peuter valt in een verblijf van wilde honden en overlijdt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:11

_San87_ schreef:
Sammy_xxs schreef:
Ik vind sommige reacties ook nergens op slaan hoor, tuurlijk een domme keus van die moeder.
Maar eigen schuld dikke bult, t gaat hier wel om een kind, tjee ik zou gek worden als dat mij zou overkomen...
Ik was er ook wel achterna gesprongen dat zeker!

Maar je kind op de railing zetten heb ik ook wel is gedaan hoor in blijdorp...dan zei mn vriend altijd gelijk doe nou maar niet...maar zoiets doe je onbewust je wilt het graag laten zien aan je kind.
Ik liet haar dan niet los natuurlijk, en hield haar gewoon vast. Maar ook dan kan er iets gebeuren.
Ik doe het ook niet meer, heb t denk ik 2x gedaan ofzo ( wel heel voorzichtig)

Maar zo kan die vrouw ook gedachthebben, ik hou m gewoon goed vast en dan kan hij even die honden goed zien, maar als ze dan ff dr evenwicht verloor of haar kind ging ineens dwars liggen op de railing en is tie zo uit dr handen geglipt.

Ze zal hem vast niet erop hebben gezet, en op een afstandje gaan kijken dat lijkt me sterk.

Ja dahaag, je moet je koter gewoon niet op een hek zetten. Een hek is geen stoel, bank of wat dan ook. Een hek is een hek en dat zorgt ervoor dat toeschouwers niet daar belanden waar het gevaarlijk is, of waar ze niet gewenst zijn.

Ik neem aan dat je als moeder, naast je kind, ook niet meteen je verstand uitpoept. En ja, zuiver theoretisch gezien is het wel eigen schuld van de moeder dat het kind dood is, het klinkt hard, maar zo is het nu eenmaal.

Sorry, maar dit vind ik - tussen de ernst van de situatie door - erg grappig :o :D

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:13

Papegara

Re: peuter valt in een verblijf van wilde honden en overlijdt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 11:46

Ik zie in die 2de nieuwsuitzending dat het kindje 2 is? klopt dat?

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:50

bah vreselijk....maar aan de andere kant ik heb een kleine van bijna 3 ....ze wurmen zich zo snel uit je handen ..ik zou het echt niet durven om hem ergens 'op'te zetten of omhoog te tillen of wat dan ook...maakt verder niks uit want het is natuurlijk al erg genoeg voor de ouders en de familie :(

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:58

Vind het wel ironisch dat sommigen hier zeggen dat het dom is van de moeder dat ze het kind op de omheining heeft gezet, maar dat ze er wel zelf achterna had moeten springen. Als je het mij vraagt is dat al helemaal dom! Net alsof je ook maar iets kan beginnen tegen die honden. Hoogstens bereik je dat er 2 doden vallen ipv 1. Bovendien zou je de onrust onder de honden alleen maar vergroten, en daarmee de kans dat ze bij je kind weg gaan verkleinen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:30

Ik denk dat als je kind overleden is dat je zelf ook niet meer zo'n behoeft heb om door te leven als jij dit op je geweten heb.
Ik zou indd er achteraan springen als het mij kind was geweest. Jij wil niet weten hoe sterk moederliefde kan zijn.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:32

wemkelover schreef:
Ik denk dat als je kind overleden is dat je zelf ook niet meer zo'n behoeft heb om door te leven als jij dit op je geweten heb.
Ik zou indd er achteraan springen als het mij kind was geweest. Jij wil niet weten hoe sterk moederliefde kan zijn.

Volgens mij had ze ook nog (een) ander(e) kind(eren).
Ook een beetje egoïstisch tegenover die kinderen, om er dan maar achteraan te springen!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:33

je heb niet altijd je emotisch in de hand, en als moeder zijnde wil je kinderen redden. Het zou mij niks verbazen als ze is tegengehouden door omstanders.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:36

Hopelijk is het kind overleden van de val.. en niet door de honden.
Ben benieuwd of het resultaat van dat onderzoek nog bekent word.

En inderdaad.. erachteraan springen zou ik zeker doen.
Je kunt meer tegen de honden dat een peuter kan! Tuurlijk word je gebeten, maar gelijk verscheurd niet.
Zookeepers zijn er ook naar binnen gegaan.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:39

44Myrthe44 schreef:
Vind het wel ironisch dat sommigen hier zeggen dat het dom is van de moeder dat ze het kind op de omheining heeft gezet, maar dat ze er wel zelf achterna had moeten springen. Als je het mij vraagt is dat al helemaal dom! Net alsof je ook maar iets kan beginnen tegen die honden. Hoogstens bereik je dat er 2 doden vallen ipv 1. Bovendien zou je de onrust onder de honden alleen maar vergroten, en daarmee de kans dat ze bij je kind weg gaan verkleinen.

Jij bent een stuk intimiderend dan een 3 jarige hoor. Daarnaast kun jij ook veel meer hebben aan lichamelijk schade... Maar zoals ik het lees was de kleine al heel snel overleden...

In het stuk staat dat de moeder het kind op de omheining had gezet (staand) en dat de kleine zijn evenwicht had verloren... als je al zo dom bent je kind staand op de omheining neer te zetten... dan hou je hem toch met beide armen vast?

Ze zal eeuwig met schuldgevoel rondlopen, maar dat is ook wel een beetje terrecht. Hoewel het uiteraard verschikkelijk is en ik dit niemand toewens.

nikkielvisJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:07

Riddershow schreef:
44Myrthe44 schreef:

Jij bent een stuk intimiderend dan een 3 jarige hoor. Daarnaast kun jij ook veel meer hebben aan lichamelijk schade... Maar zoals ik het lees was de kleine al heel snel overleden...

In het stuk staat dat de moeder het kind op de omheining had gezet (staand) en dat de kleine zijn evenwicht had verloren... als je al zo dom bent je kind staand op de omheining neer te zetten... dan hou je hem toch met beide armen vast?

Ze zal eeuwig met schuldgevoel rondlopen, maar dat is ook wel een beetje terrecht. Hoewel het uiteraard verschikkelijk is en ik dit niemand toewens.

Elk mens elke moeder of wie dan ook doet wel is iets.
Waar je later van denk pff zo gelukkig liep dat goed af zeg.
Ook dingen die nou eenmaal erg dom zijn als je er later over nadenkt.
Dus vind ik niet dat je kan zeggen van wat is die vrouw dom om dat te doen.
Het is heel treurig afgelopen helaas voor zowel ouders als kindje.
Maar ik verbaas me echt over de gedachte gang van sommige mensen in dit topic. :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:10

Natuurlijk kan je wel zeggen dat zoiets dom is om te doen :'). Het IS toch ook gewoon dom.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 15:13

Zo vaak gezien in dierentuinen vroeger: ouder tilt kind op hek zodat het de dieren beter kan zien... Zolang er niets gebeurde kraaide er geen haan naar.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:48

het was toch heel hoog, als je daar van afspringt mag je hopen dat je niet eerst je enkels of benen breekt.. hopleijk maken ze het vang net nu groter, of gewoon alles achter glas..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:28

Christiene schreef:
het was toch heel hoog, als je daar van afspringt mag je hopen dat je niet eerst je enkels of benen breekt.. hopleijk maken ze het vang net nu groter, of gewoon alles achter glas..

Of zijn ouders gewoon niet meer zo dom om hekken als stoel te gebruiken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:49

Tsja ik ben hier ook heel hard in. Je vraagt om problemen als je je kind op een hek zet, dat doe je toch niet? Heel erg triest wat er gebeurd is maar inderdaad wel een beetje heel erg eigen schuld. En de honden kan niks verweten worden.