.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:19

Ook zo iets. Iedereen met een lager inkomen krijgt zorgtoeslag tot wel €70 euro per maand Als je er van uit gaat dat een gemiddelde ziektekostenverzekering tot €95 kost ben je dus voor €25,00 verzekerd. Hoezo duur. Ik vind het een koopje.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:19

Cer schreef:
Citaat:
Ik vind het bv geen probleem om productiewerk te doen
dan vind ik het knap dat je daarmee je vaste lasten kunt betalen :j

Als je maar toeslaguren werkt, verdien je best heel redelijk. Als ik 3 avonddiensten draai en 1 weekenddagdienst kom je toch met 300-350 per week thuis, netto.

Anoniem

Re: Nederland in de crisis, maak jij je zorgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:21

Productiewerk betaalt helemaal niet zo slecht volgens mij.
*zie nu post MK*

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:21

cam schreef:
Ja maar dat is dan toch je eigen keuze.
Je gek laten maken en vinden dat je ook een nieuwe auto verdient of nodig hebt.
Wij hebben een auto van 9 jaar. En ook wij willen best een nieuwe maar denken,nee toch maar niet.

Klopt, mensen leven veel op de pof :j

Ik heb zelf een auto van 11 jaar, sinds een maand, onwijs blij mee (had er eentje van 15 jaar, die echt wel op was), mijn vriend heeft een lease auto, maar ik verbaas me steeds weer over de nieuwe auto's in de wijk en ik kan me écht niet voorstellen dat het gemiddelde gezin het bedrag voor een nieuwe auto op de plank heeft liggen.

cam, wat je daar stelt (over zorgtoeslag) is inderdaad een gevalletje 'inkomensafhankelijk', maar als het aan de PVDA ligt wordt het gat nog groter tussen mensen die het 'niet' kunnen betalen en mensen die het 'wel' kunnen betalen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:23

Voedselcrisis ja daar zeg je wat!Weten jullie nog toen er zo'n grote stroomuitval was en veel supermarkten hun versproducten WEG PLEURDEN omdat het niet koel gehouden kon worden?
Ik zag op het nieuws dat er 1000den kilo's weg gegooid werden,waarom niet de voedselbank bellen en het meegeven en laten verdelen?
Waarom moet het weg gegooid worden?

Dat zijn beelden waar ik zoooooooo gruwelijk boos om kan worden!
Maar die vette nekken declareren wel een gevulde koek van 0,50ct voor 250 euro!
Dat hele Den Haag en Brussel zooitje moest afgekapt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:24

cam schreef:
Ook zo iets. Iedereen met een lager inkomen krijgt zorgtoeslag tot wel €70 euro per maand Als je er van uit gaat dat een gemiddelde ziektekostenverzekering tot €95 kost ben je dus voor €25,00 verzekerd. Hoezo duur. Ik vind het een koopje.

Blijft het eigen risico dan wel staan, of wordt dat kwijtgescholden?

Funnyhorses, je frustratie is inmiddels duidelijk, maar die 'vette nekken' en 'hoge heren' gaan niet weg.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:25

Crisis zorgen?
Ja zeker en zelf de uitspraak van de koningin dult mij gewoon niet!

1 reden waarom ik PVV had gestemt, maja mensen kijken niet naar de stand van de economie.
Als er geen PVV was dan had ik op de SP gestemt.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:25

Lovely schreef:
cam schreef:

Blijft het eigen risico dan wel staan, of wordt dat kwijtgescholden?

Funnyhorses, je frustratie is inmiddels duidelijk, maar die 'vette nekken' en 'hoge heren' gaan niet weg.

Daar begint wel alles mee!

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:26

Maar Cam, als je een gezin hebt met 2 kids van 18 en 19 bijvoorbeeld. Je werkt beiden, dan krijg je die toeslag niet, en moet je dan eens uitrekenen wat je aan ziekenfonds kwijt bent zonder dat je bij een arts geweest bent en zonder dat je medicijnen, die je wellicht nodig hebt om in leven te kunnen blijven, kwijt bent! Ik vind dat toch best wat.
Weten we nog wat we nog geen 10 jaar geleden kwijt waren voor diezelfde zorg? Ja, het wordt duurder, dat is met alles zo maar nu gaat het mensen nekken.

FH, dat eigen risico blijft bestaan voor mensen die de zorgtoeslag ontvangen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:27

justdiesel schreef:
Citaat:
En jij denkt dat de overheid het psv stadion verbouwd? Dat staat natuurlijk los van elkaar. En het koningshuis heeft ook gewoon een baan hoor, maxima en WA werken ook gewoon ergens... Zitten niet alleen op hun stoel prins en prinsesje te spelen.

Verdere blijf ik erbij; je kan klagen, maar daar wordt het niet beter van, je kan beter je energie stoppen in een oplossing verzinnen hoe je het wel kan redden. Doorleven op oude voet wil niet idd. Iedereen moet bezuinigen, we hebben jarenlang vett jaren gehad, nu hebben we minder vette jaren, dat gaat nu eenmaal zo :)

Denk jij dat ik niet elke dag zit te bedenken wat ik kan doen om rond te komen?
Hoeveel nachten ik wakker lig van het piekeren hoe of wat?
Die energie die ik er van jou in moet stoppen is al lang en breed op.........
Net als het geld trouwens ;)
Ik kan gewoon niet meer geld gaan missen als dat er al bezuinigd is....

En wat betreft dat PSV stadion, who cares of het van de overheid is of niet, dat stadion is al zo vaak verbouwd...
Geef dat geld aan de zorg, is veel belangrijker als zo'n dom stadion.

maar wordt het er beter van? Nee... dus klagen helpt geen moer, je zult toch wel de lasten moeten dragen.

PSV stadion, dat geld komt van philips, dus moet je daar aankloppen dat ze het geld in de zorg moeten stoppen :7 Maar eigenlijk is het nog niet eens zo gek, waarschijnlijk helpen ze wel een bouwbedrijf uit een faillissement :)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:29

Maar dat verschil is er altijd geweest.
Ik heb de studies van mijn kinderen altijd zelf betaald,mensen met een minder inkomen krijgen ook daar weer een toeslag voor.
En echt ons inkomen ligt toch echt dik onder het inkomen van dhr Rutte.
Ik stond er verstelt van dat ze zelf een bedrag kregen voor het aanschaffen van schoolspullen als tas enz

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:30

Kinderen boven de 18 zonder inkomen krijgen €70 toeslag.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:32

cam schreef:

wij hebben die ook toegezegd gekregen maar moesten mooi aan het einde van het jaar alles terug betalen.. sowiezo betalen wij met zijn 2 ruim 300 euro ziektekosten verzekering !! mijn dochter is nog gratis

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:34

Basis ziektekostenverzekering is er vanaf €79,00. En als je de zorgtoeslag terug moest betalen heb je gewoon te veel inkomen

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:35

Daarom ga ik lekker emigreren :+
Ik ga echt no way in dit K*tland nog blijven

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 12:35

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 18:25, in het totaal 2 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:38

Ik maak me wel zorgen, heb ook al 3 jaar mijn huis te koop staan en 2 kijkers gehad, geen 1 bod gehad helaas dus ook geen laag bod kunnen overwegen...kijkers moesten ook eerst hun eigen huis verkopen... := Ben èrg blij als dat zwaard eindelijk eens boven onze nek verdwijnt :(:)

Ik denk wel dat het voor een groot deel ook het euvel is dat de mensen elkaar gek maken, waardoor veel mensen gewoon geen geld meer uit durven te geven. En dat oeverloze gezwets en gebrek aan actie betreffende die Euro en de hypotheekrenteaftrek enzo _-:(

Er moet gewoon eens duidelijkheid komen zodat de mensen weten waar ze aan toe zijn en weer wat vaste grond onder de voeten voelen waardoor ze weer wat geld uit durven te geven.

Die woningmarkt is echt een probleem nu, en de onzekerheid. Voor al die mensen die nu binnenkort een vast contract of ontslag moeten krijgen, hoop ik maar dat het ontslagrecht inderdaad versoepeld wordt voor ondernemers zodat die deze mensen wel aan durven te nemen in plaats van zich gedwongen voelen om ze weg te sturen, omdat een vast contract nu een te groot risico is voor de ondernemer.

Goed personeel is nog steeds lastig te vinden, dus mensen die goed hun best doen hoeven echt niet te vrezen wanneer het ontslagrecht versoepelt wordt. Ze kunnen dan tenminste hun baan houden en een vast contract krijgen....

Gelukkig gaat het hier nog goed qua inkomsten, we kunnen de rekeningen er van betalen gelukkig maar dat huis dat blijft een grote zorg, wanneer we daar nu eindelijk eens vanaf zullen zijn :=

Maar ik denk wel dat dit GOED is, deze crisis. Mensen die dit bewust meemaken en deze dreiging voelen, zullen de komende jaren waarschijnlijk / hopelijk heel wat wijzere beslissingen nemen en wat meer hun eigen verantwoordelijkheid nemen nu ze weer even met de neus op de feiten gedrukt zijn dat de bomen niet tot in de hemel groeien, zoals we voorheen altijd dachten, en maar lenen, en maar verbrassen.... :=

Hopelijk wordt alles hierna een stuk gezonder en komen we er allemaal zonder al teveel kleerscheuren, maar wel een stuk wijzer, weer uit :)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:39

De zorgtoeslag stijgt ook in 2013 hoor

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:39

cam schreef:

Tandarts zit daar niet/weinig in (en gebit is zozo), aanvullende verzekeringen ivm chronisch ziek (spierklachten) ook niet, want niet op DE lijst (en reuma is van die lijst af bv) maakt 160 premie - 70 = 90 euries zelf betalen per maand. Laag inkomen is geen probleem bij gezond lijf, heel goedkoop huurhuis en goede moestuin. De rest loopt op een gegeven moment stuk op de vaste lasten die niet lager kunnen.

Laag inkomen + gezond lijf + creatieve instelling = redelijk tot goed leven. Rest komt vroeg of laat in de problemen/schulden.

Ik zit gelukkig aan de goede kant van het land, in de randstad zou ik niet kunnen wat hier wel mogelijk is.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:42

tamary schreef:
cam schreef:

Tandarts zit daar niet/weinig in (en gebit is zozo), aanvullende verzekeringen ivm chronisch ziek (spierklachten) ook niet, want niet op DE lijst (en reuma is van die lijst af bv) maakt 160 premie - 70 = 90 euries zelf betalen per maand. Laag inkomen is geen probleem bij gezond lijf, heel goedkoop huurhuis en goede moestuin. De rest loopt op een gegeven moment stuk op de vaste lasten die niet lager kunnen.

Laag inkomen + gezond lijf + creatieve instelling = redelijk tot goed leven. Rest komt vroeg of laat in de problemen/schulden.

Ik zit gelukkig aan de goede kant van het land, in de randstad zou ik niet kunnen wat hier wel mogelijk is.

Het is nog altijd €70,00 minder premie dan iemand die net iets meer verdient de zelfde klachten heeft en geen zorgtoeslag krijgt

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 12:44

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:47

cam schreef:
Het is nog altijd €70,00 minder premie dan iemand die net iets meer verdient de zelfde klachten heeft en geen zorgtoeslag krijgt

Ja, daar zeg je wel wat :j
Net als de tegemoetkoming van het CAK. Ik zou vorig jaar de maximale vergoeding krijgen (ivm ziekte, ziekenhuisopname, revalidatie, landurige medicatie, etc.), maar net dát jaar werd het inkomensafhankelijk gemaakt en kreeg ik het niet.
Overigens moeten we nu ook 1500 euro terug betalen (combinatiekorting), omdat net de inkomensgrens werd aangepast toen ik ziek werd en ziektewet kreeg (daardoor bleek ik nét boven die grens te komen, geloof 200 euro op jaarbasis, maar de 1500 euro moeten vol worden terugbetaald).

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:48

3 jaar geleden lagen de banen voor het oprapen in mijn vakgebied. Nu ben ik net afgestudeerd en er is geen baan te krijgen... :S

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:48

pmarena schreef:
Ik maak me wel zorgen, heb ook al 3 jaar mijn huis te koop staan en 2 kijkers gehad, geen 1 bod gehad helaas dus ook geen laag bod kunnen overwegen...kijkers moesten ook eerst hun eigen huis verkopen... := Ben èrg blij als dat zwaard eindelijk eens boven onze nek verdwijnt :(:)

Heb je dan dus ook 2 huizen ?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:50

tamary schreef:

Dan zou ik toch een gaan shoppen bij verzekeringen dit najaar; ik ben zo volledig mogelijk verzekerd voor 130 euro per maand.

Zelf ben ik van mening dat er teveel met uitkeringen, subsidies e.d. gestrooid wordt. Zorgtoeslag, huurtoeslag, noem het maar op. Ik heb vorige maand de inkomsten van een gezin gezien die dus op die manier leefden. Huis werd door de gemeente betaald, ze kregen beide een uitkering, met z'n tweeën ruim € 200 zorgtoeslag, kinderbijslag (3 kids) etc. Ik wil niet beweren dat het een vetpot is, maar die mensen hadden dus zonder een vinger te hoeven uitsteken zo'n € 900 per maand vrij te besteden. Let wel, daar hoefde dus geen huur oid meer vanaf. Dan gaat er toch iets mis in dit land?