Ik struikel alleen zo over die doodstraf. Ik kan dat niet rijmen met respect voor al het leven en met een God die bepaalt wie leeft en wie sterft..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anne_mieke88 schreef:Dat vind jij sok.
Maar er zijn altijd nog mensen die cu. Cda sgp. Stemmen. Dusjah dat zegt genoeg denkik.
Er is vraag naar.
Vind dat je iedereen in z'n waarde moet laten.
DaniBanani schreef:Blokje, daar kan ik me wel in vinden. Het idee dat je graag een 'stem' wil voor gelovigen in de regering, zonder dat die stem gelijk dominant is. En ik denk dat een discussie over abortus niet eens zo slecht is, en misschien ook kan leiden tot betere voorlichting en beter geregelde adoptieprocedures.
Ik struikel alleen zo over die doodstraf. Ik kan dat niet rijmen met respect voor al het leven en met een God die bepaalt wie leeft en wie sterft..
DaniBanani schreef:Naar jóuw gevoel betekent 'in hun waarde laten' (gok ik) dat ze ook mogen trouwen en kinderen adopteren. Voor een ander kan diezelfde uitdrukking zoveel betekenen als 'ze mogen gewoon zichzelf blijven, alleen mogen ze geen relatie aangaan en een kindje krijgen, maar ik heb alle respect voor de zwaarte van hun leven.'
Anne_mieke88 schreef:Dat vind jij sok.
Maar er zijn altijd nog mensen die cu. Cda sgp. Stemmen. Dusjah dat zegt genoeg denkik.
Er is vraag naar.
Vind dat je iedereen in z'n waarde moet laten.
DaniBanani schreef:Omdat zij van mening zijn dat dat boek, en degene die ervoor heeft gezorgd dat het is geschreven, nog steeds actueel zijn.
Let wel, ik ben het er ook ab-so-luut niet mee eens..maar mijn mening is daarmee niet belangrijker of waardevoller.
MarlindeRooz schreef:DaniBanani schreef:Omdat zij van mening zijn dat dat boek, en degene die ervoor heeft gezorgd dat het is geschreven, nog steeds actueel zijn.
Let wel, ik ben het er ook ab-so-luut niet mee eens..maar mijn mening is daarmee niet belangrijker of waardevoller.
Ik zeg ook niet dat mijn mening beter is, maar in een bepaalde grondwet is bepaald dat iedereen gelijk is en dat je niet mag discrimineren.
MarlindeRooz schreef:Ja, in feite zijn ze dat ja.
voor de mensen die denken, wat moet dat kind van 16..
ik volg de politiek al een tijdje, en het interesseert mee ook, heb ook school ook een speciaal vak waar je daar dieper op in gaat.
Yvank_ schreef:Ik vind dat kerk en staat volledig gescheiden moeten zijn en je dus moet regeren met ratio en niet met het geloof. Maargoed dat is mijn mening
MarlindeRooz schreef:Walgelijk vind ik het niet, ik vraag me alleen af of je dan stemt voor je geloof of voor je land.
want in feite zijn kerk en staat dus gescheiden, maar volgens de SGP dus niet. Dat is weer een heel erg 18e eeuws (?) standpunt..
Sok schreef:MarlindeRooz schreef:Walgelijk vind ik het niet, ik vraag me alleen af of je dan stemt voor je geloof of voor je land.
want in feite zijn kerk en staat dus gescheiden, maar volgens de SGP dus niet. Dat is weer een heel erg 18e eeuws (?) standpunt..
Even uit mn hoofd, rond 1790 hebben de Fransen de scheiding van kerk en staat bij ons ingevoerd.
Yvank_ schreef:Ja precies dat snap ik ook nietkerk aan staat horen feitelijk gezien gescheiden te zijn.. Dus regeren met een geloof als uitgangspunt vind ik eigenlijk not done..
Sok schreef:Yvank_ schreef:Ja precies dat snap ik ook nietkerk aan staat horen feitelijk gezien gescheiden te zijn.. Dus regeren met een geloof als uitgangspunt vind ik eigenlijk not done..
Dat hebben ze weer erg handig aangepakt..
Ze voeren het niet aan als christelijke standpunten, maar 'ze regeren vanuit christelijke normen en waarden', wat het ook mag voorstellen. In mijn ogen in elk geval niks minder dan discriminatie.
(die was niet gegoktgeschiedenis gestudeerd! )
DaniBanani schreef:Naar jóuw gevoel betekent 'in hun waarde laten' (gok ik) dat ze ook mogen trouwen en kinderen adopteren. Voor een ander kan diezelfde uitdrukking zoveel betekenen als 'ze mogen gewoon zichzelf blijven, alleen mogen ze geen relatie aangaan en een kindje krijgen, maar ik heb alle respect voor de zwaarte van hun leven.'