Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:41

Weet je wat ik het met Wilders is, hij roept vanalles maar actie? Nee. De bekende uitspraak naar Rutte vind ik ook niet kunnen. He tis ook niet iemand die bij z'n standpunten blijft. Hij veranderd van standpunt indien dat voor hem in zijn voordeel is. Ik kan die man gewoon niet serieus nemen. Als Wilders premier zou worden, worden wij door de halve wereld niet meer serieus genomen denk ik.

Een aantal standpunten van hem, ben ik het echt mee eens. Maar mijn stem krijgt hij niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:44

Suzanne F. schreef:
Bij mij komen in de stemwijzers steeds PVV en SP bijna gelijk uit. Geeft toch aan dat ze zeker overeenkomsten hebben.

Alleen: gaat de PVV ook goed om met die stellingen? Als je het partijprogramma leest, maar vooral ook als je kijkt naar hoe de PVV heeft gehandeld in de afgelopen jaren, is de tendens dat hij al die sociale punten best wil opofferen.

Citaat:
Ze zijn niet tegen buitenlanders maar tegen buitenlanders die zich in Nederland misdragen, die in de criminaliteit zitten en uitkeringen trekken. Die moeten eruit volgens de PVV. En nee, hij wil niet alle Moslims eruit, dat maken tegenstanders van de PVV ervan.

Hij wil niet alle moslims eruit (nog niet), maar veroodeelt ze wel allemaal. In zijn programma staat letterlijk "Wat zeker niet bestaat is een gematigde islam."
Wat betreft de criminaliteit ben ik toch wel benieuwd hoe jullie staan tegenover het aanhouden van criminele kamerleden?

Citaat:
Nederland heeft wel een Wilders nodig die de mensen wakker en scherp houdt.

Wilders heeft 2 jaar lang mee mogen doen. Wat heeft hij volgens jou bereikt?

Doorzetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:45

SP!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:47

Wat geldt voor de PVV, geldt ook voor de andere partijen. Heeft de rest dan zoveel waargemaakt?
Het kabinet paste gewoon niet bij elkaar door te grote verschillen in opvattingen. In een kabinet moet je dus veel van je overtuigingen laten varen om er een succes van te maken. Dit brak ze dus op. De PVV zei op een gegeven moment dat het nu klaar was met de toegevingen.

Criminelen zijn er overal en niet alleen in de PVV fractie, is erg overtrokken allemaal.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 12:50

leonie87 schreef:
Ik mis de optie blanco bij de poll. :D

Oeps :o
Heb een mod al gevraagd of ze hem er nog bij kunnen zetten :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:51

Suzanne F. schreef:
Criminelen zijn er overal en niet alleen in de PVV fractie, is erg overtrokken allemaal.

Nou ja, het zijn er wel meer in de pvv-fractie. Maar belangrijker is de dubbele moraal. Enerzijds wil de PVV hard optreden tegen criminelen - anderzijds accepteert ze wel crimineel gedrag van de eigen fractieleden. Waarom mogen die dat wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:58

Electra63 schreef:
De mensen die VVD stemmen, moeten later vooral niet klagen over de verhoging van het eigen risico en de uitholling van het basispakket. Verder ben ik tegen de versoepeling van het ontslagbeleid en het verder verlagen van het recht op WW. De arbeidsmarkt is IMO al flexibel genoeg met de vele tijdelijke contracten die gegeven worden. Verder blijven werknemers niet meer jaren bij hun werkgever. Werknemers doen tegenwoordig veel meer jobhoppen. En als je echt van een "slechte" werknemer af wil komen, dan is dit een kwestie van goede dossieropbouw en een (zak) geld.
Verder vind ik het prima om de hypotheekaftrek te beperken vanaf € 500.000 (doe maar een gooi) of vanaf € 700.000.

De uitkleding van de GGZ komt vooral op conto van de PVV, ik hoop dat dit teruggedraaid wordt. Ik heb dit altijd een tegenstelling van de PVV gevonden. Minder geld voor GGZ, mïnder hulp voor mensen met psychische problemen, dus meer overlast op straat, minder veiligheid. Terwijl veiligheid toch het speerpunt van de PVV altijd was? Of toch niet? Gaat het Geert inderdaad alleen om het Marokkaanse k.u.t.-tuig, zoals hij gisteren weer zei? Dat tuig dat NIET teruggestuurd kan worden?

Al die verhalen van uit de EG, uit de Euro-zone/terug naar de gulden? Allemaal loze beloften, ook van andere partijen. Nederland kan als handelsland niet ineens/zomaar uit de euro? Aan welke munt zou de gulden worden gekoppeld? En denkt men dan echt, dat alles ineens weer goedkoper wordt? Dat is naief.

Al met al, ik ga vanavond weer naar het debat kijken op RTL :D

De gulden zou uiteraard weer aan de DMark gekoppeld worden, of aan de Euro als Duitsland die dan nog heeft.

Die drempel voor hypotheekrenteaftrek, wil je die stellen voor de hoogte van de hypotheek of voor de waarde van het huis??

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:00

Suzanne F. schreef:
Bij mij komen in de stemwijzers steeds PVV en SP bijna gelijk uit. Geeft toch aan dat ze zeker overeenkomsten hebben.
Ik weet nog niet wat ik ga stemmen maar ik denk PVV. Ze hebben een goed sociaal programma en hun buitenlandbeleid is zo slecht niet. Ze zijn niet tegen buitenlanders maar tegen buitenlanders die zich in Nederland misdragen, die in de criminaliteit zitten en uitkeringen trekken. Die moeten eruit volgens de PVV. En nee, hij wil niet alle Moslims eruit, dat maken tegenstanders van de PVV ervan.

Al die miljarden naar Griekenland hoeven voor mij ook niet. Die kunnen we in Nederland beter gebruiken.

En ach, zo hebben we nog eens wat te lachen en te beleven in de politiek. Nederland heeft wel een Wilders nodig die de mensen wakker en scherp houdt. Anders wordt het helemaal zo saai en slap gezwets. Dat Wilders geen respect toont ben ik het niet mee eens, hij geeft gewoon zijn mening.

Jij bent er ook voorstander van om uit de EU te stappen en de gulden weer in te voeren..? En nee, hij wil alle moslims weg hebben, niet alleen de criminelen en moslims met een uitkering. Jij vergoeilijkt de PVV eerder dan dat ik er wat anders van maak dan het is. Dan nog dit; ik hoef niet te lachen om politiek; dan kijk ik wel naar André van Duin of zo. Ik heb liever dat ze hun werk naar behoren doen i.p.v. de clown uit te hangen met als gevolg een kostenpost van miljoenen voor beveiliging van een idioot en weer een val van het kabinet ...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:01

Dat gedoe van Wilders dat we terug moeten naar de Gulden! Griekenland krijgt Miljarden om in de Euro te blijven,en dan zou Nederland uit de euro stappen? Waarom Griekenland in de euro houden en Nederland niet?

Ik heb altijd PVV gestemt,omdat Wilders van de zorg zou afblijven,dit schreeuwde hij héél hard!
Hij heeft gelogen en ging mee met de VVD en CDA.En dát was voor mij de reden om niet meer PVV te stemmen.PVV heeft best goede punten,maar ik vertrouw Wilders niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:03

Hoe vinden de PVV stemmers het dat WIlders het anti-discriminatie artikel in de Grondwet aan zijn laars lapt? En hoe vinden jullie het straks als je opeens tot een groep behoort waar hij zich tegen keert?

Sarabande, een enorm deel van de stemgerechtigden verdiept zich nergens in en kleurt toch een vakje. Hopen dat men zich verdiept in politiek is redelijk nutteloos.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:06

Ik weet niet meer wat ik moet stemmen. Geen van die partijen maakt waar wat ze propaganderen, en met die slappe coalities komt er ook niet echt wat van de grond. Je kunt het nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken. Maar er ontbreekt een echte visie. En 'men' stemt tegenwoordig ook allemaal zo verdeeld, dan heeft niemand echt een meerderheid en is er geen echte richting meer.

En wat gezegd wordt over de PVV. Wilders onderstreept vaak wel een paar leuke kromheden in de samenleving, maar wat hebben we verder aan hem? Helemaal niets, mafkees is het. En om door op hem te stemmen een boodschap te sturen naar de gevestigde orde? Dat zijn ze binnen een week weer vergeten...

Links is vaak te slap en te lief/knuffelig. Partij voor de Dieren is helaas al helemaal niet serieus te nemen. De SP wil niet aan de macht, die wil alleen maar overal tegen aan schoppen. Rechts is dan vaak weer geassocieerd met geloof. Wat blijft er over? VVD is voor de werkende mens/de rijke mens/de ondernemer? Maar is ook weer voor Europa's 3%. En meer voor de te rijke mens? Versoepeling ontslagrecht kan ik me wel in vinden. Zal voor een hoop kleine bedrijfjes een stuk schelen. En al die middenpartijen zoals D66 hebben helemaal geen ruggengraat.

Dus ja, wie o wie, ik heb nog geen idee.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:06

Lante schreef:
En nee, hij wil alle moslims weg hebben, niet alleen de criminelen en moslims met een uitkering.

Waar staat dat? Dat staat nergens en hebben ze nooit gezegd. Is echt een onwaarheid. Zal je nergens terug kunnen vinden.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:12

Nou even ook de stemmentracekr ingevuld en de keus word alleen maar uitgebreider. Twijfel tussen Groenlinks, PvdD (dat ik dat ooit zou denken, steriotype beeld bij deze partij) en de PvdA.

pfff.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:36

Suzanne F. schreef:
Lante schreef:
En nee, hij wil alle moslims weg hebben, niet alleen de criminelen en moslims met een uitkering.

Waar staat dat? Dat staat nergens en hebben ze nooit gezegd. Is echt een onwaarheid. Zal je nergens terug kunnen vinden.

Uit het verkiezingsprogramma PVV:
Nog een bedreiging is de oprukkende islam. Deze ideologie staat haaks op de vrijheid. Niet
alleen voor haar aanhangers, maar voor de hele Westerse wereld. Progressieve politici zijn
graag bereid het deze totalitaire filosofie naar de zin te maken. De Partij voor de Vrijheid
zegt: geen centimeter ruimte voor de islam in Nederland. Dat betekent dat we met plezier
de zegepralen van de islam in onze straten tegengaan: de minaretten, de boerka’s, de
hoofddoekjes etc. Wie behoefte heeft aan dergelijke zaken kan prima terug. Graag zelfs.

Ik lees dat de Islam niet meer uitgedragen mag worden, moslims die dat wel doen moeten maar terug.
De vrijheid van godsdienst is dus van tafel wat de PVV betreft...

Nog een kopie uit het programma van de PVV:
Daarom moeten we stoppen met de immigratie van mensen uit islamitische landen.
Remigratie is een schone zaak. Dus gooien we criminelen met een niet-Nederlandse
nationaliteit er meteen uit en nemen we afscheid van vreemdelingen die geen baan
hebben: ‘werken of wegwezen’.
Elke vier of vijf jaar een generaal pardon is natuurlijk waanzin. Mensen weigeren na een
afwijzing te vertrekken, vervolgens organiseert de staatstelevisie acties om deze weigeraars
als zielig te portretteren, gesteund door linkse gesubsidieerde actiegroepen
. Gevolg is dan
steeds het zoveelste miljardenverslindende generaal pardon. Wij willen een wet die dat
onmogelijk maakt. Een wet tegen het generaal pardon.

En wie mogen er door een generaal pardon blijven..?
Een paar snel opgezochte voorbeelden van zo'n zielige actie van de staatstelevisie, gesteund door linkse, gesubsidieerde actiegroepen:

http://jeugdjournaal.nl/item/307469-mau ... d-uit.html
http://www.buitenlandsepartner.nl/archi ... 15468.html
http://frontpage.fok.nl/nieuws/475275/1 ... ertje.html
http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/art ... -Delfzijl-

Hier is de PVV dus tegen en dat staat wel degelijk in het verkiezingsprogramma als je het zorgvuldig leest.
PVV stemmers; hier werken jullie aan mee, dit alles is in strijd met de kinderrechten, maar jullie stemmen hiervoor...

Welterusten vannacht, of toch maar wat anders stemmen..? ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:42

Lante schreef:
Dus gooien we criminelen met een niet-Nederlandse
nationaliteit er meteen uit en nemen we afscheid van vreemdelingen die geen baan

Het is maar net hoe je het interpreteert denk ik. Ik ben het met de zin hierboven helemaal eens.
En ik ben ook niet zo voor de verislamisatisering van het straatbeeld. Ik ben hier in Nederland toch? De PVV gedoogt moslims prima, mits ze zich gedragen en het niet verontrustend groot oprukt in Nederland. Niet op elke hoek een moskee. Moslims (en alle buitenlanders) die hier in Nederland werken, zich aanpassen en een bijdrage leveren aan de samenleving zijn 100% welkom.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:42

Lovely schreef:
Electra63 schreef:
De mensen die VVD stemmen, moeten later vooral niet klagen over de verhoging van het eigen risico en de uitholling van het basispakket. Verder ben ik tegen de versoepeling van het ontslagbeleid en het verder verlagen van het recht op WW. De arbeidsmarkt is IMO al flexibel genoeg met de vele tijdelijke contracten die gegeven worden. Verder blijven werknemers niet meer jaren bij hun werkgever. Werknemers doen tegenwoordig veel meer jobhoppen. En als je echt van een "slechte" werknemer af wil komen, dan is dit een kwestie van goede dossieropbouw en een (zak) geld.
Verder vind ik het prima om de hypotheekaftrek te beperken vanaf € 500.000 (doe maar een gooi) of vanaf € 700.000.

De uitkleding van de GGZ komt vooral op conto van de PVV, ik hoop dat dit teruggedraaid wordt. Ik heb dit altijd een tegenstelling van de PVV gevonden. Minder geld voor GGZ, mïnder hulp voor mensen met psychische problemen, dus meer overlast op straat, minder veiligheid. Terwijl veiligheid toch het speerpunt van de PVV altijd was? Of toch niet? Gaat het Geert inderdaad alleen om het Marokkaanse k.u.t.-tuig, zoals hij gisteren weer zei? Dat tuig dat NIET teruggestuurd kan worden?

Al die verhalen van uit de EG, uit de Euro-zone/terug naar de gulden? Allemaal loze beloften, ook van andere partijen. Nederland kan als handelsland niet ineens/zomaar uit de euro? Aan welke munt zou de gulden worden gekoppeld? En denkt men dan echt, dat alles ineens weer goedkoper wordt? Dat is naief.

Al met al, ik ga vanavond weer naar het debat kijken op RTL :D

De gulden zou uiteraard weer aan de DMark gekoppeld worden, of aan de Euro als Duitsland die dan nog heeft.

Die drempel voor hypotheekrenteaftrek, wil je die stellen voor de hoogte van de hypotheek of voor de waarde van het huis??

De DMark bestaat niet meer, dus kan hij alleen aan de Euro gekoppeld worden, waar wij zijn uitgestapt? Wat is het voordeel, behalve wat het allemaal niet kost om weer terug te gaan naar de gulden? De gulden was 10 jaar geleden, omrekenen heeft helemaal geen zin meer, inflatie e.d. is niet meegenomen als je nu omrekent (mijn man doet dat ook nog steeds :D )

De hypotheek zou (natuurlijk) gelijk moeten zijn aan de waarde van het huis. Ik geloof niet, dat er nog veel mensen sparen om een aanbetaling te doen :D . KLein stukje meefinancieren voor KK en een verbouwing, mits het inkomen ruim voldoende is en in verhouding staat tot de hypotheek. Bijna nergens op de wereld bestaat de hypotheekaftrek en ja, ik heb ook een koophuis. ;)

In het sociale plan/opkomen voor de ouderen en zwakkeren in de samenleving van de PVV geloof ik helemaal niet, omdat Wilders van oorsprong uit de rechts, conservatieve zijde van de VVD komt. M.a.w. is hij nu ineens zo begaan met Jan de arbeider? Nee, dit is stemmentrekkerij IMO, ik geloof daar niet in.

Wat heeft de PVV gerealiseerd de afgelopen jaren? De dierenpolitie, that's it. Er is geen wet gekomen om het tuig uit het land te gooien.De hoofdddoek uit het openbare leven te verbannen. De verhoging van de AOW-leeftijd heeft hij niet tegengehouden, meer politie/veiligheid op straat heeft hij ook niet waargemaakt, sterker nog, door de bezuinigingen op de GGZ heeft hij de veiligheid alleen maar ten nadele beïnvloed.

Hij is een hele goede politicus, die inspeelt op de onderbuikgevoelens van burgers. De slogan: geen geld naar de Grieken, maar naar de zieken, is weer briljant, maar ook totaal niet met elkaar in overeenstemming. En als hij dit maar lang genoeg herhaalt, zoals marokkaans k.u.t.-jochies, kopvoddentax enz. Bekt lekker, maar je schiet er totaal niets mee op.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:46

Suzanne F. schreef:
Lante schreef:
Dus gooien we criminelen met een niet-Nederlandse

Het is maar net hoe je het interpreteert denk ik. Ik ben het met de zin hierboven helemaal eens.
En ik ben ook niet zo voor de verislamisatisering van het straatbeeld. Ik ben hier in Nederland toch? De PVV gedoogt moslims prima, mits ze zich gedragen en het niet verontrustend groot oprukt in Nederland. Niet op elke hoek een moskee. Moslims (en alle buitenlanders) die hier in Nederland werken, zich aanpassen en een bijdrage leveren aan de samenleving zijn 100% welkom.

Je moet de rest ook lezen van het programma, niet alleen de punten eruit halen waar je achter staat ...

Ik vind dat namelijk echt je kop in het zand steken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:51

Suzanne F. schreef:
Ik ben hier in Nederland toch? De PVV gedoogt moslims prima, mits ze zich gedragen en het niet verontrustend groot oprukt in Nederland..

Ja de PVV is goed in gedogen, dat is gebleken :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:55

op elke straathoek een moskee of een kerk is mij om t even, heb met beide niks...

Ik schrik elke keer weer wat een aanhangers wilders hier op bokt heeft :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:55

Electra, ik vroeg dat over de HRA omdat veel mensen die een duur huis bezitten dit niet gefinancierd hebben met geleend geld.

SuzanneF, dat van die Islamisering zie ik niet zo in Nederland. Volgens mij is dat enorm opgeblazen.

In het algemeen heeft PVV zich alleen maar kunnen voegen naar de wil van de regeringspartijen en dat is simpelweg omdat de PVV gedoogsteun gaf. Een gedoogpartij regeert niet mee, mag alleen maar meepraten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:59

Electra63 schreef:
De verhoging van de AOW-leeftijd heeft hij niet tegengehouden,

Sterker nog, dat punt stond een paar uur na de vorige verkiezingen al bij het grofvuil. Zomaar, zonder noodzaak. Er was nog niets onderhandeld. Zo belangrijk was dat dus voor Wilders.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:01

Lovely schreef:
Electra, ik vroeg dat over de HRA omdat veel mensen die een duur huis bezitten dit niet gefinancierd hebben met geleend geld.

SuzanneF, dat van die Islamisering zie ik niet zo in Nederland. Volgens mij is dat enorm opgeblazen.

In het algemeen heeft PVV zich alleen maar kunnen voegen naar de wil van de regeringspartijen en dat is simpelweg omdat de PVV gedoogsteun gaf. Een gedoogpartij regeert niet mee, mag alleen maar meepraten.

Dat weet ik niet Lovely, maar omdat men zo graag omrekent: een huis van € 500.000 was 10 jaar geleden een huis van ruim een miljoen gulden, daar woonden toen de "rijke" Nederlanders in. Tegenwoordig worden er soort huizen/hypoteken verkocht aan 2 verdieners, 1,5 of 2 x modaal? En dan wil men een baby en kan men de kinderopvang niet betalen of later de studie van de kinderen niet ;)

Electra63

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:03

Wat betreft het gedogen door de PVV, zelfs de SGP had (een beetje) macht, de coalitie moet maar net een paar zetels tekort komen om een meerderheid te hebben, kwestie van onderhandelen. :D

Lovely,
Jij doet de macht van de PVV tijdens het "gedoogkabinet" echt tekort. Rutte liep echt aan de halsband van Geert en het CDA was inmiddels zo klein, die mocht alleen maar ja-knikken. :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:05

stef schreef:
Ik schrik elke keer weer wat een aanhangers wilders hier op bokt heeft :oo

Ik ook. :=

Overigens zag ik van de week de nieuwe Quote in de winkel liggen met daarin de grote Stop Roemer campagne. Dat vond ik ook wel pittig.

Citaat:
VANAF DONDERDAG 23 AUGUSTUS IN DE WINKEL!

INCLUSIEF ANTI-ROEMER RAAMPOSTER! KIJK OOK OP http://WWW.STOPROEMER.NU

Woensdag 12 september is het erop of eronder voor uw zuurverdiende centen. Wordt het Roemer (en moet u het land ontvluchten) of Rutte? Laten we hopen de laatste. Quote schetst het doemscenario van de SP die aan de macht komt. En mocht u toch twijfelen, dan geven wij u met onze handige kieswijzer een zetje in de juiste richting.

Afbeelding

:x
Laatst bijgewerkt door Imre op 04-09-12 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:07

Ja, Quote = VVD
:D