Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Skygirl schreef:Die reacties op de pesters van die Tim laat echt zien hoe menselijk pesten eigenlijk is. Die pesters zelf willen ze zelf het liefst helemaal kapotpesten, van alles aan doen, etc.
Terwijl als die pester thuis mishandelt werd en daardoor zich op school afreageerde op anderen dan wordt het ineens een heel ander verhaal.
Alleen voordat ze een eventueel ander verhaal kennen wordt er al zo heftig en hatelijk gereageerd. Denk dat als er nu een willekeurig iemand aangewezen zou worden als 'pester' dat diegene ook gewoon gepest en getreiterd gaat worden zonder ook maar enig bewijs dat diegene dat was.
Ra_chel schreef:Ik blijf vol verbazing dat er nog steeds mensen zijn die pesten goed praten , of het afdoen als ; het valt wel mee , stel je niet zo aan..etc.
Ook dat er mensen zijn die vinden dat iemand het over zich afroept om gepest te worden vind ik in een woord walgelijk.
Iemand kan gepest worden vanwege een bril , maar heeft die persoon om slechte ogen gevraagd?
Iemand kan gepest worden omdat hij niet in merkkleding loopt , kan die persoon er iets aan doen dat hij/zij zich geen dure kleding kan veroorloven?
Heeft iemand met een handicap erom gevraagd? En vraagt die erom om er vervolgens mee gepest te worden?
Vraag jezelf als ouder eens af hoe het is om aan de zijlijn toe te moeten kijken hoe het leven van je kind in een complete hel verandert , ben je dan nog steeds van mening dat iemand erom vraagt om gepest te worden?
En doet het er dan nog iets toe of zelfmoord laf is of dapper??? Maakt dat enig verschil??
Juut schreef:Limitless schreef:Ik ben ook mijn hele basisschool jeugd gepest geweest (op het middelbaar gelukkig niet) en nog altijd als ik die mensen tegen kom, heb ik schrik dat ze me nog herkennen (heeft immers tot aan de 3e van het vmbo geduurd tot ze me op straat met rust lieten als ze me zagen)
Ik kan mensen die zo hard pesten (of die uberhaupt pesten) dat iemands dood er op volgt dan ook niet accepteren, dat soort gevalletjes mogen van mij keihard uit deze maatschappij getrapt worden.
Same here. Maar om al die mensen uit de maatschappij te trappen...er zou hier dan een heel dorp buiten de maatschappij vallen, en dan heb ik het nog maar over 1 school. Nee, kinderen en pubers staan er echt totaal niet bij stil wat ze elkaar aandoen. En school...mijn ervaring is dat ze liever deden alsof er niks aan de hand was. Anders moest je je nog moe maken als leraar zijnde.
Mijn geluk was dat ik tenminste 1 'veilige' plek had; mijn eigen kamer. Tegenwoordig gaat pesten gewoon verder via mobieltjes, via internet...er is nu geen 'veilig' meer over Tim zal de eerste niet geweest zijn die om het pesten zelfmoord heeft gepleegd, maar de ouders zijn wel de eersten die een heel heftige stap hebben gezet; het plaatsen van dat stukje afscheidsbrief
xMarianne schreef:Ik heb vorig jaar bij Tim in de klas gezeten en het ergste wat ik vind, er wordt zo ontzettend veel media-aandacht aan besteed! Ik was vanmiddag bij een herdenkingsbijeenkomst en daar kwam ik zelfs camera's van RTL tegen.![]()
En het bericht van de Telegraaf![]()
Iedereen denkt en speculeert, maar het grootste deel weet niet wat en hoe het echt is.....
maras schreef:Marianne; Ik denk dat ik je tekst niet goed begrijp: jij schrijft dat je het ergste vindt dat er zo ontzettend veel media aandacht aan besteed wordt.............is dat erger dan de zelfmoord van die jongen???? Hoe meer aandacht hoe beter zou ik zeggen. Wat in en in triest voor die ouders wat de reden van het pesten ook geweest mag zijn.