Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Bij mij komen in de stemwijzers steeds PVV en SP bijna gelijk uit. Geeft toch aan dat ze zeker overeenkomsten hebben.
Citaat:Ze zijn niet tegen buitenlanders maar tegen buitenlanders die zich in Nederland misdragen, die in de criminaliteit zitten en uitkeringen trekken. Die moeten eruit volgens de PVV. En nee, hij wil niet alle Moslims eruit, dat maken tegenstanders van de PVV ervan.
Citaat:Nederland heeft wel een Wilders nodig die de mensen wakker en scherp houdt.
Suzanne F. schreef:Criminelen zijn er overal en niet alleen in de PVV fractie, is erg overtrokken allemaal.
Electra63 schreef:De mensen die VVD stemmen, moeten later vooral niet klagen over de verhoging van het eigen risico en de uitholling van het basispakket. Verder ben ik tegen de versoepeling van het ontslagbeleid en het verder verlagen van het recht op WW. De arbeidsmarkt is IMO al flexibel genoeg met de vele tijdelijke contracten die gegeven worden. Verder blijven werknemers niet meer jaren bij hun werkgever. Werknemers doen tegenwoordig veel meer jobhoppen. En als je echt van een "slechte" werknemer af wil komen, dan is dit een kwestie van goede dossieropbouw en een (zak) geld.
Verder vind ik het prima om de hypotheekaftrek te beperken vanaf € 500.000 (doe maar een gooi) of vanaf € 700.000.
De uitkleding van de GGZ komt vooral op conto van de PVV, ik hoop dat dit teruggedraaid wordt. Ik heb dit altijd een tegenstelling van de PVV gevonden. Minder geld voor GGZ, mïnder hulp voor mensen met psychische problemen, dus meer overlast op straat, minder veiligheid. Terwijl veiligheid toch het speerpunt van de PVV altijd was? Of toch niet? Gaat het Geert inderdaad alleen om het Marokkaanse k.u.t.-tuig, zoals hij gisteren weer zei? Dat tuig dat NIET teruggestuurd kan worden?
Al die verhalen van uit de EG, uit de Euro-zone/terug naar de gulden? Allemaal loze beloften, ook van andere partijen. Nederland kan als handelsland niet ineens/zomaar uit de euro? Aan welke munt zou de gulden worden gekoppeld? En denkt men dan echt, dat alles ineens weer goedkoper wordt? Dat is naief.
Al met al, ik ga vanavond weer naar het debat kijken op RTL
Suzanne F. schreef:Bij mij komen in de stemwijzers steeds PVV en SP bijna gelijk uit. Geeft toch aan dat ze zeker overeenkomsten hebben.
Ik weet nog niet wat ik ga stemmen maar ik denk PVV. Ze hebben een goed sociaal programma en hun buitenlandbeleid is zo slecht niet. Ze zijn niet tegen buitenlanders maar tegen buitenlanders die zich in Nederland misdragen, die in de criminaliteit zitten en uitkeringen trekken. Die moeten eruit volgens de PVV. En nee, hij wil niet alle Moslims eruit, dat maken tegenstanders van de PVV ervan.
Al die miljarden naar Griekenland hoeven voor mij ook niet. Die kunnen we in Nederland beter gebruiken.
En ach, zo hebben we nog eens wat te lachen en te beleven in de politiek. Nederland heeft wel een Wilders nodig die de mensen wakker en scherp houdt. Anders wordt het helemaal zo saai en slap gezwets. Dat Wilders geen respect toont ben ik het niet mee eens, hij geeft gewoon zijn mening.
Suzanne F. schreef:Lante schreef:En nee, hij wil alle moslims weg hebben, niet alleen de criminelen en moslims met een uitkering.
Waar staat dat? Dat staat nergens en hebben ze nooit gezegd. Is echt een onwaarheid. Zal je nergens terug kunnen vinden.
Lante schreef:Dus gooien we criminelen met een niet-Nederlandse
nationaliteit er meteen uit en nemen we afscheid van vreemdelingen die geen baan
hebben: ‘werken of wegwezen’.
Lovely schreef:Electra63 schreef:De mensen die VVD stemmen, moeten later vooral niet klagen over de verhoging van het eigen risico en de uitholling van het basispakket. Verder ben ik tegen de versoepeling van het ontslagbeleid en het verder verlagen van het recht op WW. De arbeidsmarkt is IMO al flexibel genoeg met de vele tijdelijke contracten die gegeven worden. Verder blijven werknemers niet meer jaren bij hun werkgever. Werknemers doen tegenwoordig veel meer jobhoppen. En als je echt van een "slechte" werknemer af wil komen, dan is dit een kwestie van goede dossieropbouw en een (zak) geld.
Verder vind ik het prima om de hypotheekaftrek te beperken vanaf € 500.000 (doe maar een gooi) of vanaf € 700.000.
De uitkleding van de GGZ komt vooral op conto van de PVV, ik hoop dat dit teruggedraaid wordt. Ik heb dit altijd een tegenstelling van de PVV gevonden. Minder geld voor GGZ, mïnder hulp voor mensen met psychische problemen, dus meer overlast op straat, minder veiligheid. Terwijl veiligheid toch het speerpunt van de PVV altijd was? Of toch niet? Gaat het Geert inderdaad alleen om het Marokkaanse k.u.t.-tuig, zoals hij gisteren weer zei? Dat tuig dat NIET teruggestuurd kan worden?
Al die verhalen van uit de EG, uit de Euro-zone/terug naar de gulden? Allemaal loze beloften, ook van andere partijen. Nederland kan als handelsland niet ineens/zomaar uit de euro? Aan welke munt zou de gulden worden gekoppeld? En denkt men dan echt, dat alles ineens weer goedkoper wordt? Dat is naief.
Al met al, ik ga vanavond weer naar het debat kijken op RTL
De gulden zou uiteraard weer aan de DMark gekoppeld worden, of aan de Euro als Duitsland die dan nog heeft.
Die drempel voor hypotheekrenteaftrek, wil je die stellen voor de hoogte van de hypotheek of voor de waarde van het huis??
Suzanne F. schreef:Lante schreef:Dus gooien we criminelen met een niet-Nederlandse
nationaliteit er meteen uit en nemen we afscheid van vreemdelingen die geen baan
hebben: ‘werken of wegwezen’.
Het is maar net hoe je het interpreteert denk ik. Ik ben het met de zin hierboven helemaal eens.
En ik ben ook niet zo voor de verislamisatisering van het straatbeeld. Ik ben hier in Nederland toch? De PVV gedoogt moslims prima, mits ze zich gedragen en het niet verontrustend groot oprukt in Nederland. Niet op elke hoek een moskee. Moslims (en alle buitenlanders) die hier in Nederland werken, zich aanpassen en een bijdrage leveren aan de samenleving zijn 100% welkom.
Lovely schreef:Electra, ik vroeg dat over de HRA omdat veel mensen die een duur huis bezitten dit niet gefinancierd hebben met geleend geld.
SuzanneF, dat van die Islamisering zie ik niet zo in Nederland. Volgens mij is dat enorm opgeblazen.
In het algemeen heeft PVV zich alleen maar kunnen voegen naar de wil van de regeringspartijen en dat is simpelweg omdat de PVV gedoogsteun gaf. Een gedoogpartij regeert niet mee, mag alleen maar meepraten.
stef schreef:Ik schrik elke keer weer wat een aanhangers wilders hier op bokt heeft
Citaat:VANAF DONDERDAG 23 AUGUSTUS IN DE WINKEL!
INCLUSIEF ANTI-ROEMER RAAMPOSTER! KIJK OOK OP http://WWW.STOPROEMER.NU
Woensdag 12 september is het erop of eronder voor uw zuurverdiende centen. Wordt het Roemer (en moet u het land ontvluchten) of Rutte? Laten we hopen de laatste. Quote schetst het doemscenario van de SP die aan de macht komt. En mocht u toch twijfelen, dan geven wij u met onze handige kieswijzer een zetje in de juiste richting.