:51

FlyAway schreef:
Lauren_ schreef:

Dat is pertinent niet juist. Het gevaar neemt toe naarmate de snelheid toeneemt. Dus een hogere snelheid is per definitie gevaarlijker dan een lagere snelheid.

Citaat:
De exacte relatie tussen snelheid en ongevallen is afhankelijk van veel factoren. In algemene zin is die relatie echter zeer duidelijk: naarmate er op een bepaalde weg harder wordt gereden, neemt de kans op een ongeval steeds meer toe. De ongevalskans is ook groter voor een individueel voertuig dat sneller rijdt dan het overige verkeer op die weg.

Bron: Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid

Mag jij zeggen waarom daar nu veel meer ongelukken zijn dan vroeger.....

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 08:59

Joh, al kwamen er borden dat je er 50 moest rijden en kwamen er zelfs nog 2 banen bij... Je hebt je gewoon te houden aan de regels, of je het er mee eens bent of niet. Ik zoveel wegen die "uitnodigen" harder te rijden dan dat de borden aangeven, het is aan jezelf of je dat doet of niet.

100 is 100 en daar heb je je aan te houden. Rijd je te hard, krijg je een boete. punt. Al zou er geen reden zijn waarom je 100 mag ipv 120, het is en blijft een regel.

Snap niet dat mensen hier over kunnen klagen, het krijgen van een boete dan, moet je je maar aan de regels houden :)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:42

NatasjavE schreef:

Kun je die bewering ook met getallen onderbouwen? Ik kan daar namelijk geen cijfers van terug vinden. Overigens is het natuurlijk deels niet zo heel erg raar als er nu meer ongelukken zouden zijn, want ongelukken vinden over het algemeen plaats als verkeer beweegt, zoals nu en niet bij stilstaand verkeer, zoals vroeger ;)

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:02

Bij 5 banen en zo'n lage snelheid gaan mensen passief rijden en zijn minder alert. Lijkt me heel logisch

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:30

Lekker achter een vrachtwagen gaan hangen.
En ben je de reclame teksten zat, ff er voor bij en achter een andere vrachtwagen gaan hangen.

Maar ja, Nederland barst van de sportieve auto rijders.

Knallen met die hap, hoe harder hoe mooier.

Ik heb een heel goed idee.

Om je rijbewijs te kunnen halen moet je eerst een tijdje meelopen met de brandweer, ambulance en politie.
Dan wordt je geconfronteerd met auto ongelukken.
FF een dooie uit de auto halen. :7

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:38

Ach kom op moraalridder, wie heeft het over 160???
Oude mannen rijden nu eenmaal graag traag, maar de werkende mens die kilometers moet maken, blijft graag een beetje wakker en heeft graag alerte medeweggebruikers, het is niet elke dag zondag!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:39

Ik heb het traject Haarlem-Maarssen jarenlang voor mijn werk dagelijks gereden. Toen ik in Maart dit jaar eventjes in Nederland was zag ik voor het eerst het vernieuwde traject. Jeeeeeemig dan is 100 km/u op dat stuk echt ineens heel langzaam als je er jarenlang 120 hebt gemogen zeker nu het ook nog eens bijna 2 keer zo breed is geworden.

Als ik nu in Nederland ben is het debiel drukke verkeer het eerste dat me opvalt en datgene wat ik het minste mis.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:42

Ariebren schreef:
Lekker achter een vrachtwagen gaan hangen.
En ben je de reclame teksten zat, ff er voor bij en achter een andere vrachtwagen gaan hangen.

Maar ja, Nederland barst van de sportieve auto rijders.

Knallen met die hap, hoe harder hoe mooier.

Ik heb een heel goed idee.

Om je rijbewijs te kunnen halen moet je eerst een tijdje meelopen met de brandweer, ambulance en politie.
Dan wordt je geconfronteerd met auto ongelukken.
FF een dooie uit de auto halen. :7

Als iedereen 100 rijd incl. Vrachtwagens kun je niet inhalen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:44

Lauren_ schreef:
Ach kom op moraalridder, wie heeft het over 160???
Oude mannen rijden nu eenmaal graag traag, maar de werkende mens die kilometers moet maken, blijft graag een beetje wakker en heeft graag alerte medeweggebruikers, het is niet elke dag zondag!

Helaas mag ik met de paarden trailer achter mijn Patrol gelukkig nu 90.
Mooie vrachtwagen snelheid.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:32

Te hard = te hard, lijkt me heel duidelijk niks om over te zeuren.

MAAR het moet wel heel duidelijk zijn hoe hard je ergens mag, wat op de A2 niet overal het geval is. Op exact hetzelfde stuk heb ik een 2 jaar geleden een flinke boete gehad ! (lees op 2 km na rijbewijs kwijt). Het was mij niet duidelijk dat ik maar 100 mocht op dit stuk snelweg en zeg nog doodleuk tegen meneer agent: Ik rijd dalijk braaf 120 verder. Om pas op de boete te lezen dat ik maar 100 mocht !!! En dus ook toen pas doorkreeg hoeveel te hard ik reed (30 km was idd bewust).

Ook het stuk A2 eindhoven - Den Bosch wordt aan de weg gewerkt, dit is een heel groot stuk 90. En duidelijk dat ze bezig zijn. Echter het stuk wat net weer open is (3 baans) zie je borden van 100km met en kruis erdoor... er zijn GEEN wegwerkzaamheden... Maaaar hoe hard mag ik dan?? (dit bleek dus nog steeds 90 te zijn!, paar km verder staat weer een bor met 90!)

Vervolgens richting Utrecht (geen werkzaamheden) zie ik een bord tussen 23.00 en 9.00: 120. Oke, duidelijk. Maar hoe hard mag ik tussen 9.00 en 23.00??? Dit is mij nog altijd niet duidelijk.. (is dit 130?)

Het komt er op neer, dat op de A2 dus hele stukken 100, stukken 120, stukken 90 en stukken 130 de toegestane snelheid is. Dat je dan een keer het bord over het hoofd ziet dat dat stuk weer een andere snelheid is toegestaan vin dik niet vreemd. En snap ook niet waarom dat dit niet beter op 1 lijn ligt of ontzettend duidelijk gemaakt word !

Wij hebben laatst op deze roete 3 boete's in 1 rit gereden.. (6,7 en 10 km te hard) Jaa, te hard is te hard, maar dit is niet echt leuk meer en stapelt ontzettend op..

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:46

Morgen vertrekken we richting Rotterdam. Dat wordt weer oppassen met te snel rijden en het flitsen van achter.

Wat ik niet begrijp foutparkeren kost hier rond de 5 a 15 euro. Te snel rijden (tot 5kmh geloof ik) is 15,00.
Wegen waar je hier 100 mag is in NL 70/80 voor iets vergelijkbaars.

Waarom moet het in NL dan zo extreem duur zijn. Zelf zie ik het meer als uitmelkerij.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:49

FlyAway schreef:
NatasjavE schreef:

Kun je die bewering ook met getallen onderbouwen? Ik kan daar namelijk geen cijfers van terug vinden. Overigens is het natuurlijk deels niet zo heel erg raar als er nu meer ongelukken zouden zijn, want ongelukken vinden over het algemeen plaats als verkeer beweegt, zoals nu en niet bij stilstaand verkeer, zoals vroeger ;)

Dat er nu relatief meer ongelukken gebeuren dat vroeger, is omdat er nu veel en veel meer verkeer op de wegen is. Steeds meer mensen konden zich een auto veroorloven en toen kwamen daar de leaseauto's, etc. etc. Maar verkeersinzicht is helaas niet gegroeid. Deze twee zaken bij elkaar opgeteld en je hebt de reden waarom er nu meer ongelukken gebeuren.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:00

Shenavallie schreef:
FlyAway schreef:

Dat er nu relatief meer ongelukken gebeuren dat vroeger, is omdat er nu veel en veel meer verkeer op de wegen is. Steeds meer mensen konden zich een auto veroorloven en toen kwamen daar de leaseauto's, etc. etc. Maar verkeersinzicht is helaas niet gegroeid. Deze twee zaken bij elkaar opgeteld en je hebt de reden waarom er nu meer ongelukken gebeuren.

NatasjavE bedoelt specifiek dat er nu meer ongelukken zouden gebeuren op het stuk A2 waar het over gaat dan voordat het 5 baans was en 100km/h. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:12

FlyAway schreef:
NatasjavE bedoelt specifiek dat er nu meer ongelukken zouden gebeuren op het stuk A2 waar het over gaat dan voordat het 5 baans was en 100km/h. ;)

Oeps, verkeerd begrepen in dat geval! :o
Dan denk ik dat het zit in het ontbrekende verkeersinzicht zit. Daarnaast denk ik ook dat de TomTom ook een storende factor kan zijn (en dan met name de plaats waar mensen hem doorgaans hangen: midden in het raam/zicht), alsmede het overmatig gebruik van Telefoon/Social Media in de auto. Men is zo afgeleid, dat men dingen niet meer opmerkt, maar ook geen duidelijke signalen naar overige weggebruikers meer afgeeft. Er wordt (niet alleen tijdens het handheld bellen trouwens) bijvoorbeeld nauwelijks tot heel slecht gespiegeld (en als men beweert dat men kijkt, dan heeft men daarmee nog niet meteen iets gezien), geen richting meer aangegeven, onnodig op de middenbaan of links gereden en meer van dat soort zaken. Ook wil men voortdurend "voorop" rijden en laat men er - onder andere in files - niet makkelijk iemand tussen en zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen. En nog iets wat me werkelijk iedere keer weer opvalt en overmatig stoort: dat vrouwen hun make-up uitgebreid in de auto aan het opdoen of bijwerken zijn... Ze houden hiermee het verkeer op, letten niet op wat er om hen heen gebeurt en doordat ze hierdoor niet snel kunnen reageren/anticiperen veroorzaken ze op deze manier ongelukken. Niet erg vrouwvriendelijk wellicht, maar wel iets wat me zo goed als dagelijks opvalt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:19

Dat klopt Flyaway. Met vroeger bedoel ik echter niet 10 jaar terug maar een jaar of vier gelden.
Het is niet ergens op gebasserd,....nou ja mijn eigen gevoel. 4 jaar terug hoorde ik het stuk snelweg nooit op de radio terug en nu vrij vaak. En het is een stukje weg wat mij opvalt omdat ik het erg vaak gereden heb(iedere dag naar mijn paard toe.)
Nee ik geef toe,...erg betrouwbaar is dat niet. :)

Maar los daarvan, ik vind het totale onzin om daar slechts 100 te rijden. En nee ik heb er nog geen bpoete gekregen.