Huertecilla schreef:Zo lang wij als ouders verantwoordelijk zijn voor de gevolgen van zijn doen en laten is zijn beslissingsvrijheid onze verantwoordelijkheid.
Dat begrijp ik en daar ging mijn vraag niet over. Mijn vraag ging over het feit dat jij, die vrijheid van mens en dier, zo hoog in het vaanedel draagt, dat van jouw eigen zoon zo in perkt.
Citaat:Onze opvoeding is erop gericht dat hij zoveel mogelijk gereedschap heeft om tzt die verantwoordelijkheid te kunnen dragen zonder in zeven sloten tegelijk te lopen of rechten van anderen te schenden.
Je ontneemt hem IMO júist gereedschap door bokt te blokkeren.
Citaat:Hij is nu met zijn crossfiets naar de buren 50 meter hogerop de heuvel.
´Om 22.30 thuis´ en dat ís hij dan ook. Ja, helemaal in zijn uppie door de donkere campo de heuvel af.
Morgen gaat hij nl. 2 weken op ´bergkamp´, anders is middernacht of zijn slaapzak mee ook goed.
Geen pc, zelfs geen tv daar. Wel een weide, voetbaldoelen, basketbal-ring, zwembad, noem het op. Geen Wii maar werkelijkheid.
Om het gras van de weide te laten overleven hebben ze een stel sproeiers aangelegd![]()
![]()
Hij gaat dus in zijn zwembroek, zonder cap, met supersoaker, naar boven. Voor middernacht heb je nog geen shirt nodig hier op het moment.
Dat is geen werkelijkheid maar júist vluchten voor de realiteit. Desalniettemin kan menig jong enkel dromen van zo'n jeugd hoewel ze dat zelf niet zouden toegeven. ík zou er voor tekenen maar goed. Ik heb mijn kindertijd dan ook grotendeels zonder PC en gameboy enz door gebracht.