Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_lautje_ schreef:Sorry dat ik wellicht wat analytisch en strak over kom en niet volledig mij laat leiden door emoties. Maar in dergelijke waar altijd veel emoties aan te pas komen dient er juist analytisch gekeken te worden.
En nee de wet is niet heilig. Echter hebben wij de wet met een reden en dienen wij die allemaal te volgen. Hoe de wet geinterpreteerd wordt is aan de mensen die daar lang voor gestudeerd hebben.
Zoals ik al eerder zei een cursus rechtsfilosofie zou velen niet misstaan.
_lautje_ schreef:Sorry dat ik wellicht wat analytisch en strak over kom en niet volledig mij laat leiden door emoties. Maar in dergelijke waar altijd veel emoties aan te pas komen dient er juist analytisch gekeken te worden.
En nee de wet is niet heilig. Echter hebben wij de wet met een reden en dienen wij die allemaal te volgen. Hoe de wet geinterpreteerd wordt is aan de mensen die daar lang voor gestudeerd hebben.
liesjecryos schreef:_lautje_ ik denk als jij kinderen hebt of ooit krijgt en ze staan in je kinderkamer jij heel anders gaat piepen.
Ze komen in je huis waar je je eigen veilig moet voelen!
Een fiets jatten vind ik minder erg dan mijn huis binnenkomen.
Ik heb drie kinderen en ik sta niet voor mezelf in,je mag mijn auto jatten bv maar kom je in huis.....ben je Dood!
_lautje_ schreef:Klopt.
En ik heb nergens gezegd dat de bewoners sowieso de gevangenis in moeten. Echter wel dat als zij verdachte zijn ze wel moeten worden voor gebracht bij de rechter. En die kan oordelen of ze gestraft worden of niet
Citaat:DIESSEN - Op het lichaam van de Tilburgse inbreker die maandagnacht is omgekomen in Diessen zijn geen sporen van wapengeweld aangetroffen. Volgens de politie is de man wel overleden als gevolg van de vechtpartij.
De twee bewoners gingen in gevecht met de Tilburger toen hij hun huis aan de Rijtseweg binnendrong. Vermoedelijk wilde de man vogels uit de volière stelen. Volgens de politie heeft er een worsteling plaatsgevonden. "Er zijn geen tekenen van wapengeweld, zoals messteken of andere verwondingen", aldus een politiewoordvoerder.
Bewoners zijn verdacht
Sectie op het lichaam van de Tilburger moet uitwijzen hoe hij is overleden. De bewoners worden gezien als verdachte, maar zitten niet in voorarrest. Uiteindelijk beslist het Openbaar Ministerie of de Diessenaren daadwerkelijk worden vervolgd.
"De bewoners zijn verhoord en weer op vrije voeten. Of er binnen of buiten het huis is gevochten, moet blijken uit het onderzoek", aldus de politie. De familie van de overleden inbreker heeft geen aangifte gedaan tegen de bewoners.