Facebook op zijn kop door foto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:15

Akhal_Teke schreef:
ShauniBef schreef:

Ik vraag me bij deze foto wel af waarom dat paard zo nat is. Van het zweten? En waarom heeft dat paard zo gezeten voordat het werd geschoten?

Als je naar foto 1 kijkt zie je dat het nat is van de regen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:43

Nessah schreef:
Ik denk dat jullie het punt missen waarom facebook hier raar op reageerde..

De foto is namelijk een winnende foto van een tijdschrift. Deze foto werd daar als mooi omschreven.. Nu ben ik geen "ahhww sielug" persoon, maar ik vind deze foto niet mooi? Ik vind iets doods nooit mooi.. Iets wat dood is, zeker met bloed etc, is toch niet om mooi te noemen?

Ik denk dat dat gedeelte in het verkeerde keelgat schoot bij veel mensen..

Ben ik het niet mee eens, ik spaar dode dieren/stukken ervan en fotografeer het graag. Ik vind dat wel mooi. Verschilt per persoon :)

Rennie89

Re: Facebook op zijn kop door foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:44

Lol, Fif ik heb hier ook nog een aantal opgezette beesten en vachtjes liggen :=
Blijven tenminste stil zitten als je ze wil na tekenen :)) Maar iedereen heeft zijn eiegen visie van "mooi"

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:48

Had nog een meerkoet in de vriezer maar dat vond de rest van het huis niet zo geweldig. Maar tegenwoordig als ze iets vinden wordt het wel voor me bewaard, dat is wel lief :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 13:54

Huh Fiffill, sparen? :')
Wat heb je dan zoal?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 13:59

Nou gewoon, huiden, botten, schedels, kiezen/tanden, horens/geweien, opgezette dieren/stukken ervan (zoals vleugels) etc.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 14:00

Oh stoer :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:02

Ja, helaas begint het wat veel plaats in te nemen... := Ik wil in de toekomst eigenlijk een aparte kamer oid hebben :)

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:03

ja ik zou foto's van het fileren pas echt niet willen zien;)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:12

Tja inderdaad, dat is puur schokkend, dit vind ik alleen schokkend als je bang bent voor dode dieren. Ik zou deze foto nou niet op m'n bureau zetten, maar toch is het misschien wel goed dat de foto nu zo op facebook staat. Blijkbaar zijn er toch nog heel wat mensen die geen idee hebben hoe die burger nou op hun bord komt.
Het blijft je eigen keuze, maar ik vind het een mens wel sieren als je toch nog enige waardering op kan brengen voor het feit dat je eten op je bord hebt en hoe dat dan komt. Ik ben er dan ook van overtuigd dat de bioindustrie allang niet meer zo zou zijn als ze nu is, als ieder mens zich erin verdiept had. Maar goed, dat heeft dan misschien niet heel veel met deze foto te maken, Deze manier van slachten vind ik namelijk niks mis mee.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:27

Ik vind het geen wereldschokkende foto.
Eigenlijk schokken die reacties op Facebook me meer: "dierenmishandeling!" En ik las ook ergens iemand die vond dat de eigenaar daar maar moest hangen want het dier had jaren voor hem gewerkt en dan liet 'ie hem gewoon slachten. Dan denk ik.. Ben je je wel bewust hoe je vlees op je bord terecht komt?
Ik ben niet zozeer voor of tegen slachten of inslapen omdat ik het nog nooit aan de hand gehad heb.. Maar als je een paard hebt dat ontzettend gaat vechten tegen de spuit met inslapen lijkt me ook verschrikkelijk.. Met slachten is het in één keer boem pats over.

Alleen vind ik het technisch niet zo'n mooie foto, beetje donker en er mist een stuk been.. :+

De foto heeft me dus wel aan het denken gezet.
Maargoed ik kom ook erg graag in Naturalis in Leiden en daar heb je ook wel eens LiveScience; dan prepareren ze dieren voor publiek. Sowieso is dat hele museum ontzettend interessant. (Bijna) alles wat daar staat heeft ook ooit geleefd, dat beseft ook niet iedereen..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:37

Ik vind deze foto ook weinig schokkend, de reacties op de foto vind ik dan wél weer apart!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:41

Ik heb de reacties van FB niet gelezen, maar ik vind de foto eigenlijk wel wat hebben := Het paard lijkt heel vredig eigenlijk :')

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:53

Realiteit, ik heb ergere foto's gezien.
Maar maak liever zelf de keus of ik iets wil zien of niet.
Paard ziet er uit alsof het een goed leven heeft gehad.
Dat de foto een fotowedstrijd heeft gewonnen proficiat maar ik snap het niet sorry, vind er niks aparts aan.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:09

Fiffill schreef:
Nou gewoon, huiden, botten, schedels, kiezen/tanden, horens/geweien, opgezette dieren/stukken ervan (zoals vleugels) etc.

Is dat trouwens, bedenk ik me nu, juist ook niet iets dat kinderen juist wel mooi en interessant vinden? Dan bedoel ik niet zozeer het bloedige gedeelte, maar wel botten. Ik vond het vroeger als kind prachtig om botten en vooral schedeltjes te vinden. Als een kind zo blij, alsof ik een schat had gevonden, en dan samen met m'n vader uitkoken en zorgvuldig op een plankje plaatsen bij de rest.

(Offtopic: Bodies: The Exhibition trouwens gezien?)

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:14

Als een vriend op 'vind ik leuk' klikt of een reactie plaatst bij deze foto, krijg ik hem automatisch te zien. En dát vind ik verkeerd. Als ik nu reageer op deze foto, krijgt mijn stiefzusje van 11 (die ook op facebook zit) deze foto ook te zien.
Dat iemand anders er een reactie bij zet of op vind ik leuk klikt, moet deze persoon zelf weten. Maar ik vind niet dat alle vrienden van deze persoon dat dan moeten kunnen zien. Ik vind dat facebook dat moet aanpassen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:20

Dat vind ik sowiezo het balende aan facebook; als ik iets like dan krijgen gelijk al mn vrienden dat te zien, hoeft voor mij niet!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:36

Vind het ook niet echt een schokkende foto.
Dit is verre van dieren mishandeling.
Het is juist een snelle pijnloze dood voor een dier.
Ik heb hem zelf nog niet op mijn fb voorbij zien komen, zal hem denk ik niet "liken" maar schokkend....nee.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:50

Knoffer schreef:
Fiffill schreef:

Is dat trouwens, bedenk ik me nu, juist ook niet iets dat kinderen juist wel mooi en interessant vinden? Dan bedoel ik niet zozeer het bloedige gedeelte, maar wel botten. Ik vond het vroeger als kind prachtig om botten en vooral schedeltjes te vinden. Als een kind zo blij, alsof ik een schat had gevonden, en dan samen met m'n vader uitkoken en zorgvuldig op een plankje plaatsen bij de rest.

(Offtopic: Bodies: The Exhibition trouwens gezien?)

In Londen hebben ze momenteel (ook van Gunther von Hagens) een dierenversie van Bodies, supergaaf :) http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/ ... useum.html

En ja, vaak vinden kinderen dat soort dingen juist heel interessant.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:40

Oh gaaf! Die had ik nog niet gezien.
Tijd om naar Londen te gaan :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:40

Volgens mij loopt hij alweer af deze maand (als het al niet voorbij is trouwens := )

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:05

oliebol :P nou, mss komt ie nog wel een keer. Toen Bodies in Amsterdam was ben ik er direct heen gerend, omdat ik bang was dat ik het zou missen, maar uiteindelijk heeft ie volgens mij veel langer gestaan of was weer terug gekomen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:13

Ik hoop dat het hier heen komt eigenlijk :j

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:16

Ik ben ook niet zo geschokt door de foto in de OP (die foto van dat paardenhoofd vond ik wel iets heftiger)

Zoals hierboven stond ziet het paard er inderdaad gewoon goed uit.. Weet iemand of het gebruikelijk is dat paarden uit hun neus bloeden als ze geschoten worden??

Fototechnisch vind ik hem idd niet echt bijzonder ofzo.. Wel irritant als mensen dit soort dingen heel de tijd sharen maar dan verwijder ik gewoon die mensen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 23:22

uit de neus bloeden zie je volgens mij vaker. Ik had in elk geval een paard gezien dat uit de mond bloede omdat tijdens de klap hij op mijn tong beet (volgens mij).