Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yuri schreef:Aangezien wij gezamelijk net boven de 71.000 uit gaan komen, kan ik (afhankelijk hoe het echt berekent wordt, per persoon valt het mee) beter minder gaan werken. Want nog een dag minderen en ik val wel onder de 71.000 gezamelijk. Ben heel benieuwd hoe dit er in praktijk uit gaat zien..
Blackje schreef:Ik wordt ook behoorlijk moe van die uitspraken, verschil in salaris is niet alleen maar 'geluk hebben' of een opleiding gevolgd hebben, het heeft ook met de zwaarte van de baan te maken, de verantwoordelijk heden of het langer werken / bereikbaar zijn.......
Maar goed, dat is weer een andere discussie..
Evelli schreef:Werk hard voor mijn centjes en vind het niet eerlijk dat ik onevenredig meer moet betalen voor mijn zorgverzekering (waar ik geen gebruik van maak, ze betalen helemaal niets voor mij) dan iemand die thuis zit met een WAJONG/uitkering die prima kan werken maar er geen moeite voor doet
Evelli schreef:Blackje schreef:Ik wordt ook behoorlijk moe van die uitspraken, verschil in salaris is niet alleen maar 'geluk hebben' of een opleiding gevolgd hebben, het heeft ook met de zwaarte van de baan te maken, de verantwoordelijk heden of het langer werken / bereikbaar zijn.......
Ik word een beetje moe van mensen die word met een T schrijven als ze het over de ik vorm hebben![]()
Werk hard voor mijn centjes en vind het niet eerlijk dat ik onevenredig meer moet betalen voor mijn zorgverzekering (waar ik geen gebruik van maak, ze betalen helemaal niets voor mij) dan iemand die thuis zit met een WAJONG/uitkering die prima kan werken maar er geen moeite voor doet
Evelli schreef:Blackje schreef:Ik wordt ook behoorlijk moe van die uitspraken, verschil in salaris is niet alleen maar 'geluk hebben' of een opleiding gevolgd hebben, het heeft ook met de zwaarte van de baan te maken, de verantwoordelijk heden of het langer werken / bereikbaar zijn.......
Ik word een beetje moe van mensen die word met een T schrijven als ze het over de ik vorm hebben![]()
Werk hard voor mijn centjes en vind het niet eerlijk dat ik onevenredig meer moet betalen voor mijn zorgverzekering (waar ik geen gebruik van maak, ze betalen helemaal niets voor mij) dan iemand die thuis zit met een WAJONG/uitkering die prima kan werken maar er geen moeite voor doet
Retlaw schreef:Is zorg niet een basisbehoefte of primair iets waar we allemaal recht op hebben? Zulke hoge bedragen suggereren bijna dat je als je samen 70.000 verdient, meer zorg nodig hebt?? Dat hogere inkomens iets meer zouden moeten betalen oke... tot daar aan toe. Maar laten we t reeël houden.
Tamadine schreef:Retlaw schreef:Is zorg niet een basisbehoefte of primair iets waar we allemaal recht op hebben? Zulke hoge bedragen suggereren bijna dat je als je samen 70.000 verdient, meer zorg nodig hebt?? Dat hogere inkomens iets meer zouden moeten betalen oke... tot daar aan toe. Maar laten we t reeël houden.
Die 70.000 is niet samen/per huishouden bedoeld, maar per persoon!
Tamadine schreef:Retlaw schreef:Is zorg niet een basisbehoefte of primair iets waar we allemaal recht op hebben? Zulke hoge bedragen suggereren bijna dat je als je samen 70.000 verdient, meer zorg nodig hebt?? Dat hogere inkomens iets meer zouden moeten betalen oke... tot daar aan toe. Maar laten we t reeël houden.
Die 70.000 is niet samen/per huishouden bedoeld, maar per persoon!
Citaat:De ziekenfondsgrens bedroeg in 2005 € 33.000. Wie meer verdiende was niet verplicht zich te verzekeren: directe sancties op het niet-verzekerd zijn bestonden niet.
Citaat:premies
De premie werd in drie delen betaald:
Nominale premie (circa € 35,00 per maand), die niet van het inkomen afhankelijk was, door de verzekerde zelf te betalen aan het ziekenfonds;
Procentuele premie (circa 1,5% van het brutoloon), die wel inkomensafhankelijk was en op het loon werd ingehouden ten behoeve van de Centrale Kas;
Het werkgeversdeel (circa 6,5% van het brutoloon), dat de werkgever moest betalen aan de Centrale Kas van de Ziekenfondsraad.
WhySoWhite schreef:Vind het wel een beetje apart eigenlijk. Ik werk 32 uur per week en moet ik geloof vanaf volgendjaar gewoon mijn zorgkosten helemaal zelf betalen terwijl mijn inkomen rond de 900 hangt.. Houd dan dus helemaal niets meer over
Blackje schreef:Ik wordt ook behoorlijk moe van die uitspraken, verschil in salaris is niet alleen maar 'geluk hebben' of een opleiding gevolgd hebben, het heeft ook met de zwaarte van de baan te maken, de verantwoordelijk heden of het langer werken / bereikbaar zijn.......
Jose22 schreef:Denk maar even aan de bonussen van medische verkopers, die zijn niet mis kan ik je vertellen. Misschien moet daar eens naar gekeken worden, ipv het volk steeds meer te laten betalen.
Jose22 schreef:Blackje schreef:Ik wordt ook behoorlijk moe van die uitspraken, verschil in salaris is niet alleen maar 'geluk hebben' of een opleiding gevolgd hebben, het heeft ook met de zwaarte van de baan te maken, de verantwoordelijk heden of het langer werken / bereikbaar zijn.......
Nou, het heeft hier wel degelijk mee te maken en ze vergeten ook dat mensen die 'veel' verdienen, vaak ook veel uitgeven. Als dit zo doorzet, dan kunnen wij onze paarden niet meer betalenNu kan je zeggen: paarden is een luxe. Ja zeker, maar ik werk hard voor die paarden en zometeen werk ik nog net zo hard maar gaat al mijn geld naar de zorgverzekering.
De kosten in de zorg zijn belachelijk. Je wilt niet weten wat artsen verdienen, maar vooral ook wat apparatuur kost en hoevaak dit over de kop gaat. Denk maar even aan de bonussen van medische verkopers, die zijn niet mis kan ik je vertellen. Misschien moet daar eens naar gekeken worden, ipv het volk steeds meer te laten betalen.