Wie heeft jouw stem gekregen vandaag (12/9)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik heb gestemd op...

VVD
210 (24%)
PvdA
162 (19%)
PVV
145 (17%)
CDA
15 (1%)
SP
103 (12%)
D66
56 (6%)
GroenLinks
27 (3%)
CU
19 (2%)
SGP
3 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (6%)
Piratenpartij
12 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
Geen stemmen
Nederland Lokaal
Geen stemmen
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
Geen stemmen
50Plus
2 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
Geen stemmen
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
2 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
2 (0%)
Blanco
29 (3%)

Totaal aantal stemmen: 844

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:30

vvd gestemd, twijfelde tussen pvv en vvd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:31

Rinske: Heb Renske nog even overwogen, maar eigenlijk hoop ik dat Roemer de kans krijgt nog even door te gaan, een stem op de tweede voelde dan toch een beetje als een motie van wantrouwen. Hij doet het wat mij betreft goed, zelfs al is het allemaal wat anders gelopen dan verwacht.

Andere stem op Samsom, dat vond ik ook niet erg :)

Vala

Als je 1 debat gezien hebt heb je ze gelijk allemaal gezien vind ik, allemaal hetzelfde gedoe..

Megamutsj

Ik ga straks als ik klaar ben met werken stemmen op Geertje. *\o/*

MarliesV

Lauren_ schreef:
MarliesV schreef:
Sarabande, jij bent inderdaad goed op de hoogte!

Hoop ook op paars 3 maar vermoed dat de VVD als ze de grootste zijn alles zullen doen om niet met de PvdA te regeren. Tenminste Rutte zei van de week dat hij dat totaal niet ziet zitten.
Vind het wel jammer dat partijen elkaar bij voorbaat al bijna uitsluiten en hoop op een vlotte coalitieonderhandeling.

Als de PvdA de grootste wordt, draait uw 180 graden om, wedden? Hij heeft de campagne en debatten slecht gedaan dus de kans is er

Wie draait er dan 180 graden om, ik?
Dat dacht ik dus niet. Ik heb weloverwogen mijn stem uit gebracht. Gebaseerd op de standpunten in het partij programma en niet 'strategisch' of op de blauwe ogen van Samson.

En wie heeft de campagne en debatten slecht gedaan?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:36

Megamutsj schreef:

Geertje Geertje *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:40

Vala schreef:
Nou je moet ze de kost geven die stemmen op het poppetje ipv de standpunten!

En zolang het gros van NL blijft volhouden dat de PVV extremistisch is zal het onbegrip blijven.

Ik heb geen onbegrip vanwege extremisme, maar vanwege asociaal gedrag.

En idd, Samsom zie ik wel als geschikte Premier, Roemer niet, die vind ik Clownesk. Maar dat is puur en alleen op uiterlijk :+

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:43

ingedebruijn schreef:
Megamutsj schreef:

Geertje Geertje *\o/*

Sja

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:43

De debatten hebben mij zeker doen twijfelen aan mijn keuze. Na het zien van verschillende debatten heb ik nog meerdere kieswijzers gemaakt en standpunten gelezen. Ik bleef echter maar bij de SP uitkomen. Duidelijk werd dus dat mijn stem wel naar de SP zou gaan, maar niet naar Roemer. Lijkt mij een heel gezellige man hoor, zeker na zijn 'gesprek' op 3FM, maar in debatten komt hij niet goed uit de verf en ik ben bang dat hij zijn standpunten er niet door zal krijgen. Vandaar dat ik verder ben gaan kijken binnen dezelfde partij.

Overigens ben ik heel nieuwsgierig naar hen die op de CU hebben gestemd. Zeker na 'het gedoe' over abortus na misbruik/verkrachting.. Dat had mij sowieso al doen besluiten op een andere partij te stemmen, ongeacht welke partij die uitspraak had gedaan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:44

Jis_ schreef:
Sja

Precies mijn gedachte. :')

Wat heeft 'ie nou daadwerkelijk toe te voegen aan de politiek vraag ik me wel eens af.. :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:45

K_im schreef:
Overigens ben ik heel nieuwsgierig naar hen die op de CU hebben gestemd. Zeker na 'het gedoe' over abortus na misbruik/verkrachting..

Dat was de SGP, niet de CU.

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:45

Ik heb lang nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat er deze verkiezingen geen goede keuze is voor mij, dus maar de minst slechte gekozen en dat is VVD. Afgezien van het racistisch deel vind ik veel van Wilders zijn punten goed, maar wel onrealistisch. Hij is tegen veel, maar er moet toch iets gebeuren! Ik snap wel dat mensen stemmen op iemand die wilt dat de pensioenleeftijd 65 blijft, op iemand die de hypotheekrenteaftrek niet afgeschaft, op iemand die Griekenland zat is, etc! Maar dat is niet realistisch en hij kan z'n punten niet waarmaken, ook vind ik dat Wilders zich heeft laten kennen tijdens de debatten hij bleef maar op Rutte gooien, neem je verantwoordelijkheid!

En ik spreek bewust over Wilders en niet over de pvv want Wilders IS de pvv, niemand anders in de partij heeft iets te zeggen, over democratie gesproken.

Als Wilders nou iets realistischer was en niet meer zulke rare uitspraken deed had ie mijn stem meteen! Maar nu niet. Roemer vind ik echt om te lachen en Samson staat er maar een beetje arrogant met z'n wenkbrauw omhoog bij te kijken.. Kortom VVD is waar ik op uitkom :) ben benieuwd naar de uitslag!
Laatst bijgewerkt door Merell123 op 12-09-12 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:46

Jis_ schreef:
ingedebruijn schreef:
Geertje Geertje *\o/*

Sja

Ja. Ik weet wat je denkt :P Ik denk het ook.

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:47

Ook mijn stem gaat om ongeveer dezelfde reden als Quellian uit naar de PVV. Ik weet dat de meeste standpunten van de PVV waarschijnlijk te optimistisch zijn geformuleerd en wellicht veelal onhaalbaar zijn, maar de ideeën van de andere partijen vind ik over het algemeen te ingrijpend op een negatieve manier waardoor ik me afvraag hoe het met Nederland zal gaan als deze partijen daadwerkelijk aan de macht zullen komen en hun standpunten worden doorgevoerd.

darwin

Ik heb 2 x PVDA gestemd.

050206051012

Merell123 schreef:
Samson staat er maar een beetje arrogant met z'n wenkbrauw omhoog bij te kijken..

Jahaa, dat is wel een héél overwogen keuze om niet op de punten van de PVDA te stemmen _/-\o_

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:48

Dat wat de SP vroegah toevoegde: hard roepen en schoppen maar weten dat je niet mee zult mogen doen...

Ik had verwacht en gehoopt dat de PVV nog wat harder op de bek was gegaan door de blamage van de afgelopen 2 jaar :o Maar misschien is het goed als hij die kans nu krijgt om dan verder voor altijd naar de achtergrond te verdwijnen.

Ik stem vanavond zeker weten op GL. En dan ook gewoon op mevrouw Sap, ze had het tij niet mee maar ik vind haar wel symphatiek.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:48

upendo schreef:
Precies mijn gedachte. :')

Wat heeft 'ie nou daadwerkelijk toe te voegen aan de politiek vraag ik me wel eens af.. :=

Het zou al geweldig zijn als hij niets toevoegde in plaats van alleen maar afbreken

Iemand die in deze tijd als droom heeft dal de hele Islam + Moskeeën en moslims uit Nederland zouden verdwijnen, we weer met de gulden gaan betalen en allemaal terug gaan naar toen was geluk nog gewoon, kan toch niet serieus genomen worden

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:49

MarliesV schreef:
En wie heeft de campagne en debatten slecht gedaan?

Ik vond Samson en Roemer niet zo sterk, Wilders maakte vrijwel alleen maar grapjes en mooie woordspelingen, dus.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:49

Chubby schreef:
Dat wat de SP vroegah toevoegde: hard roepen en schoppen maar weten dat je niet mee zult mogen doen...

Ik had verwacht en gehoopt dat de PVV nog wat harder op de bek was gegaan door de blamage van de afgelopen 2 jaar :o Maar misschien is het goed als hij die kans nu krijgt om dan verder voor altijd naar de achtergrond te verdwijnen.

Ik stem vanavond zeker weten op GL. En dan ook gewoon op mevrouw Sap, ze had het tij niet mee maar ik vind haar wel symphatiek.

Kijk even naar de procentjes bovenaan je scherm.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:50

sarabande schreef:
Iemand die in deze tijd als droom heeft dal de hele Islam + Moskeeën en moslims uit Nederland zouden verdwijnen, we weer met de gulden gaan betalen en allemaal terug gaan naar toen was geluk nog gewoon, kan toch niet serieus genomen worden

Dat heet symboolpolitiek. Blijkbaar kun je het daar best ver mee schoppen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:51

Vala schreef:
Kijk even naar de procentjes bovenaan je scherm.

Het gaat niet om de cijfertjes. Het gaat om wat er gedaan wordt.

Pam87

Toch maar SP gestemd..
Omdat meneer Wilders toch niet zo aardig was over zieke mensen... anders had ik op hem gestemd.

Ik hoop echt dat de VVD NIET gaat 'winnen' maar de pvda of sp..

Guess001

PvdA, Plasterk.

sarabande

Jis_ schreef:
Ik vond Samson en Roemer niet zo sterk, Wilders maakte vrijwel alleen maar grapjes en mooie woordspelingen, dus.

Ja dat is eigen smaak.
Maar vriend en vijand waren er, vaak tot hun grote schrik, van overtuigd dat Samsom ijzersterk was en Roemer zwaar tegenviel. Dus om dat nu in een zin te noemen.......