Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zimbabwe schreef:hollywood86 schreef:Ah, de moraalridderclub van Bokt.nl is weer paraat!
Alle mensen die standaard 30km onder de limiet rijden, die zijn op bokt verzameld. Ik zie toch een verband met het aantal % vrouwen op dit forum en het gezeur om verkeersregels
![]()
precies...
AmyII schreef:Ik ben het er niet persee niet mee eens als er een hardrijder bekeurd word; op sommige wegen ben ik erg blij als zo'n hardrijder ein-de-lijk eens aangepakt word. Jammer, op veel wegen waar het NOODZAKELIJK is om je snelheid aan te passen omdát er anders doden vallen, word niemand aangepakt, niks flitsers, niks trajectcrontrole..
En dan kom je op de A2, alle ruimte, su-per veilig, BAMM trajectcontrole en dat alleen maar omdat dat traject uitnodigt om toch éventjes het pedaal in te drukken (daar kan het notabene veilig) en daar moet de staat zijn centjes aan verdienen.
Laat ze lekker trajectcontrole doen op die *** A7, A8 en A9, daar is het nagenoeg elke dag raak. Pak dan ook meteen de N244 even aan, waar iedereen je inhaalt over de doorgetrokken streep als je je netjes aan de snelheid houdt; omdat het daar noodzakelijk is.
Lauren_ schreef:Druk maken? Lagere snelheid is niet veiliger. Sterker nog, 100 op een dergelijke baan is juist onveiliger.
Citaat:De exacte relatie tussen snelheid en ongevallen is afhankelijk van veel factoren. In algemene zin is die relatie echter zeer duidelijk: naarmate er op een bepaalde weg harder wordt gereden, neemt de kans op een ongeval steeds meer toe. De ongevalskans is ook groter voor een individueel voertuig dat sneller rijdt dan het overige verkeer op die weg.
Karl66 schreef:De reden voor de 100 km is niet veiligheid, maar milieu en dat scheelt behoorlijk. De vervuiling neemt exponentieel toe t.o.v. de snelheid. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar een deugdelijke onderbouwing waarom een lagere snelheid onveiliger is.
Knoffer schreef:Nee hoor, zoveel woont er niet langs die weg.
FlyAway schreef:Lauren_ schreef:Druk maken? Lagere snelheid is niet veiliger. Sterker nog, 100 op een dergelijke baan is juist onveiliger.
Dat is pertinent niet juist. Het gevaar neemt toe naarmate de snelheid toeneemt. Dus een hogere snelheid is per definitie gevaarlijker dan een lagere snelheid.Citaat:De exacte relatie tussen snelheid en ongevallen is afhankelijk van veel factoren. In algemene zin is die relatie echter zeer duidelijk: naarmate er op een bepaalde weg harder wordt gereden, neemt de kans op een ongeval steeds meer toe. De ongevalskans is ook groter voor een individueel voertuig dat sneller rijdt dan het overige verkeer op die weg.
Bron: Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid
NatasjavE schreef:Mag jij zeggen waarom daar nu veel meer ongelukken zijn dan vroeger.....
Ariebren schreef:Lekker achter een vrachtwagen gaan hangen.
En ben je de reclame teksten zat, ff er voor bij en achter een andere vrachtwagen gaan hangen.
Maar ja, Nederland barst van de sportieve auto rijders.
Knallen met die hap, hoe harder hoe mooier.
Ik heb een heel goed idee.
Om je rijbewijs te kunnen halen moet je eerst een tijdje meelopen met de brandweer, ambulance en politie.
Dan wordt je geconfronteerd met auto ongelukken.
FF een dooie uit de auto halen.
Lauren_ schreef:Ach kom op moraalridder, wie heeft het over 160???
Oude mannen rijden nu eenmaal graag traag, maar de werkende mens die kilometers moet maken, blijft graag een beetje wakker en heeft graag alerte medeweggebruikers, het is niet elke dag zondag!
FlyAway schreef:NatasjavE schreef:Mag jij zeggen waarom daar nu veel meer ongelukken zijn dan vroeger.....
Kun je die bewering ook met getallen onderbouwen? Ik kan daar namelijk geen cijfers van terug vinden. Overigens is het natuurlijk deels niet zo heel erg raar als er nu meer ongelukken zouden zijn, want ongelukken vinden over het algemeen plaats als verkeer beweegt, zoals nu en niet bij stilstaand verkeer, zoals vroeger
Shenavallie schreef:FlyAway schreef:
Kun je die bewering ook met getallen onderbouwen? Ik kan daar namelijk geen cijfers van terug vinden. Overigens is het natuurlijk deels niet zo heel erg raar als er nu meer ongelukken zouden zijn, want ongelukken vinden over het algemeen plaats als verkeer beweegt, zoals nu en niet bij stilstaand verkeer, zoals vroeger
Dat er nu relatief meer ongelukken gebeuren dat vroeger, is omdat er nu veel en veel meer verkeer op de wegen is. Steeds meer mensen konden zich een auto veroorloven en toen kwamen daar de leaseauto's, etc. etc. Maar verkeersinzicht is helaas niet gegroeid. Deze twee zaken bij elkaar opgeteld en je hebt de reden waarom er nu meer ongelukken gebeuren.
FlyAway schreef:NatasjavE bedoelt specifiek dat er nu meer ongelukken zouden gebeuren op het stuk A2 waar het over gaat dan voordat het 5 baans was en 100km/h.