Rouwadvertentie n.a.v. zelfmoord door pesten. Tim Ribberink

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:27

alsof het opeens oke wordt als een pester thuis mishandeld wordt, doe niet zo mal. Pesten is nooit oke wat ook de grondslag is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:28

Ik hoop ook zeker dat de pesters zoveel spijt krijgen dat ze geen leven meer hebben. Zou het ook niet goed zijn dat deze mensen vervolgd worden wegens doodslag? Ze hebben immers Tim zover vernederd en psychisch mishandeld dat deze arme jongen geen andere uitweg zag.

Ik ben vroeger ook vernederd, bedreigd en gepest in de klas. En dan wil ik het nog maar niet hebben over hoevaak ik geslagen ben in de klas en de leraren er niks maar dan ook niks aan deden.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:29

Qimm schreef:
alsof het opeens oke wordt als een pester thuis mishandeld wordt, doe niet zo mal. Pesten is nooit oke wat ook de grondslag is.

Dat zei ik niet -O- -O-

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:31

Skygirl schreef:
Die reacties op de pesters van die Tim laat echt zien hoe menselijk pesten eigenlijk is. Die pesters zelf willen ze zelf het liefst helemaal kapotpesten, van alles aan doen, etc.

Terwijl als die pester thuis mishandelt werd en daardoor zich op school afreageerde op anderen dan wordt het ineens een heel ander verhaal.

Alleen voordat ze een eventueel ander verhaal kennen wordt er al zo heftig en hatelijk gereageerd. Denk dat als er nu een willekeurig iemand aangewezen zou worden als 'pester' dat diegene ook gewoon gepest en getreiterd gaat worden zonder ook maar enig bewijs dat diegene dat was.

Dan heb ik dit misschien verkeerd begrepen?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:31

Ra_chel schreef:
Ik blijf vol verbazing dat er nog steeds mensen zijn die pesten goed praten , of het afdoen als ; het valt wel mee , stel je niet zo aan..etc.
Ook dat er mensen zijn die vinden dat iemand het over zich afroept om gepest te worden vind ik in een woord walgelijk.
Iemand kan gepest worden vanwege een bril , maar heeft die persoon om slechte ogen gevraagd?
Iemand kan gepest worden omdat hij niet in merkkleding loopt , kan die persoon er iets aan doen dat hij/zij zich geen dure kleding kan veroorloven?
Heeft iemand met een handicap erom gevraagd? En vraagt die erom om er vervolgens mee gepest te worden?
Vraag jezelf als ouder eens af hoe het is om aan de zijlijn toe te moeten kijken hoe het leven van je kind in een complete hel verandert , ben je dan nog steeds van mening dat iemand erom vraagt om gepest te worden?
En doet het er dan nog iets toe of zelfmoord laf is of dapper??? Maakt dat enig verschil??

goeie tekst kan me hier alleen maar bij aan sluiten!

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:33

Heel heftig ja... maar ik snap hem maar al te goed. Pesten doet zóveel pijn... :\ Soms is er geen andere uitweg..
Die arme Tim. Ik hoop dat hij zijn rust heeft gevonden en dat zijn ouders en familie het maar ooit een plekje kan geven... ;(

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:34

Was net op de televisie dat pesters weinig empathie hebben.
Dus dit bericht over Tim zal ze ook niet echt raken.
Dat is wel jammer, dat zoveel mensen geraakt worden door Tim maar dus niet de mensen bij wie het had gemoeten.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:42

Juut schreef:
Limitless schreef:
Ik ben ook mijn hele basisschool jeugd gepest geweest (op het middelbaar gelukkig niet) en nog altijd als ik die mensen tegen kom, heb ik schrik dat ze me nog herkennen (heeft immers tot aan de 3e van het vmbo geduurd tot ze me op straat met rust lieten als ze me zagen)

Ik kan mensen die zo hard pesten (of die uberhaupt pesten) dat iemands dood er op volgt dan ook niet accepteren, dat soort gevalletjes mogen van mij keihard uit deze maatschappij getrapt worden.

Same here. Maar om al die mensen uit de maatschappij te trappen...er zou hier dan een heel dorp buiten de maatschappij vallen, en dan heb ik het nog maar over 1 school. Nee, kinderen en pubers staan er echt totaal niet bij stil wat ze elkaar aandoen. En school...mijn ervaring is dat ze liever deden alsof er niks aan de hand was. Anders moest je je nog moe maken als leraar zijnde.
Mijn geluk was dat ik tenminste 1 'veilige' plek had; mijn eigen kamer. Tegenwoordig gaat pesten gewoon verder via mobieltjes, via internet...er is nu geen 'veilig' meer over Tim zal de eerste niet geweest zijn die om het pesten zelfmoord heeft gepleegd, maar de ouders zijn wel de eersten die een heel heftige stap hebben gezet; het plaatsen van dat stukje afscheidsbrief

Same here (dikgedrukte). En als er al wat aan gedaan werd, ging het 3x zo hard door achter de rug van de leraar om.

Maar ik blijf van mening dat mensen die pesten van mij uit de maatschappij gekickt mogen worden, en met name de mensen die weten hoe het is en het dan maar zelf gaan doen omdat ze bang zijn en de mensen die op 'volwassen' leeftijd. Zij mogen van mij net zo hard voelen, als dat ik het op de dag van vandaag nog voel. Dat soort mensen verdienen van mij ook geen enkel respect en hebben, naar mijn idee, ook geen recht van spreken over dit soort kwesties.

Dat iemand door en door gepest word is gewoon onacceptabel in mijn ogen, en al helemaal als dit door gaat tot iemands 20e levensjaar. Grappig hoor, iemand pesten, leuk om iemand te grond in te trappen, want ja, zelf voel je er immers niks van en ach, het is toch maar een grapje, toch? Ja, totdat het uit de hand loopt en dit soort dingen moeten gebeuren. En hoe vaak je het ook hoort om je heen of hoe vaak dit ook op het nieuws komt; er zal geen klap veranderen.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:48

Ik vraag me af waar hij voornamelijk werd gepest. Kan me moeilijk voorstellen dat er op een hogeschool nog gepest wordt, dus ik vrees dat het de plattelands jongeren van Tilligte moeten zijn die moeite hebben met een homoseksuele dorpsgenoot. Te treurig voor woorden!! Geeft ook wel de hoge mate van ontwikkeling van deze jongeren aan, NOT ;( !

Heel veel sterkte voor familie en vrienden!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:00

Nou, het is wel de christelijke hogeschool hè... :=
Als hij inderdaad homoseksueel was kan ik me goed voorstellen dat sommigen daar moeite mee hadden. Helaas.
Bij mij op het HBO werd ook gepest... En inderdaad om flauwe redenen (ik kwam bijvoorbeeld als enige niet uit de Randstad).
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 05-11-12 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Re: Rouwadvertentie n.a.v. zelfmoord door pesten. Tim Ribberink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:01

Nou, ik heb ook op Windesheim gezeten, en daar zaten wel meer homosexuelen. Zo Christelijk is het daar niet hoor.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:09

Geloof me; ook op de hogeschool word nog 'gewoon gepest' en in het 'volwassen' leven op de arbeidsmarkt ook...

Vreselijk dat het zo ver heeft moeten komen, arme Tim, arme ouders!

Nu die pesters eens flink aanpakken wegens dood door schuld.

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:10

Ik heb echt respect voor die ouders, dat ze dit hebben gedaan..

En over het pesten, straf geven, waarschuwingen, dreigen of iets..
Het helpt allemaal niet, het interesseerd ze niet. Pest je, tik. Pest je weer,
iets harder.. Wedden dat ze het afleren! Iedereen zal het hier wel niet mee
eens zijn, maar verder interesseerd het ze niks.. En pesters kunnen zelf ook
allemaal goed slaan enzo, heb het zelf ook meegemaakt. Iemand had ze elke
keer een stoot moeten geven, als ze mij sloegen, dingen naar me gooide
of me uitscholden en dergelijk, dan hadden ze wel gestopt, was er zelf helaas
te bang voor, maar als iemand nu iets toen, dan hebben ze toch echt de verkeerde!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:11

Ik zeg ook niet dat er op het HBO niet gepest is, maar om te zeggen 'het is een christelijke hogeschool....' Ik had zelf ook een paar homosexuelen in de klas, die zijn nooit als mindere behandeld.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:13

Ik heb vorig jaar bij Tim in de klas gezeten en het ergste wat ik vind, er wordt zo ontzettend veel media-aandacht aan besteed! Ik was vanmiddag bij een herdenkingsbijeenkomst en daar kwam ik zelfs camera's van RTL tegen. ;(
En het bericht van de Telegraaf :r

Iedereen denkt en speculeert, maar het grootste deel weet niet wat en hoe het echt is.....

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:15

Het is echt vreselijk dat dit nog zo vaak gebeurd en moet echt aangepakt worden.

Waarom wordt er gepest? Ik denk dat het voorkomt uit de onzekerheid van andere en dat de groep hier sneller in mee gaat want anders worden ze zelf gepest.

Het gevoel dat niemand je moet, dat je buitengesloten wordt en er niet bij hoort hakt er denk ik zo bij iemand in (zeker als dit op jonge leeftijd gebeurd) dat je er nooit helemaal vanaf kan komen. En dat is vreselijk want de partner van die gene lijdt daar ook onder, net als eventuele kinderen...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:16

Ik vond het dan weer flauw om te zeggen "De bekrompen plattelandsjeugd", gezien ik een tijdje terug heb gelezen dat uit onderzoek juist is gebleken dat zogenaamde "afwijkende levensstijlen" op het platteland juist eerder geaccepteerd worden dan in de grote stad...

Het is waarschijnlijk een combinatie van van alles en nog wat geweest.

Dat vind ik wel respectloos zeg Marianne, camera's bij zoiets... :=

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:17

Wat erg dat dit door pesten kan gebeuren. Ik haat pesten. En dit is zeker een reden waarom.. Ik kreeg echt een brok in mijn keel. Dat je leven zo moet eindigen is niet leuk.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:21

Zelfs op zijn werk waar hij werkte werd hij getreiterd; lees de reviews maar eens..

Echt ziek dat iemand zo gepest word en dat het ongestraft kan gebeuren.. Echt kotsmisselijk word ik hiervan :r

Ik ben ook wel gepest en weet hoe het je leven tot een hel kan maken. 'Gelukkig' kon ik het mijn ouders en andere familie niet aan doen om uit het leven te stappen.. Kun je nagaan hoever ze bij Tim zijn gegaan, verschrikkelijk dit..
Hier is geen excuus voor en het idee dat die pesters niet eens zullen 'voelen' wat ze Tim hebben aangedaan, wat ze hebben veroorzaakt maakt me ronduit doodziek..

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:24

Het vervelende van als je op het platteland eruit ligt is dat je weinig andere mogelijkheden hebt. In een grote stad kun je nog min of meer verdwijnen, maar als je in bijv. Tilligte woont zit je je hele leven met dezelfde mensen in de klas, op de fiets naar school in de bus naar de hogeschool...Als je dan ooit het pispaaltje bent kom je daar nooit meer vanaf. Dat bedoel ik meer.

Ik heb op dezelfde middelbare school gezeten als Tim en weet vrij goed hoe dat soort dingen hier in de buurt gaan helaas..

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:36

xMarianne schreef:
Ik heb vorig jaar bij Tim in de klas gezeten en het ergste wat ik vind, er wordt zo ontzettend veel media-aandacht aan besteed! Ik was vanmiddag bij een herdenkingsbijeenkomst en daar kwam ik zelfs camera's van RTL tegen. ;(
En het bericht van de Telegraaf :r

Iedereen denkt en speculeert, maar het grootste deel weet niet wat en hoe het echt is.....

Marianne; Ik denk dat ik je tekst niet goed begrijp: jij schrijft dat je het ergste vindt dat er zo ontzettend veel media aandacht aan besteed wordt.............is dat erger dan de zelfmoord van die jongen???? Hoe meer aandacht hoe beter zou ik zeggen. Wat in en in triest voor die ouders wat de reden van het pesten ook geweest mag zijn.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:37

Marianne; weet jij dan wel precies hoe en wat? Want dan wil ik je graag uitnodigen om dat te vertellen..

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:38

AmyII schreef:
Marianne; weet jij dan wel precies hoe en wat? Want dan wil ik je graag uitnodigen om dat te vertellen..

Ik ben ook wel erg benieuwd...

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:46

Vreselijk! Echt vreselijk...

Jammergenoeg weet ik ook hoe het voelt om gepest te worden. Jaren lang, dag in, dag uit... Ik snap ook niet dat mensen zeggen dat je erom vraagt om gepest te worden. Vroeg ik erom om iedere dag, vanaf groep 5 t/m de 4e op de middelbare school gepest te worden? Iedere dag te horen dat ik dik ben? Dat ik lelijk ben? Dat ik niks kan en niks waard ben? Dat ik toch nooit vrienden krijg en nooit een relatie zal krijgen? Nee, daar heb ik niet om gevraagd! Als je dit dag in dag uit te horen krijgt, dan ga je het zelf geloven. Ik begon te denken dat ik wel minimaal 10 kilo moest afvallen (terwijl ik een gezond gewicht had), dat niemand mij ooit aardig zou vinden, dat ik nergens goed voor was en beter kon verdwijnen. Ik had ook geen vrienden die me steunden, ik had helemaal geen vrienden. De mentor? Die zei dat het mijn eigen schuld was. Gelukkig had ik mijn lieve ouders nog en mijn dieren. Zonder hen was ik er echt aan onderdoor gegaan.
Mijn leven was een hel en ookal is het pesten nu een aantal jaar voorbij, ik heb er nog dagelijks last van. Zo vind ik het nog steeds heel moeilijk om met mensen om te gaan. Iets simpels als hallo zeggen is voor mij al heel moeilijk, omdat ik altijd denk dat ik dan weer een nare opmerking naar mijn hoofd krijg... Zo durf ik nog steeds vaak niet kleren aan te trekken die ik leuk vind, omdat ik bang ben voor de reacties van anderen, zo durf ik nog steeds geen vreemden aan te spreken, niet naast een vreemde te gaan zitten in de bus...

Aan pesten moet iets gedaan worden. Deze jongen is niet laf, dat zijn de pesters! Het vergt echt heel veel moed om zelfmoord te plegen, ik kon het niet. Ik hoop dat de pesters hier hun hele leven mee blijven zitten. Dat klinkt hard, maar dan leren mensen er misschien van. Misschien zien andere pesters die het bericht ook in de krant hebben gezien in dat ze het leven van anderen tot een hel maken. Maar eerlijk? Eerlijk denk ik niet dat ze dat inzien. Pesters hebben geloof ik niet eens door dat ze iemand pijn doen. Ze hebben een selectief geheugen. Zo durfde ik een van mijn pesters vorig jaar aan te spreken en te vragen waarom ze me nou pestte. Ze wist van niks hoor 8)7

Mijn ouders zeiden dat ik de pesters dan maar eens in elkaar moest timmeren, wie niet luisteren wil, moet maar voelen. Dat durfde ik niet, maar een ander meisje die wel die lef had heeft dat wel gedaan. Met als resultaat dat ze van school getrapt werd en de pesters waren natuurlijk ineens het slachtoffer... Leraren willen het gewoon niet zien. 'Mijn' pesters zongen liedjes over me in de klas, en nee, dat waren geen leuke liedjes. Leraren zaten erbij en keken ernaar...

Ik vrees dat we pesten toch nooit de wereld uit krijgen, mensen blijven mensen en mensen willen altijd populair zijn, ookal gaat dat ten koste van anderen.

Voor Tim was het nog erger dan voor mij. Tim werd zelfs op zijn werk gepest... Hoe zwaar moet het leven dan wel niet zijn geweest voor hem! Nergens een plek waar je gewoon jezelf kon zijn, niet bang hoefde te zijn voor anderen... Nee, Tim was niet laf door zelfmoord te plegen. Hij zag gewoon geen andere oplossing. Het was de keuze tussen leven in een hel en rust, voor altijd rust. Dat is een dappere keuze die hij heeft gemaakt. En nee, hiermee bedoel ik natuurlijk niet dat het goed is dat hij zeflmoord heeft gepleegd...

Sorry voor het lange verhaal, maar ik wilde het even kwijt..

Familie en vrienden van Tim: heel veel sterkte met jullie verlies. En Tim, ik hoop dat je nu je rust hebt gevonden.

Edit: is pesten eigenlijk strafbaar? Eigenlijk zouden de pesters de gevangenis in moeten voor doodslag.
Laatst bijgewerkt door StableDoor op 05-11-12 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:47

Goed, misschien is m'n eerste reactie een beetje impulsief geweest, maar hij staat er nu toch al.

Ik zeg niet dat ik alles weet, maar er zijn dingen die in de media gezegd zijn die niet kloppen.
maras schreef:
Marianne; Ik denk dat ik je tekst niet goed begrijp: jij schrijft dat je het ergste vindt dat er zo ontzettend veel media aandacht aan besteed wordt.............is dat erger dan de zelfmoord van die jongen???? Hoe meer aandacht hoe beter zou ik zeggen. Wat in en in triest voor die ouders wat de reden van het pesten ook geweest mag zijn.

Ik had m'n tekst idd nu ik hem terug lees wat beter neer mogen zetten. Dom van me.
Nee tuurlijk vind ik dat niet het ergste, toen ik het hoorde was ik ook geshockt en kon ik het ook niet geloven. En ik vind het verschrikkelijk voor de ouders en andere nabestaanden. Maar de media-aandacht vind ik ook niet gepast op dit moment, niet op zo'n grote schaal in ieder geval. Dat de pers bij de hogeschool op de stoep staat en haast klasgenoten van Tim een microfoon onder de neus zou willen drukken. Dat lijkt me niet gepast.