waarom is er geen moslim partij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: waarom is er geen moslim partij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:18

Wordt hij ook echt beledigt of vinden zij dat? Is dat een reden om te gaan rellen?

Representatief:
met een zekere uitstraling; een indruk opwekkend die aansluit bij het (gewenst) imago

Ja, ik vind het eng én representatief.. Zeker bij het imago wat zij hebben wat betreft moslims-amerika.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:23

ligt er aan, wat vind jij een belediging?

geloof dat ie homoseksueel werd afgebeeld, maar dat weet ik niet zeker

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:23

Geryon schreef:
Wordt hij ook echt beledigt of vinden zij dat? Is dat een reden om te gaan rellen?

Representatief:
met een zekere uitstraling; een indruk opwekkend die aansluit bij het (gewenst) imago

Ja, ik vind het eng én representatief.. Zeker bij het imago wat zij hebben wat betreft moslims-amerika.

maar het zijn niet alle moslims die zo zijn..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:29

Klopt helemaal patatkraam.
Maar moeten dan ook echt alle moslims zo zijn om dat te mogen zeggen?

Ik heb altijd het gevoel dat we over alles en iedereen dingen kunnen zeggen, maar zodra het over de moslims gaat dan komt iedereen altijd meteen met 'niet elke moslim is zo'.

Wat een belediging zeg, homoseksueel.. *niet dus!*

Nee ik vind wat zij doen nav de film enz. dus echt niet kunnen :n En vraag me dan ook af waarom zij het lef hebben te gaan rellen enz. terwijl zij al geen goed imago hebben.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:39

Vergeet niet dat de media ook staat te geilen bij dit soort beelden. En bepaalde groeperingen willen juist dat jij er bang van wordt. Die zorgen er dus juist voor dat dit soort dingen geroepen worden. Hoe meer je je keert tegen de moslims, hoe eerder zij denken nou stik er maar in. Dan zoek ik wel zo'n organisatie op. Vorige week was er een bom ergens in Syrie gevallen. Staat er zo''n vrouw te janken dat israel en Amerika verdoemd zijn. Erm... volgens mij is Syrie al MAANDEN verwikkeld in een halve burgeroorlog, dus waarom israel en Amerika hier bij geroepen worden is mij een raadsel..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:42

Duurt totaal een uur, over bizar gesproken

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:38

Geryon schreef:
Ging over moslims die protesteren tegen een film, aanslagen hebben gedaan (weet niet of dat met de film te maken heeft) enzo.

En toen schreewde een moslim: Dood aan amerika! Dood aan alle ongelovigen!

Sjee dat zorgde wel even voor kippenvel.

Dat bedoel ik....Ik weet niet of jullie de intervieuws met moslims in Nederland nog kunnen herinneren na de moord op Theo van Gogh?
Het gros vond de moord niet goed te praten maar hij had er toch wel zelf om gevraagd.
Toen dacht ik o.k..... :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:46

Tsja, dat zeiden ze toch ook toen een mevrouw een tasjesdief doodreed? "Die had er toch zelf om gevraagd?"
Toen dacht ik ook, ok... :=

En heb je de demonstraties van extreemrechts wel eens gezien? Ook niet bepaald vriendelijk.

Elke groep heeft hele nare mensen, en mensen met opgefokte emoties, en mensen die niet nadenken over wat ze zeggen, en mensen die anderen kwetsen en beledigen, die de boel opruien, etc. Dat is in alle gevallen kwalijk en kwetsend. Zonder uitzondering. Het zegt ook, zonder uitzondering, weinig over de mensen die er niet aan meedoen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:49

serieus Geerke.. Ik zou de docu hierboven bekijken. Soldaten, mensen met kanker dat ze sterven hebben er allemaal zelf omgevraagd. Elke groep/cultuur hefet recht op zijn eigen extremisten. Dat gebeurt niet alleen bij moslims.

Stefannnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:47

Ze gaan maar mooi in hun eigen land een partij opstarten, dit is Nederland.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:48

En derde generatie-allochtonen zijn Nederlanders en geen allochtonen meer, dus dit is hun land. Come on...

Stefannnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:51

Dan mogen chinezen dus ook een partij oprichten en polen. Word het helemaal een zooitje. Het moet gewoon Nederlands blijven en geen vrouwenhaat standpunten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:57

Tip: Lees eerst het topic eens door.. Dat voorkomt herhaling op herhaling op herhaling op.

Ik wist niet eens dat Moslims, Polen en Chinezen enkel vrouwenhaat standpunten voeren. :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:38

Stefannnnie schreef:
Dan mogen chinezen dus ook een partij oprichten en polen. Word het helemaal een zooitje. Het moet gewoon Nederlands blijven en geen vrouwenhaat standpunten.

Denk jij dat de "50+partij" de belangen behartigt van studenten of jonge starters op de woningmarkt?
Een politieke partij heeft altijd een visie/standpunt gebaseerd op een bepaald uitgangspunt. Net als bijvoorbeeld de SGP zal bij een moslimpartij het uitgangspunt hun geloof zijn. Voor mij hoeft dat niet, maar voor anderen wel, dat is nu het gevolgd van vrijheid/democratie. :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 00:07

Sammie schreef:
[ Video ]

Dit vind ik zo eng!!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 00:10

Stefannnnie schreef:

Idd

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 00:15

En Nederland heeft nou eenmaal heel veel verschillende bevolkingsgroepen met eigen normen en waarden, vandaar dat er ook zoveel verschillende politieke partijen in Nederland zijn. DE nederlander bestaat niet en het blijft gewoon raar dat er hier mensen zijn die voor de ene nederlander andere normen aanlegt dan voor de andere.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 12:31

Als we net zoveel aandacht schenken aan neo-nazi's als aan extreme moslims, dan worden we allemaal spontaan doodsbenauwd voor ons eigen ras. En ook die lopen hier gewoon vrij rond, kan gewoon je buurman zijn, of je lieve neefje, of de vader van dat schattige jochie in de speeltuin.

En ik heb een documentaire van Louis Theroux gezien over extreme christenen in de V.S...nou, daar breekt 't zweet je ook spontaan van uit.

En eerlijk is eerlijk, als ik steeds werd weggezet als rotmoslim en illegaal en allochtoon en extremist en landverpester en haatdragend zou ik me ook niet bepaald geroepen voelen altijd lief en aardig te blijven. We schreeuwen moord en brand als een moslim iets roept over christenen, maar ondertussen moeten 'alle moslims' opzouten en hun bek houden en zijn ze allemaal, zonder uitzondering, allochtoon. Oók als je hier al 3 generaties woont. Als ik dan vrolijk meld dat ik half Canadese ben en dat mijn familie toch zeker ook weg moet, is dat ineens anders. Omdat ik geen ander kleurtje heb, geen moslim ben, de taal beheers. Lekker tolerant, hoor.. (en ja, ik vind taalbeheersing absoluut belangrijk en daar mag ook zeker meer aandacht voor komen wat mij betreft!)

Point being: "Joh, jullie zijn hier welkom maar we zien graag dat je wél de taal leert, ons niet verrot scheldt, en aan het werk gaat" is een stuk effectiever dan "Als je 't dan gvd al in je hoofd hebt gehaald om hier te komen wonen, durf dan zéker geen kritiek te geven, zorg dat we geen last van je stomme geloof hebben en ga nu direct aan het werk!"

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:58

Ik las dat hier ook de demonstraties tegen de film genoemd worden. Ik stuitte op dit artikel: http://www.nrc.nl/nieuws/2012/09/17/mos ... 6-procent/
Dit laat maar eens zien hoe een vertekend beeld de media kan geven. Het gaat dus om een hoeveelheid van 0000.6 procent demonstreren tegen deze film. Dus diegene die misschien om tv geroepen heeft dood aan amerika is absoluut niet representatief.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:33

Sammie schreef:
[ Video ]

jeuj the worst hated family in america
die zijn ook echt bizar en erg gefocussed op homo's _O-

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:11

Ik kan gewoon niet begrijpen dat je wanneer je gelovig bent, welk geloof dan ook, wat in mijn ogen vooral vredelievend en liefde zou moeten zijn, je dan juist zo diep en extremistisch kan haten. Dat vind ik zo onbegrijpelijk. dat je dan kisten emt de Amerikaanse vlag maakt en daarop schrijft: Obama's coffin(in werkelijkheid stond er cofin, goed amerikaans spellen was een probleem geloof ik) en die gaat verbranden en er op gaat staan springen. Dat je mensen de dood injaagt alleen omdat ze Amerikaan zijn. ik begrijp er niks van. Haat, extremisme en geloof, dat gaat toch niet samen??

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:24

Vala schreef:
Ik kan gewoon niet begrijpen dat je wanneer je gelovig bent, welk geloof dan ook, wat in mijn ogen vooral vredelievend en liefde zou moeten zijn, je dan juist zo diep en extremistisch kan haten. Dat vind ik zo onbegrijpelijk. dat je dan kisten emt de Amerikaanse vlag maakt en daarop schrijft: Obama's coffin(in werkelijkheid stond er cofin, goed amerikaans spellen was een probleem geloof ik) en die gaat verbranden en er op gaat staan springen. Dat je mensen de dood injaagt alleen omdat ze Amerikaan zijn. ik begrijp er niks van. Haat, extremisme en geloof, dat gaat toch niet samen??

Niet vergeten dat die haat tegen Amerikanen ergens vandaan komt.
Wij westerlingen bemoeien ons overal mee.Vallen Irak binnen omdat wij vinden dat daar maar een democratie moet komen.Een proces wat normaal gesproken heel geleidelijk moet gaan,daarvan verwachten wij dat het binnen een jaar geregelt is.

Pikken een stuk van Palestina af en vinden dat er Joden moeten gaan wonen en noemen het het beloofde land Israel.
Ik begrijp die haat tegen het westen wel.

We moeten ons gewoon beperken tot wat we wel en niet tolereren in Nederland.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:27

Stefannnnie schreef:

Hmmm...interessant. Dus jij vindt inderdaad dat we de grondwet om moeten gooien zodat er geen vrijheid van godsdienst meer bestaat, dat onderscheid maken op basis van geloof weer mag en dat je Nederlanders mag verplichten dit land te verlaten als je moslim bent...?
En wat doe je als Nederland ook hún eigen land is?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:29

Vala schreef:

Dat is heel simpel... Dan geloof je dus niet. Het voorbeeld wat je nu aanhaald draait alleen om macht en geld, de twee gevaarlijkste dingen volgens het geloof. Wie haat gelooft niet. De basis van het geloof is je naaste liefhebben als jezelf en God boven alles.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:18

Dat bedoel ik dus, haten en geloven kan niet. ik begrijp de haat jegens het westen nog wel enigszins @Geerke, maar dat heeft niks meer met geloof te maken maar zo profileren ze zich wel, alles in naam van Allah! Het is gewoonweg godgeklaagd! Haten uit naam van je geloof, hoe zot kan het zijn...