'Beatrix levert niet extra in'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:58

Lovely schreef:
Femke maakt onderscheid tussen wie wel of niet een gedegen mening ventileert en daarbij telt onder andere mee wie wel/niet scheldt in zijn/haar posts of zich bedient van allerlei lelijk bedoelde aantijgingen en verwijzingen.

dus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:00

Electra63 schreef:
Lovely schreef:
In een land waar het hebben van een breedbeeldtelevisie, een smartphone en een riante zithoek belangrijker wordt gevonden dan een goede opleiding, goede voeding en een gezonde levensstijl, hoeven we -geloof ik- niet te discussiëren over armoede.

Lovely,
Bedoelde je deze?

Hahaha ja, die bedoelde ik inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:00

Ojajoh schreef:
Lovely schreef:
Femke maakt onderscheid tussen wie wel of niet een gedegen mening ventileert en daarbij telt onder andere mee wie wel/niet scheldt in zijn/haar posts of zich bedient van allerlei lelijk bedoelde aantijgingen en verwijzingen.

dus?

Zijn jouw verwijten aan haar adres ongeldig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:02

Lovely schreef:
Lovely schreef:
In een land waar het hebben van een breedbeeldtelevisie, een smartphone en een riante zithoek belangrijker wordt gevonden dan een goede opleiding, goede voeding en een gezonde levensstijl, hoeven we -geloof ik- niet te discussiëren over armoede.

Hahaha ja, die bedoelde ik inderdaad.

Ach het één sluit het ander toch niet uit? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:05

Ojajoh schreef:
Femke schreef:
Het is een conclusie die ik trek op basis van de aangedragen wel- of niet onderbouwde meningen door de verschillende partijen in 't topic.
Het is algemeen en publiekelijk bekend wat de werkzaamheden van de koningin zijn, dus je kunt wel degelijk een feitelijke conclusie vaststellen over de uitspraken die gedaan worden over haar werkzaamheden ;)

de conclusie trek jij op basis van meningen waar jij het wel of niet mee eens bent
en daaruit dus een mening trekt.... wat algemeen is het inderdaad bekend dat Bea werkt, maar de meningen zijn wel verdeeld of dat wel of niet overbetaald werk is...

Uhm nee... je trekt nu een onjuiste conclusie.
Mijn discussie vaardigheden zijn wat beter dan dat je me nu inschat ;)

Ik blijf in mijn opmerking namelijk even neutraal in de discussie over of het wel of niet gerechtvaardigd is WAT ze verdient.
Ik heb het nu uitsluitend over het type werkzaamheden dat de koningin doet. En wie er schrijft dat ze bijna niets doet, en wie er schrijft wat ze wel daadwerkelijk doet.

Iemand die zegt dat ze alleen lintjes doorknipt, heeft het niet juist. Want het is een feit dat dit niet haar enige werkzaamheden zijn.
Daar komt geen mening aan te pas ;)
Iemand die uitlegt dat ze oa. wetten ondertekent, op feestdagen dorpen bezoekt, staatsbezoeken aflegt aan landen, lintjes doorknipt, wekelijks overleg heeft met de ministerpresident, en meer... DIE zit meer in de richting van de daadwerkelijke hoeveelheid werkzaamheden van de koningin.

En de conclusie die ik trek, is dat vooral de mensen met afgunst denken/hier schrijven dat de koningin bijna niets doet of in ieder geval een niet erg reeële kijk hebben op de hoeveelheid werkzaamheden die ze doet.
En dat de mensen die proberen uit te leggen dat ze wel behoorlijk wat doet, veel werkt en daar tijd mee kwijt is, dichter bij de waarheid zitten over wat ze daadwerkelijk doet.

Over of haar salaris wel of niet terecht is, heb ik bij die opmerking 100% buiten beschouwing gelaten....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:08

Lovely schreef:
Zijn jouw verwijten aan haar adres ongeldig.

vind jij...

ik stop er maar mee :')
ik heb mijn mening uitgesproken, blijft onveranderd en zo zal het zijn en blijven :Y)
en wacht rustig tot een achterlijke gek zijn woede niet kan beheersen en de kranten vol staan met weer een aanslag omdat mensen tot wanhoop gedreven worden ..

femke: top voor jou ,...be happy ermee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:09

Femke schreef:
Daarnaast is ze als vertegenwoordiger van ons land de persoon om staatsbezoeken te doen aan andere landen. Dat zijn geen luxe vakanties, maar serieuze bezoeken waarbij belangrijke zaken besproken moeten worden.

En die ons land bovendien verschrikkelijk veel geld opleveren, veel meer dan de kosten van de vluchten enzo ;) :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:12

Femke,
Ik denk dat de waarde van de werkzaamheden van Bea (en aanhang) behoorlijk onderschat wordt door sommigen in dit topic. Ik heb wel eens een overzicht gezien van de kosten en baten van het Koningshuis. Daar kon je zien, dat het Koningshuis heel veel deuren opent voor onze economie en handel. Indirect profiteren wij daar dan allemaal van.

Verder heb ik niets met afgunst. Ik gun iedereen een goed salaris n.a.v. je opleiding, werkzaamheden en verantwoordelijkheden. Daarom moet onderwijs goed toegankelijk en betaalbaar zijn voor iedereen. Zodat niemand voor € 7,50 per uur zijn/haar bed uit hoeft te komen. O nee, dan hebben wij weer gastarbeiders nodig voor het vuile en onderbetaalde werk en daar hebben wij ook weer zoveel last van.:P

Dan maar: communisme!! ;)

Anoniem

Re: 'Beatrix levert niet extra in'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:28

Ja maar onder een communistische maatschappijmodel komt bijna niemand meer in aanmerking voor een smartphone of een breedbeeldtelevisie met digitale zenders. Dus of dat nou zo'n goed idee is??

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:31

Ik trek me ook maar terug uit dit topic. Ik heb gezegd hoe ik erover denk en dat is het. Veel plezier met verder discussiëren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:35

Citaat:
ik heb mijn mening uitgesproken, blijft onveranderd en zo zal het zijn en blijven

Er was eens iemand die zei dat je alleen kunt discussieren als je ervan uitgaat dat je discussiepartner ook weleens gelijk zou kunnen hebben. Dus alleen je mening spuien is leuk, maar heeft geen discussiewaarde ;)
Het beste ermee!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:35

Maar dit heeft toch niets te maken met de feitelijke financiële situatie in ons land, of met de al dan niet terechte verdiensten van het koningshuis?

Zelfs als ze de helft van haar salaris zou inleveren, wat veel en veel meer is dan wie dan ook in dit land, dan krijgt de staat er 4 ton bij. En dán? Er moeten miljoenen en miljoenen bezuinigd worden, op korte én lange termijn, en dan is 4 ton best leuk, maar structureel verandert het niets aan het probleem.

Het gaat toch om een gebaar? Om een gril van een koning in Spanje en om een Geert Wilders die weet dat 't volk graag zou zien dat madame Beatrix ook mee moet bezuinigen?

Ik vind het volkomen terecht dat het koningshuis zich niet door dat soort grillen van vorsten en politici laat leiden. Daarnaast heeft ze al ingeleverd, door, net als vele anderen, een nullijn aan te houden. Zij gaat er dus relatief net zoveel op achteruit als alle ambtenaren.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 17:46

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 17:48

Wat ik me wel afvraag....rijgt Bea ook pensioen....en bij welk fonds zou ze zitten??
AOW.komt ze wel voor in aanmerking.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:02

Femke schreef:
En de conclusie die ik trek, is dat vooral de mensen met afgunst denken/hier schrijven dat de koningin bijna niets doet of in ieder geval een niet erg reeële kijk hebben op de hoeveelheid werkzaamheden die ze doet.

Eens met het feiten en reële kijk gebeuren, maar die afgunst kan ik niet helemaal plaatsen. Voor zover mensen iets hebben gezegd over jaloers zijn op de koningin heb ik alleen gelezen dat mensen dat juist níet zijn? Of heb ik ergens niet opgelet en zijn er maar twee smaken in dit topic, je bent ofwel moraalridder (lijkt me wel wat, mits paard gratis wordt bijgeleverd) ofwel je ben jaloers op de koningin (dat ben ik in elk geval niet, al heeft ze wel een stal vol leuke paarden natuurlijk).

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:48

Nou Maura ik denk dat ze doelen op uitspraken als mensen die in dikke bakken rijden en er niks voor doen bijvoorbeeld. Dat komt bij mij ook over als pure afgunst, zo te zien bij sommige anderen ook. Dat soort uitspraken worden hier en daar gedaan dus zo zal dat geconcludeerd zijn denk ik.

Wij hebben het goed, werken allebei hard maar hebben ook geen tonnen inkomens. |In mijn directe naaste omgeving heb ik mensen die dat wel hebben, en geloof me.. ik zou qua werk geen uur met ze willen ruilen.
Een hoop mensen onderschatten zulke functies, de beslissingen die zulke mensen moeten maken, toekomstprognoses en niet te vergeten in deze tijden heel veel verantwoordelijkheid. Zo'n baan heb je 24 uur per dag.

Ik heb tijdelijk een management functie nu (en nee niet met een topsalaris hihi) en dan merk je wel het verschil, de deur dicht na werktijd en vrij is vrij of 24 uur beschikbaar zijn in bepaalde mate.

Ik vind het nogmaals niet meer dan normaal dat daar een gepast salaris tegenover staat.

Daarnaast het belangrijkste, naar rato inleveren en de koningin levert dus inderdaad net zo vee in procentueel gezien. Lijkt me genoeg.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:53

papagroom schreef:
Wat ik me wel afvraag....rijgt Bea ook pensioen....en bij welk fonds zou ze zitten??
AOW.komt ze wel voor in aanmerking.

Zo lang als ze gewoon doorwerkt heeft ze geen pensioen nodig ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:54

Queen Elizabeth is goed bezig wat dat betreft! Geloof dat zij straks nog rustig vanuit het graf doorwerkt!
(wel respect voor die dame :j ik doe het haar niet na. Ik maak mij op die leeftijd eerder op voor de bingo)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:55

Als ik de scepter anders moest doorgeven aan Charles wist ik het ook wel ;) Geintje, ik denk dat hij minder incompetent is dan hij lijkt.
Ik heb laatst die film (miniserie? Weet het even niet meer) zitten kijken over de Queen rond de tijd dat Diana verongelukte. Volgens mij was het daarin dat duidelijk naar voren kwam dat je in Engeland koningin bent voor het leven. Je geeft niet even op, en zeker niet voor je 90 bent of zoiets.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:00

Yuri schreef:
Een hoop mensen onderschatten zulke functies, de beslissingen die zulke mensen moeten maken, toekomstprognoses en niet te vergeten in deze tijden heel veel verantwoordelijkheid.

Niet iedereen heeft het daar overigens even moeilijk mee. Genoeg hoge mensen die volkomen falen en daar toch niet echt van wakker lijken te liggen, en rustig die tonnen incasseren voor verantwoordelijkheid die ze niet nemen (en waar ze ook niet op afgerekend worden.)

Dat gevoel heb ik bij de koningin overigens zeker niet.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:22

Yuri schreef:
Nou Maura ik denk dat ze doelen op uitspraken als mensen die in dikke bakken rijden en er niks voor doen bijvoorbeeld. Dat komt bij mij ook over als pure afgunst, zo te zien bij sommige anderen ook. Dat soort uitspraken worden hier en daar gedaan dus zo zal dat geconcludeerd zijn denk ik.

Ik vrees dat je daar gelijk in hebt, alleen ik heb eigenlijk best wel iets tegen conclusies trekken over wat anderen denken of voelen zonder eerst na te gaan of die indruk klopt. Ik vind dat op z'n zachtst gezegd niet erg beleefd.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:00

@ Shadow, daar heb je zeker gelijk in, maar dat is een ander probleem in mijn ogen, namelijk dat van het betreffende bedrijf of wat het ook betreft. Maar toch hoor ik zo vaak de kreet 'mijn baas rijdt in een dikke bak en gaat vroeg naar huis'maar dat diezelfde baas waarschijnlijk 7 dagen per week geestelijk bezig is, zelf zijn bedrijf zo gemaakt heeft en nu slapeloze nachten ervan kan hebben dat wordt veelal niet gezien.

@maura, ben ik met je eens, zie dat ik dat wel zei en die ismisschien te snel geoordeeld

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:16

vuurneon schreef:
Intelligentie is niet te koop :) en je moet ontzettend goed ontwikkeld zijn om de functie als koningin te kunnen uitoefenen :)

Ik ga er wel vanuit dat ze haar zoon bezoekt op eigen kosten inderdaad :)

Ja, goed ontwikkeld, dat kan je best worden als je universitaire opleidingen allemaal voor je betaald worden.. Als ik het geld ervoor had, had ik ook een goede studie gehad. Intelligent zijn is nou niet echt zwaar te noemen.

Lovely schreef:
Electra63 schreef:
Miracle,
Een beetje Hummer kost € 75.000. Het bruto jaarsalaris van de chauffeur is € 30.000 (ik doe maar een gooi :D ) en dat moet allemaal van dat bruto jaarsalaris van
€ 150.000 (kamerleden) betaald worden? :D

Daarmee red je het niet omdat voor die chauff ook nog allerlei onkosten betaald moeten worden. En die Hummers, dat is toch meer iets voor Gerard Joling en zijn collega's, ik vind dat geen auto voor een senator.

Sommige mensen zijn wel erg verblind door afgunst in dit topic %) . Wat een zielige gedachten worden er hier de ether in geslingerd.

Jongens, neem niet alles zo serieus, kom op zeg :') Het was maar een voorbeeld.. Serieus nog uit gaan rekenen wat een Hummer kost, come on..

Verblind door afgunst?? Mij heb je nergens horen zeggen dat ik het haar niet gun hoor.. :D Ze mag best wat inleveren, dat is HEEL wat anders dan afgunst. Zielige gedachten?? Sorry hoor??? :n Zoiets heet een mening, jaja, die mogen nog vrij rondgeslingerd worden hier in Nederland.... :D

Femke schreef:
Verschil tussen de moraalridders en de mensen met afgunst, is dat de moraalridders hier over 't algemen een wat reëlere kijk hebben op het werk dat de koningin daadwerkelijk verricht. Terwijl de mensen hier die met afgunst over haar spreken alsof ze de hele dag alleen maar bruin ligt te worden op het strand, en hier en daar wat lintjes door knipt. Niet echt realiteit... ;)

Beetje kort door de bocht hoor... Dat is jouw mening. Alsof wij niet weten dat ze echt niet alleen maar lintjes staat te knippen.. Nee, natuurlijk doet ze dat niet.. Maar ik kan je wel wat zwaardere beroepen geven hoor.. En daar ging het ook niet om, het gaat er om dat er best wat van haar salaris af mag.

vuurneon schreef:
Doen ze ook; Nederland doet dag.
1 dag doen ze dan vrijwilligerswerk waarbij ook zij vies worden :)

Mooi gebaar!

Maar helaas zitten ze altijd met veiligheid... Ik geloof best dat ze graag eens 'normaal' willen zijn :) (en ik wil best wel een dag hoedjes passen haha)

Ben allang blij dat de kinderen naar een normale school gaan ipv privé onderwijs, toch fijn :)

Zozo, ja prachtig gebaar, 1 dag vies worden.. Sorry, maar in die ene dag krijgen zij nog geen 10% mee van wat pas echt zwaar lichamelijk werk is.. En die krijgen er geen 800.000 euro voor.
Normaal zijn zullen ze best willen, als ze überhaupt nog wel weten hoe dat moet... Ze worden geleefd, dus ik vraag me af wat er gebeurd als ze er alleen voor staan... Lijkt me niet makkelijk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:20

Miracle_ schreef:
Ja, goed ontwikkeld, dat kan je best worden als je universitaire opleidingen allemaal voor je betaald worden.. Als ik het geld ervoor had, had ik ook een goede studie gehad. Intelligent zijn is nou niet echt zwaar te noemen.

Misschien is het niet zwaar. Maar je moet het wel hebben, je kunt het niet kopen.

Verder: laat maar. Ik refereer hierbij aan mijn eerdere opmerking van vandaag :')

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:31

Wat vraagjes aan Miracle_ of iemand anders die vindt dat Beatrix extra moet inleveren:

Vind je dat Beatrix moet inleveren omdat Carlos inlevert of hebben de salarissen van Carlos en Beatrix niets met elkaar te maken?
Hoeveel zou Beatrix precies moeten inleveren (% of bedrag) en waarom dat percentage of bedrag?
Hoe zou jij zelf een salaris bepalen? Gewoon uitrekenen wat we met ons allen jaarlijks verdienen en dat delen door de hele beroepsbevolking? Of een bedrag bepalen afhankelijk van kennis, vaardigheden, vernatwoordelijkheden, invloed van het werk op het privéleven van de werknemer et cetera?