Abortus: voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:48

__YSB__ schreef:
__YSB__ schreef:
Narnia, dus jij zou verkracht worden en zwanger raken. Dan laat jij het niet weghalen?
Ben je wel eens verkracht? Een vriendin van mij wel, dus ik weet wat er met een vrouw gebeurd.
Elke dag dat kind aan kijken en herrinerd worden aan die gruwelijke daad??
2 verstandelijk gehandicapten gaan 'doktertje spelen', en er komt een kind van, hoe zie je dit?
Je hoort dat je kind een open ruggetje heeft en zwaar gehandicapt zou zijn als het georen wordt, zou je je eigen vlees en bloed dit aan willen doen? Om nooit te kunnen lopen, spelen , fietsen en weet ik veel wat kinderen nog meer doen.
En dit alles onder het mom God?? Je snapt toch zelf ook dat dat onmenselijk is.

Antwoord deze eens.

Ik ben zelf slachtoffer van seksueel misbruik geweest en nee ben niet zwanger geraakt!
Ik heb de dader kunnen vergeven juist doordat ik tot geloof ben gekomen..

Het leven is voor niemand makkelijk, mijn broer en zus zijn verstandelijk beperkt en wat dan nog is het leven van een beperkte minder waard!? Ik heb 6 jaar met liefde in de gehandicaptenzorg gewerkt, deze mensen kunnen nog gelukkig zijn..iets waar menig mens nog wat van kan leren mijn inziens!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-08-12 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:48

Ik ben tegen. ( 1 van de weinigen hier ofzo? :D )

Hoezo ik tegen ben? : Ik vind gewoon dat je een kind de kans moet geven klaar, je dood eigenlijk gewoon een kind vind ik persoonlijk.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:49

voor. ik denk zelfs dat er een wet moet bestaan die verplicht in bepaalde gevallen(noem even die vrouw die haar kinderen in koffers stopte op zolder)
Verder vind ik dat iedereen het recht heeft te bepalen over haar(in dit geval) eigen lot.
Maar deels ook tegen. Als je volwassen wilt doen en dus het risico lopen dat je draagt moet je het maar zelf uitzoeken. Heb het dan meer over mensen die onbeschermd sexen. Er is zo ontzettend veel om het te voorkomen dat als je daar je best niet voor doen je zelf op de blaren moet zitten. Maar anderzijds moet je het in die situatie ook zelf weten.

Zijn aardig wat meides in mijn omgeving zwanger geworden na onbeschermd hun ding doen en kwamen er te laat achter dat ze droegen. Dan moet ik voornamelijk erg hard lachen ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:50

Carowl schreef:
Bij mij net zoals Colway.
Ik ben ook katholiek, maar wat Narnia vertelt kan ik me (voor de tweede keer) niet in vinden.
En ik ben inderdaad ook voor in de gevallen waar het voor het ongeboren kind beter is, of in geval van verkrachting.
Alhoewel ik vind dat de emotionele klap niet onderschat mag worden zoals iemand in het begin aangaf.

Denk dat het niet onderschat moet worden, maar 2 vriendinnen van mij hebben het gedaan en geen spoortje emotionele schade...ze stonden er 100% achter

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:50

amado7 schreef:

Hoezo ik tegen ben? : Ik vind gewoon dat je een kind de kans moet geven klaar, je dood eigenlijk gewoon een kind vind ik persoonlijk.

Ik heb zomaar het idee dat je hier nog wel eens op terug komt, en mogenlijk van gedachten verandert.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:51

Voor, mits het op tijd gebeurd
En als er een goede reden voor is, ik ken mensen die hebben 3 of 4 keer abortus laten plegen. Als het je al overkomt, dan neem je toch alle maatregelen dat het geen 2e keer voorkomt

Ik ben zwanger geworden terwijl ik de pil slikte
Gelukkig had ik een baan, een relatie en een huis, anders had ik ook abortus laten plegen. Nu heb ik een zoon van 2,5 jaar, maar ben blij dat ik geen 16 jarige ben die zwanger is geworden zonder de vader in de buurt te hebben, het is toch zwaarder dan je van te voren bedenkt

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:51

Maar die mensen kan toch niet hun kind afpakken, als die geboren is. Je hoort mij niet zeggen dat hetleven minder waard is. Maar dit kind zou door mensen met een zware beperking niet opgevoed kunnen worden.
Erg genoeg trouwens wat er me je gebeurd is. En respecteer je standpunt.
Maar sommige dingen zijn zo extreem, dat heeft God niet voor ogen. Dat krijg je er echt niet in.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:52

amado7 schreef:

Het is een klompje cellen vind ik, de eerste weken

Amado7

Re: Abortus: voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:53

ik vind persoonlijk: Er groeit toch een kind uit. Maar dat komt waars. ook door mijn geloof dat ik er zo over denk :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:53

Lynn_Nikita schreef:
amado7 schreef:

ja zo denk ik ook, al kan ik moeilijk zeggen wanneer het dan 'leven' wordt voor mij eerlijk gezegd...

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:54

Tosca2 schreef:
@Narnia, Als god elk leven koestert en niet wil dat je abortus pleegt, waarom zijn er dan miskramen?

Ik weet nog niet of ik voor of tegen ben, ik heb namelijk nog nooit in die situatie gezeten.

@Narnia kun je me hier een antwoord op geven?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:54

amado7 schreef:
ik vind persoonlijk: Er groeit toch een kind uit. Maar dat komt waars. ook door mijn geloof dat ik er zo over denk :)

Dat jij zo denkt is mooi, het gaat erom dat je het anderen niet oplegt...Kan me voorstellen dat als jij een niet gelovige vriendin heeft die op het punt staat om t beslissen, jouw visie geeft op het verhaal, maar je moet ook je vriendin kunnen steunen als die anders beslist toch?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:56

amado7 schreef:

Ja hardstikke mooi.

Maar waarom doet het dan zo'n ontiegelijke pijn als je het kind moet uitpoepen? Niet echt fair toch?

patatkraam

voor ivm zelfbeschikkingsrecht

overigens vind ik een foetus nog niets...

Amado7

@Colway, ja ik kan het zeker respecteren, ook al denk ik er zelf anders over na, wel zou ik denk erover praten, en misschien wel proberen over te halen, maar als ze het echt wil, zou ik haar helpen :D

Woogy

de eerste weken heeft een embryo het besef van een groente naar mijn idee. Voor zover bwezen is groente geen besef hebben.

Twee vriendinnen van m'n moeder hebben geestelijk gehandicapte dochters. Die zijn en worden beide gesteriliseerd als de leeftijd er naar is. Hun antwoorden 'Wij willen niet als moeder voor de kinderen zorgen die er kunnen komen op veel verschillende manieren' Hoeft maar een gek te zijn die zo'n meisje verkracht en deze moeders moeten het opvoeden. Je kan 'helaas' geen abortus afdwingen bij de hogere autoriteiten, zelfs niet in deze situaties.

verootjoo

Lynn_Nikita schreef:
amado7 schreef:

Ik denk dat daar het verschil zit tussen de mensen die voor of tegen zijn. Ik zie het echt niet als een klompje cellen. Dat kan ook niet, het is al een perfect aangelegd individuutje mét eigen hartslag.
Verder ga ik er niet diep op in gezien de toon die hier soms aangeslagen wordt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:57

eenitraM schreef:
amado7 schreef:

Ja hardstikke mooi.

Maar waarom doet het dan zo'n ontiegelijke pijn als je het kind moet uitpoepen? Niet echt fair toch?

snap ik ook niet, waarom leggen we geen ei, of hebben we een buideltje

Amado7

eenitraM schreef:
[naam] schreef:

Ja hardstikke mooi.

Hoe wil je het anders doen? :')

Kahawa

Lynn_Nikita schreef:
amado7 schreef:

Eens. En zelfs als je vind dat het meer dan dat is vind ik dat (tot 24 weken) niet echt een argument..

Iedereen heeft ook vast weleens een vlieg doodgeslagen. Niet dat ik dat een eerlijke vergelijking vind, maar om een een cellenprutje met de potentie heeft om mens te worden nou even zwaar als een volwaardig mens te laten wegen...

Ik zeg dat nu wel heel makkelijk, maar dat is meer rationeel. Zelf zou ik het tot 12 weken denk ik nog wel kunnen, maar daarna weet ik niet of ik er wel mee zou kunnen leven.. Dan had ik er maar eerder achter moeten komen of zo imo.

Amado7

ja, hoe wil je het in een ei laten groeien, zo groot ei kan je niet krijgen :+

NeverGiveUp

Ik ga er niet over oordelen.

Ik ken het gevoel niet en ik ken het geval niet.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:58

amado7 schreef:
Hoe wil je het anders doen? :')

Een grotere vagina? Zoals bij een koe bijv.? :D

Dan hebben de mannen maar mooi pech. }>

newt

Lees intressante tegenpolen.

Ik begrijp van mensen die tegen abortus zijn, als je een bepaald geloof draagt en daar voor de volle 100% achterstaat en volgens boek leeft, ja dan zie je het als moord.
Citaat:
Toch vind ik de zin die Naria beschrijft, dat het gods wil is om een kind te krijgen ongepast voor degenen die heel graag kinderen willen maar geen kinderen kunnen krijgen!.
Dit zijn niet alleen ongelovigen die dit overkomt, maar ook de gelovigen die hierdoor hun geloof hebben verloren in bv God.

Zelf ben ik "voor" Abortus maar niet als verlenging van anticonceptie.
Je bent en blijft zelf baas. Als je een kind moet houden maar niet het leven kan bieden wat je een kind wenst? Wie ben je dan om "het" te houden.

Ik heb geen uitgesproken kinderwens, maar gun het iedereen zo die dit wel heeft.

Ik zal dan ook zelf niet zwanger worden :P.. Want jah... Gay is the way }:)
Laatst bijgewerkt door newt op 17-08-12 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Lynn_Nikita schreef:
amado7 schreef:

ja zo denk ik ook, al kan ik moeilijk zeggen wanneer het dan 'leven' wordt voor mij eerlijk gezegd...

Zodra het levensvatbaar is denk ik. Waar ik wel problemen mee heb is iemand die zwanger is en weken wacht en op het laatste moment ervoor kiest, in NL mag je heleas nog erg laat ( meen 16 weken) abortus laten plegen
Dat vind ik wel weer lang!!

Ik heb trouwens wel testen gedaan, dat als mijn kindje gehandicapt bleek ik abortus liet plegen. Een gezond kind heeft het al moeilijk in deze wereld, laat staan 1 wat nooit zou kunnen lopen of weet ik hoeveel operaties zou moeten ondergaan en niet kan doen wat die graag wil.