http://www.metronieuws.nl/columns/lieve ... bEpw2mdkE/
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eenitraM schreef:Ik vind het grappig. Het doel van een colum schrijver is de monden van elkaar te halen onder de bevolking. Er moet over gepraat worden. Nog grappigerDie naam die er onder de tekst staat is uiteraard diegene die de brief heeft geschreven niet. Meteen roepen dat het verschrikkelijk is, terwijl het fictief is!
eenitraM schreef:Ik vind het grappig. Het doel van een colum schrijver is de monden van elkaar te halen onder de bevolking. Er moet over gepraat worden. Nog grappigerDie naam die er onder de tekst staat is uiteraard diegene die de brief heeft geschreven niet. Meteen roepen dat het verschrikkelijk is, terwijl het fictief is!
SaZ schreef:ElineS schreef:Ik vind het allemaal trouwens zo dubbel. Tim heeft zelfmoord gepleegd omdat hij zo gepest werd. Daar was iedereen diep van in shock... Maar doet Koelman nu niet precies hetzelfde? Met dit stuk pest hij Mariska Orban-de Haas.. Maar in plaats van dat iedereen in shock is, zijn er mensen die het goed van hem vinden, terwijl het in principe Mariska Orban-de Haas plagen is..
Dat is inderdaad niet eerlijk en heel crux. Maar vergeet niet dat mevrouw De Haas zelf allesbehalve een heilige is. Als je het zo stelt, kun je namelijk ook beweren dat zij is begonnen met homo's pesten/onnodig kwetsen... Waar is het immers voor nodig om homo's tot slechte, tweedeerangs mensen te bombarderen? Wat hebben de homo's deze mevrouw misdaan?
Het is maar net hoe je het bekijkt
(En nee, ik keur het artikel absoluut niet goed en vind het belachelijk dat zoiets gepubliceerd wordt, maar het gaat mij om het 'pesten'-gedeelte)
Miepie77 schreef:eenitraM schreef:Ik vind het grappig. Het doel van een colum schrijver is de monden van elkaar te halen onder de bevolking. Er moet over gepraat worden. Nog grappigerDie naam die er onder de tekst staat is uiteraard diegene die de brief heeft geschreven niet. Meteen roepen dat het verschrikkelijk is, terwijl het fictief is!
het blijft respectloos, die jongen is van de week pas begraven, daar maak je geen grapjes over
eenitraM schreef:Respectloos of niet.. Het is hem wel gelukt
En zo leuk als ik het vind, IEDEREEN had het er vanochtend over. IEDEREEEN dacht dat de brief echt isManman, wel lopen klagen over het gebrek van inlevingsvermogen, maar zelf de ogen in de zak houden en massaal met de menigte meelopen.
De een vind het respectloos, en ik? Ik vind het knap gelukt van die Luuk(Of ik die brief mee vind vallen of niet laat ik in het midden
)
NatasjavE schreef:We gaan allemaal er een beetje aan voorbij van Koelman waarschijnlijk met z'n collum heeft proberen te zeggen.
Ik denk dat hij op deze manier wil laten weten dat zolang er nog mensen onder het mom van religie van alles kunnen melden er ook kinderen om hun geaardheid gepest blijven worden. Onder het mom van MAAR IK geloof in God en die is tegen homo's. Veel ouders voeden nog steeds hun kinderen op met het idee dat homoseksualiteit iets slechts is. iets raars.
Ik weet niet of Tim Ribberink ook daadwerkelijk homo was maar ik kan me voorstellen dat als dat het geval was en als hij daar inderdaad mee gepest is iets vreselijks voor hem geweest is.
En ja mevrouw Orban-de Haas haar mening op dit vlak is helaas bekend.
In dit land gaat nl vrijheid van religie boven vrijheid van meningsuiting en dat is een slechte zaak. Ik den dat dat hetgeen is wat hij aan de kaak wilde stellen.
Ik vind het geen goede collum. Op deze manier schiet het z'n doel voorbij en lijkt meer op een persoonlijke frustratie van dhr Koelman. Dat is jammer.
_Naomii_ schreef:Spijt me ten zeerste maar hier over kan ik echt kwaad worden wat bezield deze vrouw om dit zo op te schrijven.. tuurlijk vrijheids van meninguiting maar soms kun je je woorden beter voor je houden.. denk ff naar ofzo! Nee voor deze vrouw heb ik geen goed woord over
stef schreef:eenitraM schreef:Respectloos of niet.. Het is hem wel gelukt
En zo leuk als ik het vind, IEDEREEN had het er vanochtend over. IEDEREEEN dacht dat de brief echt isManman, wel lopen klagen over het gebrek van inlevingsvermogen, maar zelf de ogen in de zak houden en massaal met de menigte meelopen.
De een vind het respectloos, en ik? Ik vind het knap gelukt van die Luuk(Of ik die brief mee vind vallen of niet laat ik in het midden
)
Dit is dus een goed voorbeeld. Ik respecteer de mening, maar de smiley's vind ik ronduit ongepast gezien het onderwerp. Maar eenitraM heeft er kennelijk erg veel lol om.... En dat moet kunnen....
op bokt....
eenitraM schreef:_Naomii_ schreef:Spijt me ten zeerste maar hier over kan ik echt kwaad worden wat bezield deze vrouw om dit zo op te schrijven.. tuurlijk vrijheids van meninguiting maar soms kun je je woorden beter voor je houden.. denk ff naar ofzo! Nee voor deze vrouw heb ik geen goed woord over
En daarom moet ik dus lachen stefMag dat?
_Naomii_ schreef:Ik reageer alleen op de opningspost dat was het enige wat ik op die vrouw wou zeggen verder heb ik niet gelezen..
ElineS schreef:Maar dat is het wrange, het is niet alleen het geloof die tegen homoseksualiteit is. Er zijn genoeg atheïsten die iets tegen homo's hebben en hun pesten, net zoals dat er genoeg gelovigen zijn die homoseksualiteit wel accepteren.
Ik vind niet dat men de schuld aan het geloof moet hangen, dat homoseksualiteit niet getolereerd word. Het is een overtuiging die zowel voorkomt in het geloof als bij mensen die niet geloven.